Peugeot Forums banner
21 - 40 of 44 Posts
Mam ten sam problem z moim Peugeotem 308 T9. Kody błędów P1336, P1337, P1338 i P2291 wciąż się pojawiają. Wymieniłem już pompę wysokiego ciśnienia, pompę paliwa, zestaw świec zapłonowych, zestaw cewek zapłonowych, pochłaniacz par paliwa i wykonałem serwis wtryskiwaczy paliwa. Testy kompresji i szczelności podciśnienia również wypadły pomyślnie, ale usterki nadal występują.
 
Silnik Peugeot 308-2009 EP6
Mam podobny problem, ale tylko P1340. Dzieje się tak, gdy silnik jest ciepły, a zwłaszcza po powrocie do biegu jałowego po jeździe przez jakiś czas. Zrobiono łańcuch rozrządu, solenoidy dephasera, czujniki wałka rozrządu, niektóre wtryskiwacze, świece zapłonowe, niektóre cewki zapłonowe, a także zablokowano przewód do pochłaniacza węgla aktywnego.
Zawsze wyłącza cylinder 4 (naprzeciwko skrzyni biegów), co robi się sprawdzając sygnał do cewki 4, a czasami trudno jest wykasować kod błędu. Zawsze uruchamia się i działa dobrze, o ile nie ma kodu błędu.

Naprawdę przeszkadza mi to, że P1340 jest opisany jako wypadanie zapłonu LUB usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu B LUB korelacja wałka rozrządu. Bardzo chciałbym być pewien opisu P1340, ponieważ może to bardzo pomóc w rozwiązywaniu problemów. Na razie tylko zgaduję, wymieniając części. Czy ktoś ma doświadczenie z tym, czym naprawdę jest P1340?

2 główne obawy na razie: Coś jest nie tak w cylindrze 4 (zawory, gniazda zaworów, co nie wykazało się w testach kompresji) lub uszczelka olejowa na wałku rozrządu wydechowego (generuje niskie ciśnienie oleju na dephaserze wydechowym). Może to być nawet ogólne niskie ciśnienie oleju po rozgrzaniu, myślę, że muszę to sprawdzić w najbliższej przyszłości.
 
Samochód działa świetnie, o ile nie ma kodu błędu 1340. Przejechanie co najmniej 18 km od zimnego silnika zanim kod błędu zostanie ustawiony. Myślę, że to naprawdę dziwne, że nazwa 1340 może mieć co najmniej 2 różne nazwy. Testowałem z 2 różnymi czytnikami kodów błędów i otrzymałem czujnik położenia wałka rozrządu i wypadanie zapłonu. Jak można wiedzieć, gdzie jest problem, skoro nie wiesz od czego zacząć?

Zrobiłem jeszcze jedną rzecz, a nakrętka w pokrywie zaworów czujnika wałka rozrządu wydechowego wystawała z płaszczyzny, w której wyrównuje się czujnik, co powodowało, że czujnik nieco się kołysał, tak naprawdę nie był osadzony. Wywierciłem górną część nakrętki ok. 0,5 mm, aby czujnik był prawidłowo osadzony. Czy możliwe, że odległość między końcówką czujnika a wałkiem rozrządu jest nieco za duża? Nie jestem pewien, jaka powinna być odległość?
 
@Gunnar308 Obecnie pracuję nad tym samym problemem w moim 308 z silnikiem 1.6L EP6 VTI

Zazwyczaj jeździ przez 20 do 30 minut, zanim Cyl 4 (koniec łańcucha rozrządu), a następnie błędy z P1340 / P0304 w połączeniu z pełnym nadmuchem wentylatora i prawidłowym wypadaniem zapłonu na Cyl 4.... przez wyłączenie wtryskiwacza. Uważam, że to mechanizm ochrony ECU dla katalizatora. Mogę to zaobserwować na moim interfejsie diagnostycznym Lexia full chip rev c i uruchamiając spersonalizowane parametry skanowania - czas impulsu wtryskiwacza spada do 0 ms.

