Peugeot Forums banner

Radio werkt niet

39K views 14 replies 6 participants last post by  Martin l  
#1 ·
Hallo mensen, ik vroeg me af of iemand kan helpen... Ik heb net een 508 sw stationwagen gekocht, maar de radio werkt niet, evenmin als de cd-speler of Bluetooth. Ik ben erachter gekomen dat de batterij een week geleden is vervangen, net voordat ik hem kreeg. Nu verschijnt er alleen de oude tijd en datum op het display en het blijft knipperen. Iemand ideeën over hoe ik het probleem kan oplossen en alles weer aan de praat kan krijgen?

#2 · (Edited)
90997

• Als u op de aan/uit-knop (1) drukt, gebeurt er dan iets?
  • Als u op de mute-knop (2) drukt, gebeurt er dan iets?
  • Als u omhoog of omlaag scrollt (4), gebeurt er dan iets?
- U kunt proberen de radio te resetten/herstarten door de eject-knop (3) 5-10 seconden ingedrukt te houden en te kijken of het iets voor u doet.

#5 · (Edited)
Oeps... De uitwerpknop (3) bevindt zich links van de cd-sleuf. Wat ik op de foto heb gemarkeerd, is de scherm-uit-knop. Ik heb mijn vorige bericht bewerkt.

#13 ·
Als het scherm niet aangaat, kan dit te wijten zijn aan een beschadigde SD-kaart met de bestanden voor de firmware. U moet de gegevens naar een nieuwe SD-kaart klonen om deze op de head unit te gebruiken of proberen dezelfde SD-kaart te formatteren nadat u er een back-up van hebt gemaakt en de bestanden weer op de SD-kaart te installeren. De bestanden kunnen beschadigd raken door slechte sectoren, in welk geval u naar een nieuwe SD-kaart moet klonen.

#14 ·
Geen geluid uit de luidspreker van een RT6 kan te wijten zijn aan een open circuit naar de spreekspoel van de luidspreker of een hoge weerstand als gevolg van een gecorrodeerde baan. U kunt de fout voor de head unit of versterker eenvoudig diagnosticeren met Diagbox en de code en beschrijving voor een oplossing krijgen.

Als er een open circuit of een hoge weerstand naar de spreekspoel is, soldeer dan gewoon een externe draad van de connector draden van de luidspreker connector naar de spreekspoel. U kunt handmatig de continuĂŻteit meten om de verbinding van elke luidspreker te controleren als u een multimeter heeft, maar Diagbox maakt het giswerk gemakkelijk.