Peugeot Forums banner
Status
Not open for further replies.
61 - 72 of 72 Posts
Hoi Ian M Davis,

Ja, ik heb inklapbare spiegels, en die werken prima als ik de auto ontgrendel. Ik heb een STOP-START-systeem en het werkt al een tijdje NIET, alleen zie ik dat het ECO-lampje knippert.

Dus wat kan ik testen of controleren??, waar is deze module of unit "het gecentraliseerde spanningsbehoudsysteem"??, De dynamo geeft 14,4 V als de motor draait. Het batterijniveau vanmorgen voor het contact van de motor was 12,3 V, na het contact 11,9 V. Dus misschien batterijproblemen????

Bekijk dit forum voor vergelijkbare storingen, ze vervangen de batterijbeschermingseenheid die het probleem veroorzaakt Electrical Service System Fault | Peugeot Forums

Veel dank, Ian.
Je zou gelijk kunnen hebben als de laadspanning 14,4 V is en de batterij de lading niet vasthoudt. Het kan zo simpel zijn als een slechte batterij. De auto heeft load shedding en ik denk dat het eerste dat hij uitschakelt de start-stop is.

Ik heb je link gelezen en het lijkt erop dat de persoon niet zeker wist wat er veranderd was "Nou, ik ben blij te kunnen zeggen dat de batterij in orde is... het is de Battery Protection Unit (..of ze hebben het misschien aangeduid als een Voltage Protection Unit?)". Ik vermoed dat de fout lag bij het "gecentraliseerde spanningsbehoudsysteem".

Kun je controleren of je een omgekeerde dynamo hebt? Omgekeerde dynamo's zijn iets groter. De aansluiting op de batterij is de normale enkele aansluiting, maar in plaats van een 2-pins besturingsstekker heeft hij een 5-pins stekker. Ik heb geprobeerd een gecentraliseerd spanningsbehoudssysteem op internet te vinden en dit is wat ik vond: Start/Stop computer Peugeot 3008 - 9805721280 9HD CONTINEN. Helaas toont Servicebox de locatie niet.

Hallo allemaal

eerste bericht, maar na het lezen van alle 61 berichten in dit forum moet ik helaas nog een situatie toevoegen aan de mix. Mijn 308 GT line (19) stond een paar dagen op de oprit terwijl ik de auto van mijn partner voor mijn werk gebruikte. Ik ging hem verplaatsen en werd geconfronteerd met dezelfde foutmelding als jullie allemaal 'batterij laadfout - stop het voertuig', dus dat deed ik en zette de motor uit. Ik zette een meter op de batterij, denkend dat hij aan de limiet zat, maar hij gaf 12,4 VDC aan, dus startte ik de auto opnieuw en controleerde dit met draaiende motor, wat een resultaat van 14,3 VDC opleverde. Hier verschilt mijn fout enigszins van die van mijn voorgangers, ik heb geen functionaliteit verloren voor en na het verschijnen van de fout, zoals lichten of spiegels etc. die hier genoemd worden, de auto start ook elke keer meteen.

Na het lezen van de berichten hier heb ik de min-kant naar de motor gecontroleerd en 0,1 ohm gemeten, geen duidelijke tekenen van corrosie. Ik heb echter één ding rechts van de batterij gezien, zoals te zien is op de afbeeldingen die hopelijk aan dit bericht worden toegevoegd, dat de onderste linkse moer ontbreekt van wat ik op dat moment begreep als een zekering! Het onderdeel zelf geeft een open circuit aan, terwijl dezelfde in de doos 0,1 ohm aangeven. Ik weet niet wat er aan de andere kant van de zekering zit, maar heeft deze doos iets met de fout te maken (ik heb er alleen gekeken omdat de plus die kant op ging)? Ik heb een vervangende zekering besteld die vrijdag zou moeten aankomen. Ik zal een update geven als het is opgelost, maar uiteindelijk zoekt dit bericht naar suggesties als dat niet het geval is en hopelijk informatie voor anderen als dat wel zo is.

Alvast bedankt

Sam

Hoi allemaal

eerste bericht, maar na het lezen van alle 61 berichten in dit forum moet ik helaas nog een situatie aan de mix toevoegen. Mijn 308 Gt line (19) stond een paar dagen op de oprit terwijl ik de auto van mijn partner voor mijn werk gebruikte. Ik ging hem verplaatsen en werd geconfronteerd met dezelfde foutmelding als jullie allemaal 'batterij laadfout - stop het voertuig', dus dat deed ik en zette de motor uit. Ik zette een meter op de batterij en dacht dat hij aan de limiet zat, maar hij gaf 12,4vdc aan, dus startte ik de auto opnieuw en controleerde dit met de motor aan, dit gaf een resultaat van 14,3vdc. Hier verschilt mijn fout enigszins van die van mij, ik heb geen functionaliteit verloren voor en na het verschijnen van de fout, zoals lichten of spiegels etc. die hier genoemd worden, de auto start ook elke keer de eerste keer.