P1340 i P0304 to zdecydowanie wypadanie zapłonu na cylindrze 4, jak zgłosił PSA Diagbox.

Zmieniłem już prawie wszystko, aby się z tym uporać, nowy łańcuch rozrządu, nowy wtryskiwacz, nową cewkę, nowe świece, ale jeśli chodzi o elektrozawory VVT, próbowałem tylko wymienić elektrozawór dolotowy, ani nie zawracałem sobie głowy ich zamianą.

Dziś spróbowałem po prostu odłączyć elektrozawór wydechowy VVT, ponieważ było to jedyne, czym tak naprawdę się jeszcze nie bawiłem i, o dziwo, teraz działa o wiele lepiej. Co więcej, pojechałem nim na godzinę i nie miałem żadnych problemów z wypadaniem zapłonu. W każdym razie złącze delphi sicma oem część 211PC022S0149 na końcu wiązki elektrozaworu wydechowego VVT stało się tak kruche, że rozpadło się w złączu elektrozaworu z powodu zniszczenia przez mały wyciek oleju z pokrywy zaworów (który naprawiłem, gdy robiłem rozrząd z nowymi uszczelkami), więc zostawię go odłączonego, czekając na wymianę wtyczki.

Więc spróbuj odłączyć swój, aby zobaczyć, czy masz poprawę? (wskazówka: zawiąż koniec wiązki z dala od osłony termicznej wydechu).

Oczywiście rejestruje błąd obwodu otwartego dla elektrozaworu wydechowego, ale wznowi rozwiązywanie problemów, koncentrując się tylko na wydechu VVT i jego elektrycznym złączu zastępczym wtyczki.

Podobało mi się czytanie postów ClassicKev i mogę mu współczuć, odzwierciedla to moje własne doświadczenia z tym silnikiem. Miałem już głowicę z mojego, aby zrobić uszczelki trzonków zaworów itp., w 2017 roku. Upuściłem miskę olejową i wymieniłem wszystkie pierścienie tłokowe, ponieważ to tylko trochę dodatkowej pracy. Było ciężko z dymem olejowym wcześniej, przy zaledwie 40 tysiącach mil! Prawdziwy koszmar silnika. Zainstalowałem zbiornik na olej w odmie, aby spróbować oszczędzić cały ten sadz, który wraca bezpośrednio do portów, i dość często go opróżniać. Przeważnie wolny od większych problemów do teraz przy 98 tysiącach mil, ale znowu zaczynamy.
 
Cześć, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić kwestię "złącza Delphi Sicma OEM część 211PC022S0149 zaworu elektromagnetycznego VVT wydechu" i gdzie mogę je znaleźć w 207ccm, jak wygląda i do czego służy? Z góry dziękuję
 
Czytałem gdzieś post (nie tutaj), który sugeruje, że jeśli odłączysz VVT i będzie lepiej, przyczyną jest mechaniczna - sprężyny napinacza w głowicy.

Jeśli znajdę ten post ponownie, zamieszczę link. Jestem prawie pewien, że to, co powiedziano powyżej, jest podstawową treścią oryginalnego postu.
@RedSector Sprężyny napinacza? Czy to sprężyny zaworów? A może sprężyny śrubowe w kołach zębatych dephasera wałka rozrządu vanos? Wymieniłem te ostatnie na nowe w ramach nowego zestawu rozrządu.

Oczywiście jest mnóstwo tych elektronicznie uruchamianych sprężyn w stylu dźwigni na górze wałka rozrządu dolotowego... które wyglądają na dość łatwe do zdobycia. Proszę zamieścić link, jeśli go znajdziesz.
 
Cześć, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić "złącze delphi sicma oem część 211PC022S0149 wydechowy zawór VVT" i gdzie mogę je znaleźć w 207ccm, jak wygląda i do czego służy?

