Peugeot Forums banner
21 - 34 of 34 Posts
Had net mijn eerste APK voor mijn 308GTi, aanbevolen door Peugeot voor complete nieuwe schijven & blokken omdat de binnenste blokken tot 3 mm versleten zijn en de schijven versleten zijn, schatting £1479, voor een auto die gemakkelijk 17k mijl heeft gereden. Bracht de auto naar mijn lokale APK-station, die adviseerde om alleen de blokken te vervangen omdat de schijfrand normaal en niet slecht was, dus de blokken worden bij de dealer vervangen voor £389 en ik verwacht hetzelfde over 3 jaar te doen. Motto voor mij is: geen APK bij de dealer, doe het onafhankelijk en als ik opnieuw de keuze had (achteraf een geweldige zaak) had ik een 250 pk GTi met normale remmen gekocht, en die wordt geleverd met een reservewiel, maar het probleem is om een uitstekende 1-eigenaar 250 pk GTi te vinden!

Net mijn eerste APK gehad voor mijn 308GTi, aanbevolen door Peugeot voor compleet nieuwe schijven & blokken omdat de binnenste blokken tot 3 mm versleten zijn en de schijven versleten zijn, schatting £1479, voor een auto die een gemakkelijke 17k mijl heeft gereden. Heb de auto naar mijn lokale APK-station gebracht, die adviseerde om alleen de blokken te vervangen omdat de schijfrand normaal was en niet slecht, dus de blokken worden bij de dealer vervangen voor £389 en ik verwacht hetzelfde over 3 jaar te doen. Motto voor mij is: geen APK's bij de dealer laten doen, maar onafhankelijk laten doen en als ik opnieuw de keuze voor een auto had (achteraf een geweldige zaak), zou ik een 250 pk GTi met normale remmen hebben gekocht, en die wordt geleverd met een thuiskomer, maar het probleem is om een uitstekende 1-eigenaar 250 pk GTi te vinden!
Hoi, ik hoop dat je remklauwen in orde zijn en nog 3 jaar meegaan zonder vast te lopen. Je kunt trouwens aftermarket blokken krijgen en het zal goedkoper zijn, mogelijk beter om een onafhankelijke garage te gebruiken. Vermijd Peugeot-franchises als de garantieperiode voorbij is. Succes

Net mijn eerste APK gehad voor mijn 308GTi, aanbevolen door Peugeot voor complete nieuwe schijven & remblokken omdat de binnenste remblokken tot 3 mm versleten zijn en de schijven versleten zijn, schatting £1479, voor een auto die een gemakkelijke 17k mijl heeft gereden. Heb de auto naar mijn lokale APK-station gebracht, die adviseerde om alleen de remblokken te vervangen omdat de schijf-lipping normaal was & niet slecht, dus de remblokken worden vervangen bij de dealer voor £389 & verwacht hetzelfde te doen over 3 jaar. Motto voor mij is om geen APK's bij de dealer te laten doen, doe het onafhankelijk en als ik mijn auto opnieuw zou kunnen kiezen (achteraf een geweldige zaak) zou ik een 250 pk GTi met normale remmen hebben gekocht, & wordt geleverd met een reservewiel, maar het probleem is om een uitstekende 1-eigenaar 250 pk GTi te vinden!
Je hebt echte remblokken gekocht, wauw! Ik heb wat mintex voor mijn R gekregen voor £36,00 om te combineren met mijn echte schijven die ik duur vond voor £698,00

Je hebt echte remblokken gekocht, wauw! Ik heb wat mintex voor mijn R gekregen voor £ 36,00 om te combineren met mijn originele schijven die ik duur vond voor £ 698,00 en £ 290 betaald voor roestvrijstalen zuigers en nieuwe afdichtingen die niet roesten in de remklauwen, het is een klus die je zelf kunt doen als je er vertrouwen in hebt.

