Peugeot Forums banner
21 - 40 of 79 Posts
Mijn turbo (1.6 benzine turbo) wordt ook behoorlijk heet, maar heb hem nog nooit zien gloeien. Turbo's worden van nature heet, vooral als je ze flink op de staart trapt. Als hij nog steeds goed vermogen heeft en geen vreemde geluiden maakt, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Dat is niet echt iets voor mij en mijn vrouw haat dat haha. Het heeft me doen kiezen voor het recirculatieventiel.

Ik heb het vandaag gemonteerd en ik ben er vrij zeker van dat ik het allemaal correct heb gedaan volgens de instructies, maar ik heb een paar vragen.

Het geeft nog steeds 'depollution system faulty' aan. Moet ik naar een garage om de codes te laten wissen of betekent dat dat ik nog steeds een probleem heb?

Ik merkte ook dat mijn turbo roodgloeiend was nadat ik hem eruit had gehaald. Ik heb hem flink laten werken en het is donker, dus het is gemakkelijk om de gloed te zien, maar dat is me nog nooit opgevallen. Moet ik me zorgen maken? De auto reed goed en ging als een raket.
Nee, dat is goed, hij is lekker heet geworden! Laat zien dat hij werkt! lol

Je moet misschien naar een garage om de fout te wissen, normaal gesproken als hij als permanente fout op de diagnose staat, moet hij via de diagnose gewist worden OF het kan de elektroklep voor de turbodruk onder het inlaatspruitstuk zijn, maar gezien de staat van de BOV die je had, zou je denken dat je nu klaar bent en alleen de code hoeft te wissen.

Uitstekend nieuws, de auto rijdt goed!

Een beetje advies voor je met de forge recirculatieklep, er is een servicekit voor beschikbaar, slechts 15 pond of zo, de moeite waard om elke 10.000 mijl of een paar jaar te doen om hem in topconditie te houden.

Discussion starter · #23 ·
Ja, ik zal ervoor zorgen dat ik het in de gaten houd en de servicekit bestel. Bedankt voor alle hulp, ik zou verloren zijn geweest zonder alle input, dus bedankt. Hopelijk is dat het einde van mijn problemen, in ieder geval voor nu haha.

Haast u niet om codes te laten wissen, de meeste systemen wissen de fout als deze niet opnieuw optreedt na 3-5 rijcycli (cyclus gedefinieerd als koud starten tot normale bedrijfstemperatuur met normaal rijgedrag).

p0299
Hoi
Ik heb een Peugeot 207 GTI 07 reg, alles was goed tot ik onlangs precies hetzelfde probleem kreeg met gebrek aan vermogen en de auto verloor volledig de turbodruk.

Ik heb een diagnoseapparaat van eBay gekocht dat code P0299 liet zien. Als ik de code wis, is alles weer normaal, maar als ik in de 5e versnelling boven de 90 mijl accelereerde, ging het motormanagementlampje branden en trad er weer vermogensverlies op.
Ik heb de diverterklep vervangen door een GFB DV+ wat het probleem verbeterde, maar als ik nog iets meer accelereer, gaat het motormanagementlampje nog steeds branden. Toen heb ik de GFB DV+ vervangen door een blow-off valve, maar geen verandering in de symptomen.
Helaas ben ik echt een beginner, dus ik weet niet zeker wat ik hierna moet doen. Misschien is het een fout van het Turbo Pressure Solenoid Valve? Vermeldenswaard is dat ik de auto opnieuw heb laten chippen (fase 1), maar dat was nadat het motormanagementlampje begon te branden.

Kan iemand alsjeblieft wat licht op de zaak werpen?

Proost

Hallo
Ik heb een Peugeot 207 GTI 07, alles was goed tot ik onlangs precies hetzelfde probleem kreeg met gebrek aan vermogen en de auto verloor volledig de turbodruk.

Ik heb een diagnoseapparaat van eBay gekocht dat code P0299 aangaf. Als ik de code wist, is alles weer normaal, maar als ik in de 5e versnelling boven de 90 mijl accelereerde, ging het motormanagementlampje branden en trad er weer vermogensverlies op.
Ik heb de diverter valve vervangen door een GFB DV+ wat het probleem verbeterde, maar als ik iets meer accelereer, gaat het motormanagementlampje nog steeds branden. Daarna heb ik de GFB DV+ vervangen door een blow-off valve, maar geen verandering in de symptomen.
Helaas ben ik echt een beginner, dus ik weet niet zeker wat ik hierna moet doen. Misschien is het een defect van de Turbo Pressure Solenoid Valve? Vermeldenswaard is dat ik de auto opnieuw heb laten mappen (fase 1), maar dat was nadat het motormanagementlampje begon te branden.