Na het lezen van de berichten hier heb ik de negatieve kant naar de motor gecontroleerd en 0,1 ohm gekregen, ook geen duidelijke tekenen van corrosie. Ik heb echter één ding rechts van de batterij opgemerkt, zoals te zien is op de afbeeldingen die hopelijk aan dit bericht worden toegevoegd, dat de onderste linkermoer ontbreekt van wat ik op dat moment begreep als een zekering! Het onderdeel zelf geeft een open circuit aan, terwijl dezelfde in de doos 0,1 ohm aangeven. Ik weet niet wat er aan de andere kant van de zekering zit, maar heeft deze doos iets met de fout te maken (ik heb er alleen gekeken omdat de pluskant die kant op ging). Ik heb een vervangende zekering besteld die vrijdag zou moeten aankomen. Ik zal een update geven als het het probleem oplost, maar uiteindelijk is dit bericht op zoek naar suggesties als dat niet het geval is en hopelijk informatie verstrekt aan anderen als dat wel het geval is.

View attachment 103441
View attachment 103440

Alvast bedankt

Sam
Ik zal later vandaag (mijn tijd) eens goed naar je probleem kijken, maar mijn eerste observatie is dat ik niet denk dat de ontbrekende moer een probleem is. Het lijkt erop dat die zekering niet wordt gebruikt op je auto. Dezelfde zekeringkast wordt gebruikt op meerdere versies van de 308 en mogelijk andere auto's in de PSA-reeks, dus het is gebruikelijk dat sommige zekeringen niet worden gebruikt.

Als de 0,1 Ohm echt was, zou dit een probleem veroorzaken. Als je bijvoorbeeld 30 Ampère zou trekken, zou je een spanningsval van 3 Volt krijgen. Het is erg moeilijk om lage weerstanden nauwkeurig te meten. Het is beter om het contact aan te zetten, waardoor er wat stroom wordt getrokken. Dan kun je de spanningsval meten.

Servicebox toont twee soorten elektrische systemen die worden gebruikt van de 308 T9 "Full Electrical Architecture" en "ECO Electrical Architecture". Op basis van uw foto lijkt uw auto een versie van de "ECO Electrical Architecture" te hebben. De andere versie heeft een BPGA die op de batterij is gemonteerd en de verbinding met de zekeringkast loopt via de BPGA. In uw geval verbindt de zekeringkast rechtstreeks met de batterij. De BPGA die op sommige 308 T9's wordt gebruikt, als deze defect is, zullen de spiegels niet uitklappen en de motor start niet. Ik denk dat uw auto een omkeerbare dynamo heeft als onderdeel van het start-stopsysteem. Er is een "gecentraliseerd spanningsonderhoudssysteem" dat de omkeerbare dynamo bestuurt. Ik vermoed dat dit onderdeel of een ander onderdeel dat ermee verbonden is (bijv. de accumulator) uw probleem veroorzaakt. Dit is misschien hoe de unit eruit ziet Start/Stop computer Peugeot 3008 - 9805721280 9HD CONTINEN Dit onderdeel is verbonden met een energieaccumulator en ik begrijp dat deze soms een probleem geven, zie: Energy Accumulator Fault P1A9C

Hoi allemaal

eerste bericht, maar na het lezen van alle 61 berichten in dit forum moet ik helaas nog een situatie aan de mix toevoegen. Mijn 308 Gt line (19) stond een paar dagen op de oprit terwijl ik de auto van mijn partner voor mijn werk gebruikte. Ik ging hem verplaatsen en werd geconfronteerd met dezelfde foutmelding als jullie allemaal 'batterij laadfout - stop het voertuig', dus dat deed ik en zette de motor uit. Ik zette een meter op de batterij en dacht dat hij aan de limiet zat, maar hij gaf 12,4 VDC aan, dus startte ik de auto opnieuw en controleerde dit met de motor aan, wat een resultaat van 14,3 VDC opleverde. Hier verschilt mijn fout enigszins van die van mij, ik heb geen functionaliteit verloren voor en na het verschijnen van de fout, zoals lichten of spiegels etc. die hier worden genoemd, de auto start ook elke keer de eerste keer.

Na het lezen van de berichten hier heb ik de min-kant naar de motor gecontroleerd en 0,1 ohm gekregen, ook geen duidelijke tekenen van corrosie. Ik heb echter één ding rechts van de batterij ontdekt, zoals te zien is op de afbeeldingen die hopelijk aan dit bericht worden toegevoegd, dat de onderste linkermoer ontbreekt van wat ik op dat moment begreep als een zekering! Het onderdeel zelf geeft een open circuit aan, terwijl dezelfde in de doos 0,1 ohm aangeven. Ik weet niet wat er aan de andere kant van de zekering zit, maar heeft deze doos iets met de fout te maken (ik heb er alleen in gekeken omdat de pluskant die kant op ging). Ik heb een vervangende zekering besteld die vrijdag zou moeten aankomen. Ik zal een update geven als het het probleem oplost, maar uiteindelijk zoekt dit bericht naar suggesties als dat niet het geval is en hopelijk informatie voor anderen als dat wel het geval is.

