Hallo, ik ben nieuw op het forum en heb een Peugeot (nou ja, niet helemaal, had vroeger een 205GTi en 405Mi16), en hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem... Ik heb de bovenstaande auto heel goedkoop gekocht van een vriend van een vriend als een niet-rijder en ik hoop hem te kunnen repareren zodat mijn zoon hem als zijn eerste auto kan gebruiken. Het voertuig is in prima staat, maar heeft de fout dat hij wel prima ronddraait, maar gewoon niet aanslaat. Een kleine terugblik op waar we de auto vandaan hebben... De vorige eigenaar van de persoon van wie ik hem kocht, had hem bijna vanaf nieuw. De onderhoudsgeschiedenis is goed, de distributieriem is in de afgelopen 2 jaar (10.000 mijl geleden) vervangen en er is goed voor gezorgd. Blijkbaar had hij een slechte periode met de auto (ik weet niet waarom), wat resulteerde in het vervangen van de BSM, nieuwe sleutels en de ECU (ik geloof dat dit allemaal is gedaan door JC Cars in Norwich, gebaseerd op de sticker op de ECU). De auto is 18 maanden geleden verkocht aan de persoon van wie we hem hebben gekregen. Alles werkte vele maanden prima. In juni slaagde hij voor de APK zonder grote problemen (band & kentekenplaatlamp), en toen verscheen begin juli een fout waarbij de motor niet aansloeg bij het starten. Hij heeft nooit de moeite genomen om dit te onderzoeken, omdat hij op het punt stond naar de VS te verhuizen, vandaar de super goedkope prijs. De huidige situatie is als volgt...
- De auto slaat niet aan zoals vermeld
- Ramen, knipperlichten & ruitenwissers werken niet - heb alle zekeringen gecontroleerd, maar ik herinner me ergens gelezen te hebben dat deze niet werken als de krukassensor problemen heeft.
- Beide sleutels werken - de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling werkt - de auto piept met de sleutel in het contact en de deur open
- Ik heb mijn Autel MK808-lezer aangesloten en de volgende codes gekregen:
- P0193 - Dieseldruksignaal Circuit open of kortsluiting naar plus, of waarde te hoog
- P0122 - EGR-gasklepstand herhaal signaal Kortsluiting naar massa of waarde te laag
- P0113 - Inlaatluchttemperatuursensor signaal (debietmeter) Circuit open of kortsluiting naar plus, of waarde te hoog
- P0473 - Uitlaatdrukverschilsensor signaal Circuit open of kortsluiting naar plus, of waarde te hoog
- BSI-reset omdat ik weet dat de accu in/uit de auto is geweest, ook volledig opgeladen
- Nokkenas-/krukassynchronisatie = Nee, zelfs bij het starten - de riem draait wel, net als de krukas- en nokkenaspoelies, de riem ziet er goed uit, hoewel hij naar mijn mening wat los lijkt te zitten
- Motortoerental = 0 tpm, zelfs bij het starten
- Gemeten brandstofdruk = 289
- Ik krijg 7,5 V op de signaaldraad van de krukassensor met het contact aan - ik dacht dat dit hoger zou zijn, maar kan geen specificaties vinden?
- De auto start als ik Easy Start in de inlaat spuit, klinkt rauw, wat ik verwacht.
- Alle zekeringen en aansluitingen gecontroleerd op continuĂŻteit/corrosie en alles ziet er voor mij in orde uit.
- Ik heb de krukassensor voor de zekerheid vervangen, maar dat maakte geen verschil voor bovenstaande metingen. De connectorbedrading leek ook in orde te zijn.