Peugeot Forums banner

P0611 Probleem 2.2 HDI

3.5K views 41 replies 4 participants last post by  ghostme2007  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik heb een paar dagen geleden een Peugeot 508 2.2 GT line 2012 gekocht. De auto rijdt goed, behalve één storing. En dat is P0611 (Permanente storing: De motor heeft niet voldaan aan de voorwaarden voor het resetten van de stationaire inspuittijd (hoge rail-druk)). Ik heb geen motorstoring, herhaal ik. De auto rijdt prima zonder problemen. Behalve bij de eerste ontsteking, die "wat lelijker loopt", maar het duurt maar een paar minuten en dan is alles in orde. Ik heb een beetje rondgekeken bij de motor en de kabels en zag dat er een paar kabels waren doorgesneden. Maar ik kan niet achterhalen waar ze naartoe gaan, of liever gezegd waar ze geweest zijn. Zou dit de oorzaak kunnen zijn, wie zou het doen en waarom? Ik geloof niet dat het af fabriek is. Alle hulp zou geweldig zijn. Bedankt.
Image

Image

Image

#2 ·
De auto rijdt goed, behalve één fout. En dat is P0611 (Permanent Fault: De motor heeft niet voldaan aan de voorwaarden voor het resetten van de stationaire tijd van de injector (hoge rail druk)) Ik heb geen motorstoring, herhaal ik.
Ja, dat heb je wel, de common rail brandstofdruksensor zegt dat de brandstofregelklep aan de andere kant niet correct werkt, ervan uitgaande dat we geen bedradingsfout of probleem stroomopwaarts hebben, daarom test je met een multimeter om erachter te komen wat de ECU als DTC aangeeft.

Sommige diagnoses hebben de mogelijkheid om meer te doen dan alleen DTC's te lezen.

Ik heb een paar dagen geleden een Peugeot 508 2.2 GT line 2012 gekocht.
Maakt dit het een garantieprobleem?

#3 ·
Ja, dat doe je, de common rail brandstofdruksensor zegt dat de brandstofregelklep aan de andere kant niet correct werkt, ervan uitgaande dat we geen bedradingsfout of probleem stroomopwaarts hebben, daarom test je met een multimeter om erachter te komen wat de ECU als DTC weergeeft.

Sommige diagnoses kunnen meer dan alleen DTC's lezen.

Is dit een garantieprobleem?
Waar bevindt de brandstofregelklep zich? Zit deze in de ECU zelf? Hoe test ik deze met een multimeter? Als je meer details kunt geven, zou ik dat op prijs stellen.

#4 · (Edited)
Bent u bereid om de HP-kant van de injectoren/common rail te ontluchten, zo niet, dan is het misschien gemakkelijker om dit aan een dieselmonteur over te laten, zo niet, dan is het een bedradingsprobleem?
De sensoren bevinden zich meestal aan elk uiteinde van de common rail. Eén is de brandstofdruksensor (die de fout detecteert, kan foutief zijn) en de brandstofregelaar bevindt zich aan de andere kant. Totdat ik de DTC opzoek, is dit slechts algemeen advies.

De EDC van de VIN nodig.
Image

Dit moet ook gerepareerd worden.
Image

#5 ·
Bent u comfortabel om de HP-kant van de injectoren/common rail te ontluchten, zo niet, dan is het misschien makkelijker om het aan een dieselmonteur over te laten, zo niet een bedradingsprobleem?
De sensoren zitten meestal aan elk uiteinde van de common rail. Eén is de brandstofdruksensor (die de fout detecteert, kan fout zijn) en de brandstofregelaar zit aan de andere kant. Totdat ik de DTC opzoek, is dit slechts algemeen advies.

De EDC van de VIN nodig.
View attachment 125326
8E4HLA

#6 · (Edited)
PEUGEOT 508 2.2 HDiF 200 DW12CTED4 (4HL) 2010 - Verder

Image

DTC P0611 Prestaties van de brandstofinjectie-regeleenheid.
Kan niet verder met Haynes hierop, heeft de hele VIN en de DAM/RPO nodig om in Peugeot bedradingsschema's te kijken.

Welke druk toont de diagnose bij start en stationair?
Wat gebruikt u voor diagnose?
En hoe zijn we zover gekomen dat u de injectoren (ECU) reset?

Zou dit de oorzaak kunnen zijn, wie zou het doen en waarom? Ik geloof niet dat het af fabriek is.
Draden spelen niet altijd mooi mee en gaan naar hoge Ohm's (dat wil zeggen, boven 1 ohm punt naar punt op elke draad). Een effectieve reparatie kan zijn om de betrokken bedrading te vervangen of de gebruikte dikte/coating te upgraden naar echte oliepolymeren. Soms bespaart het gewoon, repareren op één plek om er een andere te vinden, enzovoort.

