Peugeot Forums banner

Bedradingsschema's

20K views 15 replies 4 participants last post by  Max2401  
#1 ·
Ik hoopte het niet te hoeven vragen, maar ik heb geen succes met zoeken.
Kan iemand mij vertellen waar ik de schema's kan vinden voor een 62 plate Boxer? Het is een AutoSleeper camper op het Boxer chassis en de airco werkt niet. Ik heb hem opnieuw laten vullen en alles is in orde. De garage zei dat er geen stroom naar de compressor ging, dus ze wisten niet zeker wat het probleem kon zijn. Ze zaten volgeboekt en konden na mijn her-vulling niet veel tijd besteden. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en met veel zoeken gevonden welke relais voor de airco is. Ik heb het getest en het werkt prima en ik krijg 12v naar de relaisspoel aansluitingen, dus het wordt een puzzel. Ik moet eronder kruipen en de voeding naar de compressor controleren om de bevindingen van de garage te bevestigen. We hebben echter vandaag moessonregens gehad, dus dat is nog niet gelukt. Ik hoopte een schema te vinden om te zien of er nog iets anders van invloed zou kunnen zijn. Heb ik het goed voor als er 12v naar het relais gaat en het relais goed werkt, het relais 12v direct naar de compressor zou moeten voeden zonder dat andere sensoren het tegenhouden?

#2 ·
De bedradingsschema's staan in Peugeot Servicebox. U kunt een gratis exemplaar downloaden, zie #22 van Service Box niet langer gratis? Dit geldt voor Peugeots tot eind 2013. Als u dat liever wilt, stuur dan een PB met uw VIN en vertel me welk type airconditioning u heeft (bijv. eenvoudig/automatisch) en ik zal de schema's voor u opzoeken.

Ik heb snel een schema bekeken voor een later model Boxer en het relais zat in de zekeringkast en de uitgang ervan is rechtstreeks verbonden met de koppeling van de compressor. Het heeft een stekker met twee pinnen, één pin is aarde en de andere is stroom.

#3 ·
De bedradingsschema's staan in Peugeot Servicebox. U kunt een gratis exemplaar downloaden, zie #22 van Service Box niet langer gratis? Dit geldt voor Peugeots tot eind 2013. Als u dat liever hebt, stuur dan een privébericht met uw VIN en vertel me welk type airconditioning u hebt (bijv. eenvoudig/automatisch) en ik zal de schema's voor u opzoeken.

Ik heb snel een schema bekeken voor een nieuwer model Boxer en het relais zat in de zekeringkast en de uitgang ervan is rechtstreeks verbonden met de koppeling van de compressor. Het heeft een tweepolige stekker, één pin is aarde en de andere stroom.
Bedankt voor de reactie, Ian. Mijn laptop kwam halverwege de installatie van de VM-player en zei toen dat mijn processor het niet ondersteunt. Mijn laptop is behoorlijk oud! Mijn VIN is VF3YBTMAU12086519
Mijn airconditioningsysteem is heel eenvoudig, slechts één knop en de warm/koud-draaiknop. Ik denk dat mijn circuit hetzelfde zal zijn als degene die u hebt beschreven. Ik hoop het in ieder geval!
Hartelijk dank voor uw hulp.

#4 ·
Dit is de beschrijving die ik voor uw bestelwagen krijg van de online versie van Servicebox:
BOXER 3 KORT CHASSIS CABINE TYPE 14 2.2 HDI 130 PUMA C Handgeschakelde versnellingsbak 6

Ik heb het principeschema en het bedradingsschema voor uw a/c bijgevoegd.

De reden dat de virtuele machine mogelijk niet werkt op uw laptop is dat de virtual machine-mogelijkheid om veiligheidsredenen vaak is uitgeschakeld in de BIOS van de pc.

Er is een online versie van Servicebox Service Box, maar u moet zich registreren en u moet betalen voor toegang. Het enige dat u gratis krijgt, is de beschrijving van één regel zoals hierboven.

Blok 8020 is de compressor koppeling
Blok BF01 is de zekeringkast van de motor

U kunt de andere blokbeschrijving vinden op PEUGEOT ALLE MODELLEN BEDRADINGSSCHEMA'S - ALGEMEEN

Attachments

#6 ·
Dit is de beschrijving die ik voor uw bestelwagen krijg van de online versie van Servicebox:
BOXER 3 KORT CHASSIS CABINE TYPE 14 2.2 HDI 130 PUMA C Handgeschakelde versnellingsbak 6

Ik heb het principeschema en het bedradingsschema voor uw a/c bijgevoegd.

De reden dat de virtuele machine mogelijk niet werkt op uw laptop is dat de virtual machine-mogelijkheid vaak is uitgeschakeld in de BIOS van de pc.

Er is een online versie van Servicebox Service Box, maar u moet zich registreren en u moet betalen voor toegang. Het enige dat u gratis krijgt, is de beschrijving van één regel zoals hierboven.

