Peugeot Forums banner

Geen geluid - autoluidsprekers staan op mute

88K views 68 replies 28 participants last post by  proforko  
#1 ·
:(

#6 ·
Ik las laatst dat Franse eigenaren met de Focal-pakketoptie dit specifieke probleem melden, dus ik vraag me af of er een paar problemen zijn met deze optie.

#9 ·
Houd ons hiervan op de hoogte. Hoewel de auto die ik uiteindelijk kocht het Focal-pakket niet had, had degene die ik probeerde wel. Toen ik terugkwam van een rit van 20 minuten, merkte ik een hoog zoemend geluid van binnen in de auto. Moeilijk te zeggen waar het vandaan kwam. Ik las laatst dat Franse eigenaren met de Focal-pakketoptie dit specifieke probleem melden, dus ik vraag me af of er een paar problemen zijn met deze optie.
Rapporteren ze gezoem of het wegvallen van het geluid?

#8 ·
Nou, de garagetrip is geannuleerd. Na een reis van 3 uur en een dag in de zon op een parkeerplaats, stap terug in en kijk... de radio spuwt op magische wijze weer tot leven!

Het enige wat ik kan bedenken is dat het uitviel nadat het door een stortbui was gereden en geparkeerd en toen een dag in de zon stond. Ik vroeg me af of dat het zou genezen en het lijkt toeval te zijn of niet, maar ik had gelijk.

Ik vraag me alleen af of het weer zal gebeuren, want het was minstens 24 uur stil. Gezien het Britse weer denk ik dat ik niet lang hoef te wachten om erachter te komen...

Ik kan niet zeggen dat ik ook maar een zoemend probleem heb opgemerkt.

#12 ·
Nou, de garagetrip is geannuleerd. Na een reis van 3 uur en een dag in de zon op een parkeerplaats, spring terug in en kijk... de radio spuwt op magische wijze weer tot leven!

Het enige wat ik kan bedenken is dat het uitviel nadat het door een stortbui was gereden en geparkeerd en daarna een dag in de zon stond. Ik vroeg me af of dat het zou genezen en het lijkt toeval te zijn of niet, ik had gelijk...
Bezitten een 3008 GT Line met Focal-luidsprekers en ik ben blij dat ik uw bericht heb gezien. Ik heb precies hetzelfde scenario ervaren (d.w.z. regenbuien gevolgd door droog zonnig weer) in Nederland... tot nu toe twee keer binnen een week. Beide keren ging al het geluid verloren (radio, bellen en fluiten van de sensoren, enz.). Ik ben er nu zeker van dat de geluidsonderbreking iets te maken heeft met hevige regenval.

#14 · (Edited)
Hetzelfde "geen geluid" probleem, maar in een droog klimaat

Vandaag verliet ik mijn werk en alles was in orde met het geluidssysteem.
Ik ging naar een winkel, stapte in de auto en ging naar een andere winkel. Nadat ik de tweede winkel had verlaten, werkte mijn geluidssysteem niet meer.
De speler zit vast op de USB-stick (meestal luister ik naar mijn muziek vanaf een Lexar JumpDrive Tough 64GB), hij toont de nummers, maar speelt niets af. Wanneer ik probeer de bron te wijzigen naar Radio, blijft hij vastzitten op de USB-stick.
Ik hoor alleen de kliks van het indrukken van de toetsen.
Ik weet niet of ik het Focal Sound System heb, maar ik ben er bijna zeker van dat ik het niet heb.
Ik heb het systeem gereset, maar er was geen verandering. Ik heb de batterij nog niet losgekoppeld.
De USB-stick is getest en werkt prima.

Ideeën?

Dany

#15 ·
Is nog niet bij de mijne gebeurd, maar aangezien het lijkt voor te komen in een warm klimaat, evenals bij hevige regen, klinkt het alsof de weersomstandigheden misschien niet het probleem zijn. Mogelijk een softwarefout, of de beruchte Franse elektrische problemen van voertuigen zijn in de 3008 gekropen. Het verwijderen van de pluskabel van de batterij gedurende een paar seconden kan het probleem wel eens verhelpen door de systemen opnieuw op te starten.

