Peugeot Forums banner

PARTNER Stuurbekrachtiging

16K views 12 replies 4 participants last post by  reliable406  
#1 ·
Hallo, ik heb de STOP-waarschuwing en de stuurbekrachtiging werkt niet, omdat het erg moeilijk is om te draaien. Ik vermoed een zekering en wil dit graag bevestigen.

Het is een Partner-bestelwagen uit 64.

Bedankt

#6 · (Edited)
Ik heb geprobeerd de batterij 10 seconden los te koppelen, maar geen succes. Ik heb zekering F6 gecontroleerd, maar deze is niet doorgebrand (10 ampère).

Zie de bijgevoegde foto van ergens in de buurt van de batterij die slechts 0,6 V aangeeft op een 80 ampère zekering, zou dit het probleem kunnen zijn? De andere geven de volledige 12 V aan over een 100, 30 en 70 ampère zekering (als dat is wat het werkelijk is).

Is het veilig om deze zekering te overbruggen om te zien of dit het probleem is?

Attachments

#10 ·
Er is een zekering van 70 ampère voor de stuurbekrachtiging, MAAR ik betwijfel of dat het probleem is. De stuurbekrachtiging heeft meer nodig dan alleen stroom om te functioneren, het heeft een motorsignaal en een snelheidssignaal nodig en het moet het opladen van de accu zien.

De elektrische stuurbekrachtigingspompen vallen soms zonder reden uit, maar als deze defect is, zou ik ermee teruggaan naar Peugeot. want het is een onderdeel van ÂŁ 800!