Peugeot Forums banner
21 - 39 of 54 Posts
8 jaar pechhulp is inbegrepen bij Peugeot EV's - elke keer als hij pech heeft, bel ze, Peugeot UK zal zich snel ergeren en het probleem ofwel correct oplossen OF, als je geluk hebt, aanbieden om hem van je terug te kopen.

PEUGEOT pechhulp en pechverhelpingsdienst
Heb dat net geprobeerd, alleen om te horen dat het slechts 12 maanden geldt. Als ik 8 jaar wil, moet ik betalen en lid worden van de RAC

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2019 Peugeot E2008 (Storing elektrisch tractiesysteem). 5 andere auto's binnen onze peugeotclub hadden hetzelfde probleem. De mijne staat nu al 6 weken in de garage en ze hebben geen idee wat de oorzaak is. Trouwens, we hebben allemaal onze auto's uit China geïmporteerd naar de Dominicaanse Republiek, dus er is geen ondersteuning van de lokale Peugeot-dealer :cry: en ook geen reparatiehandleiding. We zoeken nu steun uit andere landen. Ondertussen raadde de lokale garage aan om de hoogspanningsaccu te demonteren, wat veel gaat kosten.

Hallo mensen, ik kwam net dit forum tegen over de storing van het elektrische tractiesysteem. Ik heb mijn e2008 pas 3 weken. Gloednieuw en deze fout verscheen vandaag toen ik geparkeerd stond. Ben ermee naar huis gereden. Gebeld en Peugeot stuurde de RAC om ernaar te kijken. Er werd naar gekeken, mee gereden en hij verloor volledig alle vermogen toen de meneer ermee reed. Hij geeft nu ook een versnellingsbakstoring aan en de auto staat geparkeerd op ongeveer 10 minuten lopen van waar ik woon. Absoluut onacceptabel voor een gloednieuwe auto. Na het lezen van andere opmerkingen over dat het gebeurt tijdens het rijden en tot stilstand komt etc... Ik weet niet zeker of ik nog vertrouwen heb in deze auto, best eng. Het is ook pas 3 weken oud. Ongelooflijk.

Hoi mensen, ik kwam net dit forum tegen over de storing van het elektrische tractiesysteem. Ik heb mijn e2008 pas 3 weken. Gloednieuw en deze fout verscheen vandaag toen ik geparkeerd stond. Reed ermee naar huis. Gebeld en Peugeot stuurde RAC om ernaar te kijken. Het werd bekeken, bereden en het verloor volledig alle stroom toen de meneer ermee reed. Het geeft nu ook een versnellingsbakstoring weer en de auto staat geparkeerd op ongeveer 10 minuten lopen van waar ik woon. Absoluut onacceptabel voor een gloednieuwe auto. Na het lezen van de opmerkingen van anderen over dat het gebeurt tijdens het rijden en tot stilstand komt etc... Ik weet niet zeker of ik nog vertrouwen heb in deze auto, best eng. Het is ook pas 3 weken oud. Ongelooflijk.
Bekijk de Consumer Rights Act 1985 voor informatie, maar in principe staat er dat je de auto binnen 6 maanden na aankoop kunt weigeren, als je denkt dat hij defect is, en om volledige terugbetaling kunt vragen (afhankelijk van de deal die je hebt gesloten als je een andere auto hebt ingeruild). Als je je auto via financiering hebt gekocht, zijn zij technisch gezien de eigenaar totdat je hem hebt afbetaald, dus zij zijn degene die je moet contacteren om hem te weigeren. Ik ben dit nu aan het doen, maar mijn zaak is wat ingewikkelder omdat nadat de auto stroom verloor en tot stilstand kwam, een voertuig van een derde partij de achterkant van mijn auto heeft geraakt. De financieringsmaatschappij is erg behulpzaam geweest, de dealer het tegenovergestelde. Neem ook contact op met de klantenservice van Peugeot, zij helpen met het bergen van uw auto en kunnen regelen dat deze naar een dealer wordt gebracht om 'bekeken' te worden. Ik hoop dat dit helpt & Succes.