Kan iemand alstublieft wat licht werpen?

Proost
Zeer veelvoorkomende code voor de THP-motor, normaal gesproken is ofwel de BOV of de turbo pressure electro valve onder het inlaatspruitstuk defect.

Wie heeft je GTI gechipt?

Ik woon dicht bij Runcorn, een paar jongens genaamd Archmotors. Om eerlijk te zijn, ben ik best tevreden met de remap, ik heb een opmerkelijk verschil gemerkt (hoewel niet in de economie! lol).
Omdat de BOV nieuw is, denk je dat ik de elektroklep moet vervangen?

Bedankt voor je steun.

Het zal geen kwaad kunnen om de elektroklep te vervangen, een veel voorkomend probleem zoals ik hierboven al zei.

Vreemd hoe je brandstofverbruik is gedaald, een goede tuner zal het verbruik verhogen, maar helaas weten veel mensen die remaps aanbieden niet echt hoe ze de THP-motor moeten tunen.

Po299

Ik denk dat het mijn rijgedrag is dat de economie verpest... niet de remap... Als ik verstandig rijd, haal ik ongeveer 300 mijl per volle tank. Ik rijd dagelijks op de M56 van Runcorn naar South Manchester.

Weet u toevallig het onderdeelnummer van de elektroklep of een goede plek om er een te bestellen? Een vriend zei ook dat het een probleem met de turbo-actuator kan zijn. Is het de moeite waard om die tegelijkertijd te vervangen?

Trouwens, dit zijn de diagnostische resultaten wanneer het controlelampje aangaat:
PO299 Turbocharger/Supercharger onderboost
FUELSYS1 CL
FUELSYS2 N/A
LOAD_PCT(%) 68.2
ETC (oC) 84
SHRTFT1 (%) -14.1
LONGFT1 (%) 1.6
MAP (kPa) 138
RPM (/min) 4688
VSS (km/h) 156
FRP (kPa) 11650.0

Nogmaals bedankt voor je hulp
:)

Hartelijk dank. Als u lange afstanden rijdt, bijvoorbeeld van Manchester naar Londen, kunt u tot 450 mijl per tank halen. Het is waarschijnlijk het dagelijkse slechte verkeer op de snelweg tijdens de spits dat veel verbruikt (start/stop). Mijn lokale dealers zijn niet de beste, dus ik ben niet geneigd om daarheen te gaan. Waarschijnlijk ga ik naar de mensen die de remap hebben gedaan, aangezien zij ook turbo-onderhoud doen.

Ik heb geprobeerd te googelen op het onderdeel dat u adviseerde (01922V6), maar het levert niets op. Mag ik vragen om een link om online te kopen?

Hoe zit het met de actuator, heeft het zin om deze te vervangen?

Proost

Voordat ik de elektroklep vervang, controleer ik de HP-brandstofpomp. Ik krijg de code P0087 de laatste paar dagen en dat lijkt de turbo-onderboost bij hoge toeren te veroorzaken (foutcode P0299). Ik vermoed dat de HP-pomp de hoge vraag niet goed aankan. Ik krijg wat gestotter als de motor 's ochtends de eerste 5-10 minuten koud is, wat de code P0087 geeft (niet elke dag). Als ik de code na 10 minuten wis, loopt de auto de rest van de dag prima. Ik vermoed dat het de HP f.p. is, aangezien het een veelvoorkomend probleem is bij deze motoren.

Besefte me net dat we hier op 2 verschillende threads communiceren lol, te veel bier op vakantie!! Eerlijk gezegd, misschien is het de moeite waard om de elektroklep te doen als de auto naar de dealer gaat, aangezien je hem daar hebt.

Weet je hoe je de standaard bov kunt controleren??

Verzonden vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Niet echt, dat doe ik niet. Ik zocht naar remmen en scheuren en controleerde of het plastic stuk intact was, evenals de solenoĂŻde, en ze zien er goed uit. De blow-off valve die ik heb geplaatst is nieuw (10 dagen oud) en ik denk dat het heel eenvoudig is van aluminium.

21 - 40 of 79 Posts