Peugeot Forums banner

Te veel waarschuwingslampjes branden!

17K views 38 replies 14 participants last post by  bobbeavis64  
#1 ·
Hallo allemaal. Is er een snelle oplossing voor het volgende? Ik ben vertrokken in mijn 508 Allure, 65-plaat, en de rit verloopt zonder problemen. De controlelampjes verschijnen, gaan dan uit en de start/stop en automatische handrem werken zoals het hoort. Maar na een paar minuten gaat het STOP-lampje branden, samen met de ABS-waarschuwing, gevolgd door Foutieve esp/asr en vervolgens Foutief handremsysteem. De remmen blijven werken, maar de handrem moet handmatig worden ingeschakeld en het dashboard heeft meer lampjes aan dan de Golden Mile van Blackpool. Alle hulp en de suggestie van een goedkope oplossing zouden worden gewaardeerd. Dit is vandaag pas begonnen en heeft vier ritten beïnvloed. Bedankt allemaal.

#5 ·
Klinkt allemaal als een spanningsgerelateerd probleem. Als de batterij is vervangen, controleer dan (indien aanwezig) of de hulpomschakelunit (bovenop de batterij) nog goed is aangesloten en of de batterijlaadsensor op de negatieve pool niet beschadigd is.

Het komt blijkbaar vrij vaak voor dat deze beschadigd raken, bijvoorbeeld als iemand wat onzorgvuldig is bij het vervangen van de batterij.

#7 ·
Ik heb een vergelijkbaar, onregelmatig probleem met een 2012 508 Allure 2.0 diesel, dat optreedt bij zeer warm weer. Motor uitschakelen met een lange druk op de knop en alles wordt weer normaal - tot de volgende keer, misschien maanden later. Ik had een plug-in voltmeter aangesloten op de 12v-aansluiting in de console, die 13 tot 14 volt aangeeft bij normaal gebruik, maar een piek van 16 tot 18 volt wanneer alle waarschuwingslampjes aangaan. Als ik op de snelweg ben en niet kan stoppen, verlies ik de systemen één voor één - ABS, stuurbekrachtiging, airco-ventilator, navigatie/radio en dan een klap - noodloop in de derde versnelling. Omdat alles wordt gereset, kan mijn monteur niet zeggen wat dit probleem veroorzaakt. De auto rijdt 99,9% van de tijd prima. Heeft u uw uitgangsspanning gecontroleerd? Deze kan ook hoog zijn.

#8 ·
Hallo. Eindelijk een geweldige dag om de motorkap open te gooien en te spelen. Helaas is alles intact en is de spanning 14,4 tijdens het rijden en 12,6 in rust. Misschien een sensor ergens. Ik zal naar Perry's moeten gaan om dure ideeën op te doen, en misschien een oplossing! Ik zal nu een herfinanciering aanvragen. Ik zal de resultaten posten als ik ze heb, maar ik kan de auto pas in oktober inleveren omdat ze het erg druk hebben.
Voor het geval iemand nog meer ideeën heeft, mijn probleem is, na vijf minuten rijden... ABS-foutmelding. Dan ESP/ESR-foutmelding. Dan automatische handrem defect. Dan anti-terugrol-fout. Wanneer deze fouten verschijnen, werkt de start/stop niet. Ik heb mijn hoofd kaal gekrabd 😂. Ik heb een BSI-reset gedaan, maar dacht niet dat het iets zou doen. Deed het niet. Grrrrrrrrrrrrrr!

#10 ·
Bedankt voor de aanmoediging! Ik vermoed een ABS-wielsnelheidssensor, en deze sensoren kosten slechts ongeveer £ 15 per stuk. Het probleem is, hoe kun je beslissen welk wiel de defecte sensor heeft? Makkelijk als de draden zichtbaar beschadigd zijn, maar zo niet? Ik heb de meeste klussen aan auto's gedaan, van koppakkingen tot motorvervanging... de eenvoudige vervanging van remschijven en -blokken tot het vervangen van injectoren en turbo's... Maar elektronica maakt me gek! Daarom kunnen Perry's erbij betrokken zijn, en dus zullen de kosten van een onderdeel van £ 15 stijgen, en alleen al om zich achter de oren te krabben en diep adem te halen, zal deze hoofddealer een fortuin vragen. Ha!

#13 · (Edited)
Ik kom uit Colchester Essex, als dat helpt, en kan het voor u aansluiten. Het probleem is dat de meeste garages huiverig zouden zijn om een reparatie uit te voeren op basis van de diagnose van iemand anders, tenzij u het zelf kunt repareren, en u zou na een dergelijke reparatie nog steeds diagbox nodig hebben om eventuele fouten / programmering etc. te resetten. Mogelijk hebt u geen nieuwe sensor nodig, het kan gewoon vuil of vuil van de weg op de sensor zijn. Krik elk wiel op, verwijder het wiel om de beurt, reinig elke sensor met ontvetter. Reset fouten met diagbox. Ik ben geen monteur, maar dat zou ik doen. Ga eerst voor de simpele dingen voordat u een herfinanciering aanvraagt ​​bij Peugeot.

#14 ·
Hallo. ... Bedankt voor het aanbod, maar je bent ongeveer 4½-5 uur verwijderd. Ik hou wel van Colchester, en Clacton on Sea trouwens ook, maar het is een beetje te ver omdat ik voor mijn vrouw zorg die kanker heeft, dus ik reis nooit ver van haar vandaan, en als ik wel uitga, is het maar voor een uur maximaal. Heel erg bedankt!