Attachments

#7 ·

View attachment 125330

DTC P0611 Prestaties van de brandstofinjectie-regeleenheid.
Kan hier niet verder mee met Haynes, heeft de hele VIN en de DAM/RPO nodig om in de Peugeot bedradingsschema's te kijken.

Welke druk toont de diagnose bij start en stationair?
Wat gebruikt u voor diagnose?
En hoe zijn we zover gekomen dat u de injectoren (ECU) reset?

Draden spelen niet altijd mooi mee en gaan naar hoge Ohm's. Een effectieve reparatie kan zijn om de betrokken bedrading te vervangen. Soms bespaart het gewoon op, repareren op de ene plek om er een andere te vinden, enzovoort.
Ik gebruik diagbox. Ik ga nu weg en ik zal alles via diagbox meten en u foto's sturen. En ik heb de injectoren gecodeerd, de fout is nog steeds aanwezig.

#10 ·
Heb je ze gecodeerd vanaf 1 aan de transmissiekant?

Als je de injectoren hebt vervangen, heb je dan de lucht uit de common rail en elke injector ontlucht?
(Start hij onmiddellijk of heeft hij ook startproblemen)
Nee, ik heb niets veranderd. Ik heb de auto 20 dagen geleden gekocht en hij had die fout. De fout is constant en kan niet worden verwijderd. Ik heb het gecodeerd zoals je zei.

#11 · (Edited)

VF38E4HLACL040056 (ssg.asia) dit zijn uw OEM-onderdeelnummers en explosietekeningen.
RPO is 12944

Image

Peugeot/Citroën ORGA calculator - Mittns Peugeot Forum

Controleer gewoon wat ik al heb gezegd, meestal zal lucht in de common/rail injector een lage waarde aangeven, maar het kan ook hoog zijn.
Hier wordt uitgelegd hoe je lucht kunt verwijderen DTC P0192 4HK DW12ME5 (Temp Fix) | Peugeot Forums .... veel vodden en laat het niet in de buurt van de dynamo of nokkenassensor komen (die zich in de buurt van de brandstofdruksensor bevindt, een beetje onder een deel van de CCV-systeempijp en achter de nokkenas gaat, maar diesel kan het overstromen als je niet voorzichtig bent - noem het, een geleerde ervaring van mijn motor).

#16 · (Edited)
1321 - Hogedruksensor
Image
Image

1322 - Hogedrukregelaar
Image

Image

1221 Diesel Thermische Sensor (Opmerkelijk ongeldig op uw afdrukken van diagbox)
Image

Image

1312 Inlaatdruksensor (MAP)
Image

Image

Interessant genoeg komt deze lay-out van de motor veel dichter in de buurt van die van de Freelander 2 dan die van mij (niet dat dit er toe doet, ik vond het gewoon interessant).

Ik hoop dat dit nuttig is.

#34 ·
Dit komt simpelweg omdat ik het mogelijk gebruik, controleer het aan de hand van mijn motor 4HN, 4HK van de 4007, de Peugeot bedradingsschema's zijn crap in vergelijking (missen echt dit detailniveau, alleen PDF die is gescand).

1115 Nokkenassensor
View attachment 125359
View attachment 125360

1313 Krukassensor
View attachment 125361
View attachment 125362
Hallo. Kunt u zien welke krukassensor daar hoort? Nummer of vorm, wat dan ook. Moet u het wiel verwijderen om het te verwijderen? Bedankt

#26 · (Edited)
Alleen omdat de temperatuursensor correct leest wanneer de brandstof op omgevingstemperatuur is, wil nog niet zeggen dat deze correct zal lezen wanneer deze warm is. Wanneer de thermistor bijvoorbeeld warm wordt, kan deze een open circuit worden. Het zou de moeite waard zijn om uw controle te herhalen nadat de motor heeft gedraaid.

Ik had thermistors die werkten bij 25 °C, maar kortsluiting veroorzaakten bij een andere temperatuur.

#21 ·
Net terug van een diagnose, ze vertelden me dat de brandstoftemperatuur te hoog is, en na 80° Celsius vermindert de auto geleidelijk het vermogen, tot in de noodloop... Dus ik merkte dat u ook een erg hoge brandstoftemperatuur heeft. De mensen vertelden me dat ik als uitgangspunt de brandstoffilter moet vervangen, als dat niet helpt, de injectoren moet controleren en ultrasoon moet reinigen, maar de hogedrukpomp kan ook defect zijn... dus...

#23 ·
Bedankt voor de nuttige info RedSector, die van mij doet het niet goed nadat de brandstoftemperatuur de 72° of zo passeert, en van wat ik zie is mijn spanning ook ongeldig, ik ben benieuwd wat dat zou moeten aangeven. Trouwens, ik kan het niet als een los onderdeel vinden, ik denk dat het alleen met de brandstofleiding komt... wat jammer is. En als het er zo uitziet, is de filter ook de kachel?