Bekijk de Consumer Rights Act 1985 voor informatie, maar in principe staat er dat u de auto binnen 6 maanden na aankoop kunt weigeren als u denkt dat deze defect is en om een volledige terugbetaling kunt vragen (afhankelijk van de deal die u heeft gesloten als u een andere auto heeft ingeruild). Als u uw auto via financiering heeft gekocht, zijn zij technisch gezien eigenaar totdat u deze heeft afbetaald, dus u moet contact met hen opnemen om deze te weigeren. Ik ben dit nu aan het doen, maar mijn geval is iets ingewikkelder, want nadat de auto vermogen verloor en tot stilstand kwam, reed een voertuig van een derde partij op de achterkant van mijn auto. De financieringsmaatschappij is erg behulpzaam geweest, de dealer het tegenovergestelde. Neem ook contact op met de klantenservice van Peugeot, zij helpen u met het bergen van uw auto en kunnen regelen dat deze naar een dealer wordt gebracht om te worden 'bekeken'. Ik hoop dat dit helpt & Succes.
Hoi, bedankt voor de reactie, sorry om te horen over uw situatie. Klinkt eng. Gelukkig stond de onze geparkeerd toen het voor het eerst gebeurde. RAC komt het vandaag naar een lokale garage brengen, maar ik denk er eerlijk gezegd over om de auto gewoon te weigeren en naar iets anders te kijken, want na het lezen van wat u is overkomen, en het ons is overkomen (gelukkig niet dezelfde omstandigheid) voel ik me helemaal niet veilig om erin te rijden. Hij is net geen maand oud en een groot defect zou nog niet mogen gebeuren. Zoals u zei, is de financieringsmaatschappij ook geweldig voor mij geweest en heeft gezegd dat ik het recht heb om het te weigeren enz. Ik zou wachten tot het gerepareerd was, maar heb er het vertrouwen volledig in verloren. Zo irritant, want we keken al een tijdje naar deze auto en vinden het absoluut geweldig om erin te rijden. Onze eerste elektrische auto ook 😔

Hoi, bedankt voor de reactie, het spijt me te horen over uw situatie. Klinkt eng. Gelukkig stond de onze geparkeerd toen het voor het eerst gebeurde. RAC komt het vandaag naar een lokale garage brengen, maar ik denk er eerlijk gezegd over om de auto gewoon te weigeren en naar iets anders te kijken, want na het lezen van wat u is overkomen, en het ons is overkomen (gelukkig niet dezelfde omstandigheid) voel ik me gewoon helemaal niet veilig om erin te rijden. Het is net geen maand oud en een groot defect zou nog niet moeten gebeuren. Zoals u zei, is de financieringsmaatschappij ook geweldig voor me geweest en heeft gezegd dat ik het recht heb om het te weigeren enz. Ik zou wachten tot het gerepareerd was, maar heb er het vertrouwen volledig in verloren. Zo irritant, want we keken al een tijdje naar deze auto en vinden het absoluut geweldig om erin te rijden. Ook onze eerste elektrische auto 😔
De onze kwam na slechts 1700 mijl met het oranje lampje. De garage heeft hem nu al meer dan een maand en na veel leugens weten we nu dat ze geen datum kunnen geven om de batterij te vervangen. Nu een volledige terugbetaling aanvragen. 🤬🤬🤬

Hoi, bedankt voor de reactie, het spijt me te horen over uw situatie. Klinkt eng. Gelukkig stond de onze geparkeerd toen het voor het eerst gebeurde. RAC komt het vandaag naar een lokale garage brengen, maar ik denk er eerlijk gezegd over om de auto gewoon te weigeren en naar iets anders te kijken, want na het lezen van wat u is overkomen, en het ons is overkomen (gelukkig niet dezelfde omstandigheid) voel ik me gewoon niet veilig om er überhaupt in te rijden. Hij is net geen maand oud en er zou nog geen grote fout mogen optreden. Zoals u zei, is de financieringsmaatschappij ook geweldig voor me geweest en heeft gezegd dat ik het recht heb om het te weigeren etc. Ik zou wachten tot het gerepareerd is, maar heb er het vertrouwen volledig in verloren. Zo irritant, want we waren al een tijdje naar deze auto aan het kijken en vinden het geweldig om erin te rijden. Onze eerste elektrische auto ook 😔
Helaas heb ik niet zoveel geluk gehad met de financieringsmaatschappij - ze hebben net geantwoord met de mededeling (citaat) 'Uw klacht tegen (financieringsmaatschappij) wordt nu gesloten', ondanks dat er een Safety Incident Ticket is aangemaakt door Peugeot & de Battery Software-update die in juli 2021 is uitgebracht, niet is uitgevoerd op het voertuig terwijl het bij de dealer was voordat we het van hen kochten & ondanks dat er nog steeds onderzoeken moeten worden uitgevoerd door Peugeot!! Ze hebben gezegd (citaat) 'Op dit moment is er geen bewijs dat erop wijst dat het voertuig defect was op het moment van verkoop'!!! Ze hebben ook gezegd (citaat) 'de auto start nu niet en omdat (dealer) deze fout nog nooit eerder heeft gezien en Peugeot ook niet, hebben ze een Safety Incident Ticket aangemaakt'!! Ik bedoel, mis ik hier iets?? Ik kan eigenlijk niet begrijpen hoe ze kunnen zeggen dat de auto niet defect was. Helemaal ten einde raad 😡🤬😭

Hallo, ik heb een e208 in Japan en ben op zoek naar dit probleem.
In Japan neemt het aantal stops de laatste tijd toe en ik ben bang om te stoppen.

