Peugeot Forums banner
21 - 40 of 196 Posts
Hallo, sorry dat ik deze thread kaap, maar ik probeer ook de bodem te vinden van een vergelijkbaar probleem, maar heb slechts een beperkte reactie gehad.

Vraag: Als je een SOT-kabel gebruikt om een sub van stroom te voorzien, worden de luidsprekersignalen van de kabel dan onderbroken, d.w.z. moeten ze teruggevoerd worden of worden ze afgetakt? De kabel die ik heb gezien voor een Peugeot 508 CT10PE01 heeft 4 iso-stekkers. Kan iemand die geen audio-expert is uitleggen hoe je met dit type kabel met 4 iso-stekkers een versterker aansluit? Bedankt.

Je zult geen line-out hebben op je headunit, geen enkele standaard headunit van de fabrikant heeft line-outs... ze zouden het niet zo gemakkelijk maken.

Je zult zoiets moeten installeren als: https://www.caraudiocentre.co.uk/product-m-alpine-mrv-v500-p-32727.htm (Of als je het Focal wilt houden, kost de versterker £500-600!)

Wat je daar doet, is een geschikte Parrot SOT-kabel nemen, deze tussen de originele headunit en de kabelboom van de auto plaatsen. De "uitgang" van de ISO-kabel gaat in de versterker (aparte voedingskabels vereist, NIET voeden vanaf de kabelboom!) en dan gaat de uitgang van de versterker in de "ingang" van de ISO-kabel.

Als je geluk hebt, kun je Peugeot Planet misschien zover krijgen dat hij de headunit vertelt om zichzelf in de versterkermodus te zetten, waardoor de luidsprekeruitgangen line-outs worden (ik heb helaas geen 5008 of een gelijkwaardige auto om te testen).

Als je de OEM-subwoofer krijgt, kun je de subwoofer verwijderen en een multimeter gebruiken op de weerstandsinstellingen, ik moet weten welke weerstand de spreekspoelen hebben (en hoeveel spreekspoelen er zijn) om je een idee te geven hoe je alles moet aansluiten :)
Hoe zit het met een versterker/sub die high-level inputs accepteert in plaats van een standaard radio?:thumb:

Signaal achterluidspreker

Hallo. Ik bezit een 3008 (2017), maar aangezien het een 5008 zonder achterkant is, denk ik dat alle bedrading en audioapparatuur min of meer hetzelfde zijn.
De standaard head unit van de auto is de Bosch PSA RCC A1, met een 21W klasse D versterker. (kleine afmetingen, geen koelplaten nodig, relatief hoge vervorming maar over het algemeen goede kwaliteit).
Na veel onderzoek onder de kunststoffen en tapijten, vermoed ik dat de enige manier om het audiosysteem te upgraden is door een high-level signaal te halen van de achterste kolomharnassen.
Dan kun je een platte sub onder de achterbank plaatsen, 2 dashboard speakers achterin en een versterker weer onder de achterbank om het extra systeem van stroom te voorzien.

Het MOEILIJKE deel van de oefening is om erachter te komen welke kabels de luidsprekerkabels zijn in de kolomharnassen.

Weet iemand de kleurcodering? Ik zal de hulp zeer op prijs stellen.

Ik heb ook problemen met een vergelijkbare situatie.
Mijn idee (maar ik ben geen expert) was om een quadlock-verlenger aan de achterkant van de head unit toe te voegen en luidsprekerkabels daarvandaan te laten lopen door te knippen en te sluiten. Ik denk dat quadlock (ervan uitgaande dat uw 3008 quadlock is) standaard bedradingspinouts gebruikt, maar nogmaals, ik ben niet 100% zeker.
Pinouts - RT4 Wiki
https://www.ebay.co.uk/itm/QUADLOCK...pter-Fakra-40-pin/252742651887?hash=item3ad8a2cfef:g:BFAAAOSww5hZLX5G:rk:1:pf:0

Hartelijk dank voor de reactie. Inderdaad, het is een quad lock, maar ik zou het niet durven om achter de unit te rommelen. Ik zou liever voor de kolomkabelboom gaan, omdat er minder kabels zijn. Bent u er daadwerkelijk in geslaagd om signaal te krijgen? Weet u nog de kleuren van de kabels die naar de achterspeakers gaan?

