Peugeot Forums banner
41 - 60 of 196 Posts
Hier is een paar van mijn recente 508 vervangende luidsprekerupgrade. Moest spacers gebruiken omdat er maar ongeveer 50 mm speelruimte was toen het raam naar beneden was! Heb ook alle clips gebroken bij het verwijderen van de kaart - bruut!

Attachments

Discussion starter · #42 ·
Focal-luidspreker ziet er behoorlijk diep uit in vergelijking met het origineel - stoorde deze het raamglas helemaal niet?
In 3008/5008 gaat het raammechanisme niet zo ver naar beneden, dus het is oké. Achter het luidsprekergat zit de verstevigingsstang die uitsteekt, de achterkant van de Focal-luidspreker raakt die niet eens.

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Veel dank aan experinker voor de gedetailleerde presentatie en voor de tijd die is besteed aan de voorbereiding ervan.

Maar eerlijk gezegd, rechtvaardigt de geluidsverbetering die hoeveelheid inspanning en het risico om onderdelen te breken?

Is de centrale eenheid/versterker opgewassen tegen de Focal-luidsprekerstandaarden om ze fatsoenlijk aan te sturen?

Discussion starter · #44 ·
Veel dank aan experinker voor de gedetailleerde presentatie en voor de tijd die hij eraan besteed heeft om deze voor te bereiden.

Maar eerlijk gezegd, rechtvaardigt de geluidsverbetering die hoeveelheid inspanning en het risico om onderdelen te breken?

Is de centrale eenheid/versterker opgewassen tegen de Focal-luidsprekerstandaarden om ze fatsoenlijk aan te sturen?
Graag gedaan, het was helemaal mijn genoegen. Is het een grote verbetering ten opzichte van de standaard luidspreker? Oh ja, absoluut. Dat was een van de beste weekenden die ik heb doorgebracht. De kapotte onderdelen waren alleen de bevestigingsmiddelen, waarvoor ik vervanging heb gevonden bij lokale winkels (niet precies hetzelfde, maar het past en doet zijn werk). De winst is indrukwekkend, zelfs met de standaard head unit. Het opent een andere laag van helderheid en de bas is dieper en solider. Toegegeven, ik moet het volume op ongeveer 50-60% zetten voor optimaal luisteren, en het zal geen geluid creëren dat de buren doet schudden. Ik moet ook toevoegen, als je al die moeite hebt gedaan om de bekleding te openen, kun je net zo goed de tijd nemen om de demper erin te zetten. Het maakt zeker het verschil om het boomy geluid te verminderen en het weggeluid enigszins te verminderen als bonus. Plus als je de deur sluit, klinkt het nog solider *thud*, in plaats van *thurd* als je begrijpt wat ik bedoel.

Als de tijd het toelaat, zou ik de achterdeur willen doen, dan de subwoofer (met behulp van de fabrieksbassbox afkomstig van Peugeot-onderdelen zoals voorgesteld door ) en een aftermarket versterker.

Discussion starter · #47 ·
Mensen, ik heb een 3008 accident gt line gevonden op een schroothoop met het Focal-geluidssysteem, de vraag is wat ik eruit moet halen om het in mijn auto te installeren?
Het belangrijkste onderdeel is de head unit (niet het aanraakscherm), de basbox, de versterker, alle luidsprekers, de kabelboom (deze heb ik geen idee hoe je hem eruit gaat halen).

Bekijk het bedradingsschema dat ik hierboven heb geplaatst, het geeft je een idee van hoe het 12-kanaals systeem is bedraad.

Discussion starter · #49 ·
Mijn voorstel is een hybride, twee spoelen parallel en de derde in serie. Dat zou je ergens rond de 3 ohm moeten brengen, wat een veilige belasting zou moeten zijn. Maar het effect op de geluidskwaliteit.... staat ter discussie.
Zoals je voorstelde, heb ik 2 spoelen parallel bedraad en deze in serie geschakeld met de 3e spoel. Het testen van het circuit met een ohmmeter resulteert in 3,8-4 ohm, wat aangeeft dat het nu equivalent is aan ergens rond de 6 ohm.
Ik heb het aangesloten op de subwooferuitgang van mijn logitech 2.1 pc-luidspreker om het vermogen te testen. Het resultaat is best verbazingwekkend, gezien het zich in een veel grotere ruimte (3 x 3) bevindt in plaats van een kleine, afgesloten ruimte.

Ik heb er nu vertrouwen in dat de fabriekssubwooferunit goed genoeg is.

Mijn volgende beschikbare weekend zal worden besteed aan het aftappen van de headunit-uitgang en deze aansluiten op een versterker/dsp-eenheid.
Omdat de radio-headunit zich achter de middenconsole bevindt, denk ik aan de kabelroute langs de achterkant van de middenconsole, dan naar beneden naar de onderkant van de voorpassagiersstoel, waar de subwooferboxruimte zich bevindt. De uitgang van de headunit moet achter de unit worden onderschept en de deurluidsprekers worden via deze route weer op de versterker aangesloten.

Discussion starter · #50 ·
Hier is een zeer ruwe schets van het pad dat ik zal proberen, met als doel de verstoring van de bekleding zoveel mogelijk te minimaliseren (d.w.z. het is niet nodig om de kabel van de deurluidsprekers opnieuw te bedraden).
Een vraag echter: waar moet ik de stroom voor de versterker vandaan halen? Ik wil echt geen directe verbinding met de autoaccu maken, omdat dit naar de motorruimte gaat. Kan ik 12V-stroom aftappen van de zekeringkast in het dashboardkastje? Of heeft Peugeot meestal een reserve voor accessoires?

