Aanhoudend probleem met mijn Pug 207 1.6hdi sport. Bouwjaar 2008. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht en kort daarna verscheen het 'Anti-vervuilingsfout'-display met het motormanagementlampje. Ik ben naar een lokale Peugeot-dealer gegaan en heb hem aangesloten op de computer, die een code liet zien waarvan ze me vertelden dat deze waarschijnlijk de E.G.R.-klep defect was. Ik ben naar eBay gegaan en heb een nieuwe egr-klep gekocht die ik heb gemonteerd. Geen verandering, de fout en het motorlampje bleven branden, maar de auto reed prima, veel pit en blijkbaar normaal. Een paar maanden later, toen ik een vrachtwagen wilde inhalen met een snelheid van ongeveer 60 mph, klonk er een piep van het dashboard en sloeg de motor af, ik slaagde erin om in een zijweg te rollen. De motor wilde tijdens het uitrollen niet meer starten, maar toen de auto tot stilstand kwam, startte hij normaal. Ik vervolgde mijn reis zonder verdere problemen. De motor begon vaker af te slaan totdat het nu onveilig is om hem op de weg te nemen. Ik ben naar een lokale garage gegaan die zei dat het waarschijnlijk de EGR-klep was. Ik heb de klep eraf gehaald en hij was niet verstopt, alleen een beetje roet rond de binnenkant van de poorten. Ik heb een codelezer aangesloten die een code gaf voor een te hoge brandstofrail-druk. Live data op de codelezer gaf 3.600 psi tot een maximum van 14.500 psi bij hoge toeren onder belasting. Iemand ideeën wat het probleem kan zijn? P.s. Een seconde of zo voordat de motor afslaat, is een zwaarder "dieselklop" te horen. Wanneer de motor afslaat, wordt een oliedruk te laag alarm weergegeven.