Ik sta open voor andere interpretaties van wat er aan de hand zou kunnen zijn, ik denk gewoon hardop voor deze.
Het probleem met de luchtstroom zou typisch het tegenovergestelde zijn, in die zin dat we op zoek zijn naar een beperking in de lucht om zwarte rook te veroorzaken (rijk). Ik betwijfel een lek, dat extra, ongemeten lucht in het systeem zou brengen en zou blijken uit het toevoegen van extra brandstof (typisch, positief trimmen van de injectoren door ECU genoemd en geen DTC veroorzaakt).
De andere factor om te overwegen (zoals vermeld) zou een openstaande injector zijn, wat de weerstandstest naar mijn mening niet bevestigde. Hoewel ik geen specificatie hiervoor voor deze motor kon vinden om te bevestigen wat ze zouden moeten zijn, zijn ze 1 ohm in variantie.
Moeilijkheden met luchtdoseerapparaat, turbo, mapsensor, MAF, Fly by wire, EGR, injectoren, HP-pomp, LP-pomp (en andere dingen waar nog niet eens aan gedacht is om ze te benoemen), en dit alles zou een DTC-code veroorzaken.
U heeft geen DTC.
We hebben het CCV-systeem (dat grotendeels is geëlimineerd) en de intercooler onderzocht op beperking (olieophoping).
Hoewel er geen DTC is, zou het turbokogellager olie in de uitlaat kunnen toevoegen, maar dit zou de vermogensproductie pas in de late stadia sterk beĂŻnvloeden. ?Instorting van de inlaatluchtpijp?
Dit laat een compressieprobleem over (zoals klepsteelafdichtingen, olieschraapveer, koppakking etc.)
Mijn volgende actie zou een compressietest zijn (kan u vertellen dat er een probleem is, maar niet wat) met een voorkeur voor een leakdown-compressietest (omdat dit betere resultaten geeft over wat er mis is). Bekijk deze tests op YouTube om te zien wat de belangrijkste verschillen zijn.
U vermeldde ook dat dit uw DPF doodt, dus we weten hieruit dat olieadditievenpakketten hun weg vinden naar deze component. Dit blokkeert het en verbrandt niet, de olie doodt luchtdoseerapparaat en de EGR om een paar andere dingen te noemen. De beste lange termijn oplossing is de toevoeging van cycloon (ProVent 200) en catch can om te voorkomen dat olie uit het CCV-systeem binnendringt, maar zoals gezegd vermoed ik dat het compressiesysteem momenteel iets verkeerd heeft.
Ik kan niets anders bedenken dat deze resultaten zou kunnen opleveren, geen DTC en zwarte rook, tenzij we de zwarte rook hebben verholpen en nog steeds residu in de DPF verbranden van CCV, maar dat verklaart de vermindering van het vermogen niet.
Ik hoop dat dit nuttig is.