Wielkie dzięki
W moim 308 z silnikiem EP6 (5FW) 1.6L VTI, ten opis części odnosi się do tego stylu złącza sprzedawanego przez RS components Delphi, Sicma Automotive Connector Socket 2 Way 211PC022S0149 | RS

Znajduje się bezpośrednio obok wspornika rurki bagnetu olejowego na elektrozaworze VVT, który ma cylindryczną obudowę.
Image
 
Wielkie dzięki t-l-k :)
Co to robi?
Pomijając komplikowanie mechanizmów silnika? 😂 Nie jestem ekspertem od silników, ale ...

Elektrozawór VVT 'elektrozawór' zmienia pozycję krzywek w zależności od optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej, zapłonu, położenia wału korbowego i parametrów położenia wałka rozrządu w ECU. Kontroluje przepływ oleju pod wysokim ciśnieniem, który jest doprowadzany do kół zębatych dephasera wałka rozrządu, które łączą się z łańcuchem rozrządu po stronie wejściowej. Ciśnienie oleju wywiera dodatkową siłę obrotową w kole zębatym po stronie wyjściowej, wchodząc w interakcję ze sprężynowym oporem w korpusie koła zębatego. Ta dodatkowa siła obrotowa nieznacznie zmienia położenie odpowiedniego wałka rozrządu, przyspieszając lub opóźniając rozrząd.

Przypuszczam, że jego funkcją po stronie wydechu jest zmniejszenie nieefektywności silnika poprzez obniżenie oporu korby na jednym cylindrze na korzyść suwu mocy na innym.

Dlatego często są one związane z wypadaniem zapłonów, ponieważ mogą wpływać na zachowanie kompresji.
 
Wielkie dzięki t-l-k, i powiedziałeś, że nie jesteś ekspertem od silników..... :)
Następnie pojawia się kolejne pytanie... niektórzy sugerowali odłączenie VVT, ale jak opisujesz, czy nie byłoby to ryzyko, że silnik zostałby/mógłby zostać uszkodzony?

Jeszcze raz dziękuję.
 
Wielkie dzięki t-l-k, i powiedziałeś, że nie jesteś ekspertem od silników..... :)

Następnie pojawia się kolejne pytanie.... niektórzy sugerowali odłączenie VVT, ale jak opisujesz, czy nie byłoby to ryzyko, że silnik zostałby/mógłby zostać uszkodzony?

Wielkie dzięki jeszcze raz.
Myślę, że dephasery mają tylko uprawnienia do odchylania względnego kąta krzywki o około 15 stopni (jeśli ustawienie jest prawidłowe), według moich prostych obliczeń daje to odchylenie pozycyjne maksymalnie 4% pozycji zaworów na całej jego długości. Wątpię, aby ta zmienność mogła powodować zakłócenia w suwach tłoków i jest to tolerancja wbudowana w samą głowicę cylindrów.

Pozostawienie go odłączonego prawdopodobnie zmniejsza tę zmienność pozycyjną do 0%, ponieważ solenoid prawdopodobnie działa w sposób normalnie zamknięty. Ale wtedy ECU nie chce być silnikiem bez VVT, ponieważ ma zachowania związane z wydajnością, które wymagają funkcjonalnego systemu VVT. Z mojego doświadczenia wynika, że wchodzi w tryb obniżonej pracy, nie do końca tryb awaryjny, ale z podświetloną usterką depolucji EML i najprawdopodobniej działa nieco bogatszy niż normalnie. Więc nieźle dla silnika, ale źle dla emisji, katalizatora i różnych wymagań dotyczących osiągów oczekiwanych podczas jazdy.
 
Cześć,
@ClassicKev
jakieś nowe wieści? Coś udało się zrobić z tym problemem?
Mam podobnie w Citroënie C4 1.6 VTi błędy P1338, P1336 i P000B,
w zeszłym roku była robiona uszczelka pod głowicą, rozrząd, przepustnica, świece...
Na zimnym jest ok, czasami lekkie falowanie obrotów, jak się rozgrzeje od razu wyskakują błędy.
 