Is dit probleem in Europa duidelijk, wat veroorzaakt het?
De Japanse dealer zei alleen dat het gerelateerd was aan de airconditioning (compressor of olie).
Maar als ik dit forum lees, lijken er veel complexe redenen te zijn.

Dus, is dit "Electric Traction Fault" probleem opgelost in Europa?
Of weet iemand de voortekenen van het stoppen?

Hoi, ik heb een e208 in Japan en ben op zoek naar dit probleem.
In Japan neemt het aantal stops de laatste tijd toe en ik ben bang om te stoppen.

Wordt dit probleem in Europa opgelost, wat veroorzaakt het?
De Japanse dealer zei alleen dat het gerelateerd was aan airconditioning (compressor of olie).
Maar als ik dit forum lees, lijken er veel complexe redenen te zijn.

Dus, is dit "Electric Traction Fault" probleem opgelost in Europa?
Of weet iemand de voorlopers om te stoppen?
Weet iemand het verschil in firmware van Europa naar Japan? UK heeft CCS en Japan heeft Chademo en type 1. Heeft iemand dit net na of tijdens het opladen meegemaakt?

Weet iemand het verschil in firmware van Europa naar Japan? UK heeft CCS en Japan heeft Chademo en type 1. Heeft iemand dit net na of tijdens het opladen meegemaakt?
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben niet zeker van het verschil in firmware. (Het kan belangrijk zijn.)

Ik heb gehoord dat in Europa als je 100% oplaadt met Rapid, dit kan stoppen (is dit de juiste informatie?).
Maar in Japan stopt Chademo automatisch na 30 minuten. Dus ik wist niet dat je het met Chademo tot 100% probeerde.

Ook kende ik niemand die dit na of tijdens het opladen stopte. Mensen die er last van hadden, waren tijdens het rijden.
Natuurlijk kreeg de dealer een campagne en werden sommige auto's teruggeroepen. (Dat is een programma-update of een verandering van de boordlader.)
Maar zelfs de auto die de campagne en de terugroepactie kreeg, stopte weer.

Dus ik vroeg me af of er een opgelost probleem is in Europa?
Ik bedoel, een nieuwe auto (model 2022) stopt niet omdat ze erachter zijn gekomen waarom,
of het is nog steeds een probleem, maar het aantal stops neemt af en mensen geven er niet om omdat de ICE-auto hetzelfde zou kunnen hebben (ik bedoel stoppen door een probleem)?

Hallo mensen,

Update. Je zult dit nooit geloven. Mijn vervangende e2008 heeft vanavond precies dezelfde foutmelding gekregen tijdens het rijden van mijn werk naar huis. De auto is nog niet uitgevallen, maar ik ga hem die kans niet geven. Hij gaat terug en we vegen onze handen af met Peugeot. Er is duidelijk een bekende fout met deze auto's en er moet een soort terugroepactie komen. Had gewoon naar mijn instinct moeten luisteren en ergens anders heen moeten gaan nadat het de eerste keer gebeurde. 1e nieuwe auto, 3 weken oud - fout - valt volledig uit en stopt met werken. 2e e2008 - fout verscheen en ik weet dat hetzelfde gaat gebeuren. Schokkend spul. Peugeot zelf kan het eigenlijk niet eens schelen. Ik moest zelfs een tweet sturen naar de CEO van mijn leasemaatschappij om mijn fout de eerste keer te laten oplossen.😡

E2008 (nieuw) ontvangen in december 2020. Deze foutmelding kwam in oktober 2021. Uit en aan gezet en het was in orde. Wegenwacht en mijn leasemaatschappij gebeld voor het geval dat. Ze zeiden allebei dat als de fout niet meer wordt weergegeven, het niet nodig is om het te melden.