Blok 8020 is de compressor koppeling
Blok BF01 is de zekeringkast van de motor

U kunt de andere blokbeschrijving vinden op PEUGEOT ALLE MODELLEN BEDRADINGSSCHEMA'S - ALGEMEEN
Hoi Ian, is er een kans op een andere gunst?
Ik kan de zekering voor de hogesnelheidsventilator niet vinden in een zekeringindeling die ik kan vinden voor mijn voertuig met kenteken 62. Is het mogelijk dat u kunt uitzoeken waar deze zich bevindt via de servicebox?
Op deze link Zekeringkastdiagram Peugeot Boxer (2006-2018)
zijn de ventilatoren met hoge en lage snelheid zekeringen 6 en 7 in de zekeringkast in de motorruimte tot en met de modellen van 2010. Vanaf 2011 worden ze niet vermeld.
Hier is een foto van mijn zekeringkast in de motorruimte.
Image

Op alle andere modellen vóór 2011 bevinden de zekeringen 6 en 7 zich in die opening in de rij grote zekeringen waar de rode draad ligt.
Ik heb de motor laten draaien om te zien welke ventilator, indien van toepassing, aanslaat als het warm wordt. Ik hoop dat de airconditioning afhankelijk is van een van hen (ik weet niet zeker welke de hoge snelheid is), omdat de ventilator defect is, niet de compressor.

#5 ·
Briljant Ian, bedankt. Het relais T05 (Air Con Compressor Relay) is degene die ik heb getest. Op het tweede diagram dat u hebt bijgevoegd, is ook een ander relais T09 betrokken. Dit is het hogesnelheidsventilatorrelais, dus dat moet ik onderzoeken. In de vele threads en websites die ik heb gelezen, herinner ik me dat iemand de hogesnelheidsventilator noemde! Dit is een grote hulp, Ian, bedankt. Maar ik ben geen auto-elektricien, dus als u dat wel bent en hierover ideeën heeft, houd ik me aanbevolen!

#7 ·
De camper op de oprit laten draaien tot hij op temperatuur was, maar er gingen geen ventilatoren aan. Ik reed ermee de hoofdweg op met 65 mph gedurende 2 mijl, sloeg toen een heuvelweg in en reed ermee omhoog naar de top van de heide. Sprong eruit met de zaklamp - nog steeds geen ventilatoren aan. Ik reed ermee de andere kant van de vallei af naar een ander dorp, keerde om en reed ermee terug omhoog naar de heide, wat een langere rit was dan de andere kant, nog steeds geen ventilatoren aan. Ik reed ermee terug naar huis en stopte net buiten het dorp zodat hij geen kans had om af te koelen terwijl ik 30 mph in het dorp reed - nog steeds geen ventilatoren aan. Ik denk niet dat een van de twee ventilatoren werkt - om welke reden dan ook.

#8 ·
Om een ​​of andere reden is Peugeot gestopt met het vermelden van de functie van al hun zekeringen in hun handleidingen, maar het lijkt erop dat zekering 6 en 7 nog steeds de ventilatoren voeden.

Om de zaken ingewikkelder te maken, is de bedrading van de Boxer ontworpen door Fiat, dus de draadnummers hebben geen betekenis, maar ze geven wel de draadkleuren (in het Frans) in de bedradingsschema's.

Servicebox toont 3 ventilatorconfiguraties, dus ik heb ze alle drie bijgevoegd. Ik heb ook enkele details voor zekeringkast BF01 bijgevoegd.

Type 1 is een eenvoudig systeem dat slechts één ventilator op volle snelheid of beide ventilatoren op volle snelheid kan inschakelen.
Type 2 gebruikt relais T6 niet. Er is een hele reeks mogelijke configuraties, maar ik denk dat de meest waarschijnlijke is dat het beide ventilatoren op lage of volle snelheid laat draaien.
Type 3 In het diagram hebben ze relais T6 doorgestreept, wat impliceert dat het niet wordt gebruikt, maar de diagrammen laten zien dat het is aangesloten. Als T6 niet wordt gebruikt, wordt slechts één ventilator gebruikt en kan deze op lage of hoge snelheid draaien. Als T6 wordt gebruikt, draait de andere ventilator alleen op volle snelheid.

Attachments

#12 ·
de bedrading van de Boxer is ontworpen door Fiat, dus de draadnummers hebben geen betekenis
Hallo Ian, dit is precies het probleem dat ik heb met Sedre met mijn Boxer III, geen signaalnamen op de draden, alleen nummers. Is er een oplossing waar u van op de hoogte bent? bijvoorbeeld een opzoektabel van draadnummer naar signaal? Ik ben er perplex van hoe de dealers iets elektrisch repareren zonder deze info.

#9 ·
Hoi Ian, ik zal er eens naar kijken. Ik dacht dat mijn zekeringen 6 en 7 gewoon ontbraken op die foto hierboven, maar ze zitten aan weerszijden van die opening waar de rode draad doorheen loopt. Het is heel vreemd dat ze die twee gewoon van de lijst met zekeringen hebben geschrapt, ook al zitten ze er wel. Ach ja. Hoe dan ook, ze zijn in orde. We hebben de Kanaaltunnel volgende week dinsdag geboekt, dus ik heb het morgen om 16.00 uur in een diagnosebedrijf geboekt, want ik heb niet veel tijd meer. Nogmaals bedankt voor al je hulp, je bent geweldig geweest. Ik laat je weten hoe het met de diagnose gaat.

#10 ·
Er zat geen externe temperatuursensor in de buitenspiegel (de aansluiting was er wel, maar er zat niets in) de auto gaf een buitentemperatuur van -40 aan. De airco was ook uitgeschakeld op het systeem. Misschien was de buitenspiegel geraakt en vervangen door een goedkopere zonder temperatuursensor. Bedankt Ian, ik waardeerde je hulp echt.