Peugeot Forums banner
121 - 140 of 141 Posts
Heeft er al iemand de pomp en de niveausensor in de tank vervangen (2002 607Hdi)? Ideeën over kosten, patroononderdelen, heeft iemand er een in de schuur over?! De mijne heeft vloeistof maar PP toont niets en laat me niets resetten :mad:

Bedankt

gruwelijke beschrijving over hoe ik mijn computer in mijn 307 hdi moet bijvullen, vertelt me dat het dieseladditief minimaal moet worden bijgevuld, maar als ik de auto zonder rijd, zou dit de auto kunnen stoppen met rijden en het esp-lampje kunnen laten branden, want dit is wat er met mijn 02-plaat is gebeurd????

Slechte beschrijving over hoe ik de mijne kan bijvullen. Mijn computer in mijn 307 hdi vertelt me dat het dieseladditief minimaal is, maar kan het rijden van de auto zonder dit voorkomen dat de auto loopt en het esp-lampje laten oplichten, aangezien dit is wat er met mijn 02-plaat is gebeurd????
Het zal uw dpf/emissielampje laten branden, de auto zal nog steeds rijden, maar de dpf zal verstopt beginnen te raken.....uiteindelijk zal de auto zo verstopt raken dat hij afslaat.

308 HDI Additieftank

Vanavond niet veel tijd, dus ik kom hier de komende dagen steeds weer op terug om het af te maken -

(Varkensbloed bijvullen)

Ongeveer 20 minuten werk in totaal, dan met Peugeot Planet de tellers op nul zetten.
Hoi vrienden,

Ik heb een nieuwe Peugeot 308 gekocht, dit is de eerste Peugeot die ik ooit heb gehad. (Ik ben een Land Rover-man, Diesels) de Pug is een 2009, 2L HDI SW en zoals de meeste goed onderhouden diesels, loopt hij als een droom. Vandaag ging er een waarschuwingslampje branden dat me vertelde dat de PDF-filter moest worden toegevoegd, dus ik bracht de auto naar de plaatselijke Pug-dealer. Hij controleerde de auto en legde uit dat de PDF-additieftank vervangen moest worden... Voor een bedrag van $964,87 :eek: De werkplaatschef legde uit dat de additieftank een afgesloten eenheid was en niet kon worden bijgevuld, hij moest worden vervangen :( Omdat ik met pensioen ben, maakte dat nieuws mijn dag niet goed. Voordat ik de werkzaamheden door de dealer liet uitvoeren, besloot ik op internet te zoeken naar informatie over de additieftank op een Pug 308 HDI en ik vond deze site en de foto's die door bettyswollocks waren geplaatst, dus ik vraag bettyswollocks, of iemand anders die het weet, of de foto-instructies kunnen worden gebruikt om de additieftank op een 2009 308 bij te vullen :confused:
Alvast bedankt voor alle nuttige informatie.

Bill
Australië

Goeiedag vrienden,

Ik heb een nieuwe Peugeot 308 gekocht, dit is de eerste Peugeot die ik ooit heb gehad. (Ik ben een Land Rover-man, Diesels) De Pug is een 2009, 2L HDI SW en zoals de meeste goed onderhouden diesels, loopt hij als een droom. Vandaag ging er een waarschuwingslampje branden dat me vertelde dat de PDF-filter moest worden toegevoegd, dus ik bracht de auto naar de lokale Pug-dealer. Hij controleerde de auto en legde uit dat de PDF-additieftank vervangen moest worden... Voor een bedrag van $964,87 :eek: De werkplaatschef legde uit dat de additieftank een afgesloten eenheid was en niet kon worden bijgevuld, hij moest worden vervangen :( Omdat ik een oude pensioenuitkering heb, maakte dat nieuws mijn dag niet goed. Voordat ik de werkzaamheden door de dealer liet uitvoeren, besloot ik het net af te zoeken om te zien welke informatie ik kon vinden over de additieftank op een Pug 308 HDI en ik vond deze site en de foto's die door bettyswollocks waren geplaatst, dus ik vraag bettyswollocks, of iemand anders die het weet, kunnen de foto-instructies worden gebruikt om de additieftank op een 2009 308 bij te vullen :confused:
Bedankt bij voorbaat voor alle nuttige informatie.

Bill
Australië
ik heb de dpf verwijderd en de dpf-software verwijderd uit de ecu.......ik weet dat hier in het VK Peugeot het additief verkoopt dat in de zak wordt geleverd voor ÂŁ110, dan moet je de ecu van de auto terugzetten naar '0' zodat de auto weet dat er nieuwe vloeistof is geĂŻnstalleerd, wat kan worden gedaan door iemand die peugeot-software heeft.