Hoi,
Dat is de prijs voor de standaard 308's. Ik heb 3 maanden lang een nachtmerrie gehad met mijn lokale Peugeot-dealer omdat mijn voorste schijven kromtrokken. Uiteindelijk een prijs, datum etc. afgesproken om ze te laten vervangen (onderdelen in eerste instantie niet leverbaar!) toen belden ze met de mededeling dat mijn remklauwen vastzaten en ook vervangen moesten worden!! Totale rekening circa £ 3,5k!!!! Ik zei dat ze moesten stoppen. Trouwens, mijn voorste schokdempers moesten ook vervangen worden! 5 jaar oude auto 35k, dealer onderhouden, verzorgd. Schokkend (geen woordspeling) Ik zal nooit meer een Peugeot aanraken.
Update **
Ik stuurde mijn remklauwen naar Godspeed in Bridgend, die ze reviseerden met nieuwe roestvrijstalen zuigers. Ze leverden nieuwe 380 mm schijven plus remblokken, alles voor minder dan £ 1500! De helft van het geld dat Peugeot wilde! Alles werkt en ziet er goed uit 😀

Hoi, ik hoop dat je remklauwen in orde zijn en nog 3 jaar meegaan zonder vast te lopen. Je kunt trouwens aftermarket remblokken krijgen en het zal goedkoper zijn, mogelijk is het beter om een onafhankelijke garage te gebruiken. Vermijd Peugeot-franchises als de garantieperiode voorbij is. Succes
Hoi, kunt u mij de merk/artikelnummer vertellen, bedankt

Hoi, kunt u mij het artikelnummer/onderdeelnummer vertellen, bedankt
Hoi, bedoel je de remblokken? Er zijn er verschillende die compatibel zijn met de Alcon Big Brake kit. Mijn advies zou zijn om online bij Godspeed te kijken. Ze bieden de gebruikelijke Yellow stuff, Green stuff etc. maar ook een meer basic set die prima is voor gebruik op de weg. (Geen gebruik op circuitdagen) Ze hebben ook een Instagram-pagina die hun eigen 308GTi 270-variant laat zien, waarmee ze op circuitdagen racen met hun eigen remonderdelen.

Update **
Ik stuurde mijn remklauwen naar Godspeed in Bridgend, die ze reviseerden met nieuwe roestvrijstalen zuigers. Ze leverden nieuwe 380 mm schijven plus remblokken, alles voor minder dan £1500! De helft van het geld dat Peugeot wilde! Alles werkt en ziet er goed uit 😀
Dat is geweldig nieuws, ze hebben een goede reputatie, stuurden hen mijn oude schijven om ze te maken voor de RCZ R, aangezien ze een andere offset hebben dan de 308 GTI, de schijven zijn hetzelfde.
Update **
Ik stuurde mijn remklauwen naar Godspeed in Bridgend, die ze reviseerden met nieuwe roestvrijstalen zuigers. Ze leverden nieuwe 380 mm schijven plus remblokken, alles voor minder dan £1500! De helft van het geld dat Peugeot wilde! Alles werkt en ziet er goed uit 😀
Net mijn eerste APK gehad voor mijn 308GTi, aanbevolen door Peugeot voor compleet nieuwe schijven & remblokken aangezien de binnenste remblokken tot 3 mm versleten zijn en de schijven versleten zijn, schatting £1479, voor een auto die een gemakkelijke 17k mijl heeft gereden. Nam de auto mee naar mijn lokale APK-station, die adviseerde om alleen de remblokken te vervangen, aangezien de schijfrand normaal was en niet slecht, dus de remblokken worden vervangen bij de dealer voor £389 en verwacht hetzelfde te doen over 3 jaar. Motto voor mij is om geen APK's bij de dealer te laten doen, doe het onafhankelijk en als ik de keuze van een auto opnieuw had (achteraf een geweldige zaak) zou ik een 250 pk GTi met normale remmen hebben gekocht, & wordt geleverd met een reservewiel, maar het probleem is om een uitstekende 1-eigenaar 250 pk GTi te vinden!
Update **
Hoi, kunt u mij alstublieft de Mintex artikelcode vertellen en of de RCZ R precies dezelfde 380 mm schijven heeft als de 308 GTi, heel erg bedankt.

