Peugeot Forums banner
41 - 45 of 45 Posts
Hallo allemaal!

Ik heb hier echt hulp nodig. In mei van dit jaar hebben mijn man en ik een Peugeot 3008 hybrid 4 (model 2020) gekocht in Zweden. Afgelopen zondag, toen we reden, verscheen er willekeurig een waarschuwing op het dashboard: “Storing elektrisch tractiesysteem: repareer het voertuig”. De elektromotor werkt nog steeds. Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren? Is er iets dat ik kan doen, behalve contact opnemen met de service? De auto is zo nieuw en vrij duur (voor ons), hoe kan hij zo snel problemen hebben?

Veel dank bij voorbaat!
Klinkt erg vergelijkbaar met die van mij 3008 PHEV 4x4 GT 300, reed prima, geen storing, toen ineens de melding elektronisch tractiesysteem storing, aandrijving naar de achterste motor verloren maar reed nog steeds en toen de volgende dag ging hij helemaal niet meer in de aandrijving, had zelfs moeite om hem in neutraal te krijgen.
Ik heb de spanning van beide 12 V-accu's gecontroleerd en alles was goed, een codescan gedaan en er kwamen een heleboel verschillende diverse codes naar boven, geprobeerd ze te wissen maar ze kwamen gewoon terug en nog steeds geen verandering dus hij is nu onderweg terug naar de hoofddealer waar hij niet lang geleden een terugroepactie voor de tractiebatterij heeft gehad, heeft iemand anders deze storing gehad nadat er een batterijterugroepactie is uitgevoerd? Mijn auto is een 2020

Mijn auto is van 2022. Ik heb hem nog niet lang, maar tot nu toe nog geen problemen gehad... duimen!

Laat ons weten hoe het gaat en wat het was.

Het was een fabrieksherroeping, geen fouten met het voertuig vóór de herroeping. Peugeot zegt nu dat er een nieuwe 12 V-accessoirebatterij nodig is, die £ 252 kost, dan vijf uur diagnose, ze denken dat de hoogspanningskabel mogelijk versleten is.

41 - 45 of 45 Posts