#16 ·
Heb het niet gehad met de mijne, maar aangezien het lijkt voor te komen in een warm klimaat, evenals bij hevige regen, klinkt het alsof de weersomstandigheden misschien niet het probleem zijn. Mogelijk een softwarefout, of de beruchte Franse elektrische problemen van de auto zijn in de 3008 gekropen. Het verwijderen van de pluskabel van de batterij gedurende een paar seconden kan het goed verhelpen door de systemen opnieuw op te starten.
Ik wil je even laten weten dat het probleem is opgelost door de batterij gewoon 1 minuut los te koppelen.

Verzonden vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

#18 ·
Klinkt absoluut als een softwareprobleem, maar blij dat het is opgelost door de batterij los te koppelen. Moest je de elektrische ramen/het dak opnieuw initialiseren en ben je al je vorige profielinstellingen kwijtgeraakt??
Ja, ik ben alle instellingen kwijtgeraakt, maar heb de ramen noch het panoramadak aangeraakt. Waarom denk je dat er iets opnieuw geïnitialiseerd moet worden? Toen ik de batterij loskoppelde, was alles volledig gesloten. Ik denk dat herinitialisatie alleen moet worden gedaan als een van de ramen, het dak of de achterklep gedeeltelijk openstond.

Verzonden vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

#21 ·
Drover, ik denk dat sommigen met succes grotere flashdrives hebben gebruikt, maar 4 GB en 8 GB zijn het maximum dat ik gebruik. Ik heb gemerkt dat als ik grotere drives gebruik, ik letterlijk honderden album-/muziekbestanden krijg en eeuwenlang moet scrollen door wat ik wil. De 3008 lijkt ze niet op een erg logische manier weer te geven, en ze sorteren met behulp van het touchscreen of ze alfabetisch ordenen op de flashdrive lijkt niet te helpen.

#22 ·
Drover, ik denk dat sommigen met succes grotere flashdrives hebben gebruikt, maar 4 GB en 8 GB zijn het maximum dat ik gebruik. Ik heb gemerkt dat als ik grotere drives gebruik, ik letterlijk honderden album-/muziekbestanden krijg en eeuwenlang moet scrollen door wat ik wil. De 3008 lijkt ze niet op een erg logische manier weer te geven, en ze sorteren met behulp van het touchscreen of ze alfabetisch ordenen op de flashdrive lijkt niet te helpen.
Bedankt, Lee. Ik heb muziekbestanden op 4 GB en 16 GB flashdrives geladen voor de Fiesta van mijn vrouw met het Ford Sync1-systeem en ze werken prima. Ik heb echter wel de maproute gekozen. Zoveel gemakkelijker om muziek van een computer op de drive te laden en ook voor zoekdoeleinden in de auto. De meeste adviezen die je over dit onderwerp leest, geven instructies om nummers/albums van iTunes of iets dergelijks te kopiëren, maar dat blijkt een hele klus te zijn.
Heb je deze methode geprobeerd op de 3008?

#23 ·
Nee, ik haat iTunes, ik vind het echt verwarrend om te gebruiken. Sterker nog, elk stukje technologie met de naam van een fruit in de titel krijgt een ruime boog in mijn huishouden!! Al mijn muziek staat op USB's, mijn telefoon en het Sony-equivalent van een iPod, geript van de oude cd's en MP3-downloads die ik heb gekocht. Ik vind dat veel gemakkelijker. Wat nog beter zou zijn, is een ingebouwde (64 GB of zo) harde schijf in de 3008, waar je gewoon al je muziek naartoe zou kunnen uploaden en je geen zorgen hoeft te maken over USB's en Bluetooth-streaming.

#24 ·
Nee, ik haat iTunes, ik vind het echt verwarrend om te gebruiken. Sterker nog, elk stukje technologie met de naam van een fruit in de titel krijgt een ruime boog in mijn huishouden!! Al mijn muziek staat op USB's, mijn telefoon en het Sony-equivalent van een iPod, geript van de oude cd's en MP3-downloads die ik heb gekocht. Ik vind dat veel gemakkelijker. Wat nog beter zou zijn, is een ingebouwde (64 GB of zo) harde schijf in de 3008, waar je gewoon al je muziek naar de auto kunt uploaden en je geen zorgen hoeft te maken over USB's en Bluetooth-streaming.
Ah, nou ja!! Ik ben een Apple per dag man :cool::eek:
Ik weet wat je zegt, maar ik heb iTunes niet gebruikt....misschien niet goed uitgelegd. Ik ging gewoon naar mijn muziekbestanden op mijn bureaublad (iMac, wat anders) en koos de mappen die ik wilde. Simpel, hoewel het al een tijdje geleden is en ik mijn geheugen over de instelling moet opfrissen. Kom er op terug.
Ik ben het met je eens over de ingebouwde HD. Ik ben momenteel aan het nadenken over workarounds voordat ik mijn auto krijg.