Hoi, kunt u mij alstublieft de Mintex-artikelcode vertellen en of de RCZ R de 380 mm schijven precies hetzelfde heeft als de 308 GTi, hartelijk dank.
Dat is geweldig nieuws, ik heb een goede reputatie, heb ze mijn oude schijf gestuurd om ze te laten maken voor de RCZ R. Omdat ze een andere offset hebben dan de 308 GTI, zijn de schijven hetzelfde.
Ik heb ze op e bay gevonden, zoek rcz r 270 thp voorste remblokken. Ik heb ze nu een maand en ze zijn meer dan goed genoeg voor sportief weggebruik. Ik heb de afgelopen 30 jaar Mintex in verschillende auto's gebruikt.

Ik heb een set nieuwe gebruikte originele Peugeot 308 GTi Alcon remblokken als iemand geïnteresseerd is. Een beetje een verhaal met de blokken/schijven: de voorschijven kromtrokken na 20.000 mijl, voornamelijk snelwegrijden, de schijf had bijna geen rand en de blokken hadden nog veel vlees, dus nog lang niet versleten, de dealer bevestigde de blok/schijfdikte en de mate van kromtrekken toen ze zware trillingen tijdens het remmen onderzochten. Maar het leek geen fabricagefout te zijn. Beide zijden waren met iets verschillende hoeveelheden uit.

Ik zal zeggen dat ze onder normale rijomstandigheden bekend staan om lang mee te gaan, de auto's zijn licht en de remmen zijn krachtig, toegegeven dat je snel snelheid kunt toevoegen, dus je hebt ze nodig.

De auto was 24 maanden oud, maar voor mij onbekend, de Peugeot-garantie op schijven is 6 maanden 6000 mijl, dus de dealer weigerde tegen Peugeot te zeggen dat het een garantieclaim is, omdat het niet gedekt is. Interessant genoeg werd me verteld dat kromgetrokken schijven worden gedekt door de verlengde garantie, dus ik overwoog een jaar te wachten en ze onder die polis te laten vervangen. Voor wat ze kosten, zou ik een andere auto kunnen kopen en de Pug in de garage kunnen laten.....

Ik heb lange discussies gehad met de dealer en Peugeot, maar de dealer bleef volhouden dat het mijn rijstijl was..... Ik zei hoe rijd je om schijven te laten kromtrekken? Ik meen het, me werd verteld dat als je ze rood of witgloeiend krijgt, je ze kunt laten kromtrekken zoals de F1-grid bij de start van de race door stil te staan met mijn voet op het pedaal. Nu! Ik ben een ervaren bestuurder, laten we zeggen, en ik schat dat ik 700.000+ mijl in mijn rijcarrière heb afgelegd, maar ik ben er nog niet in geslaagd om schijven op een auto witgloeiend te krijgen, vervaagd ja, krom nee. Ik zei tegen de dealer dat 380 mm 4-pot Alcon Le Mans geïnspireerde "zwevende schijven" wel tegen een stootje moeten kunnen en ik zou zeggen bijna wat circuitwerk. Helemaal verloren op hen.

Lang verhaal kort, de dame van Peugeot was minder dan nuttig en bleef maar zeggen dat ik geen monteur ben, ik weet niets van auto's, grappig, maar ze werkt aan garantieclaims 🤥. Na een aantal telefoontjes met Peugeot rechtstreeks en escalatie naar een manager en het vermelden van de ombudsman, nog een paar telefoontjes met de dealer, stemde Peugeot ermee in om de schijven en blokken gratis te vervangen, maar ik moest de £ 120 betalen om ze te laten monteren. Het was £ 1300 all-in denk ik, dus een paar telefoontjes waard.. Je kunt de EBC-blokken en OEM-schijven online kopen en ze in een normale garage laten monteren voor £ 900 met wat levering. Lijkt nog steeds veel, Godspeed onderbiedt Peugeot op schijven, maar je kunt de blokken elders goedkoper krijgen.

