Peugeot Forums banner

Storing elektronische parkeerrem

48K views 12 replies 9 participants last post by  Jackandmollie  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2015 308 Blue Hdi Allure 1.6 diesel. Er is een parkeerremfout opgetreden, waarbij de betreffende rem niet werkt. Normaal remgebruik is prima, net als de heuvelassistentie. Ik heb een offerte gekregen van net geen £400 na een diagnose van een fout met de rechter achterremklauw. Voor de zekerheid zei de garage dat het niet gegarandeerd kon worden om het te repareren. Ik vraag een tweede mening aan een andere garage, maar zou zeker alle input over de diagnose die ik heb gekregen, plus de offerte, op prijs stellen. Hartelijk dank.

Ik zou ook erg blij zijn als iemand me kon vertellen of het op de een of andere manier mogelijk is om dit VERVELENDE ALARM uit te schakelen dat nu afgaat elke keer als ik de auto in de versnelling moet parkeren zonder de handrem aan te trekken.

Groeten aan allen.

#5 ·
Even voor de zekerheid, de garage zei dat dit niet gegarandeerd kon worden om het te repareren. Ik ga een tweede mening vragen aan een andere garage
Ik weet niet waarom dit wordt geaccepteerd door autobezitters. Ik had zoiets soortgelijks met een autoreparatie vele jaren geleden. Mijn koppeling zat bijna op de vloer tijdens het rijden en schakelen betekende dat ik de koppeling gewoon de extra centimeter of zo naar beneden duwde tot de bodem en dat was best prettig en ik kon snel schakelen, maar met de tijd en de winter werd het toen onmogelijk om te schakelen zonder dat de versnellingen lawaai maakten.

Dus ik bracht het naar een autoreparatie en ze zeiden dat ze lucht uit de koppeling moesten halen. Ik betaalde daarvoor, maar na een week deed hetzelfde probleem zich weer voor.

Dus ik bracht het terug en ze zeiden: oh wel, dan moeten we een cilinder in de koppeling vervangen (in het Zweeds slavencilinder genoemd). Dat hielp ook, maar niet meer dan een week en het probleem was terug. Ik betaalde hier ongeveer 7000 Zweedse kronen voor, ongeveer 600 GBP plus de vorige reparatie.

Mijn punt is dat geen van deze reparaties werkte, maar toch wilden ze meer geld om de zoektocht naar een oplossing voort te zetten.

Dit is niet oké als je het mij vraagt. Ik zou geen geld moeten betalen als hun reparaties niet helpen. Dan zouden ze mijn vorige kosten moeten aftrekken die niet hebben geholpen.

Dus waarom doen de autoreparaties dit? Ons geld aannemen, zelfs als het niet helpt?

#6 ·
Ze hebben tweedehands remklauwen op eBay met de elektromotor er nog op voor ongeveer £80. Ik zou voor een van die gaan en de motor of remklauw verwisselen.

#11 ·
Hoi allemaal,

Ik heb een 2015 308 Blue Hdi Allure 1.6 diesel. Hij heeft een parkeerremfout ontwikkeld waarbij de betreffende rem niet werkt. Normaal remgebruik is prima, net als de heuvelassistentie. Ik heb een offerte van net geen £400 gekregen na een diagnose van een fout met de rechter achterremklauw. Voor de zekerheid zei de garage dat dit niet gegarandeerd kon worden om het te repareren. Ik vraag een tweede mening aan een andere garage, maar zou zeker alle input over de diagnose die ik heb gekregen en ook de offerte waarderen. Hartelijk dank.

Ik zou het ook heel fijn vinden als iemand me kan vertellen of het mogelijk is om dit VERVELENDE ALARM uit te schakelen dat nu afgaat elke keer dat ik de auto in de versnelling moet parkeren zonder de handrem erop.

Groeten allemaal.
Hoi allemaal

Ik wilde even mijn duit in het zakje doen. Peugeot 3008 Blue Allure HDI automaat.
Ik had het gevreesde parkeerremprobleem. Hij wilde niet aangaan en ik moest de motor uitschakelen om hem handmatig aan te zetten.
Ik kocht een schakelaar van Amazon voor ongeveer £13, installeerde hem binnen 5 minuten en hij werkt nu perfect.
Probeer dit zeker eerst :) fijne dag allemaal.

This post has been deleted
#12 ·
Ik heb hetzelfde probleem, peugeot 308 feline 1.6 diesel op een 64 plaat.

Het probleem met de parkeerrem begon willekeurig toen ik reed, er verscheen een parkeerremstoring en toen ik de auto stopte en probeerde de handrem aan te trekken, gebeurde er niets.

Auto uitgeschakeld, weer ingeschakeld, toen werkte het, dus het probleem leek tussenliggend.

Na een paar dagen dezelfde dingen te hebben geprobeerd als eerder gezegd, werkte de parkeerrem niet meer. Ik heb een CR pro diagnosemachine aangesloten en er staat dat er een probleem is met de actuatorsensoren, maar er staat niet specifiek aan welke kant de code die ik krijg C156C is. Ik heb de code gegoogeld maar kon niets vinden. Alle hulp zou worden gewaardeerd.
Heb je het "andere" forum geprobeerd?

C156C fout

Het klinkt alsof je misschien een slechte draad hebt.