Peugeot Forums banner

308 GTi / RCZ R Alcon remmen alternatieven

35K views 33 replies 14 participants last post by  Allpuggedout  
#1 ·
Hallo allemaal

Nadat mij verteld was dat mijn voorste schijven waarschijnlijk volgend jaar vervangen moeten worden voor een bedrag van £ 1.750, dacht ik dat ik alternatieven zou proberen te vinden ter voorbereiding... Het is een uitdaging geweest, Alcon wil de remmen niet bespreken omdat ze een exclusieve deal hebben met Peugeot en ik denk niet dat de auto gangbaar genoeg is voor veel aftermarket leveranciers om ze te maken. Maar ik heb er tot nu toe twee gevonden:

Tarox - £ 1.018,80 (incl. btw) voor een paar

MTEC Brakes - £ 750 (incl. btw) voor een paar

Beide zijn tweedelige schijven, MTEC zei dat ze ook alleen de rotors zouden verkopen voor £ 500.

Het zou goed zijn om te horen of iemand een van deze alternatieven heeft geprobeerd, of dat je andere kent.

Front TAROX Brake Discs - Peugeot 308 GTI - Bespoke - TAROX Online Store

https://www.mtecbrakes.com/ - Schijven staan niet vermeld, maar de verkoper heeft bevestigd dat ze ze kunnen maken en de prijs.

#3 · (Edited)
Probeer contact op te nemen met Tee @ Comkotes.

https://www.comkotes-tuning.co.uk/contact-us/

Hij kan misschien helpen.

Of bel EBC of Brembo en kijk of ze ook kunnen helpen.

Hieronder staan de onderdeelnummers van de originelen als je ze goedkoper kunt vinden.

9812403980 - GEVENTILEERDE REMSCHIJF LINKS DIAM 380 EP 32

9812404080 - GEVENTILEERDE REMSCHIJF RECHTS DIAM 380 EP 32

Attachments

#4 ·
Hallo, ik heb net een 270 pk (200 kW) gti aangeschaft, ik weet dat deze post een beetje oud is, mijn schijven zijn nu oké, maar moeten binnen een jaar vervangen worden, maar kan ik een Brembo-voorschijf voor dit specifieke model vinden via mijn kenteken of algemene zoekopdracht voor wat wij een normale prijs zouden vinden?

Brembo-onderdeelcode 09.C133.11

Het is echter geen 380 mm dia., maar 304 mm.

Ik ben niet technisch onderlegd, wat mis ik?

#8 ·
Ja, ik weet dat ze 380 zijn, dat is eigenlijk mijn punt, ik dacht dat ALLE 270 pk-varianten af fabriek 380 mm diameter hadden, en als dat zo was, hoe komt het dan dat Brembo 270 pk-varianten met een kleinere diameter aanbiedt! Interessant genoeg kosten nieuwe schijven en remblokken voor mijn kenteken op de Peugeot-website slechts £ 199 inclusief montage....probeer het zelf!

#19 ·
Ja, ik weet dat ze 380 zijn, dat is eigenlijk mijn punt, ik dacht dat ALLE 270 pk-varianten af fabriek 380 mm diameter hadden, en als dat zo was, hoe komt het dan dat Brembo 270 pk-varianten aanbiedt met een kleinere diameter!

Interessant genoeg kosten nieuwe schijven en remblokken voor mijn kenteken op de Peugeot-website slechts £199 inclusief montage....probeer het zelf!
Hoi,
Dat is de prijs voor de standaard 308's. Ik heb de afgelopen 3 maanden een nachtmerrie gehad met mijn lokale Peugeot-dealer omdat mijn voorste schijven kromtrokken. Uiteindelijk een prijs, datum etc. afgesproken om ze te laten vervangen (onderdelen in eerste instantie niet leverbaar!), toen belden ze met de mededeling dat mijn remklauwen ook vastzaten en ook vervangen moesten worden!! Totale rekening circa £3,5k!!!! Ik zei dat ze moesten stoppen. Trouwens, mijn voorste schokdempers moesten ook vervangen worden! 5 jaar oude auto 35k, dealer onderhouden, verzorgd. Schokkend (geen woordspeling) Ik zal nooit meer een Peugeot aanraken.