Ik heb EBC yellow stuff gemonteerd en de OEM-blokken in de doos gehouden, EBC minder remstof en veel betere koude beet, ik zou gokken 10% of meer remkracht ten opzichte van OEM, ik heb al eerder EBC-schijven/blokken gehad, Greens en Reds, allemaal beter dan OEM. Reds zijn de beste allrounders, bijna geen stof en goede beet van koud. Ik vermoed dat de OEM-blokken veel te veel staal bevatten om ze stil te houden, maar dat veroorzaakt meer rotatieslijtage en creëert veel stof voor meer dan £ 381,87 per kant, dat laag houden is belangrijk. Het lijkt me dat het staal dat wordt gebruikt om de schijven te maken, beter zou kunnen zijn. Ik heb ergens gelezen dat ze door Alcon worden gegoten en bewerkt, maar daar ben ik niet zeker van.

Ik moet zeggen dat ik de BS kreeg van de dealer dat je geluk hebt als schijven en blokken 20.000 km meegaan, mijn god, wat doen mensen in deze auto's. Nogmaals, slechte staalkwaliteit en goedkope blokken gemonteerd in de garage. Mijn partner heeft een 208, hij heeft voorschijven ter grootte van een schoteltje en ze heeft 40.000 km gereden.

Ben een beetje afgedwaald daar LOL.

Geniet........

Ik heb een set nieuwe gebruikte originele Peugeot 308 GTi Alcon remblokken als iemand geïnteresseerd is. Een beetje een verhaal met de blokken/schijven, de voorschijven kromtrokken na 20.000 mijl, voornamelijk snelweg rijden, de schijf had bijna geen rand en de blokken hadden nog veel vlees over, dus nog niet eens bijna opgebruikt, de dealer bevestigde de dikte van de blokken/schijven en de mate van kromtrekken toen ze zware trillingen tijdens het remmen onderzochten. Maar het lijkt geen fabricagefout te zijn. Beide kanten waren met iets verschillende hoeveelheden uit.

Ik zal zeggen dat ze onder normale rijomstandigheden bekend staan om lang mee te gaan, de auto's zijn licht en de remmen zijn krachtig, toegegeven, je kunt snel snelheid toevoegen, dus je hebt ze wel nodig.

De auto was 24 maanden oud, maar voor mij onbekend, de Peugeot-garantie op schijven is 6 maanden 6000 mijl, dus de dealer weigerde tegen Peugeot te zeggen dat het een garantieclaim is, omdat deze niet gedekt is. Interessant genoeg werd me verteld dat kromgetrokken schijven worden gedekt door de verlengde garantie, dus ik overwoog een jaar te wachten en ze onder die polis te laten vervangen. Voor wat ze kosten, zou ik een andere auto kunnen kopen en de Pug in de garage kunnen laten.....

Ik heb lange discussies gehad met de dealer en Peugeot, maar de dealer bleef volhouden dat het mijn rijstijl was..... Ik zei, hoe rijd je om schijven te laten kromtrekken? Ik meen het, mij werd verteld dat als je ze rood of witgloeiend krijgt, je ze kunt laten kromtrekken zoals de F1-grid aan het begin van de race door stil te staan met mijn voet op het pedaal. Nou! Ik ben een ervaren bestuurder, laten we zeggen, en heb naar schatting 700.000+ mijl in mijn rijcarrière afgelegd, maar ik ben er nog niet in geslaagd om schijven op een auto witgloeiend te krijgen, vervaagd ja, krom nee. Ik zei tegen de dealer dat 380 mm 4-zuiger Alcon Le Mans geïnspireerde "zwevende schijven" wel tegen een stootje moeten kunnen en ik zou zeggen bijna wat circuitwerk kunnen doen. Helemaal verloren bij hen.

