Peugeot Forums banner

5008 (2018, 68 kenteken) Probleem met de distributieriem (Nog geen terugroepactie)

2.3K views 4 replies 3 participants last post by  AmandaK73  
#1 ·
Hallo,
Ik ben op zoek naar advies over hoe om te gaan met Peugeot Customer Care na een probleem met een natte distributieriem.
Na een autopech werd de 5008 (oktober 2018) 1.2 Puretech naar Peugeot gesleept en na de diagnose bevestigden ze dat de distributieriem in onveilige mate was verslechterd en ook invloed had op het oliecarter (?, sorry, geen auto-expert!!)
Ik weet dat er terugroepacties zijn geweest tot 2018 motoren, maar mijn auto (eind 2018) staat niet op de terugroepinglijst.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, ze gaven me een casenummer en zeiden dat ze een gebaar van goede wil zouden overwegen om de kosten van het vervangen van onderdelen te dekken…
… Dit is echter sindsdien door hen afgewezen omdat een van mijn jaarlijkse onderhoudsbeurten in 2022 is uitgevoerd bij een onafhankelijke garage die de lijst met onderdeelnummers voor de verschillende filters die tijdens de grote onderhoudsbeurt zijn vervangen, niet heeft bijgehouden (ze gaven echter wel de details voor de olie, die 100% de juiste olie is). De andere 2 onderhoudsbeurten in 2021 en 2023 zijn uitgevoerd door Peugeot.
De auto is niet meer in garantie, minder dan 6 jaar oud en heeft minder dan 64.000 km gereden. De dealer is niet erg behulpzaam geweest bij het proberen mijn zaak te bepleiten (ik weet niet zeker of dit komt omdat het volledig buiten hun handen valt of niet?)
De reparatiekosten om de auto weer op de weg te krijgen, bedragen ongeveer ÂŁ3000.
Mijn vragen zijn…
1) of de filters die door de onafhankelijke garage zijn gemonteerd, enige invloed hebben op het probleem met de natte distributieriem
2) of Peugeot het gebaar van goede wil zou moeten afwijzen, aangezien dit een bekend fabricagefout is met de motor (ondanks dat er nog geen terugroepactie is…)
3) als ik de ÂŁ3000 uit eigen zak betaal om de motor te repareren, kan ik dan een terugbetaling krijgen als er een latere terugroepingsmelding wordt uitgegeven?
4) suggesties voor de volgende stappen om deze kosten door Peugeot te laten dekken?

#3 ·
1) PSA interne beslissing en lijkt geval per geval te zijn.
2) Uw enige optie lijkt goodwill te zijn.
3) Twijfelachtig.
4) Zoek hier, alles is al eerder gevraagd en beantwoord. Meer dan eens. 1.2l puretech of purecrap moet resultaten opleveren.
Bedankt voor de reactie, ik heb gezocht naar problemen na 2018 en had moeite om er een te vinden waarbij de juiste olie is geleverd en de garantieclaim toch is afgewezen.

Als de riem wordt vervangen, moet ik dan verwachten dat hetzelfde type riem wordt gemonteerd, of is er een verbeterde, betere - metalen (?) versie die ik zou moeten eisen?

Bedankt

#5 ·
Hoi,
Ik ben op zoek naar advies over hoe ik om moet gaan met Peugeot Klantenservice na een probleem met een natte distributieriem.
Na een autopech werd de 5008 (oktober 2018) 1.2 Puretech naar Peugeot gesleept en nadat de diagnose was gesteld, bevestigden ze dat de distributieriem in onveilige mate was verslechterd en ook de oliecarter beĂŻnvloedde (?, sorry geen auto-expert!!)

Ik weet dat er terugroepacties zijn geweest tot 2018 motoren, maar mijn auto (eind 2018) staat niet op de terugroepinglijst.

Ik nam contact op met de klantenservice, ze gaven me een casenummer en zeiden dat ze een coulance zouden overwegen om de kosten van het vervangen van onderdelen te dekken…
… Dit is echter door hen afgewezen omdat een van mijn jaarlijkse onderhoudsbeurten in 2022 is uitgevoerd bij een onafhankelijke garage die de lijst met onderdeelnummers voor de verschillende filters die tijdens de grote onderhoudsbeurt zijn vervangen, niet heeft bijgehouden (ze gaven echter wel de details voor de olie, die 100% de juiste olie is). De andere 2 onderhoudsbeurten in 2021 en 2023 zijn uitgevoerd door Peugeot.

De auto is niet meer in garantie, minder dan 6 jaar oud en heeft minder dan 64.000 km gereden. De dealer is niet erg behulpzaam geweest bij het vechten voor mijn zaak (ik weet niet zeker of dit komt omdat het volledig buiten hun handen valt of niet?)

De reparatiekosten om de auto weer op de weg te krijgen, bedragen ongeveer ÂŁ3000.

mijn vragen zijn…
1) of de filters die door de onafhankelijke garage zijn gemonteerd, enige invloed hebben op het probleem met de natte distributieriem
2) of Peugeot de coulance zou moeten afwijzen, aangezien dit een bekend fabricagefout is met de motor (ondanks dat er nog geen terugroepactie is ..)
3) als ik de ÂŁ3000 uit eigen zak betaal om de motor te repareren, kan ik dan een terugbetaling krijgen als er een latere terugroepingsbericht wordt uitgegeven?
4) suggesties voor de volgende stappen om deze kosten door Peugeot te laten dekken?
Ik heb een 2018 2008 Peugeot. Ik had een probleem met mijn distributieriem en kreeg te horen dat mijn auto geen deel uitmaakte van de terugroepactie. Ik boekte een distributieriemwissel en kreeg te horen dat deze was verslechterd en als ik facturen voor mijn laatste 3 onderhoudsbeurten kon overleggen, kon ik de werkzaamheden onder garantie laten uitvoeren. Ik gaf de facturen en kreeg te horen dat een van de onderhoudsbeurten die ik bij Halfords had gehad, het type gebruikte olie niet aangaf, dus ongeldig was. Ik belde Halfords, ze wilden graag met Peugeot praten, maar Peugeot was niet geĂŻnteresseerd. Het kostte me uiteindelijk nog eens ÂŁ900 omdat ze de oliecarter etc. moesten schoonmaken.
Ik wou dat ik nooit naar ze was gegaan, ik heb nu een hoge koppeling en hoge toeren, maar ze beweren dat het niets te maken heeft met het werk dat ze hebben gedaan.
Ik had eerder een offerte gekregen van een gerenommeerde garage die me ÂŁ850 in rekening zou brengen voor alles. Ze hadden mijn auto niet gezien, maar wisten dat de oliecarter gereinigd moest worden etc. De enige reden dat ik niet met hen in zee ben gegaan, was omdat ze het pas na Nieuwjaar konden doen. Als je het door Peugeot laat doen, bekijk dan de beoordelingen van het centrum dat je gebruikt. Ik wou dat ik het had gedaan