Peugeot Forums banner
41 - 60 of 130 Posts
Ik bekeek net de foto van het dashboard bij #9 en een ding dat me zorgen baart, is dat de auto zich in de "Charge Zone" lijkt te bevinden. Ik realiseerde me net dat dit de laadsnelheid is, niet de laadtoestand van de 200V-batterij, maar het roept een goede vraag op: heeft het een laadsnelheid getoond toen de motor draaide? maar het toont geen of een zeer lage lading. Dit suggereert dat de 200V-batterij een lage lading heeft. Dat maakt niet zoveel uit, behalve als ik me goed herinner, wordt de standaard 12V-batterij opgeladen door het 200V-systeem. Eén ding waar ik niet zeker van ben - start de auto? Als dat zo is, zou het de moeite waard zijn om de 12V-batterijspanning tijdens het starten te meten.

Discussion starter · #42 ·
De auto heeft een gloednieuwe 12 volt accu, aangezien de vorige slechts 4 volt aangaf nadat hij een week in de eerste garage had gestaan, dus besloot ik de accu uit voorzorg te vervangen.
De auto start niet. Dit kan erop wijzen dat de ene computer tegen de andere zegt dat de parameters niet zijn voldaan, dus niet starten?
Een stapsgewijze procedure nodig om verschillende potentiële problemen te doorlopen en uit te sluiten om tot het eindresultaat te komen. Ik vraag me af of zoiets bestaat.

Heel erg bedankt voor je hulp.

David

De auto heeft een gloednieuwe 12 volt accu, aangezien de vorige slechts 4 volt aangaf nadat hij een week in de eerste garage had gestaan, dus besloot ik de accu voor de zekerheid te vervangen.
De auto start niet. Dit kan erop wijzen dat de ene computer met de andere praat om te zeggen dat de parameters niet zijn voldaan, dus niet starten?
Heb een stapsgewijze procedure nodig om verschillende potentiële problemen uit te werken en uit te sluiten om tot het eindresultaat te komen. Ik vraag me af of zoiets bestaat.

Heel erg bedankt voor je hulp.

David
Ik ben verbaasd dat de 12V-accuspanning zo is gedaald. De BPGA zou de meeste dingen moeten loskoppelen die de accu leegtrekken.

Het enige wat je kunt doen is de diagnosecode bekijken en dan de oorzaak zoeken. Helaas wijzen diagnosecodes niet altijd op de fout. Het belangrijkste om te controleren is of de motor-ECU stroom krijgt.

Ik heb het startdiagram bijgevoegd. De processor van de zekeringkast van de motor regelt het starten en er zijn verschillende dingen die goed moeten zijn voordat hij het starten toestaat. Als de motor-RCU bijvoorbeeld niet volledig van stroom wordt voorzien, start de auto niet.

Weet je of de besturing ontgrendelt?

Attachments

Weet u of de auto de elektrische motor achterin gebruikte om de auto van stroom te voorzien vóór de storing? De reden dat ik het vraag is dat de 12V-accu wordt opgeladen door de 200V-tractiebatterij. Vroeg in het onderzoek (#8) ontdekte u dat de spanning bij de BPGA daalde van 13,5 V naar 12,3 V en later, na een week opslag, verder daalde naar 4 V. Ik vermoed dat er sprake is van parasitaire stroomafname van de 12V-accu, mogelijk via het laadsysteem.

Discussion starter · #46 ·
Goedemiddag.