Kortom, de dame van Peugeot was minder dan nuttig en bleef maar zeggen dat ik geen monteur ben, dat ik niets van auto's afweet, grappig, maar ze werkt aan garantieclaims 🤥. Na een aantal telefoontjes met Peugeot rechtstreeks en escalatie naar een manager en het vermelden van de ombudsman, nog een paar telefoontjes met de dealer, stemde Peugeot ermee in om de schijven en blokken gratis te vervangen, maar ik moest de £120 betalen om ze te laten monteren. Het was £1300 alles bij elkaar denk ik, dus een paar telefoontjes waard.. Je kunt de EBC-blokken en OEM-schijven online kopen en ze in een normale garage laten monteren voor £900 met wat levering. Lijkt nog steeds veel, Godspeed onderbiedt Peugeot op schijven, maar je kunt de blokken elders goedkoper krijgen.

Ik heb EBC yellow stuff laten monteren en de OEM-blokken in de doos gehouden, EBC minder remstof en veel betere koude beet, ik zou gokken 10% of meer remkracht ten opzichte van OEM, ik heb al eerder EBC-schijven/blokken gehad, Greens en Reds allemaal beter dan OEM. Reds zijn de beste allrounders, bijna geen stof en goede beet vanaf koud. Ik vermoed dat de OEM-blokken te veel staal bevatten om ze stil te houden, maar dat veroorzaakt meer slijtage van de rotor en creëert veel stof voor meer dan £381,87 per kant, dat laag houden is belangrijk. Het lijkt me dat het staal dat wordt gebruikt om de schijven te maken, beter zou kunnen zijn. Ik las ergens dat ze door Alcon worden gegoten en bewerkt, maar daar ben ik niet zeker van.

Ik moet zeggen dat ik de BS van de dealer kreeg dat je geluk hebt als schijven en blokken 20.000 km meegaan, mijn god, wat doen mensen in deze auto's? Nogmaals, slechte kwaliteit staal en goedkope blokken gemonteerd in de garage. Mijn partner heeft een 208, hij heeft voorschijven ter grootte van een schoteltje en ze heeft 40.000 km gereden.

Een beetje afgedwaald daar LOL.

Veel plezier........
Hey, goed gedaan voor het doorzettingsvermogen. Ik heb bijna net zo hard mijn best gedaan met de dealer, in feite dacht ik bij het lezen van je bericht dat het dezelfde dealer was, maar toen je de klus zo goedkoop liet doen, wist ik dat het niet zo was, lol. Het is belachelijk dat ze de rijstijl de schuld geven. Ik kreeg precies hetzelfde te horen!
Ik denk niet dat je de remklauwen hebt genoemd? Wees gewaarschuwd dat je dezelfde kromtrekken kunt ervaren door het roesten en vastlopen van de Alcon/Peugeot remklauwzuigers. Dat is blijkbaar de oorzaak van het kromtrekken van de rotoren en ongelijke slijtage van de blokken.

Hé, goed gedaan voor het doorzettingsvermogen. Ik heb bijna net zo hard geprobeerd als jij met de dealer, in feite dacht ik bij het lezen van je bericht dat het dezelfde dealer was, maar toen je de klus zo goedkoop klaarde, wist ik dat het niet zo was lol. Het is belachelijk dat ze de rijstijl de schuld geven. Mij is precies hetzelfde verteld!
Ik denk niet dat je de remklauwen hebt genoemd? Wees gewaarschuwd dat je dezelfde kromtrekken kunt ervaren als gevolg van het roesten en vastlopen van de Alcon/Peugeot remklauwzuigers. Dat lijkt de hoofdoorzaak te zijn van het kromtrekken van de rotors en ongelijke slijtage van de remblokken.
Hoi,

Ik heb nog geen remklauwproblemen gehad, maar verwacht dat wel binnenkort. De dealer heeft gecontroleerd op vastzittende remklauwen, ze zeiden dat als we dat konden zien, ze het onder garantie zouden laten doen.
De voorkant zit vast, maar niet altijd, je kunt het voelen aan het stuur bij hogere snelheden van 70/80 km/u. Als ik stop, controleer ik vaak de temperatuur van de schijven met de achterkant van mijn hand om te zien of ze vastzitten. Als ze heet zijn, ga ik meteen naar de dealer. Maar sinds de schijf- en padwissel heb ik geen links of rechts trekken meer gehad. Misschien zitten de zuigers verder in de remklauw, naarmate de remblokken en schijven slijten, kan het terugkeren.

