Peugeot Forums banner

Vastzittende remklauw achter?

18K views 8 replies 4 participants last post by  Martym307  
#1 ·
Hallo mensen, de remklauw achter op mijn auto zit vast. Ik heb geprobeerd de pennen een paar keer te smeren, ze werken een tijdje goed (een paar maanden) en dan gaan ze weer vastzitten, waardoor ik de remblokken moet vervangen.

Zijn er nog andere oorzaken?? De remschoenen zijn in orde en zitten niet vast.

#3 ·
bettyswollocks said:
Verander de remklauw.:confused:
lol... leuke!

Mike, je moet de veerset voor de remklauwen vervangen en smeren met synthetisch remklauwsmeermiddel.. en je zult het probleem niet meer hebben..

Veel voorkomend, we krijgen zoveel auto's als sommige niet-dealer garages kopervet in de pennen gebruiken.. waardoor de pennen vast komen te zitten.. Peugeot 607 remklauwen worden geleverd met veren.. eenmaal om met de pads te gaan en de andere om in de buurt van de pennen te gaan..

De veren in de buurt van de pads kunnen worden gekocht bij een aftermarket-onderdelenwinkel, maar de veren voor de pennen zijn alleen een dealeronderdeel..

Succes maat, laat me weten als je hulp nodig hebt..

• Like
Reactions: Hopelessone
#6 ·
ha ha ha ha ha ha :D

wie heeft tv nodig.. woensdagavond top entertainment !!! lol

Mike, kalmeer man..

G
#7 ·
Even serieus, gebruik nooit koperslip op remmen. Het is niet echt een smeermiddel, het is een anti-seize compound en de koperdeeltjes zijn eigenlijk schurend. Ik zou oordelen dat een veeg op de achterkant van de pad oké is, maar de randen van de pad en zeker de geleidepennen moeten een goede moly-gebaseerde remcompound gebruiken.

#8 ·
chopper1192 said:
Even serieus, gebruik nooit coppaslip op remmen. Het is niet echt een smeermiddel, het is een anti-seize compound en de koperdeeltjes zijn eigenlijk schurend. Ik zou oordelen dat een veeg op de achterkant van de pad oké is, maar de randen van de pad en zeker de geleidepennen moeten een goede moly-gebaseerde remcompound gebruiken.
Eens.. Ik gebruik altijd synthetisch vet voor de glijpennen... de kopervet zet de pennen altijd vast met het rubber.. het werkt alleen als het metaal op metaal contact is..

#9 ·
Achterkant bestuurderszijde

Mijn remklauw aan de bestuurderskant achter zat vast, dus besloot ik hem te vervangen. Ik ging naar de sloop en vertelde hem wat ik nodig had. Ik rijd een 307 hdi dturbo. Hij vertelde me dat hij een remklauw en de remslang van een Rapier had, maar dat ze hetzelfde zouden moeten doen. Toen ik ze wilde verwisselen, merkte ik dat de remslangen verschillend zijn. Kan ik deze verwisselen? Bedankt voor je hulp