Peugeot Forums banner

2017 1.6 hdi olie/diesel lekkage onder luchtfilterbox

1 reading
4.2K views 9 replies 5 participants last post by  essdoubleyoo  
#1 ·
Hallo,

Zoals in de titel staat, heb ik de luchtfilterbox eraf gehaald en er zit olie/diesel/koolstof op de componenten eronder. Iemand ideeën wat dit kan veroorzaken?

Veel dank
Image

Image

Image

Image

#2 ·
Droog alle brandstof van de bovenkant van de injectoren en de retourleidingen af. Kijk dan of het terugkomt.

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn model uit 2015, en dat was in 2017 toen het nog onder garantie viel. Ik bracht het naar een Peugeot-dealer en ze eisten dat ik £ 250 betaalde om het te

#4 · (Edited)
Nog onder garantie, breng het dan naar hen. Zo niet, dan moet u alle olie verwijderen met een geschikte ontvetter en vervolgens zoeken naar de lekkage, het kan een kleppendeksel of een injector(en) zittingen zijn, lekkage (zoals vermeld), zou in eerste instantie mijn gedachten zijn. Ervan uitgaande dat er geen DTC's of andere problemen zijn.
Het helpt als u de motorcode van posities 6,7,8 van het VIN opgeeft.

#6 · (Edited)
Waarschijnlijk identiek aan een (althans voor motor gerelateerde componenten, mogelijk meer) PEUGEOT 308 (T9) 1.6 HDi 120 DV6FC (BHZ) vanaf 2014
Het kan handig zijn om te weten dat dit waarschijnlijk is.

Beide zijn opgenomen in Peugeot servicebox online voor OEM-onderdelen en informatie. (kan betaalde toegang zijn, weet nooit zeker hoe het werkt, ik gebruik het niet)

#9 ·
Dacht even dat ik jullie allemaal uit de ellende zou helpen....

Deze fout heeft een TSB en komt zeer vaak voor bij bepaalde series motoren.

De lekkage ontstaat tussen de cilinderkop en de nokkenasdrager. Iets met te weinig kit daar af fabriek. Of slecht aangebracht. Heb er onlangs 2 in de garage gehad hiervoor.

Niet te verwarren met de naad tussen de twee helften van de nokkenasdrager, dit is de naad tussen de drager en de kop.

Uiteraard moet je de drager en nokkenas verwijderen om schoon te maken en opnieuw af te dichten, dus je kunt hem net zo goed tegelijkertijd trakteren op een distributieriem en pomp.

Succes