Peugeot Forums banner

Verschil in 2.0HDI 140 & 2.0HDI 163 pk?

16K views 13 replies 8 participants last post by  Layer8  
#1 ·
Is er een manier om te zien welke motor welke is? Ik heb mijn 508 ongeveer 7 maanden geleden gekocht bij een Peugeot-dealer, had er al wat problemen mee voordat ik het erf verliet, kort daarna en later ook, dus ik heb alle vertrouwen in ze verloren.

Ik kocht hem onder het mom dat het het 163 pk-model was, zoals geadverteerd en in verdere correspondentie over garantieaanbiedingen, hoewel uit bittere ervaring absoluut niets gedekt is, maar ik dwaal af en heb een inruilofferte (zo geërgerd ben ik) van een andere fabrikant gekregen en het lijkt geregistreerd te staan als 140 pk!!

Zit er een soort typeplaatje op de motor dat het vermogen aangeeft? Of is het mogelijk om de motor te identificeren met een diagnosescanner? Mijn oom is monteur hiernaast.

Ik sta op het punt om de boel te ontploffen bij deze gasten.

Alle tips worden zeer gewaardeerd.

Veel dank

#9 ·
Ik ga alleen met de taxi's als de Euro 5-motor kwam, toen werd de olie-vulopening verplaatst, het brandstoffilter is anders, evenals verschillende andere onderdelen en dat waren Euro 5-motoren. Auto's hebben mogelijk Euro 5-classificaties gekregen op de oudere motoren omdat ze een DPF hadden, de taxi's van voor 62 hadden geen DPF en waren Euro 4. 136/140 is de oudere motor, hetzelfde als 307/407.

#13 ·
Is er een manier om te zien welke motor welke is? Ik heb mijn 508 ongeveer 7 maanden geleden gekocht van een Peugeot-dealer, had er al een beetje problemen mee voordat ik het erf verliet, kort daarna en later ook, dus heb alle vertrouwen in ze verloren

Ik kocht hem onder het mom dat het het 163 pk-model was, zoals geadverteerd en in verdere correspondentie over garantieaanbiedingen, hoewel uit bittere ervaring absoluut niets gedekt is, maar ik dwaal af en heb een inruilofferte (zo geĂŻrriteerd ben ik) van een andere fabrikant gekregen en het lijkt geregistreerd te zijn als 140 pk!!

Is er een soort typeplaatje op de motor dat het vermogen aangeeft? Of is het mogelijk om de motor te identificeren met een diagnosescanner? Mijn oom is monteur hiernaast

Ik sta op het punt om de deksel bij deze jongens te flippen

Alle tips worden zeer gewaardeerd

Veel dank
De VIN (voor mijn Sept 2011 SW) heeft de code VF38ERHH etc. De RHH is de 163BHP met de DW10C-motor, de 140 BHP heeft een DW10B-motor met een VIN met de code RHF waar de RHH op de mijne staat.

#14 ·
Weet iemand waarom er een ander CO2-cijfer is voor de 163 pk motor? Er is 129 g/km en een met 149 g/km. Omdat ik nog steeds op zoek ben naar een auto met 163 pk, hebben sommige auto's met 163 pk de lagere CO2-waarde en andere de hogere. Beide sets zijn te zien op auto's die te koop worden aangeboden op autotrader. Hier is een auto met 163 pk met een waarde van 149 g/km: Peugeot 508 2.0 HDi FAP Active 4dr Hier is er een met een waarde van 129 g/km op een vergelijkbare motor met 163 pk: Peugeot 508 2.0 HDi Active 4dr Excuses voor de lange links - Weet iemand waarom er een discrepantie is? Voeren mensen gewoon de verkeerde informatie in op de websites - een voor handgeschakeld en de hogere voor een automaat, ook al is de auto handgeschakeld? Bedankt