Peugeot Forums banner

P15A1 P15A8 1.2 gt regel 130

16K views 9 replies 3 participants last post by  ric.galthen  
#1 ·
Hallo allemaal,
Advies over bovenstaande codes alstublieft? Intermitterende "motorstoring" gedurende 2 weken, gevolgd door "service" en nu "stop", soms staat er ook lage oliedruk op het touchscreen, maar niet op het cluster. Alles reset wanneer de ontsteking opnieuw wordt gestart en rijdt prima. Oliepeil is prima en de riem ziet er goed uit.
Peugeot kan er pas volgende week naar kijken.
38k mijl 67 plaat met volledige onderhoudsgeschiedenis voor Arnold Clarke. Heeft ook nog 8 maanden van een 2-jarige AC-garantie die ze vandaag probeerden te beëindigen.
Voor zover ik weet is het niet door Peugeot teruggeroepen, is er een manier om te zien of dat wel had moeten gebeuren?
Bedankt voor alle hulp 🙏

#2 ·
Lage oliedruk = motor stoppen.

Natte distributieriem begeeft het waarschijnlijk en blokkeert de olieopname.

Purecrap-motoren gebouwd van maart 2013 tot april 2017 waren de motoren die teruggeroepen werden.

Tal van meldingen van motoren die na deze datum op dezelfde manier defect raken.

Als u het VIN-nummer heeft, vertelt de Peugeot servicebox u of er actieve terugroepacties zijn OF controleer dit op de DVLA-controlesite met de registratie, want die kan ook controleren op actieve terugroepacties.

Controleer of een voertuig, onderdeel of accessoire is teruggeroepen - GOV.UK (www.gov.uk)

#3 · (Edited)
De website van de DVLA zegt dat er geen terugroepacties zijn voor het VIN. Hoe kan ik dit zien op Service Box? Ik heb me geregistreerd, maar kan niets vinden over terugroepacties? Er staat wel dat er een TSB is voor dit VIN met de foutcodes die worden weergegeven.

Kunt u mij vertellen waar de druksensor/schakelaar zich bevindt?

VF3LPHNYHHS221740

Bedankt,

#6 ·
Arnold Clark zal nu niet naar de auto met garantie kijken vanwege de codes, aangezien ze blijkbaar geen Peugeots meer repareren.

Ik heb deze week voor vrijdag een afspraak moeten boeken bij Peugeot Leeds onder de 1Link-garantie. Ze hebben al de onderhoudsgeschiedenis van Arnold Clark opgevraagd, hoewel deze volledig is en slechts 38.000 km. Ik duim dat het gewoon een sensor is of in het ergste geval gedekt wordt door de garantie of goodwill 😐

#7 ·
Even een update, Peugeot en 1link hadden btw-facturen nodig van de drie onderhoudsbeurten die de auto heeft gehad om te bewijzen welke olie en filters er zijn gebruikt om überhaupt een garantieclaim te overwegen. Gelukkig kopieën kunnen krijgen van Arnold Clark.

Nog steeds niet zeker of het de filter en sensoren zijn die het probleem veroorzaken of de distributieriem, maar zou het snel moeten weten.