Attachments

GA NOOIT OP KABELFABRIEK VOOR FUNCTIE REFERENTIE! Peugeot zal de kleuren veranderen afhankelijk van een hoop verschillende problemen.... Je moet uitgaan van pin referentie. Dus die 4 vs 12 kanaals referentie laat zien welke pin welke functie bestuurt. Best handig eigenlijk. Het ding dat je moet uitzoeken is waar je de versterker moet plaatsen... en hoeveel je wilt uitgeven. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt, is een Alpine 5 kanaals versterker meer dan voldoende. Als je meer controle wilt, neem er dan een met een ingebouwde DSP zoals de Sony XM-GS6DSP. Ik snap wel waarom je een DSP zou willen, maar dan krijg je ruimteproblemen met een aparte DSP... je zou deze versterker zelfs kunnen verbergen op de fabriekslocatie van de versterker achter het dashboard :) Als het gaat om het voeden van de versterker, heeft deze ongeveer 50-80a belasting nodig. Koop toevallig NIET je standaard versterker bedradingskit, de draad is gemaakt van aluminium, gebruik een kwaliteitsleverancier zoals RS Pro en neem een mooie koperdraad die de installatie een stuk makkelijker maakt omdat de gauge een stuk kleiner kan zijn :) Je zult dit vanaf de accu moeten bedraden, de OEM bedrading kan de belasting niet aan, als je naar het schema van 4ch vs 12ch kijkt, gaat het volledig via een ander relais systeem. Hoeveel wil je uitgeven aan de versterker? Hoeveel ruimte is er om hem te installeren? Ik zou zeggen, verwijder de headunit en kijk wat er in zit. Maak ondertussen alsjeblieft veel foto's, vooral van de headunit connectoren, HD zodat ik de pin outs kan zien :) (De blok moet een klein nummer hebben ergens in de buurt van de pin om je te vertellen welke pin waar begint etc) Ik neem aan dat je een Parrot SOT kabel moet kopen, die de standaard quadlock omzet in ISO stekkers. Je zult ook extra ISO kabels kopen waar je extra draden aan moet solderen (dus je zult moeten leren solderen) om een kabelboom te maken maar daar komen we wel als we zover zijn

Als u de pin-out kaart nodig heeft, is de unit een Bosch PSA RCC A1. U kunt de handleiding downloaden en het gebruik van de pinnen vinden. Maar als u achter de unit wilt komen, zal het erg moeilijk zijn en met veel risico om de auto te beschadigen. Het doorknippen van de juiste draden onderweg zal veel gemakkelijker zijn.

Als je de pin-out kaart nodig hebt, is de unit een Bosch PSA RCC A1. Je kunt de handleiding downloaden en het gebruik van de pinnen vinden. Maar als je achter de unit wilt komen, zal het erg moeilijk zijn en met veel risico om de auto te beschadigen. Het doorknippen van de juiste draden op hun weg zal veel gemakkelijker zijn.
Bedankt daarvoor! Het gebruikt geen quadlock meer, dat is interessant om op te merken!

Je hoeft de kabels ook niet door te knippen... veel gemakkelijker om dit te gebruiken:

https://incartec.co.uk/product/10-5013-citroen-peugeot-sot-cable

Zag dit ook: https://incartec.co.uk/product/Peugeot-Citroen-NAC- Front-Rear-Camera-interface

Het probleem is dat je, om achter de unit te kunnen werken, grote consoleverwijderingen moet doen, wat (althans voor mijn vaardigheden) het risico op schade met zich meebrengt. Naar mijn oordeel is de unit prima geschikt om een signaal te leveren om grotere versterkers en systemen aan te sturen - mits je je weg vindt door de kabels. De oplossing die BiGK (hierboven) aanreikt, kan een oplossing zijn. Bedankt BiGK.

Discussion starter · #58 ·
Dit zijn de kabels achter een 4-kanaals head unit. Tenzij je een kabelkleurengids vindt, denk ik dat het onmogelijk is om erachter te komen welke kabel waarvoor is.
Wat moest je openen om hier toegang toe te krijgen? Heb je hier een foto van, maar dan uitgezoomd om een referentie te geven aan de omgeving?

Bekijk hier de Franse dokter die een operatie uitvoert!
(Als de link niet werkt, typ dan in Google "Dépose console centrale nouveau PEUGEOT 3008" - de video zou moeten verschijnen) Ik bleef aan de voorkant voordat ik de opbergdoos verwijderde. Als je het onderdeel naast de pedalen verwijdert, zie je de unit. Het is een klusje van 5 minuten en risicovrij. Wees voorzichtig bij het verwijderen van de zijpanelen, want deze hebben een permanente kabelverbinding voor de sfeerverlichting.

Het probleem is dat je, om achter de unit te kunnen werken, grote consoleverwijderingen moet doen, wat (althans voor mijn vaardigheden) het risico op schade met zich meebrengt. Naar mijn oordeel is de unit prima geschikt om een signaal te leveren om grotere versterkers en systemen aan te sturen - mits je je weg vindt door de kabels. De oplossing die BiGK (hierboven) heeft gegeven, kan een oplossing zijn. Bedankt BiGK.
dus de vraag is: zijn beide head units hetzelfde? Want er is een donorauto waarvan ik het focal-systeem kan nemen, dus ik moet precies weten wat er nodig is om te nemen?

41 - 60 of 196 Posts