Peugeot Forums banner

307 EW10J4 2.0 ltr... HERKENT SLEUTEL NIET

2.8K views 20 replies 3 participants last post by  Peppipug  
#1 ·
OK jongens....besloten om deze langlopende saga onder een nieuwe kop te plaatsen.
Peppi is al vier dagen bij de dealers (160 kilometer ten oosten van ons).
Alles werkt behalve geen centrale vergrendeling, kan de achterklep niet openen, brandstofmeter
laat constant vol zien terwijl dat niet zo is en interieurverlichting gaat niet aan als
je de deur opent.
Ze hebben alles doorgelicht en met Diag Box geconstateerd dat
de sleutel niet met de BSI kan communiceren.
Motor start, versnellingsbak werkt naar behoren, alle lichten werken.
Het lijkt gewoon een probleem te zijn met centrale vergrendeling en beveiliging.
Heeft iemand goede ideeën?
Als het erop aankomt, denk ik dat het een BSI-vervanging of een nieuwe sleutel is??

#2 ·
OK jongens....besloten om deze langlopende saga onder een nieuwe kop te plaatsen.
Peppi is al vier dagen bij de dealers (160 km ten oosten van ons).
Alles werkt behalve geen centrale vergrendeling, kan de achterklep niet openen, brandstofmeter
laat constant vol zien terwijl dat niet zo is en interieurverlichting gaat niet aan als
je de deur opent.
Ze hebben alles doorlopen en met Diag Box geconstateerd dat
de sleutel niet met de BSI kan communiceren.
Motor start, versnellingsbak werkt naar behoren, alle lichten werken.
Het lijkt gewoon een probleem te zijn met centrale vergrendeling en beveiliging.
Heeft iemand nog goede ideeën?
Als het erop aankomt, denk ik dat het een BSI-vervanging of een nieuwe sleutel is??
OK...auto staat nog steeds bij de dealers en ik ben ervan op de hoogte gebracht dat ze een flash software-update van PSA Aust. hebben ontvangen, maar het niet aan de praat konden krijgen.
Ze gebruiken PP2K en Diag Box

Ik heb ook met BBA Reman gesproken en zij denken dat het misschien niet de BSI is.
Zou het de transponderring aan de basis van het contactslot kunnen zijn die problemen veroorzaakt?

#4 · (Edited)
De auto start niet als de sleutel niet wordt herkend!!

Uw auto start dus de auto HERKENT de sleutel

De sleutel bestaat uit 2 delen, de startonderbrekerchip, dit is het onderdeel dat wordt herkend

Het tweede deel is de afstandsbediening, deze bedient het vergrendelen en activeren en deactiveren van het alarm

Beide onderdelen zijn afzonderlijke systemen, maar als de auto start, zou de afstandsbediening NIETS anders beĂŻnvloeden dan het vergrendelen van de deuren, dus ik denk dat dit een SYMPTOOM is, niet de fout.

Mijn gok is een slechte aarde of een doorgebrande zekering.
Hallo Reliable, bedankt voor uw antwoord.
Ik heb elke zekering op de auto twee keer bekeken en ze zijn allemaal in goede staat.
Zoals u zegt, moet de BSI de sleutel herkennen als hij de auto laat starten en hij rijdt normaal.
Hier is een lijst die ik naar BBA Reman heb gestuurd, waaruit u misschien iets kunt halen.
Ik weet dat het niet het gemakkelijkste is om te diagnosticeren als ik 12.000 km ver weg ben ;o)).....>>>>

#5 ·
Centrale vergrendeling werkt niet en de kofferbak gaat niet open, dit wordt veroorzaakt door dezelfde oorzaak.

Gebrek aan interieurverlichting wordt waarschijnlijk veroorzaakt door dezelfde oorzaak waardoor de afstandsbediening niet werkt. Beide hebben permanente stroom nodig, zelfs als de ontsteking is uitgeschakeld. DIT is waar uw probleem ligt.

Probleem met achteruitrijlicht kan verbonden zijn via een gedeelde draad of kan een totaal apart probleem zijn.

De ontvanger voor het afstandsbedieningssignaal bevindt zich in de COMM-eenheid, maar dit is niet de decoderring die u noemt, want die is voor de startonderbreker, die prima werkt, dus NIET het probleem.

Gebrek aan 'bong' komt doordat de auto niet weet wanneer de deur wordt geopend.

Mijn advies is om de interieurverlichting aan de praat te krijgen, dit kan de andere problemen per ongeluk oplossen :)

Stuur de BSI NIET weg, het is een verspilling van tijd en geld, het is zeer onwaarschijnlijk dat dit het probleem is en uw gebrek aan lokale kennis is uw grootste probleem, aangezien een nieuwe BSI geprogrammeerd moet worden!

