Peugeot Forums banner

Peugeot 207 1.6hdi P0087 P0093

15K views 7 replies 4 participants last post by  Gango12  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb wat advies nodig. Ik heb een Peugeot 207, de auto gaat in de noodloop en krijgt foutcode P0087.
Ik krijg ook foutcode P0093, wanneer dit verschijnt slaat de motor volledig af. Met diagbox kan ik deze codes alleen tijdens het rijden ophalen, niet stationair. Iemand ideeën waar ik moet beginnen? Dit heeft uiteraard te maken met het brandstofcircuit.

Attachments

#3 ·
Mogelijk is de bedrading voor de brandstofdruksensor over de egr-klep geschuurd, waardoor kortsluiting is ontstaan, of de brandstofdrukregelaar zit vast, beide veelvoorkomende storingen.

Niet erg gebruikelijk, maar het proberen waard is het loskoppelen van de elektrische connector van de egr-klep en de auto proberen.

Sommige varianten van de 1.6 hdi (zeker met Bosch-injectie) hebben een probleem dat als de EGR uitvalt en intern kortsluiting veroorzaakt, de stroom naar enkele van de andere motorsensoren zoals de laad- en brandstofdruksensoren wegvalt, waardoor willekeurige valse codes worden geactiveerd.

Verzonden vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk

• Like
Reactions: RedSector
#6 ·
Kon de bedrading voor de brandstofdruksensor op de egr-klep hebben gewreven, waardoor kortsluiting is ontstaan, of de brandstofdrukregelaar zit vast, beide veelvoorkomende storingen.

Niet erg gebruikelijk, maar het proberen waard is het loskoppelen van de elektrische connector naar de egr-klep en de auto proberen.

Sommige varianten van de 1.6 hdi (zeker met Bosch-injectie) hebben een probleem dat als de EGR uitvalt en intern kortsluiting veroorzaakt, de stroom naar enkele van de andere motorsensoren zoals de laad- en brandstofdruksensoren wordt uitgeschakeld, wat willekeurige valse codes veroorzaakt.

Excuses, heb nooit een melding van uw antwoord gekregen, bedankt voor de info

#7 ·
Blij dat je het hebt opgelost. Vreemde code brandstoflekkage voor brandstoffilter, het activeert normaal gesproken alleen een waarschuwing voor lage brandstofdruk.

#8 ·
Blij dat je het hebt gerepareerd, vreemde code brandstoflek voor brandstoffilter, het activeert normaal gesproken alleen een waarschuwing voor lage brandstofdruk

Ja, hoewel p0093 wordt weergegeven als een inconsistentie in de brandstofdruk met de flow regulator open geblokkeerd op diagabox, wat een lek kan betekenen, maar lees het meer als een blokkade