Peugeot Forums banner

1.6hdi boost sensor locatie

2 reading
15K views 5 replies 3 participants last post by  yurtcircle  
#1 ·
Hallo iedereen.

Ik probeer momenteel een TDI Tuning box te installeren waarvoor 2 sensoren moeten worden gelokaliseerd: brandstof & boost. Ik heb de brandstof gevonden, maar ik kan niet uitzoeken welke de boost is.

De instructies tonen een compleet andere motor en wijzen naar de achterkant links en zeggen alleen "gelegen op het inlaatspruitstuk aan de voorkant van de motor", wat ironisch is als ze naar de achterkant wijzen!!!

Alle hulp bij het lokaliseren van de sensor die ik eruit moet halen, wordt zeer gewaardeerd. Ik wil natuurlijk niet de verkeerde eruit trekken!

Bedankt bij voorbaat

#3 ·
Moet zich linksachter of achteraan de motor onder de airbox bevinden, verbonden door een korte slang.

Zie deze thread - 1.6 HDI boost sensor locatie
Ziet eruit als het gasklephuis linksboven en er zit een sensor achter (rode pijl, zie bijlage) maar hij past niet op de connector, veel te groot.

De luchtfilterbox zit rechtsonder maar lijkt geen sensoren te hebben aangesloten.

Ik vroeg me af over de sensoren (gele & groene pijlen) maar ik denk dat de gele pijl de MAF-sensor is? Niet zeker over de groene pijl??

Google is ongeveer zo nuttig geweest als een mankini in een moesson om me te voorzien van wat ik zoek!!! Alles gevonden behalve!!!

Image

#4 ·
Airbox (met luchtfilter erin) bevindt zich aan de achterkant van de motorruimte, wat u in de inlaatresonator hebt gemarkeerd.

De gele pijl ziet eruit als een luchttemperatuursensor/MAF

Groen is het ontluchtingsventiel en rood is de connector voor het gasklephuis.

Zoals in andere threads is getoond, bevindt het zich hoogstwaarschijnlijk onder de airbox.

Verzonden vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk

#5 ·
Airbox (met luchtfilter erin) bevindt zich aan de achterkant van de motorruimte, wat je hebt gemarkeerd in de inlaatresonator.

De gele pijl ziet eruit als een luchttemperatuursensor/MAF

Groen is het ontluchtingsventiel en rood is de connector voor het gasklephuis.

Zoals in een andere thread getoond, zit het hoogstwaarschijnlijk onder de airbox

Verzonden vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
Image

Aaahh ok. Dus (zoals hierboven) rode cirkel is resonator en zoals ik het begrijp, blauwe cirkel is turbo, paarse cirkel is demper en groene cirkel airbox en filter?

Blauwe pijlen zijn luchtstroom in en gele pijlen turbo-opgeladen stroom tot aan het gasklephuis.

Dus als de druksensor de turbodruk meet, dan moet deze zich logischerwijs na de turbo bevinden, niet ervoor, toch? Dus aan de linkerkant van de motor, niet rechts?

Het is alleen zo dat de airbox alleen de MAF/luchttemperatuursensor heeft en verder niets, en dat is vóór de turbo.

Instructies zeggen linksboven op het spruitstuk, dus zou je zeggen dat het spruitstuk onder de airbox begraven ligt en de sensor ervoor ergens linksboven zit?