Peugeot Forums banner
Status
Not open for further replies.
41 - 60 of 72 Posts
Discussion starter · #41 ·
Ik ben niet bekend met uw auto, maar op de Pug 308 was de unit met een paar bouten aan de onderkant van de unit aan de carrosserie bevestigd. De bouten waren niet te zien zonder de kabelboom opzij te bewegen. Als u naar de laatste foto op de Aliexpress-link kijkt, kunt u zien wat eruitziet als een montagebeugel aan de rechterkant van de foto.

Ik zou geen link tussen de twee palen leggen - het kan meer schade aanrichten. Het monitoren van de spanning op de palen wanneer de storing aanwezig is en niet aanwezig is, geeft een goede indicatie of de BPGA defect is.

Ik ben niet bekend met uw auto, maar op de Pug 308 zat de unit met een paar bouten aan de carrosserie vast aan de onderkant van de unit. De bouten waren niet te zien zonder de kabelboom opzij te bewegen. Als je naar de laatste foto op de Aliexpress-link kijkt, zie je wat lijkt op een montagebeugel aan de rechterkant van de foto.

Ik zou geen link tussen de twee berichten leggen - het kan meer schade aanrichten. Het monitoren van de spanning op de palen wanneer de storing aanwezig is en niet aanwezig is, geeft een goede indicatie of de BPGA defect is.
Dat is ideaal, ik zal eens kijken, ik zal controleren op spanningen van de paal naar GND wanneer deze crasht en wanneer deze werkt en kijken of er een verandering is. Ik denk dat als er een verandering is tussen de crash en de normale werking, het waarschijnlijker de BPGA zal zijn.

De opstelling ziet er hetzelfde uit.
Image

Hartelijk dank voor het delen van al deze informatie. Ik heb persoonlijk te maken met vergelijkbare problemen met mijn Peugeot 308 (2015). Ik heb hem in januari gekregen en de auto heeft tot nu toe slechts 27.000 mijl gereden.

Ongeveer een maand geleden begon ik de foutmelding voor het opladen van de batterij met tussenpozen te krijgen. Omdat ik een verzekering van 12 maanden heb, ben ik meteen naar de garage gegaan. Eerst dachten ze dat ik de batterij verkeerd had losgekoppeld, wat ik ook had gedaan. Het signaal bleef echter terugkomen en na vele testritten en diagnosecontroles denken ze dat het probleem met de BSI te maken heeft.

De verzekeringsmaatschappij besloot een monteur te sturen om eerst te komen kijken voordat de BSI-vervanging werd goedgekeurd en de monteurs van de garage denken dat het veilig voor me moet zijn om door te rijden tot aanstaande maandag, de dag waarop de monteurs van de verzekeringsmaatschappij een afspraak hebben gepland om te komen kijken...

BOOOm. Zondagmiddag, na een wandeling in het park met mijn gezin, weigert de auto te starten. Gelukkig is mijn garage om de hoek, ik belde en het duurde maar 10 minuten voordat ze kwamen. De auto moet me voor de gek willen houden, besloot de service te hervatten terwijl de monteurs van de garage arriveerden. Nu begin ik te denken dat het meer een BPGA-probleem is dan een BSI-probleem, aangezien het probleem de laatste tijd hardnekkiger wordt en het eindelijk zover is gekomen dat hij niet meer start.... De monteur van de garage zegt dat hij samen met de monteurs van de verzekering zal kijken. Wat zijn uw gedachten hierover?

Heel erg bedankt voor het delen van al deze informatie. Ik heb persoonlijk te maken met vergelijkbare problemen met mijn Peugeot 308 (2015). Ik heb hem in januari gekregen en de auto heeft tot nu toe slechts 27000 mijl gereden.

Ongeveer een maand geleden begon ik af en toe de foutmelding voor het opladen van de batterij te krijgen. Omdat ik een verzekering van 12 maanden heb, ben ik meteen naar de garage gegaan. Eerst dachten ze dat ik de batterij verkeerd had losgekoppeld, wat ik schuldig was. Het signaal bleef echter terugkomen en na vele testritten en diagnostische controles denken ze dat het probleem met de BSI zit.

