Peugeot Forums banner

Wat is U3FFF Brandstof Hogedrukcircuit. Brandstofdruk lager dan de referentiewaarde?

17K views 6 replies 5 participants last post by  petej247  
#1 ·
Beste community,

Onlangs heb ik een informatieverzoek geschreven over bepaalde foutcodes die mijn 2016 blue hdi 1.6 diesel produceert.

Nadat ik mijn auto 2 weken geleden naar de reparatiewerkplaats heb gebracht om de code uit te lezen, hebben ze deze gewist, maar de volgende code verscheen opnieuw bij de tweede lezing:

U3FFF Brandstof hogedrukcircuit. Brandstofdruk lager dan de referentiewaarde - tijdelijk.

Kunt u mij alstublieft adviseren welke service ik van de reparatiewerkplaats moet vragen en hoe ernstig dit probleem is?

Bedankt!
Ben

#4 ·
Ik heb hetzelfde probleem. De kilometerstand is 123.000 km en de brandstoffilter is ongeveer 15.000 km geleden vervangen. Meestal verschijnt dat bericht na een paar langere start-stops. Het brandstofdrukverschil is 10-15 bar lager dan de referentie onder belasting en 5-10 bar stationair. Soms, wanneer de motor stopt bij het stoplicht, blijft de referentiewaarde op 350 bar staan, maar daalt de werkelijke druk naar 4 bar. Is dat normaal?

#5 ·
Als het brandstoffilter is vervangen, is het waarschijnlijk de brandstofdrukregelaar op de HP-pomp van een defecte injector. Heeft u nog andere symptomen, zoals een luid dieselklopgeluid of slecht starten bij koud weer?

#7 ·
Als de brandstoffilter is vervangen, is het waarschijnlijk de brandstofdrukregelaar op de HP-pomp van een defecte injector. Heeft u nog andere symptomen zoals een luid dieselklopgeluid of slecht starten bij koud weer?
Hoi, ik heb dezelfde foutcode en heb de filter ongeveer 5/6 weken geleden vervangen, omdat ik dacht dat de filter de oorzaak van de fout kon zijn. De symptomen omvatten inderdaad een onregelmatige loop wanneer de regeneratie wordt aangevraagd en ingeschakeld. De brandstofdruk lijkt grotendeels de gevraagde waarde te volgen.

Ik heb

PATS-vloeistof toegevoegd
Pats-vloeistofpomp vervangen
Brandstoffilter vervangen
DPF gereinigd en regeneratie heeft plaatsgevonden

Het probleem lijkt nu te zijn: Regeneratie ingeschakeld (gemeld door de lezer), onregelmatige loop en een bijna onmiddellijk servicelampje / motorlampje / risico op verstopt DPF / U3FFF (FF) fout

Nieuwste schermafbeeldingen hieronder - bedankt bij voorbaat voor advies.

Image

Image

Image