Witam wszystkich !!! Wrzuciłem zdjęcie bloku 1.6 vti, czy problemem nie jest sitko oleju w bloku silnika? Też mam błąd P1338 po remoncie silnika tzn naprawiana była głowica, wymieniony rozrząd, auto przejechało 200km i wyskoczył błąd P1338.
 
Widziałem niezliczone wątki dotyczące kodów błędów zapłonu, ale niewiele z nich wydaje się oferować jakieś odpowiedzi, więc mam nadzieję, że ten dojdzie do jakiegoś wniosku. Z góry przepraszam, to może być długi post!

Samochód to 2010 308 1.6 VTI. Jest to silnik 5FW z podwójnymi dephaserami wałka rozrządu. Przejechał prawie 203 000 mil i nigdy nie miał łańcucha rozrządu!!!! Samochód wielokrotnie wyrzucał błędy depollucji, wymieniłem katalizator 10 miesięcy temu, chociaż muszę przyznać, że był tani, około 120,00 funtów IIRC.

W każdym razie, samochód pojechał do głównego dealera na serwis, tak, mój partner zabiera go do głównego dealera na serwis - to nie jest tak szalone, jak mogłoby się wydawać, ALE pomimo tego, co pobierają za "diagnostykę", wydają się niewiele wiedzieć o podstawowej pracy z kluczami.

Samochód został odebrany i zgasł w drodze do domu - całkowity elektryczny chaos. Rozładowany akumulator......mmmmmmmmm. Zholowałem go do domu, podłączyłem kable rozruchowe i odpaliłem. Można powiedzieć, że ostrzeżenia były włączone; wspomaganie kierownicy, ABS, MIL, Depollucja itp. Sprawdziłem ładowanie - alternator jest martwy. Muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem, że wytrzymał ponad 200 tysięcy, spojrzałem na szczotki - nic nie zostało. Pierścienie ślizgowe mocno zużyte, ale na razie włożę do niego jakieś szczotki (kiedy dotrą), żeby go uruchomić.

Zatem rzecz numer 1, sprawdź akumulator i ładowanie. Słaba elektryka spowoduje spustoszenie.

Byłem świadomy, że samochód trochę dymił na niebiesko i tak było od jakiegoś czasu. Myślałem o pierścieniach lub uszczelkach zaworów, w każdym razie, spalanie oleju prawdopodobnie wyjaśniłoby błędy depollucji, które z kolei mogłyby prowadzić do wypadania zapłonów. Dużo czytałem - silnik jest podobno znany z uszczelek zaworów, ale także z różnych innych dolegliwości, niektórych drobnych, innych terminalnych. Karta serwisowa od dealera sugerowała, że katalizator jest na wyczerpaniu, ponieważ zarejestrowali kod P0420. Nie byłem przekonany, ale było jasne, że samochód nie przejdzie testu emisji spalin na przeglądzie w lipcu.

Dylemat polega na tym, że samochód nie jest wart wiele, ale koszt jego naprawy jest prawdopodobnie wyższy niż jego wartość, ale wciąż tańszy niż kupno innego samochodu. W końcu miał nowe tylne klocki i tarcze oraz serwis olejowy. Powiedziałem do drugiej połówki, że się tym zajmę i zobaczę, co mogę znaleźć.

Wyciągnąłem świece - były naprawdę okropne. Oczywiście główni dealerzy nie wiedzą, jak wyjąć świece, aby je wizualnie sprawdzić. Były czarne i okopcone, a szczeliny na świecach miały 1 mm+. Byłem zdumiony, że w ogóle działał. Pamiętałem, że kiedy wymieniłem katalizator, na portach 1 i 2 były duże osady sadzy, pochodziłyby one z nieszczelnych uszczelek zaworów, zdecydowałem, że najlepiej będzie wymienić uszczelki zaworów i jednocześnie ocenić łańcuch rozrządu i napinacz. Kiedy się w to zagłębiałem, pomyślałem, że może warto zrobić test szczelności na cylindrach, w końcu musiałbym polegać na ciśnieniu powietrza, aby utrzymać zawory zamknięte podczas wymiany uszczelek zaworów. Wszystkie cylindry były dobre, tylko delikatny przedmuch na pierścieniach (zimny silnik), brak strat zaworów i nic, co wskazywałoby na problemy z uszczelką głowicy.

