Peugeot Forums banner

Achteruitrijcamera geen signaal

1 reading
44K views 26 replies 11 participants last post by  mara-  
#1 · (Edited)
Mijn achteruitrijcamera is gestopt met werken op mijn 3008 GTline uit 2017, de spiegels klappen nog steeds naar beneden, maar ik krijg geen achteruitrijbeeld, behalve het zwarte scherm met een oranje waarschuwingsdriehoek zoals op mijn foto te zien is. Weet iemand waarom dit is gebeurd?

#6 ·
Ik had hetzelfde probleem ongeveer 18 maanden geleden. Ik bracht het terug naar de Peugeot-garage waar ik het had gekocht en de garage en Peugeot hadden op dat moment nog nooit van dit probleem gehoord. Ze begonnen met het vervangen van de camera, wat het probleem niet oploste. Vervolgens hebben ze de kabelboom van het LCD-scherm naar de camera vervangen en op een gegeven moment moesten ze zelfs de achterruit verwijderen om toegang te krijgen tot de bedrading en het werkte. 3 weken later stopte het weer met werken, ik bracht het terug en toen ik de parkeerplaats opreed, besloot het weer te werken, ze konden geen fout testen als het correct werkte.
Het is 18 maanden goed gegaan en nu is hetzelfde probleem weer opgetreden. Ik heb het voor deze woensdag weer geboekt, mijn garantie verliep begin oktober, maar mijn Peugeot-dealer zei dat Peugeot de reparatie zou honoreren.
Ik zal u op de hoogte houden.

#7 ·
Ik had hetzelfde probleem ongeveer 18 maanden geleden, ik bracht het terug naar
de Peugeot garage waar ik het kocht en de garage en Peugeot hadden op dat moment nog nooit van dit probleem gehoord, ze begonnen met het vervangen van de camera wat het niet oploste, ze eindigden toen met het vervangen van de kabelboom van het LCD-scherm naar de camera en op een gegeven moment moesten ze zelfs de achterruit eruit halen om bij de bedrading te komen en het werkte. 3 weken later werkte het weer niet, ik bracht het terug en toen ik de parkeerplaats opreed, besloot het weer te werken, ze konden geen fout testen als het correct werkte.
Het is 18 maanden goed gegaan en nu is hetzelfde probleem weer opgetreden. Ik heb het voor aanstaande woensdag weer ingepland, mijn garantie verliep begin oktober, maar mijn Peugeot-dealer zei dat Peugeot de reparatie zou nakomen.
Ik zal u op de hoogte houden.
Bedankt voor de reactie,
De mijne ging in mei naar de dealers en ze hebben de achterklepsluiting vervangen, wat tot vorige week werkte, nu heb ik weer het zwarte scherm! Maar het doet het niet de hele tijd

#8 ·
De mijne is vandaag teruggegaan, de camera werkte toen ik daar aankwam, maar ze zeiden dat ze er toch naar zouden kijken, het lijkt te haperen nadat we veel regen hebben gehad, want het werkte de hele zomer prima, dus er kan ergens water binnendringen, ik zal je op de hoogte houden.

#9 ·
De mijne is vandaag teruggegaan, de camera werkte toen ik daar aankwam, maar ze zeiden dat ze er toch naar zouden kijken, het lijkt te haperen nadat we veel regen hebben gehad, want het werkte de hele zomer prima, dus er kan ergens water binnendringen, ik zal je op de hoogte houden.
Ik heb mijn auto opgehaald bij de Peugeot-dealer en ze zeiden dat de camera en de monitor de verbinding met elkaar verloren, ze zeiden dat er een update beschikbaar was, dus dat hebben ze gedaan en zeiden dat deze update de fout zou moeten verhelpen, als de fout terug zou keren, zeiden ze dat ik hem terug moest brengen. De tijd zal het leren!

#13 ·
Oké, dus de camera is niet dood. Ik denk dat je een bedradingsprobleem hebt. Als je auto automatisch is en het gebeurt de volgende keer, kun je hem in de achteruit zetten en de handrem activeren, dan uitstappen en proberen met je hand rond de camera te slaan om te zien of hij weer gaat werken. Zo niet automatisch, kan iemand anders het slaan doen. Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb de camera persoonlijk in de auto geïnstalleerd, dezelfde die jij hebt, en mijn bedrading was slecht. Nadat ik het opnieuw had gedaan, geen probleem meer.