Nee, mijn installatie is anders. Ik ga van achter de head unit op een 508. Is het makkelijker om de kabelboom langs de zijkant van de auto te leggen? Het is misschien niet gemakkelijk om het op deze manier te doen, omdat de kleuren verderop in de kabelboom kunnen veranderen. De enige manier die ik kan bedenken, is om de deurpanelen te verwijderen en een luidspreker eruit te halen en te hopen dat het hetzelfde is achter het paneel waar je ook maar aftapt. Luidsprekerkabels zullen verschillende maten hebben dan kabels voor verlichting, stroom, enz. Sorry dat ik niet meer kan helpen.

Discussion starter · #27 ·
Ik kwam er vandaag achter dat de tweeters van de voordeur Pioneer zijn, wat best goed is, maar toen ik een tweeter loskoppelde en deze aansloot op de center speaker plug om te controleren of hij werkte, was er geen geluid, hoewel ik hem wel had aangesloten. Ik denk dat hij mogelijk geprogrammeerd moet worden door Peugeot Planet, maar ik ben benieuwd of de rest van de kabelboom voor subwoofer en achtertweeters en versterker er is?.....
Ik heb het elektrische schema gevonden voor zowel de 4-kanaals versie als de 12-kanaals versie. Helaas, uit het schema blijkt dat de output en bedrading verschillend zijn.

Link voor het 12-kanaals schema
TinyUpload.com - best file hosting solution, with no limits, totaly free

Link voor het 4-kanaals schema
TinyUpload.com - best file hosting solution, with no limits, totaly free

antwoord aan satts1

Ja, ik denk dat het gebruik van zijharnassen gemakkelijker is (zie foto) - minder kabels. Dik grijs en groen/geel zijn voor 12V-voeding - sommige andere moeten voor raam en slot zijn. Twee daarvan moeten voor de luidspreker zijn. Ik ben begonnen met het controleren van kabels met een multimeter. Ik zal een update geven als ik verder ga. Geen garantie dat de kleuren binnen de deur hetzelfde zullen zijn als buiten.

Attachments

Discussion starter · #29 ·
Ja, ik denk dat het gebruik van zijharnassen gemakkelijker is (zie foto) - minder kabels. Dik grijs en groen/geel zijn voor 12V-voeding - sommige andere moeten voor raam en vergrendeling zijn. Twee daarvan moeten voor de luidspreker zijn. Ik ben begonnen met het controleren van kabels met een multimeter. Ik zal een update geven als ik verder ga. Geen garantie dat de kleuren binnen de deur hetzelfde zullen zijn als buiten.
Ik heb afgelopen weekend de installatie van de voorste deurluidsprekers voltooid. Ik dacht dat ik, voordat ik de moeilijke dingen doe, zoals het installeren van een nieuwe versterker en sub, eerst de gemakkelijke dingen zou doen. Ik sta op het punt om een aantal installatiefoto's te plaatsen, maar ik weet niet zeker hoe jullie grotere foto's uploaden, aangezien dit forum een beperkte grootte heeft voor bestanden die kunnen worden geüpload (97,7 kb). Wordt de bestandsgrootte groter als ik meer plaats? :)

Hier zijn de draadkleuren die ik heb gevonden:
Lichtbruin/crème, linker voordeur tweeter (+)
Donkerbruin, linker voordeur woofer (+)
Grijs, linker voordeur tweeter (-)
Roze, linker voordeur woofer (-)

Lichtbruin/crème, rechter voordeur tweeter (+)
Rood, linker voordeur woofer (+)
Blauw, linker voordeur tweeter (-)
Wit, linker voordeur woofer (-)

Merk op dat mijn auto rechtsgestuurd is, dus de linker voordeur is de passagierskant.