Wymieniłem uszczelki zaworów, to w sumie nie była zła robota, kołnierze są trochę małe i trudne, a dolna część szyby przedniej przeszkadza w narzędziach - tak, udało mi się pęknąć dół szyby!!!!!

Tutaj zaczyna się zabawa. Napinacz łańcucha rozrządu był bardzo luźny i prawdopodobnie w 50% wysunięty ze swojego portu. Główny dealer powiedział, że napinacz przeciekał olej, ale najwyraźniej nie chciało im się sprawdzić, czy jest luźny. To było irytujące. Wyciągnąłem napinacz - w dwóch częściach! Nie ma już odwrotu. Użyłem "narzędzia do wstępnego napinania", aby zmierzyć ugięcie łańcucha; powiedzmy, że było trochę poza tolerancją. Jestem naprawdę pod wrażeniem, że nawet z tak zużytym łańcuchem rozrządu, nie brzmiał jak worek gwoździ i w większości działał całkiem dobrze, spojrzałem na prowadnice łańcucha i w sumie nie było tak źle.

Wymieniłem łańcuch rozrządu, prowadnice, napinacz i dolną zębatkę. Cieszyłem się, że dephasery były w porządku. Złożyłem to wszystko z powrotem, ustawiłem rozrząd wałków rozrządu, naładowałem akumulator i poszedłem na rozruch. Odpalił się dobrze, ale było to matka wszystkich wypadów zapłonów na biegu jałowym i oczywiście towarzysząca temu kontrolka silnika i komunikat zagłady. Wypadanie zapłonów wydawało się mniej zauważalne przy pewnych obrotach - dziwne, pomyślałem. Odczytałem kody błędów za pomocą uniwersalnego skanera Autel OBD. Zarejestrowano wypadanie zapłonów i problem z rozrządem.

"To dziwne" - pomyślałem. Sprawdziłem cewki zapłonowe, zamieniając je miejscami, ale było jasne, że cylindry 1 i 2 nic nie robiły. Włożyłem nowe świece - bez zmian.

Byłem zaniepokojony, że rozrząd wałka rozrządu może być przestawiony. Więc..... głęboki oddech, pokrywa wałka rozrządu w górę i wracamy. Tak, wygląda na to, że wałek rozrządu dolotowego był tylko trochę przestawiony, więc zresetowałem go. Upewniłem się, że wszystkie tłoki są na równi, mierząc ich położenie za pomocą suwmiarki 300 mm - standardowa suwmiarka 150 mm NIE jest wystarczająco długa BTW. Dostosowałem dephasery, na szczęście miałem dodatkową parę śrub (bardziej przez szczęście niż osąd). Narzędzia do ustawiania rozrządu idealnie wsuwają się na wałki rozrządu, dokręcam śruby, obracam to wszystko i ponownie sprawdzam. Wszystko w porządku, dokręcam dephasery i składam to wszystko z powrotem.

Uruchamiam go ponownie. Początkowo wszystko było dobrze, potem w ciągu zaledwie 2 lub 3 sekund, zapala się kontrolka silnika, wypada zapłon, komunikat o błędzie depollucji i ta fala rozczarowania zalewa mnie. Nastąpił ostry język. Czytnik kodów podłączony pokazuje P1336, P1337 i P1338. Co ciekawe, brak P0420.

Przejrzałem mnóstwo postów na wielu forach (a może powinny to być fora?) i nie ma wyraźnego konsensusu co do przyczyny. Obserwowałem również plagę wielu cudów jednego posta, mówiących "proszę o pomoc" i "pilne", ale nigdy nie wracają i nie zamykają swojego wątku, mówiąc, czy znaleźli rozwiązanie.... czy nie. Forum jest po to, aby pomagać i wspierać moralnie, ale można naprawdę skorzystać tylko wtedy, gdy się wnosi.... Zejdę teraz z mojego kazalnicy.