Alles was in orde tot juli van dit jaar (2022). Kwam twee keer in 3 dagen voor. Gisteren naar de dealer gebracht. Ze belden me vandaag en zeiden dat er een nieuw onderdeel uit de hoofdfabriek nodig is. Ze zeiden toen dat een recente klant precies hetzelfde probleem had en dat de wachttijd 3 weken was. Ik kom er dinsdag achter voor de mijne! Dus minimaal 4 dagen zonder auto.

Kilometerstand 6300 mijl. Meestal opladen met 7 kW op het werk. Ik heb in 18 maanden 3 keer snelladers gebruikt. Geen problemen op dat moment.

Rapport: Tractiefoutcode U2FFF geregistreerd, vervanging van de OBC DC/DC-eenheid vereist.

Ontvangen e2008 (nieuw) december 2020. Deze foutmelding verscheen in oktober 2021. Uit en aan gezet en het was in orde. Belde de wegenwacht en mijn leasemaatschappij voor het geval dat. Ze zeiden allebei dat als de fout niet meer wordt weergegeven, het niet nodig is om het te melden.

Alles was in orde tot juli van dit jaar (2022). Kwam twee keer in 3 dagen. Gisteren naar de dealer gebracht. Ze belden me vandaag en zeiden dat er een nieuw onderdeel van de hoofdfabriek nodig is. Ze zeiden toen dat een recente klant precies hetzelfde probleem had en dat de wachttijd 3 weken was. Ik kom er dinsdag achter voor de mijne! Dus minimaal 4 dagen zonder auto.

Kilometerstand 6300 mijl. Meestal opladen met 7 kW op het werk. Ik heb in 18 maanden 3 keer supersnelle laders gebruikt. Geen problemen op dat moment.

Rapport: Tractiefoutcode U2FFF geregistreerd, vervanging OBC DC/DC-eenheid vereist.
Geweldig, houd ons op de hoogte. Is er een kans om erachter te komen welk onderdeel?

Nadat ik dit draadje heb gelezen, ben ik nu bezorgd. Net op weg naar huis van 2,5 weken vakantie, waarbij we veel kilometers zonder problemen hebben afgelegd, stopten we bij een CCS-snellader om bij te tanken en naar huis te gaan. We keerden terug naar de auto en werden verwelkomd door de waarschuwing "Elektrisch systeem tractie fout". Het stond me toe om uit de laadruimte en naar een andere plek (Morrisons Shrewsbury) te rijden. Nu wacht ik op de RAC en het lijkt erop dat dit niet eenvoudig gaat worden! Geen geweldige start van het Peugeot-eigenaarschap, heb hem als gloednieuwe auto opgehaald en hij stond nog steeds in de opslagmodus, dus veel functionaliteit was niet beschikbaar en het duurde een week om het op te lossen en nu dit. Oh jee.....

Nadat ik dit draadje heb gelezen, ben ik nu bezorgd. Net op weg naar huis van 2,5 weken vakantie, waarbij we veel kilometers hebben afgelegd zonder problemen, stopten we bij een CCS snellader om bij te tanken om ons thuis te krijgen. We keerden terug naar de auto en werden verwelkomd door de waarschuwing Electric System Traction Fault. Het stond me toe om uit de laadruimte en naar een andere plek (Morrisons Shrewsbury) te rijden. Nu wachten we op de RAC en het lijkt erop dat dit niet eenvoudig zal zijn! Geen geweldige start van het Peugeot-eigenaarschap, ik heb hem als gloednieuwe auto opgehaald en hij stond nog in de opslagmodus, dus een heleboel functionaliteit was niet beschikbaar en het duurde een week om het op te lossen en nu dit. Oh jee.....
Update.
De RAC arriveerde binnen een uur en de waarschuwing was vanzelf verdwenen. Hij voerde een diagnose uit en kon niets vinden. Hij was er zeker van dat hij een paar weken eerder had gereageerd op een andere EV met dezelfde foutmelding die dezelfde oplader had gebruikt.

Hoe dan ook, we hebben een rondje gereden en alles leek in orde, dus hij liet ons met rust. En we hebben de 80 mijl naar huis zonder problemen gered, en sindsdien is het goed gegaan.

Zal het wel laten nakijken bij een Peugeot-dealer.

Sommige gevallen zouden gerelateerd kunnen zijn aan laadstations? Ik heb gehoord van vergelijkbare gevallen waarbij Tesla-stations werden gebruikt om auto's van Stellantis of de VW Group op te laden en daarna problemen optraden, die gelukkig werden opgelost door de auto te stoppen en even te laten staan.

21 - 39 of 54 Posts