De verzekeringsmaatschappij besloot een monteur te sturen om eerst te komen kijken voordat ze de BSI-vervanging goedkeurden en de monteurs van de garage denken dat het veilig voor me zou moeten zijn om ermee door te rijden tot aanstaande maandag, de dag waarop de monteurs van de verzekeringsmaatschappij een afspraak hebben gepland om te komen kijken....

BOOOm. Zondagmiddag, na een wandeling in het park met mijn gezin, weigert de auto te starten. Gelukkig is mijn garage om de hoek, ik belde en het duurde maar 10 minuten voordat ze kwamen. De auto moet me voor de gek willen houden, besloot de service te hervatten terwijl de monteurs van de garage arriveerden. Nu begin ik te denken dat het meer een BPGA-probleem is dan een BSI-probleem, aangezien het probleem de laatste tijd hardnekkiger wordt en het uiteindelijk zover is gekomen dat hij niet meer start.... De monteur van de garage zegt dat hij samen met de monteurs van de verzekering zal kijken. Wat zijn jouw gedachten hierover?
Dat is wat er met mijn C4 begon te gebeuren, ik heb de BPGA vervangen door een nieuwe van AliExpress en het leek het probleem op te lossen. Met de nieuwe moest ik een paar zekeringen overzetten van de oude naar de nieuwe. Dit is degene die ik bestelde BPGA (9675350380) Dat verving mijn 9675350280.

EDIT: Om dit toe te voegen, waren de problemen die ik had dat de spiegels niet naar buiten kwamen als ik de auto ontgrendelde en dat hij soms niet startte en een paar minuten moest wachten en dan wel startte. Andere dingen die ik ook merkte, waren dat ik een mistlampfoutmelding kreeg die ik kon verwijderen door ze aan en uit te zetten, waarna de foutmelding verdween (SERVICE-lampje).

Discussion starter · #45 ·
Het zal moeilijk zijn voor een garage- of verzekeringsmonteur om het probleem te diagnosticeren als het er niet is wanneer ze de auto maandag inspecteren. Laat ze deze thread zien, zodat ze kunnen beoordelen of de problemen die u heeft gehad overeenkomen. Laat ons weten hoe u het probleem oplost, want het kan anderen helpen.

Ze zouden de fout moeten kunnen zien als ze een globale diagnose uitvoeren. De manier waarop de Peugeot-diagnose werkt, is dat deze een logboek bijhoudt van historische fouten die meestal pas worden gewist als u een diagnoseprogramma gebruikt om ze te wissen.

Discussion starter · #47 ·
Toen mijn BPGA uitviel, hielpen de opgeslagen diagnosecodes niet veel - veel fouten waarschijnlijk omdat dingen die door het BPGA-relais werden gevoed, niet werkten, maar geen enkele die op een defecte BPGA wees - de BPGA denkt dat hij werkt, maar kan niet detecteren dat zijn relais defect is.

Toen mijn BPGA uitviel, hielpen de opgeslagen diagnosecodes niet veel - veel fouten waarschijnlijk omdat dingen die door het BPGA-relais werden gevoed, niet werkten, maar geen enkele die op een defecte BPGA wees - de BPGA denkt dat hij werkt, maar kan niet detecteren dat zijn relais defect is.
Hetzelfde overkwam mij toen ik Diagbox gebruikte, de enige fouten die ik had, waren de andere items die niet konden worden geladen, omdat ik vermoed dat de BPGA crashte tijdens het opstarten, als dat de beste manier is om het te zeggen.

Toen mijn BPGA uitviel, hielpen de opgeslagen diagnosecodes niet veel - veel fouten waarschijnlijk omdat dingen die door het BPGA-relais werden gevoed niet werkten, maar geen enkele die op een defecte BPGA wees - de BPGA denkt dat hij werkt, maar kan niet detecteren dat zijn relais defect is.
De beste diagnostische tool voor een Peugeot is de Lexia 3 met Diagbox-software. Van andere tools is bekend dat ze verkeerde resultaten geven. De BPGA is gemeld als een hoofdrelais-fout. Zelfs met de Lexia 3 kan het u vaak niet de exacte fout geven. U moet enige kennis van de auto hebben. Als er een lange lijst met defecte ECU's is, kunt u deze meestal aan één item relateren. Ik verwacht dat een ervaren monteur in staat is om een defecte BPGA te lokaliseren. De BPGA heeft twee delen, één deel gaat door het relais, het andere deel is direct verbonden door een reeks zekeringen. Het moet mogelijk zijn om uit de lijst met defecte ECU's te achterhalen of de BPGA de schuldige is.