Nadat ik zowel de HV-batterij als de 12V-voeding een uur of twee had losgekoppeld, zette ik de diagnose weer aan en kwam ik met de volgende foutmelding: FD 80 GSM-module interne fout?
Ik heb de forums even snel bekeken en ik kan de oorzaak van deze fout die ik heb niet vinden.
Ik ga de berichten en het diagnoseproces doornemen, inclusief het bedradingsschema, om te proberen te traceren welke stroom waarheen gaat en dan van daaruit terug te werken.
Zal later updaten, hopelijk met goed nieuws.
Veel dank,
David

Discussion starter · #47 ·
We zaten vanmiddag bij een kop koffie te kletsen en aan de auto te werken zonder plezier en waren zoals gewoonlijk erg in de war.com, mijn vrienden hebben de Citroen DS5-versie, maar hebben hun eigen problemen omdat hun versnellingsbak problemen heeft, maar dat is meer huiswerk voor mij....
Oké, terwijl we aan het kletsen waren, vroeg mijn vriend of de auto loopt als het HV-pakket stopt met werken en dat was een vraag waarop ik het antwoord niet wist, dus ik heb het hybridepakket van de auto losgekoppeld en fouten gewist en geprobeerd de auto te starten en hij sloeg aan en startte! Tot mijn verbazing. Ik zette hem uit en toen verwijderden we het hybridepakket, denkend dat het dat wel moest zijn. Alle cellen en verbindingen waren goed, spanningen middenbereik dus binnen de scope. Geen problemen gevonden dus het pakket teruggeplaatst.
Na het opnieuw wissen van de fouten, waren er maar 2 die werden weergegeven, 1 was de a/c compressor waarvoor ik de vervanging klaar heb liggen en 2 was deze FD80 GSM module interne fout? Als ik hierover heb gelezen, ging het over de SOS-knop die groen begint te branden en dan oranje knippert? De module zelf is niet duur op eBay, maar voorkomt dit dat de auto loopt? Zo ja, dan moet dat het probleem zijn. Zo niet, dan ben ik geen stap verder, behalve wat geld gooien naar vervangende onderdelen....wat ik zou doen als ik zeker wist wat het probleem was.
Ik heb eerder geprobeerd foto's toe te voegen, maar het systeem vond het niet leuk, dus ik zal het morgen opnieuw proberen om de zekeringen en de BGPA te controleren en de grootte te verkleinen.

David

Discussion starter · #48 ·
Nog een ding ter informatie: de versnellingsbakselector in de middenconsole licht niet op, de 4-standen-versnellingsbakselector waar je EV of sport etc. kunt selecteren.
Zou dat een ander teken van iets anders kunnen zijn?
D

Discussion starter · #50 ·
Hallo Ian,

Zowel het HV-pakket als de elektronische connector aan de rechterkant.
We konden hetzelfde resultaat niet reproduceren.
Grote vragen zijn:
1. Moet ik bgpa kopen in de hoop dat het dat misschien is?
2. Waarom gaat het versnellingsbaklampje niet aan als het contact wordt aangezet?
3. Zou de spelmodule voorkomen dat de auto start?

Ik denk erover om de bgpa te strippen om bij de onderdelen en relais in het midden te komen. In het slechtste geval heb ik iets geleerd 😁

Verdomme, ik wou dat ik dat diagbox-programma had kunnen downloaden.

David

Ik betwijfel of de BPGA de oorzaak van het probleem is, het is een heel eenvoudig apparaat. De onderdelenlijst geeft dit onderdeelnummer voor de BPGA van de Hybrid: 96 668 514 80, dus ik denk dat uw BPGA eruitziet als de afbeelding hieronder (ref FranceAuto.pl | Części do aut francuskich). Het lichtgrijze deel linksboven is het relais. Er zijn twee stroomrails. Ik heb ze rood en blauw gemarkeerd. De blauwe stroomrail is rechtstreeks verbonden met de batterij en de rode stroomrail wordt ingeschakeld door het relais. Als het relais defect is, kan het worden overbrugd door gewoon een kortsluitverbinding te plaatsen.

Ik weet niet zeker of de foutcode P0215 die u heeft gekregen significant is, maar als een relais defect is, is de kans groter dat het R1 in de BSM (hoofdzekeringkast van de motor) is.

