Peugeot Forums banner
176K views 21 replies 10 participants last post by  Francisco.rpm  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo allemaal,

Ik heb een Peugeot 3008 1.6 HDi (DV6C), geregistreerd 01/2013, met een trotse 221400 km op de teller. Sorry als ik dit onderwerp herhaal, maar ik kon tot nu toe geen duidelijk antwoord vinden. Ik kreeg de foutcodes P1435 en P1434 na mijn recente dieselbeurt, plus er was ook de fout P1445, maar die heb ik gewist door de ECU te foppen dat er een nieuwe DPF is gemonteerd.

Er zijn ook de volgende BSI-fouten:
  • 040A - Oliedrukmeterfout (ik heb er niet eens een)
  • 003D - afwezigheid van communicatie met de handsfree kit ECU of nomadische regeleenheid (wat is dat? Telefoon werkt prima via Bluetooth)
  • 0EB3 - dieseladditief pompbesturing

Elke keer als ik de motor start, verwelkomt hij me met de melding "Motorstoring. Reparatie vereist".

Wat er tot nu toe is gedaan:
  • Eolys is bijgevuld, maar er kon slechts ongeveer 1,1 liter in. Is dat een maximale capaciteit van de tank?
  • Zekeringen gecontroleerd, maar er zijn geen duidelijke indicaties welke zekering de dieseladditiefpomp bewaakt.

Voordat ik een nieuwe DPF plaats, die in de hoek van de garage staat, wil ik de bodem van dit probleem bereiken en alle mogelijke elektrische problemen kortsluiten. Na het lezen van een aantal onderwerpen hier, heb ik de brandstofdoptest gedaan. Ik heb de dop verwijderd en de auto gestart, maar er is geen waarschuwingsbericht dat de brandstofdop verkeerd is geplaatst of verwijderd. Dus ik geloof dat er geen signaal naar de Main ECU gaat als ik tank en Pug denkt dat ik niet tank, zelfs als ik dat wel doe.

Vragen:
  • Is er een aparte Diesel brandstof additief ECU-eenheid (box) Of is deze geĂŻntegreerd in de Engine ECU als chip?
  • Hoe kan ik de brandstofdopsensor testen en waar kan ik deze controleren?
  • Hoe kan ik de additieftankpomp testen als deze werkt?
  • Welke zekering bewaakt de Diesel brandstof additief ECU of de pomp zelf?
  • Hoe kan ik de additieftellers resetten op Peugeot Planet, want ik ga maandag naar een man die is uitgerust met PP2000?

Als iemand hier daadwerkelijk de bodem van deze codes bereikt, zullen alle hulp en advies zeer worden gewaardeerd en wanneer ik het repareer, kunnen we een soort volledige gids maken wat en waar te zoeken.

Bedankt bij voorbaat!

Elmo

#2 · (Edited by Moderator)
Update!

P1434, P1435 en 0EB3 foutcodes opgelost. Fouten zijn verholpen door de nieuwe brandstoftank te vervangen - onderdeelnummer 16 063 402 80. Met behulp van OBD II stond er dat de nieuwe tank geĂŻnstalleerd was en de bovenstaande fouten verdwenen.

Ik heb de defecte oude tank niet weggegooid, maar meegenomen om te demonteren. Allereerst was ik er pissig over dat Peugeot - Citroen (PSA) me pushte om de hele container te kopen, terwijl de pomp gemakkelijk uit de tray te verwijderen is.

Hieronder afbeeldingen van hoe het eruit ziet.

Zoals je kunt zien, bevinden de pomp-ECU en de pomp zelf zich op dezelfde locatie.

Echter - de pompunits apart losgekoppeld en getest en hij werkt perfect. Stroom AAN - UIT en spuugt als de duivel :LOL:

Van hieruit zie ik dat (zoals ik al eerder aannam) er een fout in de pomp-ECU zit. Helaas heb ik weinig kennis van PCB's, dus misschien is er een weerstand defect. Maar het kan ook een chip zijn (zoals je op de afbeelding kunt zien) die gereset moet worden en dan als nieuw zou kunnen werken. Maar geen idee of het mogelijk is.