#9 ·
Dat klinkt niet goed. Ik had vele jaren geleden een 505 v6, die speciale schijven had die alleen op v6-modellen zaten. Ze waren niet eens 300 mm en kostten 400 euro per stuk, en dat was 20 jaar geleden!

#10 ·
Wat is het chassisnummer (VIN) van de betreffende auto?

Ik zou Service Box kunnen opstarten en kijken met welke diameter remmen hij de fabriek heeft verlaten.

#12 ·
Ik ben tot het uiterste gegaan met Tarox-schijven en de roestvrijstalen zuigers op de mijne, maar ik heb nu extra trillingen bij hard remmen en er is mij verteld dat de binnenste zuigers weer vast komen te zitten. Argh! Ik verlies het vertrouwen in de remklauwen, dus heeft iemand de 250 pk modelconversie gedaan, bereid om de kosten te delen, heeft iemand ook een 308gti 250 model en bereid om hun registratienummer te delen, want er werd mij verteld dat dat de gemakkelijkste manier is om de onderdelen te bestellen. Bedankt. PS problemen met de voorremmen zijn een schande, maar de rest van de auto is - ongelooflijk goed - dus ik ben terughoudend om het op te geven.

#14 ·
KJ16BKZ (van Autotrader) lijkt een 250 te zijn met de kleinere remmen.
Bedankt, dat is nuttig. Ik ben ook aan het onderzoeken of het probleem zit in het feit dat de afdichtingen niet zijn vervangen bij de laatste revisie van de remklauw. Godspeed zegt dat ze een revisieservice zullen aanbieden, aangezien ik al hun roestvrijstalen zuigers heb. Trillingen kunnen te wijten zijn aan afzettingen van uiteenvallende remblokken na een racedag.

#16 ·
Hoi, ben je erin geslaagd om de remmen van je 270 te veranderen naar een 250 set-up?
Hoi, nadat ik de investering in Tarox had gedaan en besloot dat de auto een 'keeper' was, stuurde ik de alcon remklauwen naar Godspeed (die de roestvrijstalen zuigers hadden geleverd), en zij reviseerden ze met alle nieuwe afdichtingen. Daarna nieuwe yellowstuff remblokken, en alles is nu in orde, dus het blijkt dat het probleem de tweede keer verbrande remblokken van de racedag waren die aan de schijven bleven plakken, en de eerste keer dat ze werden gereviseerd, waren er geen nieuwe afdichtingen gebruikt. Dus als je het op deze manier doet, maar de remklauwen de eerste keer volledig laat reviseren, inclusief de arbeid van een lokale garage, zou het ongeveer £1500 kosten. Als je dat overdreven vindt, weet ik zeker dat anderen zijn gegaan voor de 250 pk schijven plus remklauwen conversie.

#20 ·
Alle 270 thp zijn 380 mm, dat is de RCZ R en 308 GTI, maar de 308 GTI heeft 250 thp die de voorste schijven van een 200 thp gebruikte. Het verschil tussen de 380 R en 380 GTI schijven is de bel, er is ongeveer 5 mm verschil in de offset, maar er is een oplossing: Godspeed Brakes in Wales maakt roestvrijstalen zuigers met een afdichtingskit voor 290 die niet roesten zoals de originele en ze maken ook de schijven en bellen die passen op de 308 GTI, maar nog niet op de RCZ R.
Ik heb net nieuwe schijven gekocht van Fish Brothers Swindon Peogout dealer voor 698 voor een paar. Als ik ze in de komende week of zo heb gemonteerd met de Godspeed roestvrijstalen zuigerkit en Mintex remblokken (30) stuur ik mijn oude RCZ R schijven naar hen, zodat ze ook bellen en schijven voor de R kunnen maken.
Ik hoop dat dit helpt.

