Peugeot Forums banner

Adaptieve cruise control achteraf inbouwen

11K views 8 replies 5 participants last post by  Tolis  
#1 ·
Hallo

Ik was verrast te ontdekken dat mijn GT line 308 geen adaptieve cruise control heeft. Ik had een Golf Match die het wel had en ik gebruikte het de hele tijd.

Ik denk dat het, van wat ik heb gelezen, niet mogelijk is en dat het als een upgrade komt met het drive assist pack wanneer de auto wordt gebouwd. Maar omdat ik geen monteur ben, begrijp ik niet hoe het mogelijk is om standaard cruise control achteraf in te bouwen, maar niet mogelijk is om standaard cruise control te upgraden naar adaptieve cruise control.

?
Bedankt

#2 ·
Als ik naar mijn brochure kijk, komt dat item in Allure Premium -Digital i cockpit genaamd Drive Assist Pack - Adaptive cruise control.
Dus zit in de hogere modellen van GT en GT Premium.
Geen melding van een GT Line in deze brochure van december 2020.

#5 ·
Ik heb hetzelfde onderzocht en het lijkt erop dat de grootste hindernis de juiste kalibratie van de autocruise ARTIV radarmodule zou zijn.

Omdat het een directionele radar is met een straalpatroon, moeten ze na montage worden afgesteld om ervoor te zorgen dat ze de weg voor zich in de juiste hoek etc. goed kunnen zien. Het is hetzelfde idee als bij de uitlijning van de koplampen.

Helaas is deze kalibratie niet zo eenvoudig of toegankelijk als bij koplampen, en de gevolgen van onjuiste kalibratie kunnen veel ernstiger zijn. Ik vermoed dat je de kalibratietool alleen in de fabriek zult vinden, en daarom is het waarschijnlijk niets dat een dealer zou kunnen aanbieden of zelfs maar zou kunnen onderhouden.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je dit systeem zou hebben en een klein ongeluk zou hebben met schade aan de voorbumper die verwijdering/vervanging vereist. Ik weet niet zeker hoe een reparateur te werk zou gaan om ervoor te zorgen dat de ACC nog steeds correct is gekalibreerd.....

Verzonden vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

#7 ·
Huh oké, dus eigenlijk zou je dan gewoon de onderdelen moeten toevoegen, het in code moeten zetten en dan een vriendelijke dealer moeten vinden om het te kalibreren. Er is geen reden waarom het in dat geval niet mogelijk zou zijn.