#7 · (Edited by Moderator)
Update!

P1434, P1435 en 0EB3 foutcodes opgelost.
Fouten zijn opgelost door de nieuwe brandstofadditieftank te vervangen - onderdeelnummer 16 063 402 80
Met behulp van OBD II stond er dat er een nieuwe tank was geĂŻnstalleerd en de bovenstaande fouten verdwenen.

Ik heb de defecte oude tank niet weggegooid, maar meegenomen om te demonteren.
Allereerst was ik pissig dat Peugeot - Citroen (PSA) me pushte om de hele container te kopen, terwijl de pomp gemakkelijk uit de houder te verwijderen is.
Hieronder afbeeldingen van hoe het eruit ziet.
Zoals je kunt zien, bevinden de pomp-ECU en de pomp zelf zich op dezelfde locatie.
Maar ik heb de pompeenheid losgekoppeld en apart getest en hij werkt perfect. Power ON - OFF en spuugt als de duivel :LOL:
Van hieruit zie ik dat (zoals ik al eerder aannam) er een fout in de pomp-ECU zit.
Helaas heb ik weinig kennis van printplaten, dus misschien is er een weerstand defect. Maar het kan ook een chip zijn (zie afbeelding) die gereset moet worden en dan als nieuw zou kunnen werken. Maar geen idee of het mogelijk is.
Hoi maat, ik heb hetzelfde probleem met mijn auto. De mijne is een 308 sw 1.6 diesel. Denk je dat dit onderdeel met het door jou opgegeven onderdeelnummer in mijn auto past? Laat het me alsjeblieft weten, bedankt maat.

#4 ·
Hoi allemaal,
Ik heb een Peugeot 3008 1.6 HDi (DV6C), geregistreerd 01/2013, met een mooie 221400 km op de teller.
Sorry als ik dit onderwerp dubbel, maar ik kon tot nu toe geen duidelijk antwoord vinden.
Ik kreeg de foutcodes P1435 en P1434 na mijn recente dieselbeurt, plus er was ook de fout P1445, maar die heb ik gewist door de ECU te foppen dat er een nieuwe DPF is gemonteerd.
Er zijn ook de volgende BSI-fouten:
040A - Oliedrukmeterfout (ik heb er niet eens een)
003D - afwezigheid van communicatie met de handsfree kit ECU of nomadische regeleenheid (wat is dat? Telefoon werkt prima via Bluetooth)
0EB3 - dieseladditief pompbesturing

Elke keer als ik de motor start, verwelkomt hij me met de boodschap "Motorstoring. Reparatie vereist".

Wat er tot nu toe is gedaan:
Eolys is bijgevuld, maar er kon slechts ongeveer 1,1 liter in. Is dat de maximale capaciteit van de tank?
Zekeringen gecontroleerd, maar er zijn geen duidelijke indicaties welke zekering de dieseladditiefpomp bewaakt.
Voordat ik een nieuwe DPF plaats, die in de hoek van de garage staat, wil ik de bodem van dit probleem bereiken en alle mogelijke elektrische problemen kortsluiten.
Na het lezen van een aantal onderwerpen hier, heb ik de brandstofdoptest gedaan. Ik heb de dop verwijderd en de auto gestart, maar er is geen waarschuwingsbericht dat de brandstofdop verkeerd is geplaatst of verwijderd. Dus ik geloof dat er geen signaal naar de Main ECU gaat als ik tank en Pug denkt dat ik niet tank, zelfs als ik dat wel doe.

