Peugeot Forums banner
41 - 54 of 54 Posts
Nadat ik mijn e2008 naar mijn lokale Peugeot-garage had gebracht, kan ik bevestigen dat er een terugroepactie is gepubliceerd voor het voertuig met betrekking tot de ‘Traction Battery Charger’.

Nadat ik Peugeot Assist had gevraagd mijn voertuig op te halen en naar de Peugeot-garage te brengen, identificeerden ze het probleem en voerden ze de terugroepwerkzaamheden uit voordat ze het een paar dagen testten (3 wegtests na het opnieuw opstarten van alle systemen). Ik was in totaal een week zonder de auto.

Nu ik de auto een paar dagen terug heb, ben ik blij te kunnen melden dat het probleem lijkt te zijn opgelost.

Als je een e2008 (of vermoedelijk ook een e208) hebt, raad ik je aan om bij Peugeot te controleren of de terugroepactie van invloed is op je voertuig, en als dat zo is, je voertuig te boeken, aangezien ze de werkzaamheden hopelijk in het kader van de terugroepactie kunnen voltooien voordat je het hierboven beschreven probleem tegenkomt.

View attachment 90961

Terzijde, en niet iets wat ik toch al had gedaan, vertelde de garage me dat je geen verlengsnoer moet gebruiken als je oplaadt via een 3-pins oplaadsnoer, omdat dit problemen kan veroorzaken met de systemen van de auto, dus zorg ervoor dat je alleen een 3-pins oplaadsnoer rechtstreeks in het stopcontact steekt als je deze oplaadmethode gebruikt.
De ECHTE reden dat je werd gevraagd om geen verlengkabel/snoer te gebruiken, is dat de getrokken stroom de verlengkabel/snoer kan opwarmen tot het punt waarop een deel van de plastic constructie van de verlengkabel/snoer smelt.
De beste manier om dit probleem te voorkomen, is om de kabel/kern volledig af te wikkelen.

Nadat ik mijn e2008 naar mijn lokale Peugeot garage had gebracht, kan ik bevestigen dat er een terugroepactie is gepubliceerd voor het voertuig met betrekking tot de ‘Traction Battery Charger’.

Nadat ik Peugeot Assist had gevraagd mijn voertuig te laten ophalen en naar de Peugeot garage te brengen, identificeerden ze het probleem en voerden ze de terugroepactie uit voordat ze het een paar dagen testten (3 wegtests na het opnieuw opstarten van alle systemen). Ik was in totaal een week zonder de auto.

Nu ik de auto een paar dagen terug heb, ben ik blij te kunnen melden dat het probleem lijkt te zijn opgelost.

Als je een e2008 (of vermoedelijk ook een e208) hebt, raad ik je aan om bij Peugeot te controleren of de terugroepactie van invloed is op je voertuig, en als dit van toepassing is, je voertuig te boeken, aangezien ze de werkzaamheden hopelijk in het kader van de terugroepactie zullen voltooien voordat je daadwerkelijk het hierboven beschreven probleem tegenkomt.

View attachment 90961

Terzijde, en iets wat ik toch nog nooit had gedaan, vertelde de garage me dat je geen verlengsnoer moet gebruiken als je oplaadt via een 3-pins oplaadsnoer, omdat dit problemen kan veroorzaken met de systemen van de auto, dus zorg ervoor dat je alleen een 3-pins oplaadsnoer gebruikt dat rechtstreeks in het stopcontact is gestoken als je deze oplaadmethode gebruikt.

Mijn 2008e startte gisteren niet, het instrumentenpaneel gaf ELEKTRISCH TREKKRACHTSYSTEEM STORING aan. De wegenwacht heeft de auto opgehaald en naar de dealer gebracht. De dealer zei na mijn vraag over terugroepacties dat er een terugroepactie voor het instrumentenpaneel was, maar kon het probleem niet toelichten. Nu is me verteld dat ik meer dan twee weken moet wachten voordat ze ernaar kunnen kijken.

Ik weet dat dit allemaal al lang geleden is gevraagd, maar zijn uw fouten ooit opgelost? We hebben momenteel onze E2008 in de garage staan. Hij staat er sinds maart 2023 en heeft elke software-update gehad, hij heeft een nieuwe BSI gehad en ze kunnen de fout niet vinden. We krijgen 3 of misschien 4 dagen terug van de dealer en alle fouten zijn er weer. Momenteel valt hij onder de garantie, maar die loopt af op de 25e en we zijn bang dat we de auto weer terugkrijgen en dat hij dan kapot gaat en dat we dan de kosten moeten betalen. We hebben vandaag zelfs gekeken naar de verkoop van de auto en de overstap naar een benzineauto. Heel weinig plaatsen willen hem kopen (niet vanwege de fout), maar omdat het een elektrische auto is en we mogelijk £20.000 hebben verloren sinds de aankoop in maart 2022 tot nu. Elk advies of ervaring zou zeer welkom zijn.

