Peugeot Forums banner

Afstandsbediening - ramen openen/sluiten

1 reading
37K views 17 replies 6 participants last post by  IanC2024  
#1 ·
Hallo,
Is het mogelijk om de middelste knop van de afstandsbediening via software zo aan te passen dat deze niet langer de lichten aan/uit schakelt, maar alle ramen opent/sluit? Ervaringen?
Het maakt me gek in de zomer...

br, t

#3 ·
Ja, ik weet hoe ik open ramen kan sluiten.
Ik zou ze graag op afstand willen openen wanneer ik de auto nader. In de zomer wordt het binnenin erg warm (donkere kleur + panoramadak). De ontgrendelknop ingedrukt houden werkt niet. Natuurlijk zou deze optie al beschikbaar kunnen zijn, maar ik ben er niet mee bekend.

#9 ·
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik erin geslaagd om de "Aanwezigheid van de ventilatiefunctie van de afstandsbediening" te wijzigen van "Nee" in "Ja", met behulp van Diagbox 7.57. Het werkte niet meteen, ik weet niet waarom. Maar ik heb zonder enige verandering voor het begin geschreven, dat werkte, toen heb ik de verandering aangebracht en opnieuw geschreven, en zo werkte het. Nu gaan alle vier de ramen open de tweede keer dat ik op de open-knop van de afstandsbediening druk.

Wat ik verder heb ontdekt, is dat de auto nu automatisch sluit na 30 seconden, de spiegels klappen in en de deuren vergrendelen, maar als de ramen naar beneden zijn, gaan ze niet omhoog, ze blijven naar beneden. Ik vind de nieuwe optie leuk, vooral nu in de zomer.

Dus, het kan worden geactiveerd vanuit het volgende menu: BSI->Reparatie->Configuratie->Configuratie met weergave van de parameters->Handmatige configuratie->Voertuigconfiguratie->Bescherming-Toegang-Mechanische assistentie. Hier moet de parameter "Aanwezigheid van de ventilatiefunctie van de afstandsbediening" worden gewijzigd van "Nee" in "Ja". Ik moet vermelden dat het uitrustingsniveau van mijn auto Active is.

#13 ·
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik erin geslaagd om de "Aanwezigheid van de ventilatiefunctie van de afstandsbediening" te wijzigen van "Nee" in "Ja", met behulp van Diagbox 7.57. Het werkte niet meteen de eerste keer, ik weet niet waarom. Maar ik heb eerst zonder enige wijziging geschreven, dat werkte, toen heb ik de wijziging aangebracht en opnieuw geschreven, en zo werkte het. Nu openen alle vier de ramen de tweede keer dat ik op de openknop van de afstandsbediening druk.

Wat ik verder heb ontdekt, is dat de auto nu automatisch sluit na 30 seconden, de spiegels klappen in en de deuren vergrendelen, maar als de ramen naar beneden zijn, gaan ze niet omhoog, ze blijven naar beneden. Ik vind de nieuwe optie leuk, vooral nu in de zomer.

Dus, het kan worden geactiveerd vanuit het volgende menu: BSI->Reparatie->Configuratie->Configuratie met weergave van de parameters->Handmatige configuratie->Voertuigconfiguratie->Bescherming-Toegang-Mechanische assistentie. Hier moet de parameter "Aanwezigheid van de ventilatiefunctie van de afstandsbediening" worden gewijzigd van "Nee" in "Ja". Ik moet vermelden dat het uitrustingsniveau van mijn auto Active is.
Hallo Sadang,
Ik heb een 308 T9 active 2015 en ik wil mijn sleutelhanger programmeren om de ramen van de auto te openen.
Ik heb Diagbox 7.57 gebruikt en ik heb normaal verbinding gemaakt.
Maar in het menu: BSI->Reparatie->Configuratie->Configuratie met weergave van de parameters->Handmatige configuratie->Voertuigconfiguratie->Bescherming-Toegang-Mechanische assistentie, staat de parameter niet: "Aanwezigheid van de ventilatiefunctie van de afstandsbediening"
Waar kan ik hem anders vinden?

#10 ·
HĂ©, bedankt voor het advies over hoe dit te doen. Ik heb het net geprobeerd en elke keer als ik naar Protection-Access-Mechanical Assistance ga, verschijnt er een pop-up met de melding dat de applicatie nu is gedeactiveerd en ik niet verder kan.

Versie 7.83 wordt uitgevoerd.

Iets ideeën?

Proost

#16 · (Edited)
Ja, als ik op de sluitknop druk, sluiten de ramen. Maar ze gaan niet open met de openknop.
Hier is mijn 308 screenshot van diagbox
Misschien hebben jouw auto's velum en om deze reden dit menu
Als ik de diagbox-versie na 9 gebruik?

Attachments

#17 ·
Ja, als ik op de sluitknop druk, sluiten de ramen. Maar ze gaan niet open met de openknop.
Hier is mijn 308 screenshot van diagbox
Misschien hebben jouw auto's velum en om deze reden dit menu
Als ik de diagbox-versie na 9 gebruik?
Ja, inderdaad, mijn auto heeft velum. Het is het model 308 SW. Het gebruik van een nieuwe diagbox-versie zal niets veranderen aan de functies die op de auto beschikbaar zijn. Ze moeten fysiek aanwezig zijn op de auto om te worden geactiveerd of gedeactiveerd. Deze functies zijn geschreven in de computer van de auto, Diagbox geeft alleen weer wat de computer zegt.

#18 ·
Hallo,
Is het mogelijk om op de een of andere manier de middelste knop van de afstandsbediening te updaten van het aan/uitzetten van de lichten naar het openen/sluiten van alle ramen? Ervaringen?
Het maakt me gek in de zomer...
br, t
Ik weet dat dit vier jaar geleden was, maar mijn 2024 Rifter GT kan zowel ramen op afstand openen als sluiten met de sleutelhanger.

Geweldig, of niet?

Ik bewaar mijn sleutels in mijn zak met andere sleutels aan de ring. Een van mijn buren kwam naar mijn deur om me te vertellen dat al mijn ramen open stonden. Dus op een gegeven moment werd de openknop ingedrukt voor, zeg, 4 seconden, aangezien de ramen maar half open stonden, en daarna de vergrendelknop omdat de deuren vergrendeld waren.

Dit is geen geweldige functie... voor mij.

Weet iemand een manier om dit voor het openingselement uit te schakelen?

Ik heb de sleutel van de ring gehaald en bewaar hem in mijn andere zak, niet goed.