Peugeot Forums banner

Peugeot hybride 3008 elektrisch tractiesysteem storing: repareer het voertuig!

1 reading
28K views 44 replies 20 participants last post by  Richpug  
#1 · (Edited)
Hallo iedereen!

Ik heb hier echt hulp nodig. In mei van dit jaar hebben mijn man en ik in Zweden een Peugeot 3008 hybrid 4 (model 2020) gekocht. Afgelopen zondag, toen we reden, verscheen er willekeurig een waarschuwing op het dashboard: “Storing elektrisch tractiesysteem: repareer het voertuig”. De elektromotor werkt nog steeds. Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren? Is er iets wat ik kan doen behalve contact opnemen met de service? De auto is zo nieuw en behoorlijk duur (voor ons), hoe kan hij zo snel problemen hebben?

Veel dank bij voorbaat!

#7 ·
Het valt onder de fabrieksgarantie van Peugeot & er zal minstens één foutcode opgeslagen zijn, omdat er een waarschuwing aan de bestuurder wordt gegeven.

Het is het probleem van uw Peugeot-dealer.

#14 ·
Hoi, ik bezit een 3008 hybrid GT
Mag ik vragen van welke ÅF in Zweden u hem heeft gekocht? Heeft u hulp gekregen?
Ik woon in Zweden en heb slechte ervaringen, dus ik ben een beetje nieuwsgierig :)
Ik heb hem gekocht bij JBil in Valingby (denk ik). Mijn man bracht de auto naar een door Peugeot gecertificeerde autowerkplaats en ze hebben hem (de batterij vervangen) gratis gerepareerd. Nu is het in orde. Geen probleem meer.

#15 ·
Hoi, ik bezit er een in Schotland en heb net dezelfde melding gekregen.
De auto lijkt normaal te rijden, hoewel hij soms in de hybride modus blijft hangen.

Wat was de uitkomst van uw storing?
Hey!
Sorry voor de late reactie. Ik heb mijn e-mails niet in de spamfolder gecontroleerd om te weten dat je me hier een bericht had gestuurd. Nou, we moesten de batterij vervangen en het werkt prima! Sindsdien geen probleem meer. Heb je je auto gerepareerd? Heb je ook de batterij vervangen?

#18 ·
Leuk
heb nu na een maand ontdekt dat het in het begin ongeveer 2 uur duurde om 0 tot 100% op te laden, nu duurt het 3 uur? 22kw laadstation begint zich af te vragen of de batterij al slecht begint te worden
Misschien omdat het nu winter is, dus het duurt langer om op te laden? Voor mij kan ik met een volle lading nu minder rijden dan in de zomer.

#20 ·
moet afwachten hoe het later gaat, heb de auto pas twee maanden. Ben je verder tevreden over de auto? Persoonlijk vind ik dat je goed zit in het idee dat hij stil en snel is bij het inhalen

een fijne dag
We hadden vroeger een VW gte, maar we vinden deze Peugeot fijner omdat hij stiller is en de rit soepel. Ik wilde altijd al een grotere auto dan de VW GTE, daarom hebben mijn man en ik een crossover van Peugeot gekocht. Weet je dat we mogelijk geen geld van de overheid krijgen als we hybride/elektrische auto's kopen omdat ze geen geld meer hebben?

#22 ·
Oké, ik had eerst een VW Tiguan. Maar ik kocht een Peugeot omdat die goedkoper was dan een nieuwe Tiguan. Ik huur mijn auto, dus ik heb een vaste prijs en dan krijgt het verhuurbedrijf het geld van de overheid. En ik hoorde dat de staat mogelijk SEK 400.000 zou toevoegen zodat meer mensen de bonus kunnen ontvangen.
Heeft u uw navigatiekaart en -applicatie bijgewerkt?
Ik heb links ontvangen en alles gedownload en doe het volgens de instructies, maar ik slaag er alleen in om de kaart bij te werken, niet het programma.