#21 ·
Had net mijn eerste APK voor mijn 308GTi, aanbevolen door Peugeot voor complete nieuwe schijven & blokken omdat de binnenste blokken tot 3 mm versleten zijn en de schijven versleten zijn, schatting £1479, voor een auto die gemakkelijk 17k mijl heeft gereden. Bracht de auto naar mijn lokale APK-station, die adviseerde om alleen de blokken te vervangen omdat de schijfrand normaal en niet slecht was, dus de blokken worden bij de dealer vervangen voor £389 en ik verwacht hetzelfde over 3 jaar te doen. Motto voor mij is: geen APK bij de dealer, doe het onafhankelijk en als ik opnieuw de keuze had (achteraf een geweldige zaak) had ik een 250 pk GTi met normale remmen gekocht, en die wordt geleverd met een reservewiel, maar het probleem is om een uitstekende 1-eigenaar 250 pk GTi te vinden!

#22 ·
Net mijn eerste APK gehad voor mijn 308GTi, aanbevolen door Peugeot voor compleet nieuwe schijven & blokken omdat de binnenste blokken tot 3 mm versleten zijn en de schijven versleten zijn, schatting £1479, voor een auto die een gemakkelijke 17k mijl heeft gereden. Heb de auto naar mijn lokale APK-station gebracht, die adviseerde om alleen de blokken te vervangen omdat de schijfrand normaal was en niet slecht, dus de blokken worden bij de dealer vervangen voor £389 en ik verwacht hetzelfde over 3 jaar te doen. Motto voor mij is: geen APK's bij de dealer laten doen, maar onafhankelijk laten doen en als ik opnieuw de keuze voor een auto had (achteraf een geweldige zaak), zou ik een 250 pk GTi met normale remmen hebben gekocht, en die wordt geleverd met een thuiskomer, maar het probleem is om een uitstekende 1-eigenaar 250 pk GTi te vinden!
Hoi, ik hoop dat je remklauwen in orde zijn en nog 3 jaar meegaan zonder vast te lopen. Je kunt trouwens aftermarket blokken krijgen en het zal goedkoper zijn, mogelijk beter om een onafhankelijke garage te gebruiken. Vermijd Peugeot-franchises als de garantieperiode voorbij is. Succes

#31 ·
Ik heb een set nieuwe gebruikte originele Peugeot 308 GTi Alcon remblokken als iemand geïnteresseerd is. Een beetje een verhaal met de blokken/schijven: de voorschijven kromtrokken na 20.000 mijl, voornamelijk snelwegrijden, de schijf had bijna geen rand en de blokken hadden nog veel vlees, dus nog lang niet versleten, de dealer bevestigde de blok/schijfdikte en de mate van kromtrekken toen ze zware trillingen tijdens het remmen onderzochten. Maar het leek geen fabricagefout te zijn. Beide zijden waren met iets verschillende hoeveelheden uit.

Ik zal zeggen dat ze onder normale rijomstandigheden bekend staan om lang mee te gaan, de auto's zijn licht en de remmen zijn krachtig, toegegeven dat je snel snelheid kunt toevoegen, dus je hebt ze nodig.

De auto was 24 maanden oud, maar voor mij onbekend, de Peugeot-garantie op schijven is 6 maanden 6000 mijl, dus de dealer weigerde tegen Peugeot te zeggen dat het een garantieclaim is, omdat het niet gedekt is. Interessant genoeg werd me verteld dat kromgetrokken schijven worden gedekt door de verlengde garantie, dus ik overwoog een jaar te wachten en ze onder die polis te laten vervangen. Voor wat ze kosten, zou ik een andere auto kunnen kopen en de Pug in de garage kunnen laten.....