#25 ·
Ik heb een GT Line pas 2 weken en het geluid is net twee keer verdwenen en het is momenteel uit, met het vooruitzicht op een stille rit van 4 uur vanmiddag. Het maakt niet uit wat het weer is en het is vrij willekeurig. Kan dit worden opgelost door de auto terug te brengen naar de dealer en is het iemand gelukt dit op te lossen?

#27 ·
Ik gok dat de focal een fabrieksmatige upgrade is, is dit zoals de focal die verkrijgbaar is met een middenluidspreker? Ik dacht dat als de fabriekshoofdeenheid voor 4 deuren plus 2 tweeters is en dezelfde hoofdeenheid wordt gebruikt voor focal maar een 7e luidspreker toevoegt, of het de ohms zouden kunnen zijn die de veiligheid van de eenheid uitschakelen. Velen vermelden het verlies van geluid als het regent. Ik stel me voor dat jullie allemaal veel elektrische apparatuur gebruiken, ruitenwissers, verwarming etc. etc. zou het de spanning een beetje laag kunnen laten worden? Klinkt zeker alsof de head unit uitschakelt vanwege de belasting. Gewoon een gedachte :thumb:

#28 ·
Focal is een set van 10 luidsprekers en een subwoofer met een actieve 12-weg 515w premium versterker. Ik heb nog niet meegemaakt dat hij uitvalt, zelfs niet wanneer het systeem belast wordt door klimaat, ruitenwissers, verwarmde achterruit, enz. Ik zou dat echter niet uitsluiten als mogelijke oorzaak, hoewel ik denk dat ondeugdelijke software ook een waarschijnlijke boosdoener is.

#31 ·
De herstart geprobeerd maar mislukt, had 5 uur stille rit naar huis! Gesproken met de dealer en ze denken dat het een softwareprobleem is, ga maandag naar binnen maar het zal waarschijnlijk tegen die tijd werken en ze zullen zeggen dat er niets mis mee is. Het maakt ook niet uit wat het weer is, dus dat is een afleidingsmanoeuvre.

#38 ·
De herstart geprobeerd maar mislukt, had 5 uur stille rit naar huis! Sprak met de dealer en ze denken dat het een softwareprobleem is, ga maandag naar binnen maar het zal waarschijnlijk tegen die tijd werken en ze zullen zeggen dat er niets mis mee is. Het maakt ook niet uit wat het weer is, dus dat is een afleidingsmanoeuvre.
Je kunt ook proberen de batterij ongeveer 10 minuten los te koppelen. U moet echter mogelijk een paar dingen resetten, zoals de lage en hoge posities van de ramen.

#33 ·
Ik zou gisteravond hetzelfde idee als Miks posten, maar werd door iets afgeleid en vergat het. Het loskoppelen van de pluskabel gedurende een paar seconden verhelpt veel problemen, hoewel je voorzichtig moet zijn om hem niet te lang losgekoppeld te laten, voor het geval je het geheugen van de ramen etc. moet resetten.

#34 ·
Vandaag de auto weggebracht en een software-update laten uitvoeren. De wet van Murphy, maar het geluid was uit sinds afgelopen dinsdag tot gisteren, toen het, alsof het wist dat het vandaag naar de garage zou gaan, weer terugkwam!! Het werkt nog steeds en de Peugeot-technicus liet me zien hoe ik de "Spyware" kan activeren als het weer gebeurt. Je hoeft alleen maar de "Car"-knop 10 seconden ingedrukt te houden, dan hoor je een piep, gevolgd door nog een piep een paar seconden later. Hierdoor wordt een heleboel informatie in de zwarte doos gelogd, die vervolgens kan worden gedownload en naar Peugeot kan worden gestuurd voor diagnose. We zullen zien wat er gebeurt.