Obecnie załadowałem ponownie Peugeot Parts Cannon i czekam na dostawę pary czujników wałka rozrządu, oryginalnych Bosch z pewnej strony internetowej. To "Hail Mary", ale tańsza początkowa opcja. Odbiorę również używany alternator, abym mógł go uruchomić, podczas gdy sprawdzam kody i wyciągam przewody. Ponownie sprawdziłem rozrząd wałka rozrządu, jest, o ile mogę powiedzieć, idealny, ale zamówiłem cyfrowy inklinometr, aby zmierzyć położenie wałka rozrządu i podwójnie sprawdzić moją podwójną kontrolę. Walczę z tym wypadaniem zapłonów od pełnych 3 dni i zbliżam się do braku poczucia humoru.

Inne rzeczy, które zrobiłem, obejmowały wyciągnięcie listwy paliwowej. Powinno to być wystarczająco proste działanie, ale nie w silniku, w którym listwa nie była dotykana od 14 lat. Co za walka. Musiałem użyć dużej siły, listwa wyszła, ale wtryskiwacze nadal tkwiły w swoich portach. Musiałem użyć szczypiec i większej siły, aby wyciągnąć wtryskiwacze. Wyczyściłem je środkiem do czyszczenia gaźników, ponownie przymocowałem je do listwy i przyłożyłem 12 V do każdego wtryskiwacza, wszystkie działają. Napełniłem listwę środkiem do czyszczenia gaźników i poddałem ją ciśnieniu, a następnie indywidualnie uruchomiłem każdy wtryskiwacz. Powtórzyłem proces kilka razy, a następnie użyłem tylko sprężonego powietrza. Następnie włożyłem wtryskiwacze z powrotem. Nawet po tym wszystkim silnik nadal wypada zapłonem na biegu jałowym, ale nie podczas zwiększania obrotów, co jest bardzo dziwne, więc nie mogę zdecydować, czy jest to problem z zapłonem, problem z wtryskiem czy awaria ecu.

Cieszę się, że cewki i świece są dobre - świece są nowe, a zamiana cewek nie robi różnicy. Kupiłem dwie tanie cewki, aby zrobić test substytucji i miałem ten sam wynik. Sprawdzanie wtryskiwaczy nie jest czymś, co wiem, jak zrobić.... może lampa noid mogłaby to zrobić. Pomyślę o tym.

Myślę również, że zajmę się alternatorem i zrobię czujniki wałka rozrządu, a potem zobaczę, co się stanie. Jeśli ktoś ma jakieś przemyślenia lub wskazówki dotyczące rzeczy do sprawdzenia, byłbym wdzięczny. Zastanawiam się, czy powinienem zrobić również czujnik położenia wału korbowego, ale nie ma dowodów na to, że jest to potrzebne, tylko dziwne uczucie, jeśli wiesz, co mam na myśli. Wrócę z aktualizacją za kilka dni, ale muszę powiedzieć, że ten samochód wystawia moją cierpliwość na próbę i to coś mówi.
Czy rozwiązałeś problem, ponieważ mam ten sam problem, tu, przyniosłem czujnik położenia wału korbowego, nowy pakiet cewek, nowe świece zapłonowe, nową pompę paliwa, wciąż tracę pieniądze,
 
Mam ten sam problem z moim Peugeotem 308 T9. Kody błędów P1336, P1337, P1338 i P2291 wciąż się pojawiają. Wymieniłem już pompę wysokiego ciśnienia, pompę paliwa, zestaw świec zapłonowych, zestaw cewek zapłonowych, pochłaniacz węgla aktywnego i wykonałem serwis wtryskiwaczy paliwa. Testy kompresji i wycieków podciśnienia również wypadły pomyślnie, ale usterki nadal występują.
Czy udało Ci się rozwiązać problem, ponieważ mam ten sam problem?
 
21 - 40 of 44 Posts