Ik heb lange discussies gehad met de dealer en Peugeot, maar de dealer bleef volhouden dat het mijn rijstijl was..... Ik zei hoe rijd je om schijven te laten kromtrekken? Ik meen het, me werd verteld dat als je ze rood of witgloeiend krijgt, je ze kunt laten kromtrekken zoals de F1-grid bij de start van de race door stil te staan met mijn voet op het pedaal. Nu! Ik ben een ervaren bestuurder, laten we zeggen, en ik schat dat ik 700.000+ mijl in mijn rijcarrière heb afgelegd, maar ik ben er nog niet in geslaagd om schijven op een auto witgloeiend te krijgen, vervaagd ja, krom nee. Ik zei tegen de dealer dat 380 mm 4-pot Alcon Le Mans geïnspireerde "zwevende schijven" wel tegen een stootje moeten kunnen en ik zou zeggen bijna wat circuitwerk. Helemaal verloren op hen.

Lang verhaal kort, de dame van Peugeot was minder dan nuttig en bleef maar zeggen dat ik geen monteur ben, ik weet niets van auto's, grappig, maar ze werkt aan garantieclaims 🤥. Na een aantal telefoontjes met Peugeot rechtstreeks en escalatie naar een manager en het vermelden van de ombudsman, nog een paar telefoontjes met de dealer, stemde Peugeot ermee in om de schijven en blokken gratis te vervangen, maar ik moest de £ 120 betalen om ze te laten monteren. Het was £ 1300 all-in denk ik, dus een paar telefoontjes waard.. Je kunt de EBC-blokken en OEM-schijven online kopen en ze in een normale garage laten monteren voor £ 900 met wat levering. Lijkt nog steeds veel, Godspeed onderbiedt Peugeot op schijven, maar je kunt de blokken elders goedkoper krijgen.

Ik heb EBC yellow stuff gemonteerd en de OEM-blokken in de doos gehouden, EBC minder remstof en veel betere koude beet, ik zou gokken 10% of meer remkracht ten opzichte van OEM, ik heb al eerder EBC-schijven/blokken gehad, Greens en Reds, allemaal beter dan OEM. Reds zijn de beste allrounders, bijna geen stof en goede beet van koud. Ik vermoed dat de OEM-blokken veel te veel staal bevatten om ze stil te houden, maar dat veroorzaakt meer rotatieslijtage en creëert veel stof voor meer dan £ 381,87 per kant, dat laag houden is belangrijk. Het lijkt me dat het staal dat wordt gebruikt om de schijven te maken, beter zou kunnen zijn. Ik heb ergens gelezen dat ze door Alcon worden gegoten en bewerkt, maar daar ben ik niet zeker van.

Ik moet zeggen dat ik de BS kreeg van de dealer dat je geluk hebt als schijven en blokken 20.000 km meegaan, mijn god, wat doen mensen in deze auto's. Nogmaals, slechte staalkwaliteit en goedkope blokken gemonteerd in de garage. Mijn partner heeft een 208, hij heeft voorschijven ter grootte van een schoteltje en ze heeft 40.000 km gereden.

Ben een beetje afgedwaald daar LOL.

Geniet........

#32 ·
Ik heb een set nieuwe gebruikte originele Peugeot 308 GTi Alcon remblokken als iemand geïnteresseerd is. Een beetje een verhaal met de blokken/schijven, de voorschijven kromtrokken na 20.000 mijl, voornamelijk snelweg rijden, de schijf had bijna geen rand en de blokken hadden nog veel vlees over, dus nog niet eens bijna opgebruikt, de dealer bevestigde de dikte van de blokken/schijven en de mate van kromtrekken toen ze zware trillingen tijdens het remmen onderzochten. Maar het lijkt geen fabricagefout te zijn. Beide kanten waren met iets verschillende hoeveelheden uit.

Ik zal zeggen dat ze onder normale rijomstandigheden bekend staan om lang mee te gaan, de auto's zijn licht en de remmen zijn krachtig, toegegeven, je kunt snel snelheid toevoegen, dus je hebt ze wel nodig.

De auto was 24 maanden oud, maar voor mij onbekend, de Peugeot-garantie op schijven is 6 maanden 6000 mijl, dus de dealer weigerde tegen Peugeot te zeggen dat het een garantieclaim is, omdat deze niet gedekt is. Interessant genoeg werd me verteld dat kromgetrokken schijven worden gedekt door de verlengde garantie, dus ik overwoog een jaar te wachten en ze onder die polis te laten vervangen. Voor wat ze kosten, zou ik een andere auto kunnen kopen en de Pug in de garage kunnen laten.....