#6 ·
Centrale vergrendeling werkt niet en de kofferbak gaat niet open, wordt veroorzaakt door hetzelfde

Gebrek aan interieurverlichting wordt waarschijnlijk veroorzaakt door hetzelfde dat ervoor zorgt dat de afstandsbediening niet werkt, deze hebben beide permanente stroom nodig, zelfs als het contact is uitgeschakeld. DIT is waar uw probleem ligt.

Achteruitrijlichtprobleem kan verbonden zijn via een gedeelde draad of kan een totaal apart probleem zijn.

De ontvanger voor het afstandsbedieningssignaal zit in de COMM-eenheid, maar dit is niet de decoderring die u noemt, want die is voor de startonderbreker, die prima werkt, dus NIET het probleem.

Gebrek aan bong komt doordat de auto niet weet wanneer de deur wordt geopend.

Mijn advies is om de interieurverlichting aan de praat te krijgen, dit kan de andere problemen per ongeluk oplossen :)

STUUR de bsi NIET weg, het is verspilling van tijd en geld, het is zeer onwaarschijnlijk dat het het probleem is en uw gebrek aan lokale kennis is uw grootste probleem, want een nieuwe BSI zou geprogrammeerd moeten worden!
Hallo Reliable....heel erg bedankt voor uw begeleiding, zeer gewaardeerd. ;o)
DE BSI NIET wegsturen, brengt me nu in verwarring.
Ik wacht tot ik mijn PP2K-software heb ontvangen en kijk wat ik ermee kan doen.

Dus, is er een schakelaar van een of andere soort die de interieurverlichting regelt?
Ze werken normaal als ze in de auto aan en uit worden gezet.
De Comm2000-eenheid is jaren geleden onder garantie vervangen en heeft sindsdien nooit problemen veroorzaakt.

De interieurverlichting en de kofferbakschakelaar, samen met de centrale vergrendeling, leiden volgens de bedradingsschema's allemaal terug naar de BSI....dus ze zijn zeker met elkaar verbonden.
Zou het de moeite waard zijn om de deurkaart van de bestuurder te verwijderen om alles erachter te controleren?

Deze auto heeft zijn hele leven in een garage doorgebracht en is nooit buiten in de weersomstandigheden geweest.
De ruit heeft nooit gelekt en veroorzaakt BSI-problemen zoals ik heb gelezen.

#7 ·
De deur geeft het signaal, niet het licht zelf.

U moet het deurslotmechanisme en de bedrading van de deur naar de carrosserie controleren, deze stuurt een signaal naar de BSI om u te laten weten dat de deur ontgrendeld is. Een of beide kunnen defect zijn. U moet vaststellen dat de deur een ontgrendeld signaal naar de BSI stuurt. Het beste is om het bedradingsschema voor de deur te hebben om erachter te komen welke draad(en) het signaal stuurt.

Als de BSI een signaal krijgt dat de bestuurdersdeur ontgrendeld is en een signaal van het contactslot dat de sleutel erin en in de uit-stand staat, activeert deze de pieptoon om u te waarschuwen dat de sleutel in het contact zit. De chip in de sleutel moet echter door de BSI worden herkend om dit te laten gebeuren. Het zal ook de binnenverlichting inschakelen als de lichtschakelaar in de juiste positie staat.

#8 · (Edited)
De deur zal het signaal leveren, niet het licht zelf.

U moet het deurvergrendelingsmechanisme en de bedrading van de deur naar de carrosserie controleren, deze stuurt een signaal naar de bsi om u te laten weten dat de deur ontgrendeld is. Een of beide kunnen defect zijn. U moet vaststellen dat de deur een ontgrendeld signaal naar de bsi stuurt. Het beste is om het bedradingsschema voor de deur te hebben om erachter te komen welke draad(en) het signaal verzenden.