Attachments

#25 ·
dank voor de nuttige info RedSector, de mijne doet raar na de brandstoftemperatuur 72° of zo passeert, en van wat ik zie is mijn spanning ook ongeldig, ik ben benieuwd wat dat zou moeten aangeven. Trouwens, ik kan het niet vinden als een los onderdeel, ik denk dat het alleen met de brandstofleiding komt... wat jammer is. En van de looks ov het is de filter ook de kachel?
Hallo, vandaag heb ik naar de brandstoftemperatuur op de diagbox gekeken en het vertelt me dat het goed is. Het laat me 3 graden hoger zien dan de buitentemperatuur. Natuurlijk staat er ook ONJUISTE SPANNING. Als het defect is, zou het ook onjuiste temperatuurmetingen laten zien. Nietwaar? Dezer dagen ga ik de EGR-klep en alles wat ermee te maken heeft schoonmaken (omdat mijn motor veel schudt bij stationair draaien en de verbruiks piept) en ik zal de resultaten rapporteren. Ik heb geen antwoord voor DTC P0611 en ik weet nog steeds niet wat het is. Welke fout toont Diagbox u? Ik zou het fijn vinden als u een foto van de computerbedrading zou kunnen maken als u een 2.2 HDI-motor heeft. Zoals u kunt zien, zijn mijn kabels doorgesneden. Ik ben benieuwd of het zo is of...

#24 · (Edited)
1221 - Dieseltemperatuursensor
Van de PDF in de vorige post.
Image

Moet dit in water kunnen testen (om verschillende temperaturen en waarden te krijgen) met een multimeter.

Probeer hier Peugeot of geef de VIN op en kijk of ik het kan vinden.
Image

U moet mogelijk ook de bedrading naar de ECU testen, alles boven de 1 ohm van de sensorschakelaar naar de ECU-schakelaar (punt naar punt op een enkele draad) zou betekenen dat de bedrading/connector zelf het probleem is.

Dus in dit voorbeeld heeft de draad 1,5 ohm en moet de draad of de connectoren mogelijk worden gerepareerd. Dit kan gebeuren en de sensor zelf is in orde. Het is ook vermeldenswaard dat automultimeters meestal gekalibreerde meetkabels hebben, wat betekent (0,0 ohm of bijna) en deze niet hoeven te testen op weerstand (aangegeven 0,5 ohm), tenzij u verlengdraden gebruikt om de test uit te voeren.
Image

Ik hoop dat dit nuttig is.

#29 ·
@RedSector bedankt voor de waardevolle info, heb de temperatuursensor geprobeerd die prima werkte, toen heb ik het brandstoffilter vervangen door het originele Peugeot-filter en dat was het, probleem opgelost. Ik wil wel vermelden dat mijn filter van het merk Mann was en pas 4000 km had gereden. Maar als ik nu een beetje ga nadenken... misschien zou het probleem opgelost zijn door alleen de wateraansluiting op het filter zelf los te schroeven en het te laten leeglopen, maar het is wat het is. Nu komt de temperatuur nooit boven de 35°😃

Attachments

#32 · (Edited)
toen heb ik het brandstoffilter vervangen door het originele Peugeot-filter en dat was het, probleem opgelost. Ik wil wel even vermelden dat mijn filter van het merk Mann was en pas 4000 km had gereden.
Kun je even kijken welke Mann-filter het was? Er zijn er twee die passen op 2.2HDi en de goedkopere hiervan kan het probleem zijn. Ze gebruiken verschillende materialen voor de plooien of de hoeveelheid is anders (weet de exacte details niet meer, alleen dat de duurdere WK12001 de juiste is om op mijn motor te gebruiken).
Peugeot 4007 How to change the Filter - WK12001 | Peugeot Forums

Wat ik vermoed is slechte brandstof (4k is niet veel levensduur, dus er was iets aan de hand), plooien raakten verstopt, wat zorgde voor een verhoogde verwarming van de brandstof die door het filter ging.

#36 ·
Image

Image

Image

Image

Hallo. Kunt u mij uitleggen hoe ik de injectoren moet coderen? Ik weet dat u zei dat het niet kan als er een storing is met de motor. Geloof het of niet, het werkt. Ik kan ook een foto voor u maken, omdat ik hun plaatsen heb veranderd. (geëxperimenteerd) Ik vraag me alleen af of alle 10 nummers of de eerste 9 worden ingevoerd? En is de eerste injector degene van de batterij? En mijn probleem kan te maken hebben met de krukassensor. Hoe kan ik de correctheid van de sensor meten? Ze hebben er toch twee, nietwaar? Want de motor schudt stationair, zelfs de voorwielen trillen een beetje.