Peugeot Forums banner

Czy moja turbosprężarka jest uszkodzona? Kod błędu p0299

176K views 78 replies 12 participants last post by  Okiemute  
#1 ·
Tylko mała rada. Szukałem odpowiedzi na to pytanie, ale pewne wyjaśnienie byłoby wspaniałe. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę o cierpliwość.

Mam Peugeota 207 gti 1.6 thp z 2008 roku. Wydaje się, że samochód ostatnio stracił trochę wigoru i teraz mam ostrzeżenie o usterce systemu depollucji z kontrolką silnika. Samochód wydaje się działać dobrze, ale po prostu brakuje mu tej "mocy", którą miał. Podłączyłem go do diagnostyki w moim warsztacie i pojawił się kod błędu p0299. Uważam, że jest to niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki. Turbosprężarka/rury itp. zostały sprawdzone pod kątem wycieków i wszystko wydaje się w porządku.

Powiedziano mi, że będzie potrzebna nowa turbosprężarka z wyceną, która wydaje się niewiarygodna. Czy będzie to przypadek, że turbosprężarka jest uszkodzona, czy mogę ją uratować? Z mojego zrozumienia może to być problem z zaworem upustowym/siłownikiem? Czy mam rację? Inną rzeczą, która została wspomniana, jest możliwe nagromadzenie się węgla w turbosprężarce i przypuszczam, że to zabiłoby turbosprężarkę. Wiem, że nie możecie mi podać powodu, dla którego ma problemy z niewielką ilością informacji, które podaję, ale po prostu próbuję znaleźć możliwe problemy przed podjęciem ogromnej decyzji o nowej turbosprężarce. Jakieś inne pomysły lub rzeczy do wykluczenia?

Dzięki

#4 ·
Wiem, że w zależności od konkretnego problemu, turbosprężarki można regenerować za ułamek kosztu nowej.

Może warto wygooglować i zadzwonić do kilku.
Tak, wiem i sprawdzę to, jeśli okaże się, że turbosprężarka jest uszkodzona. Zastanawiam się tylko, które komponenty mogą ulec awarii, co mogłoby spowodować ten problem, z możliwym tańszym rozwiązaniem. Dzięki.

Czy sprawdzili pękniętą membranę w zaworze upustowym?