Peugeot Forums banner
41 - 60 of 106 Posts
Dit kan een gemakkelijke manier zijn om te controleren of er een nieuwe of oude ketting in een 1.5 hdi zit.

• zwarte motorkap verwijderen
  • visueel controleren of dit deel in de cirkel (nokkenasdeksel onder de zwarte slang) plat is of een "bult" heeft op dat deel in de cirkel.

Image

Oude nokkenasdeksel is relatief plat (afbeeldingen 1 en 2).
Nieuwe nokkenasdeksel heeft daar een kleine bult (afbeelding 3).

Je kunt die "bult" ook voelen door dat deel van het nokkenasdeksel aan te raken, maar wees voorzichtig dat je de hete motor niet aanraakt.

Ongeacht waar ik de auto heb gekocht, is hij nog geen 5 jaar oud en heeft hij aanzienlijke motorschade opgelopen door een ketting van mindere kwaliteit waar Peugeot van op de hoogte is, dus ik ga Peugeot achterna omdat zij de ketting op de auto hebben gezet en sindsdien de specificaties hebben gewijzigd omdat ze weten dat hij knapt. Waar ik hem gekocht heb, is irrelevant als er een fabrieksfout is!
Sorry, ik weet dat dit een oudere post is, maar ik heb een tweedehands Peugeot Rifter gekocht van een autodealer en de motor ging ermee kapot. Ik heb sindsdien vernomen dat mijn voertuig de 7m-ketting heeft en dat deze net voor mijn eerste onderhoudsbeurt knapte (8000/8 maanden rijden). Dit is een 69-plaat en mij is verteld dat de Rifter vanaf de 20-plaat een dikkere 8m-ketting heeft. Heeft u succes gehad met uw zaak? Thz

CamShaft - Reparatie geautoriseerd door Peugeot Garanties - Mijn 3008 staat momenteel in de garage met hetzelfde probleem - Sept 2019 kenteken GTI Line - 34k mijl. Onafhankelijk en door de dealer onderhouden, maar buiten de garantie. De lokale servicemanager van de dealer is op de hoogte van dit probleem en heeft me geïnformeerd over een TSB die momenteel van kracht is. Zowel hij als ik hebben contact opgenomen met de klantenservice van Peugeot en na het doorlopen van een aantal hoepels en het verzamelen van ontbrekende servicedocumenten heeft Peugeot UK daadwerkelijk een volledige reparatie goedgekeurd onder dit TSB-document. Phew!!!. Vervangende onderdelen zijn besteld, maar wachten op CamShaft Kit en 1 ander onderdeel. Dit probleem is "geëscaleerd", dus wachten we op informatie van UK Spares over wanneer het onderdeel beschikbaar is. Laat het me weten als je meer info wilt.

Reparatie geautoriseerd door Peugeot-garanties - Mijn 3008 staat momenteel in de garage met hetzelfde probleem - Sept. 2019 kenteken GTI Line - 34k mijl. Onafhankelijk en door de dealer onderhouden, maar geen garantie meer. De lokale servicemanager van de dealer is op de hoogte van dit probleem en heeft me geïnformeerd over een TSB die momenteel van kracht is. Zowel hij als ik hebben contact opgenomen met de klantenservice van Peugeot en na het doorlopen van een aantal hoepels en het verzamelen van ontbrekende servicedocumenten heeft Peugeot UK daadwerkelijk een volledige reparatie goedgekeurd onder dit TSB-document. Phew!!!. Vervangende onderdelen zijn besteld, maar wachten op de nokkenasket en nog een ander onderdeel. Dit probleem is "geëscaleerd", dus we wachten op informatie van UK Spares over wanneer het onderdeel beschikbaar is. Laat het me weten als je meer info wilt.

Ik heb dit probleem net gehad met mijn Vauxhall Grandland, waarvan ik denk dat het ook dezelfde motor is. Oktober 2018-versie met 70.000 km op de teller, nokkenasketting gebroken bij het starten - geen waarschuwing of iets dergelijks. Ik wacht bij Vauxhall om vast te stellen wat de volledige omvang van de schade is, hopelijk vandaag/morgen. Heeft de Peugeot-dealer aangeboden dat er een TSB was of moest je ze uitdagen?

Ik heb dit probleem net gehad met mijn Vauxhall Grandland, waarvan ik denk dat het dezelfde motor is. Oktober 2018 var met 70k op de teller, nokkenasketting gebroken bij het starten - geen waarschuwing of iets dergelijks. Ik wacht bij Vauxhall om vast te stellen wat de volledige omvang van de schade is, hopelijk vandaag/morgen. Bood de Peugeot-dealer aan dat er een TSB was of moest je ze uitdagen?
Weet iemand of ik aan de hand van mijn VIN-nummer kan bevestigen of ik een getroffen motor heb?

