Peugeot Forums banner

Foutcode F000

48K views 5 replies 2 participants last post by  ash1293  
#1 ·
Ingebouwde systeeminterface
F000 Motor zekeringkast storing ECU communiceert niet via de CAN

Goed, ik heb eindelijk mijn planet-setup op een koopjeslaptop van £20 geregeld, dus ik dacht dat ik even in de regen naar buiten zou gaan en hem zou aansluiten om te zien wat er aan de hand is.

Hoe dan ook - verwachtte geen codes omdat alles zich netjes gedroeg.

Een paar niet-permanente codes werden gewist, een paar met coherentie met de radio etc. en de verwachte luchtstroomfout door de EGR die geblokkeerd is.............maar het onverwachte was de bovenstaande F000 die als een permanente fout wordt geregistreerd.

Voordat ik de zekeringkast in de motorruimte demonteer, kan iemand meer informatie over deze code geven?

#2 ·
Ingebouwde systeeminterface
F000 Motor zekeringkast fout ECU communiceert niet via de CAN

Oké, ik heb eindelijk mijn planet-setup op een koopjeslaptop van £20 geregeld, dus ik dacht dat ik even de regen in zou gaan en hem zou aansluiten om te zien wat er aan de hand is.

Hoe dan ook - had geen codes verwacht, want alles gedroeg zich prima.

Een paar niet-permanente codes werden gewist, een paar met betrekking tot de samenhang met de radio etc. en de verwachte luchtstroomfout als gevolg van de geblokkeerde EGR.............maar het onverwachte was de bovenstaande F000, die als een permanente fout wordt geregistreerd.

Voordat ik de zekeringkast in de motorruimte demonteer, kan iemand meer informatie over deze code geven?
Controleer op tekenen van water op de BSI en rond de BSI en hetzelfde met de BCM (motor zekeringkast) motor zekeringkast is niet gecodeerd dus is een gemakkelijke vervanging controleer ook de twee draden die in elkaar gedraaid zijn want dat zijn CAN-draden

#4 ·
Kleine update.

Niet echt 100% zeker over welke twee gedraaide draden je het had, maar ik heb overal gecontroleerd op tekenen van waterschade en het is kurkdroog. Ik heb alle zekeringen/connectoren/massa met contactreiniger schoongemaakt en het geeft nog steeds de foutmelding.

Ook onder dezelfde foutcode maar onder de motor ecu toont het een fout van 'Fout motorbedradingshuis: Ecu mute op de can'

Ik merkte op een ander forum dat dit ook te wijten kan zijn aan de softwareversie van de lexia-eenheid?? Weet iemand meer?
Ik kreeg de unit verkocht als 'nieuwste' en geschikt voor de 307/c5 etc.
Diagbox meldt het als v4.3.0

#5 ·
Nog wat meer lezen... Zou het kunnen dat mijn interface revisie B is in plaats van C? Ik weet niet zeker hoe ik dat kan achterhalen, maar ik weet dat revisie C vereist is voor volledige canbus-ondersteuning. Update uw Lexia-PSA-interface naar /C via USB Lijkt te suggereren dat het mogelijk is om de firmware te upgraden, maar aangezien het forum geen nieuwe geregistreerden toelaat, kan ik geen contact opnemen met de man voor de bestanden/info.