Vragen:
Is er een aparte Diesel brandstof additief ECU-eenheid (box) Of is deze geĂŻntegreerd in de Engine ECU als chip?
Hoe test ik en waar controleer ik de brandstofdopsensor?
Hoe test ik de additieftankpomp als deze werkt?
Welke zekering bewaakt de Diesel brandstof additief ECU of de pomp zelf?
Hoe reset ik de additieftellers op Peugeot Planet, want ik ga maandag naar een man die is uitgerust met PP2000?

Als iemand hier daadwerkelijk de bodem van deze codes bereikt, wordt alle hulp en advies zeer op prijs gesteld en als ik het heb gerepareerd, kunnen we een soort volledige gids maken wat en waar te zoeken.

Bedankt bij voorbaat!

Elmo

#5 · (Edited by Moderator)
Hallo

Ik heb mijn Peugeot 308 naar de garage gebracht en hij liet me de foutcode zien, maar ze hadden het te druk om de fout p1434 en p1435 te verhelpen.

Zou iemand me willen laten weten welke OBD2 ik moet gebruiken om deze foutcodes te zien? Ik zie ook op YouTube dat je de ecu opnieuw kunt programmeren om te zeggen dat hij een nieuwe pomp heeft, dan verdwijnt deze fout, maar ik moet weten welke OBD2 ik moet kopen.

Ik waardeer uw hulp.

#6 · (Edited by Moderator)
Hoi
ik heb mijn Peugeot 308 naar de garage gebracht en hij liet me de foutcode zien, maar ze hadden het te druk om de fout p1434 en p1435 te verhelpen
Zou iemand me alsjeblieft willen laten weten welke OBD2 ik moet gebruiken om deze foutcodes te zien, en ik zie ook op utube dat je de ecu opnieuw kunt programmeren om te zeggen dat hij een nieuwe pomp heeft, dan verdwijnt deze fout, maar ik moet weten welke OBD2 ik moet kopen
ik zal je hulp op prijs stellen
Hoi,
Ik heb een OBD2-lezer gekocht van Amazon (kan later het exacte model geven) en een app op de iPhone geĂŻnstalleerd om de codes te lezen, puur ter kennisname van foutcodes en daarna op internet gezocht naar oplossingen.
Na veel forums en video's te hebben bekeken en geprobeerd fouten te wissen met Peugeot Planet, kwam ik uiteindelijk met een niet zo unieke oplossing: het vervangen van de additieftank. Ik heb hem nieuw van de onderdelenwinkel van de dealer gehaald en het kostte me minder dan bij een andere onderdelenhandelaar.
Toen ik de oude demonteerde, werd ik een beetje pissig omdat de pomp echt gemakkelijk afneembaar is en ik geen idee heb waarom hij niet apart wordt verkocht. Trouwens, ik vond een OEM-fabrikant in Portugal die die pomp apart verkoopt. Ik ben die kant niet opgegaan omdat ik niet wilde wachten op de levering.
Uiteindelijk, wanneer de nieuwe additieftray is gevuld en geĂŻnstalleerd, moeten de foutcodes worden verwijderd. Als je foutmeldingen over de DPF hebt, koop dan een van die reinigers die je tussen de katalysator en de DPF kunt spuiten, volg de instructies en zeg dan via de computer dat er een nieuwe DPF is geĂŻnstalleerd. Ik heb een vriend die me een tablet heeft geleend met de juiste diagnosesoftware erop. :)
Stuur een bericht als je meer details nodig hebt.

#10 ·
Hallo Jazim,
Ik zie je "BlueHDI". Je Pug gebruikt geen Eolys-additief, maar AdBlue in plaats daarvan. Bekijk deze video -
Heeft geen geluid, maar hij laat zien waar je het kunt vullen. Denk er dan alleen aan dat je het niveau op de computer moet resetten.
Laat me weten of dat is wat je auto heeft?
Groeten