Ik heb de dpf verwijderd en de dpf-software uit de ecu laten verwijderen.......Ik weet dat hier in het VK Peugeot het additief verkoopt dat in de meegeleverde zak wordt geleverd voor ÂŁ110, dan moet je de auto-ecu terugzetten op '0' zodat de auto weet dat er nieuwe vloeistof is geĂŻnstalleerd, wat kan worden gedaan door iemand die Peugeot-software heeft.
Bedankt voor de informatie maat, betekent het verwijderen van het filter uit het uitlaatsysteem dat je een nieuw uitlaatsysteem moest installeren :confused: Wat betreft het verwijderen van de software uit de ecu, daar heb ik geen idee van :( Ik heb een DPF Doctor Diagnostic Tool For Diesel Cars Particulate Filter besteld, het doet Pugs en een flink aantal andere dieselauto's/vrachtwagens en het zou volgende week moeten arriveren. Als ik de vloeistof kan vinden en de tank kan bijvullen, zal ik proberen de tankinstellingen te resetten en je laten weten hoe het gaat.

Bill
Australië

Bedankt voor de informatie, maat, betekent het verwijderen van het filter uit het uitlaatsysteem dat je een nieuw uitlaatsysteem moest installeren :confused: Wat betreft het verwijderen van de software van de ecu, daar heb ik geen idee van :( Ik heb een DPF Doctor Diagnostic Tool For Diesel Cars Particulate Filter besteld, het doet Pugs en een flink aantal andere dieselauto's/vrachtwagens en het zou volgende week moeten aankomen. Als ik de vloeistof kan vinden en de tank kan bijvullen, zal ik proberen de tankinstellingen te resetten en je laten weten hoe het gaat.

Bill
Australië
verwijder dpf, snijd een raam uit, sla de binnenkant eruit, las weer vast en plaats terug.

Als je vloeistof op was na 14.000 mijl, dan moet je wel heel veel onnodige pitstops maken voor ÂŁ5 per keer, want dit is de enige manier waarop je al die vloeistof in zo weinig mijlen had kunnen gebruiken.

Je moet de tank elke keer vullen, want elke keer dat je tankt, pompt hij vloeistof in.

Additief

Het is een tijdje geleden dat ik de 307 had, maar ik herinner me dat je het alleen kunt zien door het reservoir (tank) fysiek te verwijderen of door aan te sluiten op een Peugeot Planet-diagnose. Behalve de Peugeot-dealers, die echt heel duur zijn, is het PP-systeem de enige effectieve manier om het probleem op te lossen, want als de vloeistof wordt vervangen, moet je de tellers resetten met een PP. Pug-dealers diagnose en Peugeot Planet (PP) zijn de enige echte diagnose die werkt!! Veel garages hebben hun eigen diagnose, maar heel weinig doen de hele deal, dat wil zeggen dat ze de capaciteit hebben om het probleem te diagnosticeren en een permanente oplossing te vinden.
Er zijn genoeg handleidingen over hoe je het zelf kunt bijvullen op deze site, veel berichten over het probleem en een erg handige kaart van andere leden die je zullen helpen met een PP-diagnose. Ik heb het eigenlijk voor elkaar gekregen door een diagnose te stellen en vervolgens de tellers op nul te zetten voordat ik het systeem later bijvulde en de tellers opnieuw reset. Ik ontdekte dat er ook andere problemen zijn die het voertuig in de noodloopmodus zetten, maar een PP-diagnose is echt de enige manier om het probleem te definiëren en dit is waarschijnlijk ook het beste forum dat er is. Ik hoop dat dit nuttig is :thumb:

Wacht gewoon tot mijn 3008 SUV 1.6 Diesel wordt geleverd.

Deze versie van de auto heeft een AdBlue-vuller naast de dieselvuldop. Dus ik neem aan dat dit een ander additief is en dat er nog steeds zoiets nodig is.. ?

Antwoord: ok.. heb het begrepen.. Eloys is de oudere vorm van additief (bedoeld om langer tussen de bijvullingen te zitten). PSA is overgestapt op AdBlue voor de nieuwere motoren en je moet elke 14-16K bijvullen, 17l tank en <4l schakelt de waarschuwing voor laag vloeistofniveau uit (volgens de handleiding). Kortom, ÂŁ10/fles betekent dat het op de lange termijn duurder zal zijn, vermoed ik.

De AdBlue lijkt door de eigenaar zelf te kunnen worden onderhouden, zonder dat het moeilijker is dan het vullen met diesel.

121 - 140 of 141 Posts