Peugeot Forums banner

Motorprobleem Peugeot 208

7.5K views 6 replies 4 participants last post by  trustme  
#1 ·
Hallo, ik hoop dat je me kunt helpen. Onlangs heb ik wat problemen met mijn Peugeot 308 59-plaat 1.6. Wat er gebeurde, is dat er soms geen vermogen in de auto lijkt te zitten als ik mijn motor aanzet. Ik geef gas en bereik nauwelijks 2000 tpm. Het voelt alsof ik in de 3e versnelling probeer te starten. Ik zet mijn motor uit, start hem opnieuw en alles lijkt normaal. Dit gebeurt niet vaak. Maar het is niet goed, ik wilde het gerepareerd hebben en niet te duur.

#6 ·
Bedankt voor jullie hulp, jongens. Ik ben naar de lokale garage gegaan, heb de tester aangesloten en de volgende codes gevonden:
C1178 ECU interne fout
P0562 onderspanning
F0262 geen communicatie met de audio-apparatuur
P1067 variabele waarde liftregeling open circuit
P1062 variabele waarde lift systeemfout verschil tussen de motorregeling en de positie van het systeem
P1015 variabele waarde lift systeemfout noodloop positie niet bereikt
P2178 mengselregeling te rijk
F40a oik meter fout
F5ff onverwachte herinstallatie fout afkomstig van de bsi
F062 geen communicatie met de audio-apparatuur

Dus jongens, kunnen jullie er een repareren zonder de auto naar de garage te brengen? Zijn er aanwijzingen waar ik kan beginnen?

#7 ·
Let hier op punt 8 http://www.peugeotforums.com/forums/introductions-28/brief-faq-guide-new-members-83170/

Het luidt:

8) Diagnostiek. We ondersteunen geen generieke codelezers op dit forum, om de simpele reden dat ze in het verleden onjuiste informatie hebben gegeven, niet alle fouten oppikken of geen live data of componenten kunnen weergeven. De enige apparatuur die we ondersteunen en aanbevelen is Peugeot Planet- of Diagbox-diagnosesoftware in combinatie met de LEXIA3-kabel. Ik heb een aantal tests uitgevoerd met verschillende scanners op mijn auto met een bekende EGR-, dieselverwarmingssensor- en gloeibougiesfouten en alleen Planet pakte deze foutcodes op en las de live data om aan te tonen dat de onderdelen inderdaad defect waren. En bij twee gelegenheden wist ik dat een nationaal pechhulpbedrijf zei dat de hogedrukbrandstofpomp van een klant defect was geraakt omdat dat de code zei, alleen om een probleem te hebben met de tankliftpomp - de ene was een verstopt filter, de andere was zwakke stroom naar de pomp als gevolg van een oude batterij.

Als u een diagnostische controle nodig heeft of contact wilt opnemen met een lid, maar geen 20 berichten op uw naam heeft staan, lees dan deze thread:

Hoe: Neem contact op met een lid voor Peugeot Planet Diagnostic

Als er niemand in de buurt is, zie dan item 12. We zijn altijd op zoek naar meer leden voor de kaart en het uitvoeren van lokale diagnoses zal zich snel terugverdienen.