Een ding dat de PBGA doet, is de 12V-verbinding met de OBD-connector uitschakelen. Dit betekent dat sommige OBD-testers helemaal niet werken als de BPGA defect is.

Moet het bij het vervangen van de BPGA op de auto worden gecodeerd of is het gewoon een directe vervanging? Bedankt

Hallo mensen, ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een 508. Mijn neef heeft gezegd dat hij zal proberen een nieuwe BPGA voor me te plaatsen. Heeft iemand een goede video over hoe ik het onderdeel kan verwijderen? Zeer gewaardeerd.

Toen mijn BPGA uitviel, hielpen de opgeslagen diagnosecodes niet veel - veel fouten waarschijnlijk omdat dingen die door het BPGA-relais werden gevoed niet werkten, maar geen enkele die op een defecte BPGA wees - de BPGA denkt dat hij werkt, maar kan niet detecteren dat zijn relais defect is.
Hoi Davetg,
Ik heb een 308 1.6 BLUEHDI uit 2016, ik heb wat problemen gehad met de melding "fout oplader batterij" en service, foutcode B1624 73, "fout relais gesloten". Gewoon niet de hele tijd, als ik de motor een tijdje uitzet, verdwijnen ze van het scherm en verschijnen ze misschien over twee of drie weken weer.
Is het de moeite waard om zelf de BPGA-eenheid te vervangen, of is het misschien een batterijprobleem, auto start batterij 14,5 V, auto uit 12,5 V?? Ik moet controleren wanneer de fout weer verschijnt.
Werkt het nog goed, je nieuwe BPGA?? Zou je alsjeblieft de LINK kunnen sturen waar je de vervangende eenheid hebt gekocht. Vind je het makkelijk om zelf de BPGA-eenheid te vervangen??:):):)

Discussion starter · #56 ·
Hallo Alberto,
De nieuwe BPGA werkt goed. Ik heb het van eBay. De montage is niet moeilijk, maar er zijn veel draden, dus het is de moeite waard om foto's te maken en de draden te labelen.

Hoi Davetg,
Ik heb een 308 1.6 BLUEHDI uit 2016, ik heb wat problemen gehad met het scherm dat "fout oplader batterij" en service weergaf, foutcode B1624 73, "fout relais gesloten". Het komt gewoon niet altijd, als ik de motor een tijdje uitzet, verdwijnt het dan van het scherm en verschijnt het misschien over twee of drie weken weer.
Is het de moeite waard om zelf de BPGA-eenheid te vervangen, of is het misschien het batterijprobleem, autoaccu start 14,5 V, auto uit 12,5 V?? Ik moet controleren wanneer de fout weer optreedt.
Werkt het nog goed, jij nieuwe BPGA??, Zou je alsjeblieft de LINK kunnen sturen waar je de vervangende eenheid hebt gekocht. Vind je het gemakkelijk om de BPGA-eenheid zelf te vervangen??:):):)
Voordat u de BPGA vervangt, moet u kijken naar de Battery Charge Status Unit. Dit is een kleine doos die op de negatieve pool van de batterij zit en de batterij bewaakt - zie #7 van Battery charge status unit Deze eenheid krijgt zijn stroom van de BPGA, maar maakt verbinding met de BSI via databus.

Als deze eenheid een probleem detecteert, moet de BSI wat load shedding doen van niet-essentiële services zoals airconditioning.

Voordat u de BPGA wijzigt, moet u kijken naar de Battery Charge Status Unit. Dit is een kleine doos die op de negatieve pool van de batterij zit en de batterij bewaakt - zie #7 van Battery charge status unit Deze unit haalt zijn stroom van de BPGA maar verbindt met de BSI via databus.

Als deze unit een probleem detecteert, zou de BSI wat load shedding moeten doen van niet-essentiële diensten zoals airconditioning.
Bedankt, Ian voor uw antwoord, ik heb de "Battery Charge Status Unit" gecontroleerd en getest met DIAGBOX v1.9, en het ziet er goed uit voor mij, het is duidelijk dat deze fout (foto 1) niet aanwezig was en deze keer toen ik het testte, bekijk de screenshot om de fout te zien (sorry het is in de Spaanse versie, vertaal foto 2).

