Peugeot Forums banner
Status
Not open for further replies.

Start/stop-functie permanent uitschakelen

55K views 24 replies 18 participants last post by  noddy-hol  
#1 ·
Hallo mensen. Ik ben een zeer gelukkige eigenaar van een 5008 GT, mijn vraag aan jullie is hoe ik de start/stop-functie permanent kan uitschakelen, zodat ik het niet elke keer handmatig hoef te doen. Is het mogelijk?? Bedankt

#4 ·
Hallo. Mag ik vragen waarom u het permanent wilt uitschakelen?
Ik vind het overdreven agressief/ambitieus... Ik heb het op andere auto's gehad waar er zeker een langere vertraging is voordat het wordt geactiveerd... bijvoorbeeld, als ik thuiskom, rijd ik voor de oprit en ga dan achteruit in... soms, tussen het stoppen en het selecteren van achteruit, zal de S/S inschakelen.Ik heb het ook een paar keer gehad toen ik stond te wachten om de weg op te draaien en het zal inschakelen... hoewel het, als ik me niet vergis, lijkt niet in te schakelen als je knipperlichten aan hebt...

#6 ·
Hallo allemaal

Oké, nu ik mijn 5008 een paar weken heb, kan ik nu zien wat je bedoelt over de SS die te vroeg komt.
Ik naderde een rotonde (VK) en wilde gaan omdat er genoeg afstand was voor mij om te gaan voordat de volgende auto kwam, maar de SS was ingeschakeld en de acceleratie was vertraagd en ik had mijn eerste bijna-ongeluk.
Al mijn andere auto's met SS wachtten een paar seconden NADAT de auto volledig tot stilstand was gekomen voordat de SS zou inschakelen.
Ik zal met Peugeot over deze functie praten en kijken of de software kan worden bijgewerkt om deze fout te verhelpen.

Save
#7 ·
Helaas kan de Start / Stop-functie niet permanent worden uitgeschakeld.
De emissiecijfers die aan de relevante overheidsinstanties over de hele wereld worden verstrekt waar de auto verkocht gaat worden, worden samengesteld met deze functie ingeschakeld.
Deze uitschakelen zou natuurlijk een (potentieel zeer kleine) verandering van deze cijfers teweegbrengen en de fabriek als valsspeler afschilderen (wie wil er nog een VW dieselgate).
Ik heb de neiging om dit onmiddellijk na het starten van de auto uit te schakelen, omdat ik de start- en wegrijfunctie erg schokkerig en onaangenaam vind; dus neem ik een marginale toename van het brandstofverbruik voor lief.

#14 ·
Het is jammer genoeg niet mogelijk om de Start / Stop-functie permanent uit te schakelen.
De emissiecijfers die aan de relevante overheidsinstanties over de hele wereld worden verstrekt waar de auto verkocht gaat worden, worden samengesteld met deze functie ingeschakeld.
Het uitschakelen ervan zou natuurlijk een (potentieel zeer kleine) verandering in deze cijfers teweegbrengen en de fabriek als valsspeler afschilderen (wie wil er nog een VW dieselgate).
Ik heb de neiging om dit onmiddellijk uit te schakelen zodra de auto is gestart, omdat ik de start- en wegrijfunctie erg schokkerig en onaangenaam vind; dus ik neem een marginale toename van het brandstofverbruik voor lief.
De kwestie van de emissies is als de Grip Control. Ik heb hier meer belastingen voor de auto en jaarlijks meer belastingen betaald vanwege een probleem dat een of twee keer per jaar wordt gebruikt om in zeer weinig situaties te helpen. 99% van de tijd wordt het niet gebruikt, maar ik betaal er 100% van de tijd voor! 😒

#9 ·
Heeft u een fysieke knop om het uit te schakelen? Zo ja, dan is er een module op eBay die dit voor u doet bij elke start van de auto. Maar als het een aanraakmenu gebruikt, weet ik niet zeker of er een oplossing is.
Heeft u een fysieke knop om het uit te schakelen? Zo ja, dan is er een module op eBay die dit voor u doet bij elke start van de auto. Maar als het een aanraakmenu gebruikt, weet ik niet zeker of er een oplossing is.
We zitten in het 5008 (2017+) forum, dit model heeft iCockpit. Geen fysieke knoppen voor deze voertuigen

#13 ·
Nadat ik hier in Australië met Peugeot heb gesproken, verwacht ik dat het antwoord voor alle landen hetzelfde zal zijn.
De door de fabrikant vermelde cijfers voor brandstofverbruik, vervuiling etc. worden allemaal gemaakt met de Start / Stop-functie.
Peugeot maakt dit opzettelijk een functie die niet permanent kan worden uitgeschakeld om problemen met de autoriteiten te voorkomen.
Daarom moeten wij eigenaren ons er elke keer dat we de auto starten mee bezighouden om het uit te schakelen. Ongeacht touchscreen of fysieke knop.