#15 ·
Hoi. .. Bedankt voor het aanbod, maar je bent ongeveer 4½-5 uur weg. Ik hou van Colchester en Clacton on Sea wat dat betreft, maar het is een beetje te ver omdat ik voor mijn vrouw zorg die kanker heeft, dus ik reis nooit ver van haar vandaan, en als ik uitga, is het maar voor een uur max. Toch bedankt!
Het spijt me dat te horen, maat en veel succes met alles.

#16 ·
De ABS-zekering kan zich aan de voorkant van de zekeringkast bevinden (niet bovenop zoals je zou denken), waarvoor het binnenste gedeelte omhoog moet worden getild.

Of als je de externe stroomrelaismodule hebt (normaal gesproken bovenop de batterijafdekking), is het een van de strookzekeringen in de module.

Verzonden vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk

#18 ·
Hallo allemaal! Opgelost! Tenminste, dat denk ik... De zekering naast degene op de foto, bovenop de batterij, was van binnen gecorrodeerd. Het circuit was de ene minuut compleet, maar de volgende minuut dood, omdat beweging van de weg en de motor, in combinatie met hitte, de verbinding verstoorde. Dat is mijn aanname! Hoe dan ook, het werkt prima sinds ik hem heb vervangen, maar pas na één rit, dus ik houd jullie op de hoogte als het weer fout gaat en ik iets anders moet zoeken. Een vrij grote zekering... 20 ampère. Heel erg bedankt allemaal voor jullie grote interesse. Ik ben dol op dit forum en mijn Pug en ik zijn weer vrienden geworden.

Attachments

#29 ·
Hoi allemaal! Opgelost! Tenminste, dat denk ik... De zekering naast degene op de foto, bovenop de batterij, was van binnen gecorrodeerd. Het circuit was de ene minuut compleet, maar de volgende minuut dood, omdat beweging van de weg en de motor, in combinatie met hitte, de verbinding verstoorde. Dat is mijn aanname! Hoe dan ook, het werkt prima sinds ik hem heb vervangen, maar pas na één rit, dus ik houd jullie op de hoogte als het weer misgaat en ik iets anders moet zoeken. Een vrij grote zekering... 20 ampère. Heel erg bedankt allemaal voor jullie grote interesse. Ik ben dol op dit forum en mijn Pug en ik zijn weer vrienden.
Duizendmaal dank voor de informatie en de foto. Zekering vervangen zoals voorgesteld en alles is weer normaal.

#20 ·
In de veelheid van raadgevers is er voltooiing. Het enige wat ik nu nog hoef te doen, is de stoelverwarming van de bestuurder repareren (hij werkt niet en heeft nog nooit gewerkt sinds ik hem bezit) en ik heb een perfecte auto. Nou, als ik heb gezien dat hij meer dan 47 mijl per gallon doet! Nogmaals bedankt!

#23 ·
Ik wil graag een grote dank uitspreken aan deze feed. De auto lichtte op als een kerstboom met alle denkbare remlichtfouten. Ik vreesde het ergste, zoals een ECU en een enorme garagefactuur.
Ik las de meningen dat het een zekering zou kunnen zijn en inderdaad, na het vervangen van de kapotte zekering is alles weer in orde. Phew!!!
Veel dank aan jullie allemaal 🤗🤗🤗

#24 ·
U bent welkom! Samen kunnen we onze auto's en portemonnees tevreden houden. Een gedeeld probleem... kan vaak goedkoop worden opgelost! Voordelen van forums zijn dat de frustratie van het traceren van de bron van problemen vaak wordt vermeden, en dat anderen delen wat ze hebben geleerd van de school van hard werken om anderen te redden. Het is symbiotisch!

#25 ·
Hallo allemaal, ik hoop dat het goed met je gaat. Eerst wil ik je bedanken voor het delen van je problemen en hoe je ze kunt oplossen. Ik heb hetzelfde probleem als Mark Clayton. Toen ik de zekering wilde controleren, besefte ik dat deze in een vreselijke staat verkeert (zoals te zien op de foto hieronder), helemaal geen zekering en zelfs een deel zit er nog in. Kunnen jullie me alsjeblieft adviseren of ik me geen zorgen moet maken en de hele bediening moet vervangen, of dat ik moet volhouden en het moet repareren? In de zin van het verwijderen van wat erin zit en alleen de zekering kopen. Nogmaals bedankt voor jullie tijd, mensen, ik wens jullie het allerbeste.

Attachments

#27 ·
Hoi allemaal, ik hoop dat het goed met je gaat. Ten eerste wil ik jullie bedanken voor het delen van jullie problemen en hoe je ze kunt oplossen. Ik heb hetzelfde probleem als Mark Clayton, toen ik de zekering ging controleren, realiseerde ik me dat deze in een vreselijke staat verkeert (zoals te zien op de foto hieronder), helemaal geen zekering en zelfs een deel ervan zit er nog in. Kunnen jullie me adviseren of ik me geen zorgen moet maken en de hele bediening moet vervangen of moet doorzetten en het moet repareren? In de zin van het verwijderen van wat erin zit en alleen de zekering kopen. Nogmaals bedankt voor jullie tijd, mensen, ik wens jullie het allerbeste.
Hoi. Mijn zekeringpinnen waren een pijn om te verwijderen en duurden even. Ik zou proberen warmte van een soldeerbout aan te brengen op de overblijfselen die je kunt zien, en proberen ze te extraheren door eerst te proberen ze een beetje terug te slepen, of ze anderszins vrij te maken met een gebogen Stanley-mesje en vervolgens een dunne, lange punttang. Als er geen succes is, zou het tijd zijn om de behuizing te vervangen, van een sloopbedrijf. Ik wens je het allerbeste. Werkte wel voor mij, hoewel het maar één zekering was. Vraag me af waarom ze op deze locatie corroderen!