Ik heb lange discussies gehad met de dealer en Peugeot, maar de dealer bleef volhouden dat het mijn rijstijl was..... Ik zei, hoe rijd je om schijven te laten kromtrekken? Ik meen het, mij werd verteld dat als je ze rood of witgloeiend krijgt, je ze kunt laten kromtrekken zoals de F1-grid aan het begin van de race door stil te staan met mijn voet op het pedaal. Nou! Ik ben een ervaren bestuurder, laten we zeggen, en heb naar schatting 700.000+ mijl in mijn rijcarrière afgelegd, maar ik ben er nog niet in geslaagd om schijven op een auto witgloeiend te krijgen, vervaagd ja, krom nee. Ik zei tegen de dealer dat 380 mm 4-zuiger Alcon Le Mans geïnspireerde "zwevende schijven" wel tegen een stootje moeten kunnen en ik zou zeggen bijna wat circuitwerk kunnen doen. Helemaal verloren bij hen.

Kortom, de dame van Peugeot was minder dan nuttig en bleef maar zeggen dat ik geen monteur ben, dat ik niets van auto's afweet, grappig, maar ze werkt aan garantieclaims 🤥. Na een aantal telefoontjes met Peugeot rechtstreeks en escalatie naar een manager en het vermelden van de ombudsman, nog een paar telefoontjes met de dealer, stemde Peugeot ermee in om de schijven en blokken gratis te vervangen, maar ik moest de £120 betalen om ze te laten monteren. Het was £1300 alles bij elkaar denk ik, dus een paar telefoontjes waard.. Je kunt de EBC-blokken en OEM-schijven online kopen en ze in een normale garage laten monteren voor £900 met wat levering. Lijkt nog steeds veel, Godspeed onderbiedt Peugeot op schijven, maar je kunt de blokken elders goedkoper krijgen.

Ik heb EBC yellow stuff laten monteren en de OEM-blokken in de doos gehouden, EBC minder remstof en veel betere koude beet, ik zou gokken 10% of meer remkracht ten opzichte van OEM, ik heb al eerder EBC-schijven/blokken gehad, Greens en Reds allemaal beter dan OEM. Reds zijn de beste allrounders, bijna geen stof en goede beet vanaf koud. Ik vermoed dat de OEM-blokken te veel staal bevatten om ze stil te houden, maar dat veroorzaakt meer slijtage van de rotor en creëert veel stof voor meer dan £381,87 per kant, dat laag houden is belangrijk. Het lijkt me dat het staal dat wordt gebruikt om de schijven te maken, beter zou kunnen zijn. Ik las ergens dat ze door Alcon worden gegoten en bewerkt, maar daar ben ik niet zeker van.

Ik moet zeggen dat ik de BS van de dealer kreeg dat je geluk hebt als schijven en blokken 20.000 km meegaan, mijn god, wat doen mensen in deze auto's? Nogmaals, slechte kwaliteit staal en goedkope blokken gemonteerd in de garage. Mijn partner heeft een 208, hij heeft voorschijven ter grootte van een schoteltje en ze heeft 40.000 km gereden.

Een beetje afgedwaald daar LOL.

Veel plezier........
Hey, goed gedaan voor het doorzettingsvermogen. Ik heb bijna net zo hard mijn best gedaan met de dealer, in feite dacht ik bij het lezen van je bericht dat het dezelfde dealer was, maar toen je de klus zo goedkoop liet doen, wist ik dat het niet zo was, lol. Het is belachelijk dat ze de rijstijl de schuld geven. Ik kreeg precies hetzelfde te horen!
Ik denk niet dat je de remklauwen hebt genoemd? Wees gewaarschuwd dat je dezelfde kromtrekken kunt ervaren door het roesten en vastlopen van de Alcon/Peugeot remklauwzuigers. Dat is blijkbaar de oorzaak van het kromtrekken van de rotoren en ongelijke slijtage van de blokken.