Als de bsi het signaal van de bestuurdersdeur krijgt dat ontgrendeld is en een signaal van het contactslot dat de sleutel erin staat en in de uit-stand staat, zal deze de piep activeren om u te waarschuwen dat de sleutel in het contact zit. De chip in de sleutel moet echter door de bsi worden herkend om dit te laten gebeuren. Hij schakelt ook de binnenverlichting in als de lichtschakelaar in de juiste stand staat.
Bedankt voor uw informatieve antwoord WillNZ...zeer gewaardeerd.
Ik leer al doende ;o))
Met sleutel in contact en deur open is er geen 'bong', maar ik kan de auto starten en er normaal mee rijden.
Komt dit omdat er twee onafhankelijke circuits zijn?
Voor zover ik begrijp is het de transponderring in de basis van het contactslot die de motor kan starten.
Om de centrale vergrendeling te laten werken, stuurt de transponderchip in de sleutel een signaal naar de signaaleenheid in Comm2000 die de BSI waarschuwt...klopt dit?
De binnenverlichtingscircuits en de achterklepschakelaar en de slotmotor zijn allemaal met elkaar verbonden en leiden allemaal terug naar de BSI.
Ik neem dinsdag (160 km oost) de bus naar Launceston om Peppi op te halen en hem naar huis te rijden en dan zal ik serieus nadenken over wat te doen.
Tegen die tijd zou mijn PP2K-softwarepakket met Lexia-3 gearriveerd moeten zijn en kan ik Syd serieus nemen!

#9 ·
Hoe meer info je ons geeft, hoe meer ik geloof dat je echte probleem een simpel probleem is met een kapotte stroomdraad/aarde, het is NIET computer gerelateerd.

Er KAN een probleem zijn in de BSI, maar in alle eerlijkheid, als er geen problemen zijn met waterinsijpeling en je per ongeluk niets hebt kortgesloten en ons dat niet hebt verteld, dan is dat zeer onwaarschijnlijk.

Als de auto geen open deur kan zien, piept hij niet en verwijst hij naar de sleutel in het contact, dit heeft NIETS met de sleutel te maken en dit is waar ik zou kijken.

#10 ·
Hoe meer info je ons geeft, hoe meer ik geloof dat je echte probleem een simpele stroomdraad/aardingsprobleem is, het is NIET computer gerelateerd.

Er KAN een probleem zijn in de BSI, maar eerlijk gezegd, als er geen waterproblemen zijn en je niets per ongeluk hebt kortgesloten en het ons niet hebt verteld, dan is dat zeer onwaarschijnlijk.

Als de auto geen open deur kan zien, piept hij niet en verwijst hij naar de sleutel in het contact, dit heeft NIETS met de sleutel te maken en dit probleem is waar ik zou kijken
Peppi komt morgen thuis en het onderzoek zal serieus beginnen.
Ik geloof dat de laatste twee weken een verspilling van tijd zijn geweest bij de dealers die er alleen tussen andere klussen aan werken....dat is het probleem met een bedrijf dat 12 merken aanneemt!!

Zoals ik al zei, in de 15 jaar dat we de auto hebben, is er niets verstoord om
kapotte draden te creëren en alles heeft perfect gefunctioneerd tot voor kort.
Ik zal beginnen met de simpele dingen.

Mijn PP2k-software is vandaag aangekomen en ziet er een goede kit uit, maar ik denk dat de cd wat uitzoekwerk zal vergen....tenzij iemand snel advies heeft over welke bestanden als eerste te openen.

#13 · (Edited)
Houd het alsjeblieft op 1 draad, het wordt nu echt verwarrend!
Sorry reliable406.....Ik ga nu verder in deze draad.

** Oorspronkelijk gepost door reliable406 Bekijk bericht
Radio piepen is nog meer extra info die je nooit eerder hebt gezegd.**

>>>>......Radio's piepen als ze niet gecodeerd zijn op de auto, dus het vin in het geheugen van de radio komt NIET overeen met het vin in de BSI op dit moment, anders zou de radio niet piepen.

Het lijkt er steeds meer op dat je BSI-instellingen opnieuw moeten worden gedaan, maar dit betekent niet dat je het naar BBA moet sturen.
Het kan allemaal zelf met planet worden gedaan ALS je methodisch werkt en geen haast hebt.

Je zult waarschijnlijk merken dat veel dingen verkeerd zijn ingesteld, alsof de auto een Franse specificatie met links stuur had, je zult ze allemaal opnieuw moeten instellen op de juiste specificatie

Klinkt alsof je oorspronkelijke probleem een lege batterij was ?>>>>>....

Reliable....het heeft nog nooit een lege batterij gehad....Ik ben erg analytisch over zulke dingen en altijd
zet hem elk weekend op de lader.....Mijn Jaguar staat de hele tijd op de lader,
er wordt niet mee gereden....gaat maar ongeveer één keer per week uit.
Al deze centrale vergrendelingsbullshit kwam gewoon uit het niets bijna een maand geleden
en het heeft meer dan twee weken bij de dealers doorgebracht zonder vreugde....wat ik niet kan begrijpen
omdat ze over alle nieuwste diagnostiek beschikken, maar er duidelijk niet bekend mee zijn!
Deze dealer heeft ongeveer 10 merken in de aanbieding en heeft pas in januari de
Tasmanian PSA-franchise overgenomen!
We hebben de afgelopen 15 jaar met succes met Peugeot samengewerkt, maar
zonder kennisgeving of waarschuwing verdween het en werd het overgenomen door Buckby Motors
die ook Mercedes, Subaru, Jaguar-Land Rover, Peugeot, Citroen, Renault, Skoda, Dodge en anderen behandelen.

Reliable, in antwoord op je opmerkingen.....het piepen van de radio is pas begonnen sinds het bij de dealers was en ze hebben duidelijk zitten spelen of weten niet hoe ze PP2k of Diag Box moeten gebruiken.
Mijn vrouw is echt pissig en ze heeft een e-mail gestuurd naar Peugeot Aust. waarin ze klaagt over de situatie en tot haar verbazing hebben ze daadwerkelijk gereageerd!
Ze hebben het Vin No. en anderen opgevraagd om de situatie te beoordelen.

#16 ·
Ze hebben duidelijk iets met de BSI gedaan en het komt nu niet meer overeen met de radio!!

Klinkt zeker alsof ze niet veel weten!

Ik denk nog steeds dat je oorspronkelijke probleem met de stroom te maken heeft
Betrouwbaar... je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
We hebben bijna 800 km afgelegd sinds ik de auto van de dealer mee naar huis heb genomen en alles loopt uitstekend, behalve de bovengenoemde problemen
plus de piepende radio!
Er is geen probleem met de aandrijflijn.

Druk op de vergrendelingsschakelaar op het dashboard en alle deuren worden vergrendeld, behalve de bestuurdersdeur.
Als je de bestuurdersdeur opent, wordt de automatische vergrendeling geannuleerd.
Nog steeds geen succes met de sleutelhanger.

Mijn vrouw heeft contact gehad met Peugeout Aust. en ze zijn natuurlijk zeer sympathiek geweest... zoals ze zouden zijn, ze kunnen zich geen slechte PR veroorloven!
Hoe dan ook, ze hebben het kentekennummer en het VIN van de auto opgevraagd... misschien komt er iets van.

#15 ·
Slechts een opmerking... ook al heb je nog nooit zitten knutselen, alleen al het gebruik van de auto en het raken van hobbels/kuilen etc. zal de boel opschudden, net als vochtigheid etc..

Gisteren had ik een vrolijke rit met een 406hdi waar ik net een nieuwe koppeling op heb gezet en de distributieriem heb vervangen. Alles weer in elkaar gezet en hij wilde niet starten. Toen kwam er een zoemend geluid uit de zekeringkast van de motor. Brandstoftoevoer gecontroleerd, niets. Zekeringen naar de pomp gecontroleerd. Oké. Pomp probeerde te draaien maar pompte niets naar het brandstoffilter. Brandstofpomp vervangen, nog steeds hetzelfde. Spanning naar de pomp gecontroleerd. Slechts 3,7V. Zekeringkast gecontroleerd die ook relais heeft voor de brandstofpomp. Leek in orde. Zekeringkast vervangen, nog steeds hetzelfde met zoemend geluid en geen echte spanning naar de pomp. Besloten om de aardingspunten achter de zekeringkast van de motor te controleren, ook al was ik er niet in de buurt geweest. Zag er goed uit, maar verwijderd, schoongemaakt, met kopervet ingesmeerd en vervangen. Probleem opgelost... ongeveer 4 uur verspild aan het vinden/repareren van een simpele fout die ik had moeten vermoeden toen ik het zoemen voor het eerst hoorde, simpelweg omdat ik niet in de buurt van de aardingspunten was geweest...

Dus denk niet dat je gebrek aan geknutsel de mogelijkheid van dit soort fouten heeft uitgesloten. Controleer ze. ;):thumb:

#17 ·
Even een opmerking... zelfs als je nog nooit hebt zitten rommelen, zal alleen al het gebruik van de auto en het tegenkomen van hobbels/gaten etc. de boel opschudden, net als vochtigheid etc.

Gisteren had ik een vrolijke rit met een 406hdi waar ik net een nieuwe koppeling op heb gezet en de distributieriem heb vervangen. Alles weer in elkaar gezet en hij startte niet. Toen kwam er een gezoem uit de zekeringkast van de motor. Brandstoftoevoer gecontroleerd, niets. Zekeringen naar de pomp gecontroleerd. Oké. Pomp probeerde te draaien maar pompte niets naar het brandstoffilter. Brandstofpomp vervangen, nog steeds hetzelfde. Spanning naar de pomp gecontroleerd. Slechts 3,7V. Zekeringkast gecontroleerd die ook relais voor de brandstofpomp heeft. Leek in orde. Zekeringkast vervangen, nog steeds hetzelfde met zoemend geluid en geen echte spanning naar de pomp. Besloten om de aardpunten achter de zekeringkast van de motor te controleren, hoewel ik er niet in de buurt was geweest. Zag er goed uit, maar verwijderd, schoongemaakt, met koper vet ingesmeerd en vervangen. Probleem opgelost... ongeveer 4 uur verspild aan het vinden/repareren van een simpele fout die ik had moeten vermoeden toen ik het gezoem voor het eerst hoorde, simpelweg omdat ik niet in de buurt van de aardpunten was geweest...
Dus denk niet dat je gebrek aan geknutsel de mogelijkheid van dit soort fouten heeft uitgesloten. Controleer ze. ;):thumb:
Hallo WillNZ...ja, ik begrijp waar je vandaan komt.
Eerder heb ik elke zekering, relais (moest een kleine messing draadborstel gebruiken om deze allemaal schoon te maken, omdat ze behoorlijk wat corrosie hadden verzameld)....en gemakkelijk toegankelijke aardpunten en schuurpapier gebruikt om ze schoon te maken en elektronische spray/smeermiddel en een klein beetje Nickel anti seize gebruikt.
Inclusief die achter de motor ECU in de zekeringkast.
Ik heb al een paar weken het dashboardkastje eruit en heb ook de toegankelijke aarding
aan de l/hand voetruimte die geassocieerd zijn met de BSI en dashboardkastje zekeringkast gedaan.
Omdat er geen actie is van de sleutel in het bestuurdersportierslot, denk ik dat ik daar zal beginnen....
of zou ik mijn tijd aan het verspillen zijn?

#18 ·
Door de vergrendelingsschakelaar op het dashboard in te drukken wanneer het contact aan staat... worden drie deuren en de kofferbak vergrendeld, maar niet de bestuurdersdeur... die handmatig vergrendeld moet worden.
Ik zou dan vaststellen dat er iets mis is met het slot van de bestuurdersdeur?
Nog steeds geen reactie van de sleutelhanger.

#20 · (Edited)
Ja, uit dat resultaat is ofwel het mechanisme zelf of de kabelboom defect. Controleer eerst de continuĂŻteit bij de verbinding tussen deur en post.
Dit alles moet wachten tot volgende week, want de meisjes hebben Peppi meegenomen op een tocht van 800 km naar het zuiden, naar New Norfolk, voor vier dagen. Uiteraard werkt de auto zelf perfect, mijn vrouw heeft hem de hele week voor haar werk gebruikt. Het zijn alleen die verdomde centrale vergrendeling en andere wankele problemen met de radio, de brandstofmeter en de ruitenwissers die hun eigen ding doen als het contact op stand één staat. Mijn PP2K/Lexia-3 softwarepakket is net verzonden, dus ik zou dat over een dag of tien uit het VK moeten verwachten. Ik heb wel gedacht aan direct downloaden, maar onze internetverbinding is daarvoor een beetje te wankel.

#21 · (Edited)
....>>>> Mijn excuses voor de verwarring van de threads, maar op dat moment kreeg ik geen antwoorden.
Ik zal dit voortzetten in de thread waarin de sleutel niet reageert, omdat dit nu het belangrijkste probleem is.

In antwoord op uw opmerkingen... het piepen van de radio is pas begonnen sinds hij bij de dealers was en ze hebben duidelijk zitten rommelen of weten niet hoe ze PP2k of Diag Box moeten gebruiken.
Mijn vrouw is echt pissig en ze heeft een e-mail gestuurd naar Peugeot Aust. waarin ze klaagde over de situatie en tot haar verbazing reageerden ze daadwerkelijk!
Ze hebben het chassisnummer en andere gegevens opgevraagd om de situatie te beoordelen.

Ik zal nu toekomstige reacties behandelen in de 'Sleutel reageert niet'-thread.......>>>>>

Nou, na een paar telefoontjes naar Peugeot Aust. lijken we in actie te komen!
Onze auto gaat volgende week maandag 14 mei terug naar de dealers om in samenwerking met de techneuten uit Sydney goed te worden aangepakt.
Hopelijk zullen ze Peppi weer volledig functioneel maken.
In de tussentijd functioneert hij perfect, behalve geen centrale vergrendeling en een paar bijbehorende problemen die hopelijk allemaal worden opgelost.
Mijn PP2K-software is OK aangekomen, maar de laptop waarop ik hem wilde installeren, is er mee gestopt, dus voorlopig heb ik dat in de ijskast gezet totdat we zien wat er volgende week gebeurt.
Blijf kijken...