Ik heb de uitgebreide garantie eigenlijk alleen om de schijven en remklauwen te dekken, omdat die gekke prijzen hebben, dus als ik een claim moet indienen, zullen de jaarlijkse kosten zich terugbetalen.

In zekere zin is het geweldig om te horen dat ik niet de enige ben met kromgetrokken schijven, jammer dat je de kosten hebt gehad, maar je moet je afvragen waarom er geen terugroepactie is en zo niet, waarom ze de schijven dan niet gewoon vervangen als ze falen. Ik kan zien dat de kosten hoog zijn, maar ze moeten er een aantal per maand zien bij de klantenservice van Peugeot. Kan het merk Peugeot helemaal geen goed doen.

Ik heb een latere 19-plaat 263-versie waarbij de remklauwen/zuigers zijn veranderd van de RCZ R en 270 GTi's? Er is een extra zwart driehoekig onderdeel toegevoegd aan de onderkant van de remklauw, waar deze het dichtst bij de weg/het wiel zit, dus er zijn enkele wijzigingen aangebracht. Weet iemand?

Hoi,

Ik heb nog geen problemen gehad met de remklauwen, maar verwacht dat wel snel. De dealer heeft gecontroleerd op vastzittende remklauwen, zeiden ze dat als we dat konden zien, ze het onder garantie zouden laten doen.
De voorkant zit vast, maar niet altijd, je kunt het voelen aan het stuur bij hogere snelheden van 70/80 km/u. Als ik stop, controleer ik vaak de temperatuur van de schijven met de achterkant van mijn hand om te zien of ze vastzitten, als ze heet zijn, ga ik meteen naar de dealer. Maar sinds de schijf- en padwissel heb ik geen last meer van trekken naar links of rechts. Misschien zitten de zuigers verder in de remklauw, naarmate de pads en schijven slijten, kan het terugkeren.

Ik heb de uitgebreide garantie eigenlijk alleen om de schijven en remklauwen te dekken, omdat die waanzinnige prijzen hebben, dus als ik een claim moet indienen, zal de jaarlijkse kostprijs zich terugbetalen.

In zekere zin is het geweldig om te horen dat ik niet de enige ben met kromme schijven, jammer dat jij de kosten hebt gehad, maar je moet je afvragen waarom er geen terugroepactie is en zo niet, waarom ze de schijven dan niet gewoon vervangen als ze kapot gaan. Ik kan zien dat de kosten hoog zijn, maar ze moeten er een aantal per maand bij de klantenservice van Peugeot zien. Kan het merk Peugeot helemaal geen goed doen.

Ik heb een latere 19-plaat 263-versie waarbij de remklauwen/zuigers zijn veranderd van de RCZ R en 270 GTi's? Er is een extra zwart driehoekig onderdeel toegevoegd aan de onderkant van de remklauw, waar deze het dichtst bij de weg/het wiel zit, dus er zijn enkele wijzigingen aangebracht. Weet iemand?
Ik denk dat je de anti-vibratieblokken bedoelt. De mijne zijn er nu af, omdat ze niet compatibel zijn en ook niet nodig zijn met de rotors die Godspeed leverde. Peugeot gebruikte dit Alcon big brake system slechts ongeveer 30 maanden op de 270 pk 308's, dus ze geven niet om een paar klanten die een auto van 30.000 euro hebben gekocht, dat is de adviesprijs.

21 - 34 of 34 Posts