Ik vermoed dat er een probleem kan zijn met blok 1760 "batterij HT+ batterijstatus supervisor" (zie bedradingsschema van de tractiemotor in de bijlage). Deze heeft de hele tijd stroom van de 12V-batterij en kan deze hebben leeggetrokken.

Ik denk niet dat een andere kopie van Diagbox zal helpen. Alle kopieën die uw auto dekken, zouden alle foutcodes moeten lezen. Het probleem is dat PSA in latere versies enkele telecoderingsfuncties heeft vergrendeld die u momenteel niet nodig heeft.

Ik kan de vragen 2 en 3 op dit moment niet beantwoorden, maar 2 kan significant zijn, sommige versnellingsbakken verhinderen het starten. Wat is een spelmodule?

Image

Attachments

Ik heb de kopie van het bedradingsschema van de versnellingsbak bekeken. Het ziet eruit als een standaard versnellingsbak met piloot. Het toont de "transmissiemodusselector" niet. Ik vond die op het bedradingsschema van de trackingmotor (item 6714). Ik herinnerde me dat je zei dat deze unit niet oplichtte, dus keek ik waar hij zijn stroom vandaan haalt en ontdekte dat hij afkomstig is van zekering 10 van de BSM (hoofdzekeringkast van de motor). Belangrijker nog, deze zekering is aangesloten op relais 6. Dit relais is ook gerelateerd aan het stuurslot en de startonderbreker en ik weet dat dit een no-start situatie kan veroorzaken op een standaard 508 diesel. In dat geval moesten zowel het stuurslot als de zekeringkast worden vervangen*. Zekering 10 levert ook stroom aan de 1919 elektrische stroomvoorziening en regeleenheid.

* Bij die auto zat het stuurslot vast, dus ik weet niet of dit ervoor heeft gezorgd dat relais 6 beschadigd raakte.

Attachments

Discussion starter · #53 ·
Ik betwijfel of de BPGA de oorzaak van het probleem is, het is een heel eenvoudig apparaat. De onderdelenlijst geeft dit onderdeelnummer voor de BPGA van de Hybride als 96 668 514 80, dus ik denk dat uw BPGA eruitziet als de afbeelding hieronder (ref FranceAuto.pl | Części do aut francuskich). Het lichtgrijze deel linksboven is het relais. Er zijn twee busbars. Ik heb ze rood en blauw gemarkeerd. De blauwe busbar is rechtstreeks verbonden met de batterij en de rode busbar wordt ingeschakeld door het relais. Als het relais defect is, kan het worden overbrugd door gewoon een kortsluitverbinding te plaatsen.

Ik weet niet zeker of de foutcode P0215 die u heeft gekregen significant is, maar als een relais defect is, is de kans groter dat het R1 in de BSM (hoofdmotorzekeringkast) is.

Ik vermoed dat er een probleem kan zijn met blok 1760 "batterij HT+ batterijstatus supervisor" (zie tractiemotor bedradingsschema hierbij). Deze heeft de hele tijd stroom van de 12V-batterij en kan deze hebben leeggetrokken.

Ik denk niet dat een andere kopie van Diagbox zal helpen. Alle kopieën die uw auto dekken, zouden alle foutcodes moeten lezen. Het probleem is dat PSA in latere versies enkele telecoderingsfuncties heeft vergrendeld die u momenteel niet nodig heeft.

Ik kan de vragen 2 en 3 op dit moment niet beantwoorden, maar 2 kan significant zijn, sommige versnellingsbakken verhinderen het starten. Wat is een spelmodule?

View attachment 119334
Image

Discussion starter · #54 ·
Ik neem aan dat relais 6 zich in de BSM zelf bevindt en iets is waar ik niet bij kan om te komen? Ik had oorspronkelijk alle zekeringen gecontroleerd, maar wat ik deze keer ga doen, is elke zekering verwijderen en opnieuw plaatsen, voor het geval er een slechte verbinding was. Is het de moeite waard om de BSM zoals gefotografeerd eruit te halen en te proberen erin te komen om te diagnosticeren of het relais in de unit defect is geraakt? Ik vraag me af of iemand dat ooit geprobeerd heeft?

