Peugeot Forums banner

Automatische inklapfunctie van de deurbuitenspiegels

36K views 17 replies 8 participants last post by  SLC  
#1 ·
Hallo, ik heb onlangs een 17reg 308 1.2 Puretech Allure gekocht. Wanneer ik de afstandsbediening gebruik om te vergrendelen, klappen de buitenspiegels in. Wanneer ik de afstandsbediening gebruik om te ontgrendelen, klappen de buitenspiegels uit.

Ik wil echter niet dat de afstandsbediening de buitenspiegels bedient. Ik wil dat ze handmatig worden bediend wanneer ik in de auto zit. Is het mogelijk om de automatische inklapfunctie van de afstandsbediening uit te schakelen zonder naar een dealer te gaan? Bedankt

#2 ·
Ja, dit is mogelijk door parameters in de BSI te wijzigen. U kunt naar een Peugeot-vertegenwoordiger gaan om het te laten doen, of u kunt het proberen bij iemand met diagbox en een goede interface die het voor u kan doen... Ik heb precies dit gedaan wat u wilt op mijn 2015 308 sw GT, met mijn interface en diagbox.

#3 ·
Op de meeste modellen kunt u de instellingen wijzigen door de knop in de vergrendel- of ontgrendelpositie ingedrukt te houden met de ontsteking aan, waarna er normaal gesproken een geluid of bericht wordt gegeven om te activeren of te deactiveren.

#6 ·
Hallo, hartelijk dank aan degenen die hebben gereageerd.

Hoi Windy1603, ik heb je methode geprobeerd, maar het werkte niet.

Hoi Rosinsky, je methode zal waarschijnlijk werken, maar aangezien ik nog 6 maanden garantie heb, wil ik de diagbox niet echt gebruiken om het uit te schakelen. Bovendien heb ik momenteel geen diagbox.

Ik heb eigenlijk mijn lokale dealer gebeld voordat ik me bij dit forum aansloot en ze stelden voor om bediening A (knop in de auto) in de linker- of rechterpositie te zetten en vervolgens de afstandsbediening te gebruiken om hem te vergrendelen. Dit werkte echter ook niet.

Ik zal mijn lokale dealer opnieuw bellen en hen op de hoogte stellen. Ik denk niet dat ze de oplossing kennen, daarom zal ik hen vragen contact op te nemen met het hoofdkantoor van Peugeot om de oplossing te verkrijgen. Ik denk dat de oplossing is om een diagbox of iets dergelijks te gebruiken om het uit te schakelen :)

Het handboek zegt: "Het in- en uitklappen van de buitenspiegels met de afstandsbediening kan worden uitgeschakeld door een Peugeot-dealer of een gekwalificeerde werkplaats".

Het is niet logisch om de buitenspiegels continu in- en uit te klappen bij het in- en uitstappen van de auto. Dit kan uiteindelijk de motoren verslijten en het is vrij duur om te vervangen! :( Sommige mensen hebben de automatische inklapfunctie nodig en sommige mensen hebben deze niet nodig, zoals ik. Daarom had Peugeot dit als optie in het menu moeten toevoegen om het flexibel te maken.

#8 · (Edited)
Deze motoren gaan voor altijd mee, geen groot probleem. De kans is groter dat je ze kapot maakt door de achteruitkijkspiegel ergens tegenaan te stoten, dan dat de motor kapot gaat door normaal gebruik.
Ik vind het inklappen van de spiegels ook best handig, om te bevestigen dat ik de deuren heb gesloten als ik wegliep...
De Peugeot-dealer zal hun "diagbox"-versie gebruiken om hetzelfde te doen...en je er voor laten betalen. Ik denk dat het gebruik van diagbox om alleen deze wijziging aan te brengen de garantie niet ongeldig zou maken...hoe zouden ze kunnen weten dat je het hebt gebruikt?

#10 ·
Hallo Windy1603,

Het heeft geen AUX-positie. Ik heb het volgende geprobeerd:

1. IGN ACC-positie terwijl ik de vergrendelknop op de afstandsbediening ingedrukt hield en er was geen feedback van het display. Het heeft het niet uitgeschakeld.
2. IGN ACC-positie terwijl ik de ontgrendelknop op de afstandsbediening ingedrukt hield en er was geen feedback van het display. Het heeft het niet uitgeschakeld.
3. IGN ACC-positie terwijl ik zowel de vergrendel- als de ontgrendelknop op de afstandsbediening ingedrukt hield en er was geen feedback van het display. Het heeft het niet uitgeschakeld.
4. IGN ON (motor draaiend) positie terwijl ik de vergrendelknop op de afstandsbediening ingedrukt hield en er was geen feedback van het display. Het heeft het niet uitgeschakeld.
5. IGN ON (motor draaiend) positie terwijl ik de ontgrendelknop op de afstandsbediening ingedrukt hield en er was geen feedback van het display. Het heeft het niet uitgeschakeld.
6. IGN ON (motor draaiend) positie terwijl ik zowel de vergrendel- als de ontgrendelknop op de afstandsbediening ingedrukt hield en er was geen feedback van het display. Het heeft het niet uitgeschakeld.