#16 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn GT Line. Wanneer ik het rempedaal gebruik om mijn garage thuis binnen te rijden, is de S/S erg inconsistent, gaat aan en uit wanneer ik het pedaal gebruik.
Ik zou een hekel hebben aan mijn 5008 Gt Line als hij dat bij mij zou doen! Ik zou hem zo snel mogelijk naar de dealer brengen om het te laten repareren.

Ik kan zonder problemen accepteren dat de S/S elke keer dat we de ontsteking starten standaard aan moet staan (emissieregels enzovoort), maar Peugeot kan ons de S/S via het touchscreen laten programmeren en in het geheugen bewaren. Namelijk de tijd tussen het stoppen van de auto en het uitschakelen van de motor (software). Op deze manier zou de S/S altijd aan staan, maar zouden we de tijd kunnen regelen zodat we de motor in de meeste situaties kunnen laten draaien, of niet, afhankelijk van wat iedereen leuk vindt. Dat zou een paar vreemde gedragingen voorkomen, inclusief die welke in andere opmerkingen hier worden beschreven. De standaard tijd om de motor uit te schakelen zou degene zijn die Peugeot beter vindt.
Eigenlijk is een van de eerste dingen die ik doe als ik de ontsteking start, naar het touchscreen gaan en de S/S uitschakelen!

#17 ·
Normaal gesproken zou de start / stop-functie niet werken als de veiligheidsgordel van de bestuurder niet is vastgemaakt.

Als ik naar mijn garage rijd, maak ik de veiligheidsgordel los en dan schakelt de start / stop de motor niet uit.

Save
#19 ·
Ooit in druk verkeer gestaan, stapvoets vooruit gegaan en de SS-functie elke keer zien werken? Irritant! Geen simpele knop op mijn 5008 GT om de SS uit te schakelen!
Wat dacht je van wanneer je een kruispunt nadert en even stopt vanwege druk verkeer, en de motor afslaat, wat een vertraging veroorzaakt voordat je weer kunt vertrekken?
En ik gebruik de elektronische handrem om mijn voet niet op de rem te hoeven houden. Wanneer je in het verkeer tot stilstand komt, schakelt de SS in en stopt de motor. Als je je voet van de rem haalt, start de motor en rijd je langzaam weg, wat je niet wilt. Dus zet ik de elektronische handrem erop en haal ik mijn voet van de rem - dat zorgt ervoor dat de motor start! Dus daar sta ik dan, in het verkeer, met de handrem erop en de motor aan - ik wil dat de motor NIET draait.
Ik wou dat ik SS permanent kon uitschakelen!!!

#23 · (Edited)
Ooit in druk verkeer gestaan, stapje voor stapje vooruit gegaan, en de SS-functie elke keer dat je beweegt? Irritant! Geen simpele knop op mijn 5008 GT om de SS uit te schakelen!
Wat dacht je ervan als je een kruispunt nadert en even stopt vanwege druk verkeer, en de motor slaat af, wat een vertraging veroorzaakt voordat je weer kunt vertrekken?
En ik gebruik de elektronische handrem om mijn voet niet op de rem te hoeven houden. Als je in het verkeer tot stilstand komt, schakelt de SS in en stopt de motor. Als je je voet van de rem haalt, start de motor en rijd je langzaam weg, wat je niet wilt. Dus ik zet de elektronische handrem erop en haal mijn voet van de rem - dat zorgt ervoor dat de motor start! Dus daar sta ik dan, in de file, met de handrem erop en de motor draaiende - ik wil dat de motor NIET draait.
Ik wou dat ik SS permanent kon uitschakelen!!!
Ja, het is mogelijk om dit uit te schakelen :)

#20 ·
Ja, we zouden dit allemaal willen kunnen doen, maar om aan de emissie-eisen van de staat te voldoen (zoals getest door de fabriek en vervolgens gepubliceerd in certificeringsprocessen) moet deze irritante functie actief zijn en mag deze alleen door de bestuurder worden uitgeschakeld telkens wanneer de auto wordt gestart.

#22 ·
Ik denk dat het mogelijk is via ECU re-mapping. Sommige ECU Tuner bedrijven doen het hier in mijn land. Ze kunnen hier zelfs het adblue-systeem volledig uitschakelen.

Verzonden via iPhone met behulp van Tapatalk
Het is niet mogelijk om de Ss-functie uit te schakelen. Geen oplossing.
Als je pre-facelift hebt en het heeft een fysieke knop, kun je een plug-and-play schakelaar bestellen en installeren, die de positie verandert en de "uit-modus" de standaard is
Als je facelift hebt, kun je een fysieke knop installeren en programmeren en het doen zoals vermeld.

Geen andere manier!

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.