Peugeot Forums banner
Status
Not open for further replies.
61 - 80 of 907 Posts
Discussion starter · #61 ·
Het zou nog steeds geweldig zijn om te horen over iemands poging om de pomp te repareren... dat zou veel mensen helpen om in de toekomst een weloverwogen beslissing te nemen.

Heb mijn lokale garage de test laten uitvoeren die op de Italiaanse website staat beschreven en er werd helemaal geen vloeistof uit de tank gepompt. Houd haar draaiende door de alarmen te resetten met een goedkope ODB11-lezer die ik bij Eurocarparts heb gekocht. Ga de tank eraf halen en de pomp onderzoeken als de tijd het toelaat.

OK, heb de tank vanmiddag verwijderd en de pomp uit de tank gehaald.

Voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn, mijn auto is een 2014 Peugeot 508 Allure 2.0BlueHDI en hij heeft pas 11.500 mijl gereden. De eerste keer dat ik wist dat er een probleem was, was toen de Adblue-waarschuwing verscheen. Ik heb de tank bijgevuld, maar het alarm bleef aan. Heb een lokale garage gevraagd alle alarmen te wissen, maar het kwam na een paar kilometer terug. Na wat onderzoek heb ik mijn lokale garage een test laten uitvoeren om te zien of de juiste hoeveelheid Adblue uit de tank werd gepompt. Ze ontdekten dat er helemaal geen output was.

Om de tank te kunnen verwijderen, heb ik de achterste stabilisatorstang laten zakken en vervolgens de twee kabels van de tank verwijderd. Daarna heb ik een krik onder de tank geplaatst en de drie moeren verwijderd die de tank aan de bodem van de kofferbak vasthielden. Ik heb hem voorzichtig laten zakken totdat er genoeg ruimte was om de pijp te verwijderen die de Adblue naar het uitlaatsysteem (bovenop de tank op de pompplaat) voert. Toen kon ik de tank uit de auto verwijderen. De pomp wordt met elf schroeven in de tank gehouden. Nadat de schroeven waren verwijderd, kwam de pomp omhoog, maar ik moest kabels en een korte pijp loskoppelen om hem volledig uit de tank te verwijderen.

Ik heb nu een tweedehands pomp besteld bij een demontagebedrijf en zal weer een update geven wanneer deze is aangekomen en ik hem heb gemonteerd. Ik zal ook proberen wat foto's toe te voegen.

Mooi. De pomp is een zwarte buis in het midden. 2e hands pomp? Ik hoop dat hij het volhoudt. Hoeveel heeft zo'n gebruikte pomp gekost, als ik vragen mag?
Ook: denk eraan om deksel voldoende ventilatiegaten te maken...
Ik vraag me af wie de OEM-fabrikant van die pomp is. We zouden hem rechtstreeks kunnen benaderen.

Ik ontleed ook de tank.
Trouwens: heb je de elektrische onderdelen met een tool gecontroleerd? Ontdek welk element verbrand was?

Sorry voor de beeldkwaliteit...

Betaald ÂŁ75 inclusief verzendkosten. Weet iemand wat er nodig is om het in mijn auto te laten coderen? Of kan ik gewoon de pomp vervangen en alle elektronica laten zitten?

Als het de oude versie is: geen codering. Gewoon aansluiten en klaar. De nieuwe pomp heeft nieuwe software en een nieuwe printplaat (vereist een Peugeot Planet-abonnement).
Als ik Peugeot was, zou ik elke online
gebruikte pomp kopen en vernietigen.

Eigenlijk is er geen nieuwe pomp - ze hebben de printplaat (PCB) vervangen. De pomp zelf, de zwarte kleine buis, is waarschijnlijk dezelfde OEM (zonder onderdeelnummer). Zodra ze de controller en het tankontluchtingssysteem hebben veranderd, heeft u een nieuwe software-update nodig.

Trouwens: heeft iemand de oude pomp elektrisch getest? Welke diode is overleden?

Vandaag de vervanging gemonteerd en vervolgens alle alarmcodes gereset. Ik heb sindsdien 13 mijl gereden zonder enig teken van alarm. Duim voor me.
De pomp die ik kocht kwam van een 2015 308 die 30K mijl had gereden, maar werkte meteen zonder codering.

Trouwens Save2, waar gaat dit over een diode die doodgaat? Ik heb mijn oude pomp/bord etc. dus zou bepaalde onderdelen kunnen testen. Veel van de componenten lijken op het oppervlak gemonteerd te zijn, dus het zou moeilijk kunnen blijken om te testen. Ik dacht dat het de pomp was die doorbrandde in plaats van een component op het bord???

Ik heb de printplaat niet getest, maar de storing kan aan meerdere componenten liggen. Hoe dan ook, goed gedaan. Denk eraan om de tank te ventileren naar de open lucht.

Bedankt Mike, het was echt geen al te slechte klus en het heeft me zeker een hoop geld bespaard. Ik hoop alleen dat deze langer meegaat. Het zou goed zijn om erachter te komen wat er daadwerkelijk misgaat met de pompassemblage. Het is mogelijk slechts een goedkoop onderdeel dat vervangen zou kunnen worden. Om te bedenken dat een nieuwe tank ÂŁ900 kost!!!

Een punt dat het vermelden waard is (wat ik pas merkte toen ik de tank eraf had gehaald) is dat er een aftapplug lijkt te zitten aan de rechterachterkant van de tank. Het zou veel gemakkelijker zijn geweest om een lege tank te laten zakken dan een tank met 17 liter Adblue. Dat zou minstens 17 kg (37,5 lb oud geld) zwaarder zijn dan leeg en de kosten van Adblue zijn zo goedkoop (ik kocht 10 liter van Wilko voor ÂŁ10).

Als iemand vragen heeft, beantwoord ik ze graag als ik kan. Meer macht aan de doe-het-zelvers!!
Jonsy, zou je hier een handleiding kunnen plaatsen?

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem met mijn Peugeot Partner Tepee 2015.
Ook P20E8 fout. Ik heb de auto tweedehands gekocht en net serviceacties uitgevoerd met Adblue-lus en dopwisseling - te laat :(, de pomp is waarschijnlijk dood. Er zijn enorme prijsverschillen tussen Peugeot/Citroen tanks & pompen op de tweedehandsmarkt. Helaas zijn de hoogste prijzen voor de Partner, voor andere zoals de 308 zijn de prijzen de helft lager. Op basis van foto's heb ik de pompmodule in tanks voor Peugeot/Citroen auto's vergeleken en ze zien er erg vergelijkbaar uit, de doos is identiek, soms is het offset-onderdeel of het onderdeelnummer anders (versie?). Ik denk erover om de module of alleen de pomp (zonder PCB) uit een set voor een ander PSA-model te vervangen. Wat denk je, speciaal verzoek aan Save2, kan het met succes eindigen?

Groeten, Filo.

PS: Sorry voor mijn slechte Engels.

Als je de interne pomp uit gebruikte onderdelen haalt, kan deze werken. Je hoeft alleen maar een paar interne kabels los te koppelen om een nieuwe pomp aan te sluiten. Het enige probleem: je weet nooit wat de echte staat van een gebruikte pomp is, dus dit is een risico.
Geen groot risico in vergelijking met een nieuwe tank (ÂŁ900).

Herinner me eraan welke motor de tepee precies heeft?

61 - 80 of 907 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.