Peugeot Forums banner
Status
Not open for further replies.

pezo 207 thp p2279 code

45K views 25 replies 8 participants last post by  noddy-hol  
#1 ·
Hallo. Na het vervangen van het kleppendeksel verscheen de foutcode P2279. Sindsdien gaan de ventilatoren vanzelf aan en gaan ze niet meer uit, zelfs niet als ik de auto uitzet. Kan ik u helpen om ergens op te letten? De auto loopt mooi en soepel, geen vermogensverlies.:unsure:

#2 ·
Zit uw oliedop goed vast? Controleer ook of de o-ring nog op zijn plaats zit. Controleer verder of alle inlaatpijpen etc. correct zijn gemonteerd. U heeft een luchtlek aan de inlaatzijde.

#3 ·
Zit je oliedop goed vast? Controleer ook of de o-ring nog op zijn plaats zit. Controleer verder of alle inlaatpijpen etc. correct zijn gemonteerd. Je hebt een luchtlek aan de inlaatzijde.
Ja, oliedop is nieuw met kleppendeksel. Geen lek op alle inlaatpijpen en alle pijpen zijn correct gemonteerd. Getest met een rookmachine. Geen lek, geen rook verscheen overal:eek: :unsure: . Blower Heater Resistor Fan Motor Rheostat is nieuw, voor vervanging kleppendeksel werkte alles perfect.

#5 ·
En om even te controleren, heb je geprobeerd de code te wissen? Komt hij terug?
VacuĂĽmleidingen etc. gecontroleerd?
ja, ik wis de code p2279 en hij komt terug na een paar minuten rijden. Ja, ik controleer de vacuĂĽmleidingen, er is geen lek. Bij de rooktest komt er nergens rook uit. Het blijft over om de gasklep te kalibreren.

#7 ·
De radiateurventilator staat waarschijnlijk aan vanwege de DTC, de ECU gaat in de failsafe-modus. Gooi geen onderdelen naar de auto zonder te bevestigen wat de oorzaak is.

Als je hebt bevestigd dat de DTC actueel is (niet in behandeling of historisch) en je hebt er een stukje mee gereden, maar hij gaat nog steeds niet naar in behandeling, dan heb je ergens een lek. Zijn alle ontluchtingsleidingen vast?

#8 ·
De radiateurventilator staat hoogstwaarschijnlijk aan vanwege de DTC, de ECU gaat in de failsafe-modus. Gooi geen onderdelen naar de auto zonder te bevestigen wat de oorzaak is.

Als je hebt bevestigd dat de DTC actueel is (niet in behandeling of historisch) en je hebt er een stukje mee gereden, maar hij gaat nog steeds niet naar in behandeling, dan heb je ergens een lek. Zijn alle ontluchtingsleidingen vast?
Ja, alle ontluchtingsleidingen zijn vast. Trouwens, wat is DTC? Ik respecteer je steun en hulp echt, heel erg bedankt, maar ik voel me al uitgeput, er is niets meer dat ik niet heb gecontroleerd. đź’Ż% Er is nergens in de motor een lek. (y)

#12 · (Edited)
update: de nieuwe kleppendeksel is slecht. Na het bekijken van de volgende YouTube-video en het testen is de nieuwe kleppendeksel slecht. De rechterklep lekt uitlaatgassen en staat volledig open, de klep staat standaard open op de kleppendeksel.

#15 ·
Dit is wat ze me hebben verkocht. Er zitten geen kleppen aan de rechterkant. Niets om te corrigeren. Ik weet echt niet wat ik moet doen. View attachment 94135
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Onlangs heb ik de kleppendeksel van mijn peugeot 207 thp 2008 vervangen door de nieuwe kleppendeksel op de foto en het resultaat is hetzelfde probleem met de ventilatieopeningen. Ik heb naar mijn peugeot dealer in Roemenië geschreven en het lijkt erop dat we ook de pijp van het luchtfilter naar de turbo moeten vervangen. Heeft iemand deze klus gedaan?

#17 ·
Hallo mensen, ik zit al lange tijd in de problemen. Afgelopen vrijdag was ik in Peugeot Bulgarije en ze vertelden me dat ik een nieuw onderdeel V763335580 moet kopen, ter vervanging van de bestaande / luchtslang - snelkoopelnig / vanwege de kleppendekselwijziging. Ik heb de fouten verwijderd en heb nog steeds het probleem. Maar hier is wat ik heb gevonden: Een oplossing met het toevoegen van een nieuw diafragma:
Ik denk dat dit de oplossing is. Omdat er een diafragma ontbreekt in het nieuwe kleppendeksel, kunnen we dit diafragma toevoegen om hetzelfde te doen als het oude.
Succes, ik houd je op de hoogte.

#18 ·
Hallo, Giorgi mih, heb je de nieuwe pijp v763335580 gekocht? Omdat ik hetzelfde moet doen en ik weet niet of de nieuwe pijp het nieuwe diafragma 9812171780 heeft, dat het probleem kan oplossen.

#20 ·
Hallo mensen. Omdat ik V763335580 heb geprobeerd, kan ik zeggen dat het niet het benodigde onderdeel is.
Degene die ik eindelijk heb gekocht is:
94205

En het werkt.
Om zeker te zijn, kunt u met uw mond inademen uit de opening van de kleine slang.
Als het sluit, voelt u geen lucht gaan, dan is alles goed.
Als de lucht gemakkelijk gaat, dan is het niet uw onderdeel.
Als ik niet duidelijk genoeg ben, vraag het dan gerust.
Succes.

#21 ·
Ik heb hetzelfde probleem als u. Na vervanging van het kleppendeksel verscheen de foutcode P2279.
De P2279 die ik heb, is een in afwachting zijnde fout, de ventilator blijft draaien.
En de motortemperatuur is laag tussen 70C en 90C.
En als ik de in afwachting zijnde fout niet wis, wordt het een echte fout (emissiefout).
Wat heeft u gedaan in het 9,5 mm gat aan de achterkant van de koffer? Die heeft de RODE tepel, die niet past als hij op de auto wordt geplaatst.
Heb je dit afgesloten? Of heb je dit open gelaten?
Ik heb ook de 0361S4 Delete PCV geprobeerd, maar dat hielp niet.
Ik moest de Turbo inlaatslang vervangen omdat de aansluiting op de klep anders is (er zijn twee verschillende versies).
Is er een manier om de P2279-fout uit te schakelen?

#22 ·
@Emile_NL Hallo,
Je moet zeker de slang vervangen en er moet een klep op. Dat is het beste. Als het lukt om de fout uit te schakelen, kun je in de problemen komen.
Er is een andere oplossing waarbij je gewoon de klep kunt kopen en in de slang kunt plaatsen. Kijk op aliexpress. Het onderdeelnummer is 9812171780
Succes!

#23 ·
Hallo, het onderdeelnummer 9812171780 voor eenrichtingsklep is aanwezig.
Maar als ik de
-video bekijk van het vervangen van een Mini THP-kleppendeksel, mis ik een onderdeel dat het gat aan de achterkant van de kofferbak afsluit. Ik zal dus dat gat moeten afdichten.
en kijken wat dat gaat doen.

#26 ·
Start een nieuw topic in het juiste forum....deze is gesloten...(Engels zou helpen)

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.