Ik heb dit probleem net gehad met mijn Vauxhall Grandland, waarvan ik denk dat het dezelfde motor is. Oktober 2018-versie met 70.000 km op de teller, nokkenasketting gebroken bij het starten - geen waarschuwing of iets dergelijks. Ik wacht bij Vauxhall om vast te stellen wat de volledige omvang van de schade is, hopelijk vandaag/morgen. Bood de Peugeot-dealer aan dat er een TSB was of moest je ze uitdagen?
De dealer zei dat het mogelijk onder een Peugeot-garantie viel, omdat het een bekend fabricagefout was. De auto moest voldoen aan bepaalde criteria met betrekking tot het onderhoudsschema, het type olie en filter, enz. Het TSB-nummer kwam uit deze thread. De klantenservice van Peugeot en mijn lokale dealer werkten samen (met mijn input!) om dit resultaat te bereiken. De dealer krijgt een flinke som geld van Peugeot voor het uitvoeren van de werkzaamheden, dus het is in hun belang om de klant te ondersteunen.

Vauxhall heeft me in feite uitgelachen en gezegd dat het tot 5 jaar gedekt zou zijn geweest, maar aangezien het ouder is dan 5 jaar (5 jaar en 10 maanden), pech gehad. Ze weten dat het een probleem is, de klantenservicemedewerker heeft het zo goed als toegegeven en gezegd dat hij nee heeft gezegd tegen een coulancebijdrage aan meerdere mensen.

CamShaft - Reparatie geautoriseerd door Peugeot Garanties - Mijn 3008 momenteel in de garage met hetzelfde probleem - Sept 2019 kenteken GTI Line - 34k mijl. Onafhankelijk en door de dealer onderhouden maar buiten de garantie.
De lokale servicemanager van de dealer is op de hoogte van dit probleem en heeft me op de hoogte gebracht van een TSB die momenteel van kracht is. Zowel hij als ik hebben contact opgenomen met de klantenservice van Peugeot en na het doorlopen van een aantal hoepels en het verzamelen van ontbrekende servicedocumenten heeft Peugeot UK daadwerkelijk een volledige reparatie goedgekeurd onder dit TSB-document Phew!!!. Vervangende onderdelen zijn besteld maar wachten op CamShaft Kit en 1 ander onderdeel. Dit probleem is "geëscaleerd" dus wacht op info van UK Spares over wanneer het onderdeel beschikbaar is. Laat me weten als je meer info wilt.
Hallo, kunt u mij meer info geven? Mijn 308 gt line uit 2019 staat sinds mei in de garage en ze kunnen het onderdeel niet vinden, dus ik wil nu via Peugeot gaan

Overeengekomen prijs met de dealer voor reparatie - maar PSA heeft geen onderdelen beschikbaar!!!!!
Kreeg precies hetzelfde te horen van PSA en de dealer, maar na een tweede telefoontje een week later beloofden ze mijn "zaak" nummer naar Prioriteit 1 te escaleren. Het duurde aanvankelijk lang om toestemming te krijgen voor de reparatie onder garantie, maar na slechts 2 weken nadat PCS de bestelling voor de onderdelen had geplaatst, kreeg ik bericht dat ze binnen een paar dagen bij de dealer zouden zijn. Dit was nadat me aanvankelijk was verteld dat het tot 3 maanden kon duren voordat de onderdelen arriveerden! Resultaat:). Wacht gewoon op een telefoontje om de auto op te halen en papierwerk te ontvangen. Zaak nog steeds in handen van PCS totdat ik tevreden ben met de reparatie

Hallo, kunt u mij meer informatie geven? Mijn 308 GT Line uit 2019 staat sinds mei in de garage en ze kunnen het onderdeel niet vinden, dus ik wil nu via Peugeot gaan.
Neem rechtstreeks contact op met de klantenservice van Peugeot als u geen succes heeft bij de dealer. Zorg ervoor dat u elke fase van het verzoek documenteert. Data, tijden, onvermogen van onderdelen, probleem etc. Als uw auto jonger is dan 5 jaar toen het defect voor het eerst optrad en u een volledige onderhoudsgeschiedenis heeft, zou u geen probleem moeten hebben, behalve een paar hoepels. Auto's ouder dan 5 jaar of een bepaalde kilometerstand kunnen worden afgewezen.

Overeengekomen prijs met de dealer voor reparatie - maar PSA heeft geen onderdelen beschikbaar!!!!!
Blijf PSA bellen, wacht niet tot ze je bellen! Ik geloof nog steeds dat dit een geval is van "Niet-openbaarmaking" aan een koper tijdens het aankoopproces. Er is helemaal geen informatie over dit defect onthuld en de dealer vertelde dat ze geen kennis hadden van de TSB. Heb ze op bijna elk punt ongelijk bewezen. Afhankelijk van wat er gebeurt, kan ik mijn dealer aanvechten dat ik de auto verkeerd heb verkocht gekregen, omdat niet al het onderhoud, de servicegeschiedenis en de terugroepacties op het moment van aankoop zijn verstrekt. Valt onder de kop "Niet-openbaarmaking"

41 - 60 of 106 Posts