3 maanden geleden had ik de foutmelding "Storing elektrisch tractiesysteem: voertuig stoppen, zie boorddocumenten" (in het rood) met de foutcode "P2C85 01" ("EV-batterijspanning externe isolatiefout") DTC - Diagnostic Trouble Code. Ze hebben de hoogspanningskabel 98 329 229 80 vervangen en de auto lijkt in orde.

Ik weet dat dit allemaal al lang geleden is gevraagd, maar zijn uw fouten ooit opgelost? We hebben momenteel onze E2008 in de garage staan. Hij staat daar sinds maart 2023 en heeft elke software-update gehad, hij heeft een nieuwe BSI gehad en ze kunnen de fout niet vinden. We krijgen 3 misschien 4 dagen terug van de dealer en alle fouten zijn er weer. Momenteel valt het onder de garantie, maar die loopt af op de 25e en we zijn bang dat we de auto weer terugkrijgen om kapot te gaan en dan voor onze kosten. We hebben vandaag zelfs gekeken naar het verkopen van de auto en het omruilen voor een benzine. Heel weinig plaatsen willen hem kopen (niet vanwege de fout), maar omdat het een elektrische auto is en we mogelijk £20.000 hebben verloren van de aankoopprijs in maart 2022 tot nu. Elk advies of ervaring zou zeer welkom zijn.
Hoi Kate, We hebben dit jaar in juni een e2008 (op afbetaling) gekocht en hebben dezelfde problemen. Nadat ik de dealer aanvankelijk had vertrouwd om dit op te lossen, wou ik dat ik hier eerder had gekeken. De auto heeft meer tijd in de werkplaats doorgebracht dan dat we hem hebben gehad en de laatste keer hadden ze hem ongeveer 4 weken en zeiden ze gewoon dat ze alle software hadden geüpdatet en dat het goed zou moeten zijn, omdat ze er meerdere keren mee hadden gereden en de fout niet was teruggekeerd. De volgende dag werkte de keyless entry niet meer (behalve dat ik de kofferbak kon openen en daarna de deuren ontgrendelden!) en twee dagen later keerde de tractiefout terug. Ik wacht nu op een reactie van de dealer. Is die van jou al opgelost?

Hallo

P2C85 - bij mij was er kortsluiting van de hoogspanning van de binnenkant van de aircocompressor naar de massa. Alleen soms.... Oranje kabel loskoppelen laat je niet gaan, moet DTC van tractiebatterij wissen en "Reparatie na verkoop" uitvoeren om daarna te ontgrendelen. Met een geschikte scantool zoals diagbox. Ik gebruik x431. Niet gemakkelijk te vinden voor beginners. Succes!

Hallo

P2C85 - bij mij was er kortsluiting van de hoogspanning van de binnenkant van de A/C-compressor naar de massa. Alleen soms.... Oranje kabel loskoppelen laat je niet gaan, moet DTC van de tractiebatterij wissen en "Reparatie na verkoop" uitvoeren om daarna te ontgrendelen. Met een geschikte scantool zoals Diagbox. Ik gebruik x431. Niet gemakkelijk te vinden voor beginners. Succes!
Hoi, had veel problemen hiermee, de dealer probeerde allerlei updates etc. Ik kreeg mijn 3 jaar oude e2008 gisteren terug na een maand of langer bij de dealer. Blijkbaar adviseerde Peugeot een loskoppeling van de hoofdbatterij en een volledige herstart en herinstallatie van alle systemen. Ik hoop dat dit het heeft opgelost. (had een leenauto e2008 2003 en deze gaf ook de waarschuwing, maar was nog steeds bestuurbaar en de waarschuwing verdween na een paar seconden. Er is dus een probleem met deze auto.

Dit waarschuwingslampje/fout is vandaag bij mijn Peugeot 208e opgetreden na het opladen. Ik was 40 minuten van huis in 1 graad koud weer, ijskoud en wist niet wat ik moest doen. Toen ik Peugeot belde, adviseerden ze me om hem te laten wegslepen. Toen de wegenwacht kwam, verdween het waarschuwingslampje, maar bij het kijken was er te veel stroom in de batterij aan het genereren. Toen ik de man uitlegde dat ik altijd deze opladers gebruik, verklaarde hij dat het de stroom in de batterij is en niets met de opladers te maken heeft. Hij zei dat dit bij veel auto's is gebeurd en gelukkig voor mij valt mijn auto nog onder de garantie. Hij zei dat ik ermee naar de dealer/garage kon rijden, waarbij hij achter me aan reed voor het geval mijn auto uitviel. Dus we zijn er snel naartoe gegaan en nu staat hij daar op de parkeerplaats voor een leuke verrassing morgen. Toen ik Peugeot om een vervangende auto vroeg, zeiden ze dat de vervangende auto's van Peugeot van tevoren volgeboekt zijn. Voor iemand die als verpleegkundige in een ziekenhuis werkt en ook afhankelijk is van haar auto om van en naar haar werk te gaan, is dit schandalig. Maar blij dat ik niet aan het rijden was toen deze fout optrad.

41 - 54 of 54 Posts