#23 ·
Oké, ik had zelf een VW Tiguan gehad. Maar ik kocht een Peugeot omdat die goedkoper was dan een nieuwe Tiguan. Ik huur mijn auto, dus ik heb een vaste prijs en dan krijgt het verhuurbedrijf het geld van de overheid. En ik hoorde dat de staat mogelijk SEK 400.000 zou toevoegen zodat meer mensen de bonus zouden ontvangen.

Heeft u uw navigatiekaart en -applicatie geüpdatet?
Ik heb links ontvangen en alles gedownload en doe het volgens de instructies, maar ik slaag er alleen in om de kaart te updaten, niet het programma
Die SEK 400 miljoen is geen zekerheid. Het enige dat zeker is, is "het geld is allemaal op". Ik denk dat er dit jaar te veel Tesla's zijn gekocht, dus dat geld was te snel op :(. We wilden een hybride crossover/hybride VW kopen, maar dat was er niet, dus kochten we in plaats daarvan een Peugeot. Ik ben het met je eens dat het goedkoper is dan WV en dat het veel technologie heeft voor wat we betalen. Is de update nieuw/recent? Ik zal het bekijken.

#26 ·
Hallo, toen was het weer tijd voor een bezoek voor reparatie. De auto rijdt alleen in hybride modus, zelfs als alle batterijen volledig zijn opgeladen. Is ook begonnen te schokken bij het afremmen tot stilstand. Rijdt in Zweden met plastic deksels voor de radiator. OPMERKING: begint zich af te vragen of de auto überhaupt voor de Scandinavische landen is gebouwd.

#28 ·
Hallo, 5 weken geleden verscheen er een storing in het elektrische tractiesysteem op het dashboard van mijn 3008 hydrid4, net toen ik een station binnenreed om te tanken. Ik schakelde de motor uit en tankte, in de hoop dat het zou verdwijnen als ik hem startte, maar geen hoop, de auto startte helemaal niet, en het ergste was dat ik hem, omdat hij in de parkeerstand stond, niet eens van de pomp kon duwen, omdat ik geen neutraal kon selecteren. De auto stond er de hele nacht, vast bij de pomp en werd de volgende dag naar mijn lokale dealer gebracht, waar hij, zoals ik al zei, al 5 weken staat. De enige update die ik krijg, is dat hij bij Peugeot Technica is, dus ze weten duidelijk niet wat er mis is. Het ergste is dat Peugeot heeft toegezegd deze auto te vervangen, vanwege andere problemen, maar vanwege het chiptekort wacht ik nog steeds op een vervanging.

#29 ·
Hallo,

Soms heb ik de auto meerdere keren moeten starten om de KLAAR-modus te krijgen. Dit was zonder de foutmelding.

Ik heb ook 2 keer het probleem "fout in het elektrische tractiesysteem" gehad. In beide gevallen herstelde de auto zich na ongeveer 15 minuten en begon normaal te werken.

Na de tweede keer is mijn auto naar de dealer gesleept en ontdekten ze dat de regeleenheid van de tractiebatterij niet altijd naar behoren functioneerde. Er werd een nieuwe regeleenheid besteld. Het duurde 8 weken voordat het reserveonderdeel binnen was. Tijdens het wachten op het reserveonderdeel waren er geen problemen en kon ik normaal rijden.

Er werd mij verteld dat dit onderdeel vrij duur is (ongeveer 6000 €, uiteraard onder garantie). Het onderdeelnummer is gewijzigd, dus het is een nieuw model.

#30 ·
Hoi,

Soms heb ik de auto meerdere keren moeten aanzetten om de READY-modus te krijgen. Dit is gebeurd zonder de foutmelding.

Ik heb ook 2 keer het probleem "fout in het elektrische tractiesysteem" gehad. In beide gevallen heeft de auto zich na ongeveer 15 minuten hersteld en is hij normaal gaan werken.