#11 ·
Hoi Jazim,
Ik zie dat je "BlueHDI" hebt. Je Pug gebruikt geen Eolys-additief, maar AdBlue in plaats daarvan. Bekijk deze video -
Heeft geen geluid, maar hij laat zien waar je het moet vullen. Denk er dan alleen aan dat je daarna het niveau op de computer moet resetten.
Groeten
Hoi Jazim,
Ik zie dat je "BlueHDI" hebt. Je Pug gebruikt geen Eolys-additief, maar AdBlue in plaats daarvan. Bekijk deze video -
Heeft geen geluid, maar hij laat zien waar je het moet vullen. Denk er dan alleen aan dat je daarna het niveau op de computer moet resetten.
Groeten
Hoi Elmo
Bedankt voor de reactie. Ik weet dat het AdBlue heeft en normaal gesproken gaat daar een ander lampje voor branden. Ik zal het bekijken. Als je een update hebt, laat het me dan weten.
Bedankt voor de hulp
Hoi Jazim,
Groeten
Hoi Elmo
Bedankt voor de reactie. Ik weet van AdBlue, ik heb het bijgevuld. Ik denk dat het ook DPF-additief heeft. Moet meer te weten komen. Misschien bel ik Peugeot en kijk of ze het onderdeelnummer voor me kunnen vinden

#16 ·
Hallo Elmo3008 en anderen, ik heb al een tijdje het p1435-probleem en het RODE STOP-lampje gaat branden met het gele motorstoringslampje voor mijn Peugeot 3008 2.0 2014 hybride.

Dit voorkomt dat mijn voorste 2 wielen bewegen en alleen mijn achterwielen werken met elektrische en diesel aandrijving.

Als ik de motor uitzet, 25 seconden wacht tot het rode lampje uitgaat, hem aanzet en op het handmatige versnellingspad druk om de motor aan te zetten, gaat alleen het gele motorlampje branden en kan ik rijden met de voorwielen en indien nodig de achterwielen.

De prestaties van mijn auto zijn echter minder dan voor dit probleem. Ik kom nauwelijks boven de 80 km/u uit en het is een 2.0 liter. De turbo laten controleren, geen problemen.

Is er een manier om de ecu te foppen zodat er niet daadwerkelijk een nieuwe elos-tank is geplaatst? En kan dit door een individu gedaan worden of is er expertmechanic software voor nodig? Ik heb een obdII maar geen opties die ik kon vinden voor de nieuwe elos-tank.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

#17 ·
Hallo Elmo3008 en anderen, ik heb al een tijdje het p1435-probleem en het RODE STOP-lampje gaat branden met het gele motorstoringslampje voor mijn Peugeot 3008 2.0 2014 hybride.

Dit voorkomt dat mijn voorste 2 wielen bewegen en alleen mijn achterwielen werken met elektrische en dieselkracht.

Als ik de motor uitzet, 25 seconden wacht tot het rode lampje uitgaat, hem aanzet en op het manuele versnellingspad druk om de motor aan te zetten, gaat alleen het gele motorlampje branden en kan ik rijden met de voorwielen en indien nodig de achterwielen.

De prestaties van mijn auto zijn echter minder dan voor dit probleem. Ik kom nauwelijks boven de 80 km/u uit en het is een 2.0 liter. De turbo laten controleren, geen problemen.

Is er een manier om de ecu te foppen dat er een nieuwe elos-tank is geplaatst zonder het daadwerkelijk te doen? En kan dit door een individu gedaan worden of is er expertmechanic software voor nodig? Ik heb een obdII maar geen opties die ik kon vinden voor de nieuwe elos-tank.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

#19 ·
Hallo mensen, ik heb een 308sw 1.6 blue hdi uit 2016 en hij heeft zowel een blauwe als een FAP-additieftank, de tank is net geplaatst. De tank kostte ongeveer ÂŁ 207 van Peugeot, niet veel meer dan aftermarket-tanks op eBay. De man van de onderdelenafdeling zei dat er 1,1 liter vloeistof in gaat. Maar foutcodes wissen niet. Ik heb een video op YouTube gevonden met dezelfde problemen op een Citroen DS3 die ik morgen ga proberen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

YouTube link: