Peugeot Forums banner

207 retrofit originele bluetooth module

30K views 23 replies 9 participants last post by  SpeedyK1wi  
#1 · (Edited)
Bluetooth ECU-module werkt nu - Zie mijn volledige instructies verderop in deze thread.

Ik heb een 2007 207 GTI waarin ik de Bluetooth-module wil plaatsen.

Ten eerste, kan iemand mij vertellen waar de Bluetooth-module zich bevindt??

Ik heb de kabelboom gecontroleerd en het lijkt erop dat de connector voor de radio en de bedrading voor de microfoon al aanwezig zijn.

Dus hopelijk kan ik gewoon de module installeren en de nodige codering doen en het zou allemaal moeten werken.

Ik zou heel graag de originele module gebruiken in plaats van een aftermarket-oplossing, maar Peugeot-dealers lijken erg onbehulpzaam te zijn en bieden alleen een Parrot aan !!??

#3 ·
Even een update van mijn originele bericht.

Ik kan nu bevestigen dat de kabel en stekker voor de Bluetooth-eenheid zich achter/boven het dashboardkastje bevinden, rechts van de zekeringkast. De kabel is erg kort en er lijkt geen montagebeugel of bevestiging voor de Bluetooth-module te zijn.

Ik heb ook bevestigd dat de kabel voor de microfoon al aanwezig is in de binnenverlichtingseenheid.

Ik heb een praatje gemaakt met een andere lokale Peugeot-dealer die erg behulpzaam leek te zijn en me het onderdeelnummer van de Bluetooth-module en de details gaf over hoe ik bij de Bluetooth-eenheid achter het dashboardkastje kon komen. Helaas waren beide instructies verkeerd voor mijn 207 (leek alleen voor een ander model te zijn) en de aansluiting op de Bluetooth-module die de dealer suggereerde, komt niet overeen met de stekker die al op mijn kabelboom is geĂŻnstalleerd.

Het lijkt erop dat zelfs het invoeren van mijn VIN-nummer in het Peugeot Service Box System de verkeerde informatie voor mijn auto oplevert!!! Geeft niet veel vertrouwen als ik ooit reserveonderdelen moet bestellen!!

Waarom moet dit zo moeilijk zijn?????

Dus nu hoef ik alleen nog maar de juiste Bluetooth-eenheid te identificeren en een manier te vinden om hem te monteren!!??

Zeker, een andere 207-eigenaar moet de originele Peugeot Bluetooth-module in zijn auto hebben gemonteerd?? Of is het te moeilijk en biedt Peugeot daarom alleen een Parrot aftermarket-oplossing aan??

#4 ·
Update over de voortgang van het plaatsen van een OEM Bluetooth Module/ECU in mijn 207 (Bj. 2007).

Dus ik heb een Continental Bluetooth ECU gekocht via eBay - Onderdeel #9675359580 / S180073002 - die afkomstig was van een 207 model uit 2010 en de USB-aansluiting bevatte.

Aangesloten op de Bluetooth ECU-aansluiting in de auto en het legde het hele CAM-communicatienetwerk tussen de ECU-modules plat, dus ik denk dat dit model niet compatibel is met de oudere auto's. Verwijderd en alles weer normaal.

DiagBox kan niet communiceren met de ECU, maar toen leek het hele CAM-netwerk beschadigd te zijn!! Alle waarschuwingslampjes gingen permanent branden (zelfs met het contact uit) en het display werd gewoon zwart!!! De auto startte en reed nog steeds, maar ik ging er niet zo mee rijden.

Ik heb nu een oudere Bluetooth ECU-eenheid besteld via eBay, die blijkbaar het originele model is dat in deze leeftijd van de 207 is geĂŻnstalleerd. Onderdeel #9666419080 / S122288001

Aantal vragen voor de experts op dit forum:-

1) Is er ergens een tabel met ECU-onderdeelnummers en compatibele auto's?? Gezien het probleem dat ik had, was het proberen een 2010 ECU in een 2007 auto te installeren!!

2) Is er informatie over de DiagBox-releases en welk bouwjaar van de auto ze ondersteunen. Zelfs 7.02 lijkt niet te oud te zijn voor mijn 2007 auto, omdat het de ABS ECU niet herkent.

Alle input om dit werkend te krijgen, wordt zeer gewaardeerd. Er lijken veel threads te zijn van mensen die deze upgrade willen uitvoeren, maar niemand heeft details gepubliceerd over het daadwerkelijk uitvoeren of werkend krijgen ervan!!??

Veel dank

#5 · (Edited)
Nog een update!

Ik had een paar antwoorden van een ander forum over de compatibiliteit van de Bluetooth ECU-modules op Peugeot-auto's.

Kan iemand deze bewering bevestigen??

"Vanaf ongeveer 2010 of het vernieuwde Peugeot 207-model werd de CAN-bus geĂĽpgraded naar Peugeot CAN+ Bus en de nieuwe ECU-modules zijn niet compatibel met het oudere CAN-netwerk."

Dus voor zover ik kan nagaan, kunnen de nieuwere Bluetooth ECU-modules die ook de USB-aansluiting bevatten, niet worden geïnstalleerd in de oudere 207-modellen. Voor zover ik kan nagaan, is er slechts één module (hoewel twee versies van verschillende leveranciers - Continental en Siemens) die werkt in de eerdere 207 van 2006/7 tot 2010.

Binnen DiagBox zijn er drie verschillende modellen voor de 207 - 207 VAN, 207 CAN en 207i. Weet iemand naar welke modellen van 207 deze verwijzen??

Nogmaals, alle input wordt gewaardeerd.

#6 · (Edited)
Eindelijk het Bluetooth ECU-module aan het werk gekregen !! :)

Na een paar valse starts en een algemeen gebrek aan informatie op de verschillende forums, heb ik eindelijk de originele OEM Bluetooth ECU-module aan het werk gekregen in mijn Yr2007 207-auto.

Deze instructies en onderdeelnummers zijn voor een rechtsgestuurde auto in het VK !!

Dus heeft de auto de nodige aansluitingen in de kabelboom ??

Behalve de basis 207-modellen werd Bluetooth als optie aangeboden en de bedrading zit meestal al in de kabelboom. Voordat u begint, controleer of er een AUX-aansluiting uit de kabelboom komt achter de radio (model RD4) en ik geloof dat u ook het centrale dashboarddisplay nodig heeft dat graphics bevat in plaats van alleen tekst (Type C).

De tweede kabel is voor de microfoon en kan worden gevonden door de interieurverlichting boven het hoofd te verwijderen.

De derde en laatste connector komt uit de kabelboom boven het dashboardkastje - Meer later.

U hebt ook toegang nodig tot de Peugeot DIAGBOX-software en Lexia-3-interface, omdat u de verschillende ECU-modules in de auto moet configureren.

Benodigde onderdelen:-

Ik heb een oudere Bluetooth ECU-unit gekocht via eBay, die de originele versie lijkt te zijn die in deze leeftijd van de 207 is geïnstalleerd. Onderdeelnummer 9666419080 / S122288001. Voor elke module zijn er vaak meer dan één leverancier en dus meer dan één onderdeelnummer - De S122288001 lijkt gemeenschappelijk te zijn voor de modules. De typische eBay-prijs voor deze unit is ongeveer £ 30.

Uit ervaring werken de nieuwere Bluetooth ECU-modules met de zijconnector en ook met een USB-aansluiting niet op de oudere auto's.

U hebt de plastic montagehouder nodig om de Bluetooth-module op zijn plaats te houden. SUP KLM/USB 6574.NE Onderdeelnummer: 9688441080 / A1026564 Omdat de sloopbedrijven (en eBay-verkopers) dit onderdeel normaal gesproken lijken te vergeten, kunt u het voor ongeveer ÂŁ 6 kopen bij een Peugeot-dealer.

U hebt de microfoon nodig die in de interieurverlichting boven het hoofd gaat. De goedkoopste manier om te kopen is door een hele lichtunit te kopen via eBay die al de microfoon bevat. Onderdeelnummer: 9651817180 of 9656164180 - Ik denk dat ze hetzelfde zijn ?? Dezelfde microfoon wordt gebruikt in bijna alle modellen van Peugeot- en Citroën-auto's, dus het is meestal gemakkelijk om er een te vinden voor een goede prijs (£ 10 tot £ 15 voor de hele lichtunit met microfoon).

Installatie:-

U kunt overwegen om een algemene diagnose te doen voordat u begint (met DIAGBOX).

Koppel de batterij los !!

Installeer eerst de microfoon in de interieurverlichting boven het hoofd. Verwijder eerst het licht (clips in een grotere behuizing - Buig de metalen clips niet !! Gebruik een schroevendraaier om ze voorzichtig los te maken) en verwijder vervolgens de hele plastic vorm. De clips zijn stijf !! Plaats de microfoon in de plastic vorm en sluit vervolgens de stekker aan op de aansluiting in de kabelboom. Plaats de lichtunit terug in de hemelbekleding.

Schuif de radio en de lade eronder uit en sluit de AUX-connector aan die zich in de hoofdkabelboom bevindt. De connector zit het dichtst bij het midden van de radio. De andere aansluiting is voor de cd-wisselaar.

Zet de radio terug!

Nu het leuke gedeelte !! We moeten het dashboardkastje verwijderen (of in ieder geval uit de weg laten vallen).

Verwijder de airco-ventilatieopening van de binnenkant van het dashboardkastje.

Duw de OBDII-aansluiting naar de zekeringkast - Knijp gewoon in de lipjes aan de linkerkant zodat deze los hangt.

Draai de zes Torx-schroeven los (2 langs de bovenkant, 2 aan de linkerkant en 2 onder de dashboardkastdeur).

Waarschijnlijk een goed idee om het licht uit het dashboardkastje te verwijderen, omdat het het gemakkelijker maakt om de kabels te leiden zonder ze te beknellen !!

Trek nu het dashboardkastje eruit, beginnend bij de bovenrand, en laat het gewoon in de voetenruimte vallen.

Draai de twee bouten los waarmee de metalen beugel die het dashboardkastje op zijn plaats hield, vastzat en verwijder de plastic clip die de ventilatiebuis vasthoudt.

U zou de kabel en de stekker voor de Bluetooth ECU-module aan de linkerkant moeten zien.

Plaats de Bluetooth-module in de plastic houder en klem de houder vervolgens aan de bovenkant van de metalen beugel.

Sluit de Bluetooth-module aan met de stekker op de kabelboom.

Bevestig met de twee bouten de metalen beugel met de Bluetooth-module weer op zijn plaats. Plaats de plastic clip die de ventilatiebuis vasthoudt terug.

Ik raad u ten zeerste aan om het dashboardkastje pas terug te plaatsen als u alles hebt getest en werkend hebt gekregen !!!

Sluit de batterij weer aan !!

Configuratie met DIAGBOX:-

Voer een algemene scan uit zodat u een overzicht heeft van alle ECU-modules.

Zorg er op de BSI-module voor dat u de Bluetooth-module hebt ingeschakeld (aanwezig).

Op de radio moet u de AUX 1-ingang inschakelen voor de KML/Nomad Handsfree-modus.

Op het multifunctionele scherm moet u de handsfree-telefoonfunctie inschakelen.

Op de Bluetooth-module kunt u ook de naam van het Bluetooth-apparaat instellen, bijvoorbeeld “Peugeot 207”

Eenmaal actief kunt u naar het telefoonmenu op het display van de auto gaan. Verwijder alle oude telefoons die mogelijk zijn gekoppeld door de vorige eigenaar van de Bluetooth ECU-module en dan kunt u uw telefoon koppelen (code is 1234).

Dat is het !! :)

U kunt het dashboardkastje nu terugplaatsen !!

Als u foto's van de installatie wilt, stuur me dan een PM of bekijk mijn Pinterest-link - https://uk.pinterest.com/bushell777/peugeot-207/

Succes

Alles goed, James

#12 ·
Stream

Hoi,

Kon je ook muziek streamen vanaf je telefoon?
Ik heb net dezelfde Bluetooth-module geĂŻnstalleerd, maar kan niet streamen. :(

Bedankt voor je antwoord alvast!

Eindelijk de Bluetooth ECU-module aan de praat gekregen !! :)

Na een paar valse starts en een algemeen gebrek aan informatie op de verschillende forums, heb ik eindelijk de originele OEM Bluetooth ECU-module aan het werk gekregen in mijn Yr2007 207-auto.

Deze instructies en onderdeelnummers zijn voor een rechtsgestuurde auto in het VK !!

Dus heeft de auto de nodige aansluitingen in de kabelboom ??

Allemaal behalve de basis 207-modellen boden Bluetooth als optie aan en de bedrading zit doorgaans al in de kabelboom. Voordat je begint, controleer je of er een AUX-aansluiting uit de kabelboom komt achter de radio (model RD4) en ik geloof dat je ook het centrale dashboarddisplay nodig hebt dat graphics bevat in plaats van alleen tekst (type C).

De tweede kabel is voor de microfoon en kan worden gevonden door de binnenverlichting van het plafond te verwijderen.

De derde en laatste connector komt uit de kabelboom boven het dashboardkastje - Meer hierover later.

Je hebt ook toegang nodig tot de Peugeot DIAGBOX-software en Lexia-3-interface, omdat je de verschillende ECU-modules in de auto moet configureren.

Benodigde onderdelen:-

Ik heb een oudere Bluetooth ECU-unit gekocht via eBay, die blijkbaar het originele model is dat in deze leeftijd van 207 is geïnstalleerd. Onderdeel #9666419080 / S122288001. Voor elke module zijn er vaak meer dan één leverancier en dus meer dan één onderdeelnummer - De S122288001 lijkt gemeenschappelijk te zijn voor de modules. De typische eBay-prijs voor deze unit is ongeveer £ 30.

Uit ervaring werken de nieuwere Bluetooth ECU-modules met de zijconnector en ook met een USB-aansluiting niet op de oudere auto's.

Je hebt de plastic montagehouder nodig om de Bluetooth-module op zijn plaats te houden. SUP KLM/USB 6574.NE Onderdeelnummer: 9688441080 / A1026564 Omdat de sloopbedrijven (en eBay-verkopers) dit normaal gesproken lijken te vergeten, kun je dit voor ongeveer ÂŁ 6 kopen bij een Peugeot-dealer.

Je hebt de microfoon nodig die in de plafondverlichting gaat. De goedkoopste manier om te kopen is door een hele lichtunit te kopen via eBay die al de microfoon bevat. Onderdeelnummer: 9651817180 of 9656164180 - Ik denk dat ze hetzelfde zijn ?? Dezelfde microfoon wordt gebruikt in bijna alle modellen van Peugeot- en Citroën-auto's, dus het is meestal gemakkelijk om er een te vinden voor een goede prijs (£ 10 tot £ 15 voor de hele lichtunit met microfoon).

Installatie:-

Je kunt een algemene diagnosecontrole uitvoeren voordat je begint (met DIAGBOX).

KOPPEL de batterij los !!

Installeer eerst de microfoon in de binnenverlichting van het plafond. Verwijder eerst het licht (klikt in een grotere behuizing - Buig de metalen clips niet !! Gebruik een schroevendraaier om ze voorzichtig los te maken) en verwijder vervolgens de hele plastic vorm. De clips zijn stijf !! Steek de microfoon in de plastic vorm en sluit vervolgens de stekker aan op de aansluiting in de kabelboom. Plaats de lichtunit terug in de hemelbekleding.

Schuif de radio en de lade eronder uit en sluit de AUX-connector aan die zich in de hoofdbedradingsboom bevindt. De connector is degene die het dichtst bij het midden van de radio zit. De andere aansluiting is voor de cd-wisselaar.

Plaats de radio terug!

Nu het leuke gedeelte !! We moeten het dashboardkastje verwijderen (of in ieder geval uit de weg laten vallen).

Verwijder de airco-opening van de binnenkant van het dashboardkastje.

Duw de OBDII-aansluiting naar de zekeringkast - Knijp gewoon in de lipjes aan de linkerkant zodat deze los hangt.

Draai de zes Torx-schroeven los (2 langs de bovenkant, 2 links onder en 2 onder de dashboardkastdeur).

Waarschijnlijk een goed idee om het licht uit het dashboardkastje te verwijderen, omdat het het gemakkelijker maakt om de kabels te leiden zonder ze te beknellen !!

Trek nu het dashboardkastje eruit, beginnend bij de bovenrand, en laat het gewoon in de voetenruimte vallen.

Draai de twee bouten los waarmee de metalen beugel die het dashboardkastje op zijn plaats hield, vastzat en verwijder de plastic clip die de ventilatiebuis vasthoudt.

Je zou de kabel en de stekker voor de Bluetooth ECU-module aan de linkerkant moeten zien.

Plaats de Bluetooth-module in de plastic houder en klik de houder vervolgens vast aan de bovenkant van de metalen beugel.

Sluit de Bluetooth-module aan met de stekker op de kabelboom.

Bevestig de metalen beugel met de twee bouten weer op zijn plaats met de Bluetooth-module.

Plaats de plastic clip die de ventilatiebuis vasthoudt terug.

Ik raad je ten zeerste aan om het dashboardkastje pas terug te plaatsen als je alles hebt getest en werkend hebt !!!

Sluit de batterij weer aan !!

Configuratie met DIAGBOX:-

Voer een algemene scan uit zodat je een overzicht hebt van alle ECU-modules.

Zorg er op de BSI-module voor dat je de Bluetooth-module hebt ingeschakeld (aanwezig).

Op de radio moet je de AUX 1-ingang inschakelen voor de KML/Nomad Hands Free-modus.

Op het multifunctionele scherm moet je de telefoon Hands Free-functie inschakelen.

Op de Bluetooth-module kun je ook de naam van het Bluetooth-apparaat instellen - bijvoorbeeld “Peugeot 207”

Als het eenmaal draait, kun je naar het telefoonmenu op het autoscherm gaan. Wis alle oude telefoons die mogelijk zijn gekoppeld door de vorige eigenaar van de Bluetooth ECU-module en dan kun je je telefoon koppelen (code is 1234).

Dat is het !! :)

Je kunt het dashboardkastje nu terugplaatsen !!

Als je wat foto's van de installatie wilt, stuur me dan een PM of bekijk mijn Pinterest

Succes

Alles goed, James

#11 ·
Hallo Reliable406,

Veel succes met het aan de praat krijgen van de Bluetooth-module in uw C4. Ik heb alleen ervaring met het werkend krijgen van deze in een 207, maar ik ben er zeker van dat het proces erg vergelijkbaar zal zijn.

Hopelijk zit de bedrading al in de kabelboom, dus het is alleen een kwestie van uitzoeken waar PSA de Bluetooth-module heeft verstopt !!!???

Laat het me weten als je vragen hebt.

Veel succes,
James

#13 ·
Hallo Bushellj, ik wil graag hetzelfde proberen, alle hulp wordt gewaardeerd, 207 op 56 plaat, het heeft een cd-speler met 6 cd-wisselaar eronder. Ik wil bluetooth voor handsfree bellen plaatsen, geen streaming. Is het mogelijk om te doen? foto's van de module die je hebt? of bedoel je dat je een nieuwe radio hebt gekregen? Bedankt Stelios

#14 ·
Daar aankomen

Hallo Bushellj, ik wil proberen hetzelfde te doen, alle hulp wordt gewaardeerd, 207 op 56 plaat, het heeft een cd-speler met 6 cd-wisselaar eronder. Ik wil bluetooth voor handsfree plaatsen, geen streaming.
Is het mogelijk om dit te doen? foto's van de module die je hebt? of bedoel je dat je een nieuwe radio hebt?
Bedankt
Stelios
Ik heb de binnenverlichting gecontroleerd, geen microfoon, dus bestel er een van ebay.
Ik heb het dashboardkastje geopend, maar kan niet vinden waar de bluetooth-stekker zit, heeft iemand een foto alsjeblieft. Is het verborgen bovenop de zekeringkast? Is het een kabel of aansluiting op de carrosserie?

Bedankt

#15 ·
Hallo Pegtop.

De eerdere Bluetooth-module die in 207-modellen tot ongeveer 2010 werd gemonteerd, ondersteunt alleen Hands Free - Ze ondersteunen het streamen van muziek via de Bluetooth-verbinding niet!!

De vroege Bluetooth-modules hebben de aansluiting aan het einde van de module. De latere Bluetooth-modules hebben de Bluetooth- en USB-aansluiting aan de zijkant en deze zijn niet compatibel met de eerdere auto's.

Sorry, je kunt de latere Bluetooth-modules niet in de vroege auto's installeren - ik heb het geprobeerd en het vergrendelt gewoon het hele CAN-netwerk in de auto!!!

Latere 207-modellen vanaf ongeveer 2010 gebruiken de latere Bluetooth-module met de USB-aansluiting en deze ondersteunen het streamen van Bluetooth-muziek via de Head Unit.

James

#17 ·
Update, de module geĂŻnstalleerd, de software gekregen en geconfigureerd. Ik had de kabel niet naar het binnenlicht van het dak voor de microfoon. Ik heb een microfoon met lange kabel uit China gehaald, ÂŁ7,20, op de BT-module gaan pin 17 en 18 naar pin 1 en pin 3 (het bedradingsschema gevonden op een andere post), de kabel aangesloten en alles werkt nu. Mijn PUG heeft nu handsfree.
Een hele grote DANK U aan BushellJ voor het helpen zoeken naar de onderdelen/het installeren van de kit en aan mijn buurman voor het helpen met de kabelverbindingen en het leggen van de kabel.
Nu verder naar de volgende stap.... de radio upgraden naar een van de Peugeot 208 of de RD45 die een USB-aansluiting heeft om Griekse muziek te kunnen afspelen..... Deze Franse auto's spreken geen Grieks..... :)

#18 · (Edited)
Oké, weer een update voor wie wil updaten naar bluetooth.
Ik heb de RD4-update voltooid zoals ik al eerder zei, moest de microfoon handmatig aansluiten op pin 17,18 van de BT-stekker achter het dashboardkastje. RD4 geeft je alleen BT voor telefoongesprekken.
Toen kreeg ik de RD45 stereo, die heeft BT en USB en AUX, je kunt ze allemaal gebruiken. Je moet ook het display updaten. Ik had een EMF-C OPA CEM display dat niet werkte om de telefoon met BT op de RD45 aan te sluiten. Het werkte prima met de RD4. Je moet het EMF-C OPA CEM1 display hebben dat wordt geleverd met het model van 2009 of later. De microfoon wordt rechtstreeks aangesloten op de achterkant van de stereo waar de RD4 BT-aansluiting zat (deze heb je niet meer nodig op RD45)..... En RD45 heeft ook BT muziek streaming.
Dus de RD45 upgrade is beter dan de RD4 en is goedkoper als je op ebay kijkt en de stereo en display voor een goede prijs vindt. Ik heb ÂŁ100 betaald voor beide. Microfoon en de rest van de kabels kosten tussen ÂŁ1,50 en ÂŁ15 uit China, en ze werken prima.
Ook heb ik de cruise control ingeschakeld, een stick uit China voor ÂŁ11 gekregen en ingeschakeld op de GiagBox. Je hoeft alleen de snede in de stuurhoes te maken. 5 minuten werk. Ik kan 31MPH met de 4e versnelling cruise..... sowieso niet fijn voor de auto bij lage snelheid en 4e versnelling. Net getest omdat ik op de forums las dat je 40/50MPH of meer nodig hebt om de cruise control te laten werken.
Als je advies nodig hebt, laat het me dan weten.

#24 ·
Ok, nog een update voor wie wil updaten naar bluetooth.
Ik heb de RD4-update voltooid zoals ik al eerder zei, moest de microfoon handmatig aansluiten op pin 17,18 van de BT-stekker achter het dashboardkastje. RD4 geeft je alleen BT voor telefoongesprekken.
Toen kreeg ik de RD45 stereo, die heeft BT en USB en AUX, je kunt ze allemaal gebruiken. Je moet ook het display updaten. Ik had een EMF-C OPA CEM display dat niet werkte om de telefoon met BT op de RD45 te verbinden. Het werkte prima met de RD4. Je moet het EMF-C OPA CEM1 display krijgen dat wordt geleverd met het model van 2009 of later. De microfoon wordt rechtstreeks aangesloten op de achterkant van de stereo waar de RD4 BT-aansluiting zat (deze heb je niet meer nodig op RD45)..... En de RD45 heeft ook BT-muziekstreaming.
De RD45-upgrade is dus beter dan de RD4 en is goedkoper als je op ebay kijkt en de stereo en het display voor een goede prijs vindt. Ik heb ÂŁ100 betaald voor beide. Microfoon en de rest van de kabels kosten tussen ÂŁ1,50 en ÂŁ15 uit China, en ze werken prima.
Ook heb ik de cruise control ingeschakeld, een stick uit China voor ÂŁ11 gekregen en ingeschakeld op de GiagBox. Je hoeft alleen maar de snede in de stuurhoes te maken. 5 minuten werk. Ik kan 31MPH met de 4e versnelling cruise..... sowieso niet fijn voor de auto voor lage snelheid en de 4e versnelling. Net getest omdat ik op de forums las dat je 40/50MPH of meer nodig hebt om de cruise control te laten werken.
Als je advies nodig hebt, laat het me dan weten.
Sorry dat ik een oud topic oprakel, maar als ik dit zou doen, zou ik dan de bluetooth module voor de RD4 moeten plaatsen om het te laten werken of is deze al geĂŻntegreerd in de RD45 zodat alles werkt?

#19 ·
Hallo Bushellj, ik heb een Peugeot 207/2008, 1.6HDI 110. Het is een volledig uitgeruste auto, maar helaas heeft de auto geen Bluetooth-optie. Hij werd geleverd met een ingangskabel in het dashboardkastje van Peugeot, en ik heb ook een RD4 zoals u zei. Maar toen ik het dashboardkastje eraf haalde, vond ik geen kabel om de Continental-module aan te sluiten die ik van eBay heb gekocht. Kunt u me helpen met de referentie van de 18-pins en 4-pins kabels of waar ik ze kan kopen. Ik kijk uit naar uw hulp. Bedankt Nouri

#22 ·
Hoi
Iemand hulp aub?
Bedankt
Killer draad!!
Ik geef mijn ideeën voor mijn C4 Picasso!

Wat betreft 207. Mijn 2010 sport heeft al Bluetooth, maar ik geloof dat dit komt door de rd45 head unit in plaats van een externe module die nodig is voor rd4 zoals in deze thread wordt vermeld. Rd45 bevat ook aux- en USB-ingangen.
Heb ik het goed dat de rd4 Bluetooth-module in de bovenstaande gids geen Bluetooth-muziekstreaming doet? Alleen telefoon?
Rd45 doet beide.

Groeten allemaal