Attachments

Bedankt, Ian voor je reactie, ik heb de "Batterijlaadstatus Unit" gecontroleerd en getest met DIAGBOX v1.9, en het ziet er goed uit voor mij, het is duidelijk dat deze fout (foto 1) niet aanwezig was en deze keer toen ik testte, zie de screenshot om de fout te zien (sorry het is in de Spaanse versie, vertaal foto 2).
Ik heb twee documenten voor de 308 T9 bijgevoegd. Eén toont het bedradingsschema voor het stop-startsysteem en de andere details van de BPGA.

Als je naar het BPGA-diagram kijkt, zie je dat er één relais is dat de stroom naar ongeveer de helft van de zekeringen regelt, de rest van de zekeringen is rechtstreeks verbonden met de batterij. Als het BPGA-relais uitvalt, wordt de stroom naar veel dingen afgesloten. Als je bijvoorbeeld inklapbare spiegels hebt, zullen de spiegels niet uitklappen als je de auto ontgrendelt als het BPGA-relais uitvalt.

Ik heb het stop-startdiagram opgenomen omdat het de belangrijkste componenten laat zien:
1032 BPGA
1031 Batterijstatusmonitor
1320 Motor ECU
1021 omkeerbare dynamo
1010 startmotor
Kunt u bevestigen dat uw auto een stop-startsysteem heeft? Zo ja, dan betekent dit dat u een omkeerbare dynamo heeft die is ontworpen om te fungeren als een 3-fasen startmotor en generator. Dit is een veel complexer systeem dan de basisdynamo.

EDIT
Er is nog een belangrijk blok -1012. Dit is het stop-startsysteem. Peugeot noemt dit "het gecentraliseerde spanningsonderhoudssysteem". De omkeerbare dynamo moet omschakelen van startmotor naar generator. Ik vermoed dat uw probleem betrekking heeft op deze functie.

Attachments

Ik heb twee documenten bijgevoegd voor de 308 T9. Eén toont het bedradingsschema voor het stop-startsysteem en de andere details van de BPGA.

Als je naar het BPGA-diagram kijkt, zie je dat er één relais is dat de stroom naar ongeveer de helft van de zekeringen regelt, de rest van de zekeringen is rechtstreeks verbonden met de batterij. Als het BPGA-relais defect raakt, schakelt het de stroom naar veel dingen uit. Als je bijvoorbeeld inklapbare spiegels hebt, zullen de spiegels niet uitklappen als het BPGA-relais defect raakt wanneer je de auto ontgrendelt.

Ik heb het stop-startdiagram opgenomen omdat het de belangrijkste componenten laat zien:
1032 BPGA
1031 Batterijstatusmonitor
1320 Motor-ECU
1021 omkeerbare dynamo
1010 startmotor
Kunt u bevestigen dat uw auto een stop-startsysteem heeft? Zo ja, dan betekent dit dat u een omkeerbare dynamo heeft die is ontworpen om te fungeren als een 3-fasen startmotor en generator. Dit is een veel complexer systeem dan de basisdynamo.

EDIT
Er is nog een andere belangrijke blok -1012. Dit is het stop-startsysteem. Peugeot noemt dit "het gecentraliseerde spanningsonderhoudssysteem". De omkeerbare dynamo moet omschakelen van startmotor naar generator. Ik vermoed dat uw probleem betrekking heeft op deze functie.
Hoi Ian M Davis,

Ja, ik heb inklapbare spiegels, en die werken prima als ik de auto ontgrendel. Ik heb een STOP-START-systeem en het werkt al een tijdje NIET, alleen zie ik het ECO-lampje knipperen.

Dus wat kan ik testen of controleren??, waar is deze module of Unit "het gecentraliseerde spanningsonderhoudssysteem"??, De dynamo geeft 14,4 V als de motor draait. Het batterijniveau was vanmorgen voor het contact 12,3 V, na het contact 11,9 V. Dus misschien zijn er batterijproblemen???

Bekijk dit forum voor vergelijkbare storingen, ze vervangen de batterijbeschermingseenheid die het probleem veroorzaakt Electrical Service System Fault | Peugeot Forums

Veel dank, Ian.

41 - 60 of 72 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.