Discussion starter · #56 ·
Goedemiddag allemaal,
Ik heb de zekeringkast vervangen en nog steeds geen succes.
Hetgeen me verward is dat er nog steeds geen lampjes branden op de middelste knop voor het veranderen van de modus van het voertuig, en het SOS-lampje knippert nog steeds en zelfs na het wissen van alle fouten blijft de SOS aan. Betekent dit dat ik het naar Peugeot moet brengen om het systeem te laten resetten?
Alle gedachten worden met dank ontvangen.

Niet lang geleden had ik een probleem met het starten van mijn 508... Uiteindelijk "loste" ik het probleem op door een 3 maanden oude batterij te vervangen door een nieuwe batterij.
Stof tot nadenken.

Discussion starter · #58 ·
Hallo.
Bedankt daarvoor, hoewel het in een garage was die het niet kon repareren, was een van de dingen die ze deden om het te vervangen door een gloednieuwe batterij.
Een nieuw probleem dat zich vandaag heeft voorgedaan, is dat het systeem zegt dat het niet kan communiceren met de hybride batterij? Nooit eerder heeft dat dat vermeld of getoond in een foutdiagnose. Vreemd.

De zekeringkast (BSM) van de 508-motor is ongebruikelijk omdat deze geconfigureerd moet worden. Uw bestaande exemplaar kan dit mogelijk.

BEWERKEN
Ik heb net Servicebox de onderdelenlijst gecontroleerd. Er worden slechts twee zekeringkasten getoond. Eén is vooraf geconfigureerd om overeen te komen met het VIN en de andere moet door de installateur worden geconfigureerd.

Ik vond het feit dat er geen aparte zekeringkast voor de Hybrid was, een beetje verrassend omdat de SEDRE twee versies vermeldt. Hoewel de zekeringfuncties veranderen, zijn de werkelijke zekeringmaten hetzelfde.

Het officiële reserveonderdeel heeft vaak meer zekeringen dan de in de auto gemonteerde unit. Het is de moeite waard om te controleren of uw nieuwe zekeringkast dezelfde set zekeringen heeft als het origineel.

Discussion starter · #60 ·
Goedemorgen allemaal,

Terwijl ik aan de Peugeot werkte, was de Citroen DS5 hybrid van mijn vrienden er voor de dag bij, dus zoals je had gezegd dat de zekeringkasten hetzelfde waren, besloot ik een risico te nemen en ze te verwisselen.
Na de wissel ging ik in de Peugeot zitten en drukte op de startknop en de auto startte meteen en viel toen meteen weer uit. Toen ik de auto opnieuw probeerde te stoppen, draaide de motor alleen maar rond, maar er was geen start.
Ik verwijderde die Citroën zekeringkast en zette hem terug in de DS5, om er toen pas achter te komen dat die auto niet wilde starten. Hij draaide maar rond en rond en rond. Ik besloot de auto voor de nacht te laten staan, omdat het laat was, en het de volgende dag opnieuw te proberen, maar had het nare gevoel dat ik misschien de zekeringkast van de Citroën had verpest.
Hoe dan ook, de volgende ochtend kwam ik er weer terug, sloot de diagnose aan en wist alle fouten die er stonden te wissen en ging de auto starten en hij startte, dus wat het probleem ook was, het was erin geslaagd zichzelf 's nachts te repareren? Heel vreemd. Ik ben erin geslaagd diagbox te downloaden op de laptop van een vriend en ik wacht gewoon tot Amazon de kabel vandaag op een gegeven moment levert om eindelijk te kunnen controleren wat de foutcodes of diagnose zijn voor beide auto's.
Ik hoop echt dat ik wat codes krijg die logisch zijn en me in staat stellen deze problemen eens en voor altijd op te lossen.
Ik zal hier later vanavond een update plaatsen.

41 - 60 of 130 Posts