Na de tweede keer is mijn auto naar de dealer gesleept en hebben ze ontdekt dat de regeleenheid van de tractiebatterij niet altijd naar behoren werkt. Er is een nieuwe regeleenheid besteld. Het duurde 8 weken om het reserveonderdeel te krijgen. Tijdens het wachten op het reserveonderdeel waren er geen problemen en kon ik normaal rijden.

Ik kreeg te horen dat dit onderdeel vrij duur is (ongeveer 6000€, uiteraard onder garantie). Het onderdeelnummer is gewijzigd, dus het is een nieuw model.
Hoi,

Soms heb ik de auto meerdere keren moeten aanzetten om de READY-modus te krijgen. Dit is gebeurd zonder de foutmelding.

Ik heb ook 2 keer het probleem "fout in het elektrische tractiesysteem" gehad. In beide gevallen heeft de auto zich na ongeveer 15 minuten hersteld en is hij normaal gaan werken.

Na de tweede keer is mijn auto naar de dealer gesleept en hebben ze ontdekt dat de regeleenheid van de tractiebatterij niet altijd naar behoren werkt. Er is een nieuwe regeleenheid besteld. Het duurde 8 weken om het reserveonderdeel te krijgen. Tijdens het wachten op het reserveonderdeel waren er geen problemen en kon ik normaal rijden.

Ik kreeg te horen dat dit onderdeel vrij duur is (ongeveer 6000€, uiteraard onder garantie). Het onderdeelnummer is gewijzigd, dus het is een nieuw model.
Hoi,

ik heb een update van mijn dealer gekregen, ze hebben de auto aan de praat, maar ze hebben Peugeot Technical gevraagd om met hun meestermonteur te praten over het tractiesysteem, omdat ze er niet zeker van zijn dat het niet opnieuw zal gebeuren.

#32 ·
Ik heb een Britse Peugeot 3008 hybride, met een storing, "Fout in het elektrische tractiesysteem". De dealer adviseerde vandaag dat dit een batterijstoring was en omdat de auto ouder was dan 6 maanden (minder dan 3 jaar) viel deze niet onder de garantie. Ik vind dit ongelooflijk... een auto van 15 maanden oud met slechts zoveel kilometers en nu wordt mij gevraagd om £325 te betalen voor een nieuwe batterij! Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt?

#33 ·
Ik heb een Britse Peugeot 3008 hybride, met een storing, "Fout in het elektrische tractiesysteem". De dealer adviseerde vandaag dat dit een batterijstoring was en omdat de auto ouder was dan 6 maanden (minder dan 3 jaar) viel deze niet onder de garantie. Ik vind dit ongelooflijk... een auto van 15 maanden oud met slechts zoveel kilometers en nu wordt me gevraagd om £325 te betalen voor een nieuwe batterij! Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt?
Ik kreeg dezelfde fout die me 3 maanden geleden overkwam tijdens het rijden. Het duurde meer dan een maand voordat Peugeot de diagnose had gesteld, maar uiteindelijk voerden ze een enorme testreeks uit en vervingen ze de DC/DC-omvormermodule (ik kan het onderdeelnummer controleren als iemand het wil). In mijn geval is deze onder garantie vervangen.

#37 ·
Ja, ze hebben de 13,2 kWh-batterij onder garantie vervangen. Hoe dan ook, ik moet zeggen dat ik erg ontevreden ben over de algehele efficiëntie van het Hybrid4-platform en het niet zou aanbevelen. De eerste maand haalde ik ongeveer 38 mijl bereik in de elektrische modus. Dit daalde tot 22-27 mijl toen de temperatuur daalde tot onder 15°C. Ik wacht nog steeds om te zien dat het bereik teruggaat naar >35 mijl. Zal binnenkort contact opnemen met de dealer. Dit is een zeer inefficiënt platform. Het voertuig is zwaar en met zo'n kleine actieradius van de batterij geef ik in wezen meer geld uit aan het bijvullen van de energie van de auto (benzine en elektriciteit) dan aan mijn andere benzineauto. Wat is de zin van hybride rijden als het slecht is voor de portemonnee en voor de netto voetafdruk op CO2???