#14 · (Edited)
Ik heb een handgeschakelde auto, dus ik heb geprobeerd wat je zei en na het tikken op de camera verscheen dit op het scherm. Toen ik rond de achterkant van de auto liep, volgt de oranje markering je beweging naar links, achter en rechts, enzovoort, het toont niet de live videobeelden, dus ik denk dat er een fout is met de camera. 1e foto voordat je op de camera tikt. Ik zal dit melden aan de garage.

Attachments

#15 ·
Ik heb een handgeschakelde auto, dus ik probeerde wat je zei en na het tikken op de camera verscheen dit op het scherm. Toen ik rond de achterkant van de auto liep, volgt de oranje markering je beweging naar links, achter en rechts enzovoort, het toont niet de live videobeelden, dus ik denk dat er een fout is met de camera. 1e foto voordat je op de camera tikt. Ik zal dit melden aan de garage.
Het is hetzelfde in de mijne, de sensoren lijken in orde te zijn, alleen de camera werkt alleen als hij wil

#16 ·
Dus, na bijna een jaar, begon ik dit probleem ook te krijgen. De auto is een 308, maar het is dezelfde camera en hetzelfde systeem. Heeft iemand het probleem opgelost? Ik ben van plan om de draden in het weekend te controleren, maar ik ben er vrij zeker van dat ze goed zijn. Het enige wat in me opkomt is dat de camera zelf het probleem is, wat vreselijk is, aangezien ik hem gloednieuw bij een dealer heb gekocht.

#17 ·
Dit probleem deed zich vandaag voor: in plaats van het camerabeeld op het centrale touchscreen tijdens het achteruitrijden, was er een zwart scherm met een oranje driehoek en een uitroepteken.
Nieuwsgierig als ik was, keek ik naar de camera aan de achterkant van de auto, wrikte voorzichtig met mijn handen (geen gereedschap) aan de houder en hij kwam eruit. Ik haalde de camera eruit, verwijderde hem uit de kabelboom en zette alles weer in elkaar. Dus geen echte interventie anders dan het loskoppelen en weer aansluiten. Hoe dan ook, terug in de auto gesprongen en het camerabeeld is terug!
Zal kijken of het probleem zich opnieuw voordoet. Willekeurige gebeurtenis en willekeurige oplossing!

#20 ·
Dit probleem deed zich vandaag voor, in plaats van het camerabeeld op het centrale touchscreen tijdens het achteruitrijden, was er een zwart scherm met een oranje driehoek en een uitroepteken.
Nieuwsgierig, keek ik naar de camera aan de achterkant van de auto, wrikte voorzichtig met mijn handen aan de houder (geen gereedschap) en hij sprong eruit. Ik haalde de camera eruit, verwijderde hem uit de kabelboom en plaatste hem toen weer terug. Dus geen daadwerkelijke interventie anders dan loskoppelen en opnieuw aansluiten. Hoe dan ook, terug in de auto gesprongen en het camerabeeld is terug!
Zal kijken of het probleem zich opnieuw voordoet. Willekeurige gebeurtenis en willekeurige oplossing!
Werkt uw camera sindsdien weer goed? De mijne is weer uitgevallen na een flinke regenbui in de afgelopen week.

#19 ·
@FiachraC

Klinkt als oxidatie op de pinnen in de connector. Loskoppelen en opnieuw aansluiten heeft de pinnen gereinigd waardoor het weer werkte.

Ik repareerde vroeger parkeerapparatuur en we hadden dit de hele tijd. De kasten waren beschermd tegen het binnendringen van water, maar ze waren niet hermetisch afgesloten. Het vocht in de lucht was voldoende om oxidatie op de PCB-connectoren te veroorzaken. Het loskoppelen van de connectoren en een snelle spray met contactspray / deoxit loste het over het algemeen op. Het is precies hetzelfde probleem dat mensen vroeger (en misschien nog steeds) hadden met hun skyboxen. Als je ze belde omdat de box niet werkte, was het eerste wat je te horen kreeg om de smartcard te verwijderen en de contacten schoon te maken.

#23 ·
Het was gemakkelijk, gebruik een kunststof trimverwijderingsgereedschap of een schroevendraaier met platte kop en wrik de camera eraf, hij komt er gemakkelijk uit.
Zodra je de camera en de houder
Image
Image
naar voren hebt getrokken, zie je een kabelstekker aan de achterkant van de camera, klik deze gewoon los en spuit de contactreiniger in het uiteinde van de kabelstekker en de camerastekker, laat dit 5 minuten intrekken en plaats hem dan terug in omgekeerde volgorde van verwijdering, je camera zou weer moeten werken.
Ik hoop dat dit helpt.