Mijn 5008 is een 4-kanaals versie, dus de tweeterdraden waren parallel met de woofer verbonden bij de connector van de woofer. Dit maakt de installatie van de aftermarket crossover eigenlijk heel eenvoudig. Ik heb gewoon de kabelboom bij de woofersocket doorgesneden en de originele draden gebruikt voor de tweeteruitgang van de crossover. Het is niet nodig om nieuwe draden voor de tweeter te trekken, zoals bij veel auto-installaties het geval is.

Attachments

Discussion starter · #31 ·

Ja, de blauwe clip is het moeilijkste deel van de hele installatie. En het verwijderen van de deurtrim zonder de bevestigingsmiddelen te breken is bijna onmogelijk. Ik heb uiteindelijk 6 van de 10 bevestigingsmiddelen op mijn eerste deur en 4 bevestigingsmiddelen op de andere deur gebroken. Gelukkig kon ik wat vervangingen van de aftermarket krijgen.

Als je de bevestigingsmiddelen breekt, zorg er dan voor dat je je herinnert om de afgebroken stukjes op te rapen die naar de binnenkant van de deur zijn gevallen, anders rammelen ze en word je gek. Ik gebruikte een lange draad met opgerolde lijm aan het einde om die gevallen stukjes op te rapen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Discussion starter · #32 ·

Je moet op de een of andere manier de rand van de deurlijst openwrikken en een soort lange haak gebruiken om de pin te ontgrendelen door hem naar beneden te trekken. Ik heb het hulpmiddel gemaakt met een gebogen kledinghanger.

Discussion starter · #35 ·
De stappen om de deurpanelen aan de voorkant te verwijderen:
1. Maak de driehoek van de tweeterbehuizing los en koppel de tweeter los - de behuizing wordt vastgezet met 1 plastic bevestiging aan de bovenkant en 2 plastic lipjes aan de onderkant, die gemakkelijk met de blote hand kunnen worden verwijderd.
2. Wrik de sierlijst van de raamschakelaars van de deurgreep open (gebruik een platte plastic tool om tussen het leer en het plastic te glijden en wrik voorzichtig een klein gedeelte per keer. Koppel vervolgens de connectoren los.
3. Draai 2 schroeven los net onder de handgreep en 1 schroef aan de onderkant van het deurpaneel.
4. Het moeilijkste dat ik vond: Wrik en til tijdelijk op om een opening aan de zijkant van de bekleding te creëren, zodat je "de blauwe bevestigingsmiddelen" met metalen pin kunt zien. Er zijn er 2 van, trek deze pinnen naar beneden met een soort haak (zie foto's hierboven). Misschien kunnen anderen een andere methode delen. Vergeet niet de pin terug te duwen nadat de bekleding is verwijderd, zodat je het niet vergeet bij het installeren van het deurpaneel.
5. Begin met het wrikken van de bevestigingen van de rand van de deurpanelen. Er zijn in totaal 10 plastic bevestigingsmiddelen. Wees voorbereid om er een paar te breken en raak niet in paniek. Ik denk dat ze toch bedoeld zijn om weg te gooien. Het is handig om wat vervanging te hebben.
6. Zodra de hele bekleding open is, moet je nog een connector loskoppelen.
7. Je hebt toegang tot de woofer!

Discussion starter · #36 ·

Een paar focal ps165f om de fabriekswwoofer te vervangen.

Image

Bekijk het diepteverschil tussen de fabriek en de ps165f. De standaard luidspreker is zo licht dat hij aanvoelt alsof hij van karton is gemaakt.
Gelukkig heeft de deur meer dan voldoende ruimte om extra diepte te huisvesten zonder dat er een afstandhouder nodig is. De fabrieks luidsprekerring past perfect. De enige aanpassing die nodig is, is het boren van extra gaten voor de schroeven.

Discussion starter · #37 ·
Image

Ik heb wat geluidsdemper aan de binnenkant van de deur aangebracht. Het is de moeite waard om te doen, want zoals verwacht heeft Peugeot slechts een klein vierkant stuk demper aangebracht.

Ik heb ook het waterdichte piepschuim paneel dat de deurholte bedekt, verwijderd en vervangen door geluidsdempend materiaal.

Image

21 - 40 of 196 Posts