Peugeot Forums banner

107 koplamp probleem

12K views 9 replies 4 participants last post by  Hromik  
#1 ·
Hallo,
Ik heb een probleem met de koplampen van mijn Peugeot 107.
Nadat de laatste lamp kapot ging, heb ik deze vervangen door een nieuwe set, maar een ervan was als een kaarslicht, niet volledig aan zoals het hoort en op het dashboard staat het grootlicht constant aan, zelfs als het grootlicht uit is. Eerst dacht ik dat het het verkeerde type lampen was, dus kocht ik een andere set waarvan ik weet dat deze correct is, maar nog steeds hetzelfde.
Peugeot wil meer tijd voor onderzoek waarvoor ik al 2 uur heb betaald en ze hebben niets gevonden.
Hadden jullie iets soortgelijks en zo ja, wat was of kan een probleem zijn?
Image

Image

#3 · (Edited)
Ik heb een bedradingsschema voor de verlichting van een 107 bijgevoegd. Ik weet niet zeker of dat de juiste versie voor uw auto is, maar zo ja, dan is het zeer waarschijnlijk dat zekering F6 is doorgebrand. Als zekering F6 is doorgebrand, krijgt de rechterkoplamp stroom via het grootlicht-dashboardlampje, zodat deze en beide groot- en dimlichten aan de rechterkant zwak branden.

Als de zekering in orde is, is het mogelijk dat de witte 3-pins stekker bij de koplampen niet goed contact maakt.

Attachments

#6 ·
Ik heb een bedradingsschema voor de verlichting van een 107 bijgevoegd. Ik weet niet zeker of dat de juiste versie voor uw auto is, maar zo ja, dan is het zeer waarschijnlijk dat zekering F6 is doorgebrand. Als zekering F6 is doorgebrand, krijgt de rechterkoplamp stroom via het grootlicht-dashboardlampje, zodat deze en zowel de grootlicht- als de dimlicht-rechterkantlampen zwak branden.

Als de zekering in orde is, is het mogelijk dat de witte 3-pins stekker bij de koplampen niet goed contact maakt.
Bedankt daarvoor, ik zal het proberen als ik thuiskom. 👍

#9 ·
In dat geval moet het de aarde zijn voor het licht, denk ik.

Verzonden vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
In dat geval moet het de aarde zijn voor het licht, denk ik.
Als het SEDRE-bedradingsschema dat ik heb gevonden correct is, is de bedrading van de koplampen vrij ongebruikelijk. De groot- en dimlichten worden gevoed door dezelfde zekering (F6), dus het schakelen lijkt aan de aardekant te zitten. De twee dashboardlampen hebben hun eigen zekering (F7) en als F6 doorbrandt, lijken de grootlichten, dimlichten en dashboardlampen effectief in serie te zijn geschakeld en gevoed te worden door F7.