View attachment 103441
View attachment 103440

Bedankt bij voorbaat

Sam
Hoi Cott,
Ik denk dat je de spanning op de batterij minstens 2 uur nadat de motor UIT is of na een nacht moet meten, als de spanning onder de 12,4V ligt, moet je de batterij vervangen.
:unsure:

Bedankt

Korte update, zekering vervangen en nieuwe moer gemonteerd zoals door Ian vermoed, dit had 0 effect, nieuwe batterij gemonteerd en de fout was er in eerste instantie nog steeds, verdween toen 30 seconden na het starten om pas 5 minuten later terug te keren. De auto heeft de hele tijd stilgestaan.

Ik heb twee versies van de bedrading van het start-stopsysteem voor de 308 T9 bijgevoegd. De Eco-versie lijkt op uw auto te passen. De andere versie heeft een BPGA (blok 1032). De BPGA bevindt zich voor de accu op de T9 en ik kan er geen zien op uw foto's.

Ik ben er vrij zeker van dat uw auto een omkeerbare dynamo heeft, dus blokken 1012 (gecentraliseerd spanningsbehoudsysteem) en 1026 (energieaccumulator) zijn belangrijk. Deze twee componenten bevinden zich meestal aan de bovenkant van de linkervleugel. U moet de vleugelbekleding boven het linkerwiel verwijderen om erbij te komen. Het is bekend dat de accumulator problemen veroorzaakt.

Deze link kan u helpen het omkeerbare dynamosysteem te begrijpen: New Peugeot 308 features e-HDi micro-hybrid technology; CO2 emissions start from 98 g/km

Dit is een voorbeeld van de spanningsbehoudseenheid en de accumulator: Start/Stop computer Peugeot Partner/Ranch 1.6 HDI 90 - 9802096780 9H06

Attachments

Hallo Ian

Bedankt voor weer een uitgebreid antwoord met diagrammen, de auto heeft besloten zichzelf op te lossen, ik vermoed dat de batterijwissel de truc heeft gedaan. Kon het later op de dag en vanmorgen zonder problemen normaal gebruiken.

Hopelijk zullen mijn fouten iemand anders helpen en nogmaals bedankt voor de antwoorden en de hulp.

Sam

Hallo allemaal. Ik heb een 3008 18plate met 34k. Ik heb nu 2 weken een elektrische circuitfout, heb hem naar de monteur gebracht, hij heeft de batterij gecontroleerd en zei dat het goed was, aangesloten en gecontroleerd op foutcodes, er werden er 14 weergegeven, hij vertelde niet wat het was :( Hij zei dat hij contact zou opnemen met zijn vriend bij Peugeot en contact met me zou opnemen. Vandaag startte mijn auto niet en er stond een batterijlaadfout. Toen ik de auto ontgrendelde, vouwden mijn spiegels niet uit. Dus ik denk nu, heb ik hetzelfde probleem als jullie of heeft dit iets te maken met de eerste fout. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd Nick

Hoi allemaal. Ik heb een 3008 18plate met 34k. Ik heb nu al 2 weken een elektrisch circuitfout, heb hem naar de monteur gebracht, hij heeft de batterij gecontroleerd en zei dat het goed was, aangesloten en gecontroleerd op foutcodes, er werden er 14 weergegeven, hij vertelde niet wat het waren :( Hij zei dat hij contact zou opnemen met zijn vriend bij Peugeot en contact met me zou opnemen. Vandaag startte mijn auto niet en er stond batterijlaadfout. Toen ik de auto ontgrendelde, vouwden mijn spiegels niet uit. Dus ik denk nu, heb ik hetzelfde probleem als jullie of heeft dit iets te maken met de eerste fout. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd Nick
Dat klinkt als precies dezelfde problemen die ik met mijn auto had, het vervangen van de BPGA heeft het voor mij opgelost. Ik heb de mijne van AliExpress, maar er zijn een paar verschillende typen.
Image

Dat klinkt als precies de problemen die ik had met mijn auto. Het vervangen van de BPGA heeft het voor mij opgelost. Ik heb de mijne van AliExpress, maar er zijn een paar verschillende typen. View attachment 103654
Cool bedankt. Ik heb de rac gebeld om het te laten dubbelchecken en ik heb het ingepland bij de hoofddealer, want ik heb nog garantie tot mei.
Weet iemand of ik ervoor moet betalen als ik een verlengde garantie heb??

Cool bedankt. Ik belde rac om ze dubbel te controleren en ik boekte het in bij de hoofddealer, want ik heb nog garantie tot mei.
Weet iemand of ik ervoor moet betalen als ik een verlengde garantie heb?
Update. 7 uur gewacht op RAC. Maar hij heeft het gerepareerd, lijkt nu allemaal goed te zijn.
Hij zei dat het iets met bsm te maken had? Of zoiets.
Maar ik ben nu gewoon een gelukkig man.
Hij zei dat als zoiets weer gebeurt. Verwijder de draad van de batterij, wacht 5 minuten, zet hem terug, druk op de vergrendelknop op de sleutel en houd deze ingedrukt. Ontgrendel hem als de spiegels eruit komen, dan is alles in orde, zo niet, herhaal dan iets.
Dus misschien helpt dit iemand anders.

61 - 72 of 72 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.