Een collega heeft een 12 jaar oude 307 en vertelde me dat zijn auto de automatische functie van de buitenspiegels de hele tijd heeft ingeschakeld en 198.000 mijl heeft gereden. De inklapbare spiegels werken tot nu toe zonder problemen.

#11 ·
Hallo Rosinsky,

Omdat ik nog 6 maanden garantie heb, denk ik niet dat mijn lokale dealer mij kosten in rekening zal brengen voor deze wijziging.

Als ik een diagbox had en probeerde het te veranderen, zou dit andere instellingen kunnen beĂŻnvloeden, wat de garantie ongeldig zou kunnen maken omdat ik er nog nooit een heb gebruikt.

Ja, ik ben het ermee eens dat de opgevouwen positie aangeeft dat de auto is vergrendeld. Ik geef er echter de voorkeur aan dat het wordt gewijzigd, omdat de betrouwbaarheid van de motoren beter zou zijn als het werd uitgeschakeld. Bedankt

#12 ·
Hallo Rosinsky,

Als ik een diagbox had en probeerde het te veranderen, zou dit andere instellingen kunnen beĂŻnvloeden, wat de garantie ongeldig zou kunnen maken omdat ik er nog nooit een heb gebruikt.

Ja, ik ben het ermee eens dat de opgevouwen positie aangeeft dat de auto op slot is gedaan. Ik geef er echter de voorkeur aan dat het wordt gewijzigd, omdat de betrouwbaarheid van de motoren beter zou zijn als het werd uitgeschakeld. Bedankt
Ik ben het er niet mee eens dat het gebruik van diagbox iets anders zou kunnen beĂŻnvloeden, maar dit hangt natuurlijk af van hoe zelfverzekerd en ervaren je erin bent.

Laat me je vertellen dat ik denk dat deze motoren, die langer niet worden gebruikt, slechter voor ze zijn dan dat ze elke dag worden gebruikt... Maar dit is natuurlijk een beslissing die je moet nemen, en ik ben het ermee eens dat deze optie gemakkelijk beschikbaar moet zijn in de software of een kleine knop.

#13 ·
Hallo Rosinsky,

Als ik een diagbox had en probeerde deze te veranderen, zou ik per ongeluk andere instellingen kunnen wijzigen en de garantie ongeldig maken. Het is een risico dat de moeite niet waard is. Omdat ik nog 6 maanden garantie heb, zou het beter zijn als de dealer het doet. Ik denk niet dat ze me kosten in rekening zullen brengen voor deze wijziging.

Ja, ik ben het ermee eens dat de opgevouwen positie aangeeft dat de auto op slot is gedaan. Ik geef er echter de voorkeur aan dat deze wordt uitgeschakeld om de betrouwbaarheid van de motoren te verbeteren. Als de dealer het niet kan doen, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Bedankt.

#15 ·
Het gebrek aan gebruik is de oorzaak van het vastlopen en stoppen van de vouwmotor.

De kleine scaletrix-motoren binnenin zullen vastlopen als ze niet regelmatig worden gebruikt / bewogen.

Ik heb in de loop der jaren heel wat 206 en andere vroege PSA elektrische inklapbare spiegels losgemaakt.

#17 ·
Het gebrek aan gebruik is wat de inklapfunctie blokkeert.

Er is een kleine scaletrix-motor die via een wormwiel de versnellingsbak van de inklapfunctie aandrijft - deze wordt bestuurd door een kleine printplaat die de stroomstijging aan het einde van de cyclus detecteert en de stroom uitschakelt.
12 volt gaat via de 2 draden voor de elektrische inklapbare eenheid in de spiegel naar de printplaat en afhankelijk van de polariteit klapt de spiegel in/uit. De polariteit bepaalt de richting waarin de spiegel probeert te bewegen.

Als de motor vastloopt, zeg je tegen de elektrische inklapfunctie dat hij moet bewegen, hij beweegt niet omdat hij vastzit en de printplaat schakelt de stroom uit, denkend dat de spiegel zich in een van de twee eindposities bevindt.

Ik ben erin geslaagd een paar inklapbare spiegels goedkoop te krijgen voor mijn 206, omdat ze allebei niet werkten, het duurde niet lang om ze te repareren zodat ze elektrisch inklapbaar waren.

Vroege 206 BSI stond inklappen of uitklappen via de afstandsbediening niet toe, omdat de BSI-hardware dit niet ondersteunde.
Latere BSI deed dit wel en Planet was nodig om de functiestatus te wijzigen.

206 RG, GT & GTI 180 / RC hadden allemaal elektrisch inklapbare spiegels.

#18 ·
206 RG, GT & GTI 180 / RC hadden allemaal elektrisch inklapbare spiegels.
Mijn 206 GTi180 werd geleverd met elektrisch inklapbare spiegels, maar ze klapten niet in bij het vergrendelen/ontgrendelen - alleen via de spiegelknop in de auto.

Australische versie.

Wat betreft de betrouwbaarheid, de 207 GTi die ik zeven jaar bezat, was zeer betrouwbaar met betrekking tot de spiegels (en al het andere). Toen ik hem kreeg, was ik er twijfelachtig over of de inklapmotoren het zouden uithouden, maar ik had geen problemen.