#38 ·
Hallo iedereen!

Ik heb hier echt hulp nodig. In mei van dit jaar hebben mijn man en ik een Peugeot 3008 hybrid 4 (model 2020) gekocht in Zweden. Afgelopen zondag, toen we reden, verscheen er willekeurig een waarschuwing op het dashboard: “Storing elektrisch tractiesysteem: repareer het voertuig”. De elektromotor werkt nog steeds. Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren? Is er iets dat ik kan doen behalve contact opnemen met de service? De auto is zo nieuw en best duur (voor ons), hoe kan hij zo snel problemen hebben?

Veel dank bij voorbaat!
Hallo iedereen!

Ik heb hier echt hulp nodig. In mei van dit jaar hebben mijn man en ik een Peugeot 3008 hybrid 4 (model 2020) gekocht in Zweden. Afgelopen zondag, toen we reden, verscheen er willekeurig een waarschuwing op het dashboard: “Storing elektrisch tractiesysteem: repareer het voertuig”. De elektromotor werkt nog steeds. Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren? Is er iets dat ik kan doen behalve contact opnemen met de service? De auto is zo nieuw en best duur (voor ons), hoe kan hij zo snel problemen hebben?

Veel dank bij voorbaat!
Hoi - ik heb momenteel hetzelfde probleem - op een 2022 Hybrid 4 3008. Het is de tweede keer dat dit is voorgekomen - en het heeft allemaal met de batterij te maken. De auto werkt momenteel niet op elektriciteit - en het komt allemaal neer op een batterijfout. De berichten die de auto je geeft, zijn erg misleidend. In wezen laden de 2 batterijen niet goed op als je veel elektrisch rijdt - zoals wij doen.
Om eerlijk te zijn - dit is de slechtste auto die ik ooit heb gehad... en hij moet alweer naar de dealer!!!

#41 ·
Hallo allemaal!

Ik heb hier echt hulp nodig. In mei van dit jaar hebben mijn man en ik een Peugeot 3008 hybrid 4 (model 2020) gekocht in Zweden. Afgelopen zondag, toen we reden, verscheen er willekeurig een waarschuwing op het dashboard: “Storing elektrisch tractiesysteem: repareer het voertuig”. De elektromotor werkt nog steeds. Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren? Is er iets dat ik kan doen, behalve contact opnemen met de service? De auto is zo nieuw en vrij duur (voor ons), hoe kan hij zo snel problemen hebben?

Veel dank bij voorbaat!
Klinkt erg vergelijkbaar met die van mij 3008 PHEV 4x4 GT 300, reed prima, geen storing, toen ineens de melding elektronisch tractiesysteem storing, aandrijving naar de achterste motor verloren maar reed nog steeds en toen de volgende dag ging hij helemaal niet meer in de aandrijving, had zelfs moeite om hem in neutraal te krijgen.
Ik heb de spanning van beide 12 V-accu's gecontroleerd en alles was goed, een codescan gedaan en er kwamen een heleboel verschillende diverse codes naar boven, geprobeerd ze te wissen maar ze kwamen gewoon terug en nog steeds geen verandering dus hij is nu onderweg terug naar de hoofddealer waar hij niet lang geleden een terugroepactie voor de tractiebatterij heeft gehad, heeft iemand anders deze storing gehad nadat er een batterijterugroepactie is uitgevoerd? Mijn auto is een 2020

#42 ·
Mijn auto is van 2022. Ik heb hem nog niet lang, maar tot nu toe nog geen problemen gehad... duimen!

Laat ons weten hoe het gaat en wat het was.