Peugeot Forums banner

Rukkerigheid in de besturing

6.1K views 14 replies 6 participants last post by  nbohemen  
#1 · (Edited)
Hallo!
Ik heb een 2020 508 SW Allure 180 puretech.

Ik merk soms een lichte hakkigheid aan de besturing bij kleine stuurbewegingen, meestal tussen 50-70 km/u. Voelt als tandwielen op het stuur (sorry, ik ben geen native speaker) - alsof het stuurwiel stap voor stap wil draaien in plaats van een soepel progressief gevoel.
  • Dit gebeurt misschien 50% van de tijd, en meestal direct na het starten - duurt 5-10 minuten.
  • Lane keep assist heeft hier geen invloed op.
  • Eerste probleemoplossing van de dealer gaf geen conclusie (suggereerde dat lane keep assist dit zou kunnen veroorzaken - doet het niet).
De auto stond ongeveer 8 maanden opgeslagen en ik vond een forum post van een vergelijkbaar probleem met de volgende tekst: "Tijdens opslag kan de rack roest veroorzaken op de plek waar de stang de rack zelf binnengaat en dat beetje opbouw kan de oorzaak zijn van wat u ervaart".
(https://forums.swedespeed.com/showthread.php?424449-Notchy-steering-when-driving)"
- tijd om de dealer voor de tweede keer te bezoeken neem ik aan...

Iemand soortgelijke gevoelens of tips hierover?

#6 ·
Hoi!
Ik heb een 2020 508 SW Allure 180 puretech.

Ik merk soms een lichte hakkigheid aan de besturing bij kleine stuurbewegingen, meestal tussen 50-70 km/u. Voelt als tandwielen op het stuur (sorry, ik ben niet zeker van de term, geen moedertaalspreker) - alsof het stuurwiel stap voor stap wil draaien vanaf de invoer, in plaats van een soepel progressief gevoel.
  • Dit gebeurt misschien 50% van de tijd, en meestal direct na het starten - duurt 5-10 minuten.
  • Lane keep assist heeft hier geen invloed op
  • Eerste probleemoplossing van de dealer gaf geen conclusie (suggereerde dat lane keep assist dit zou kunnen veroorzaken - doet het niet)
De auto stond ongeveer 8 maanden in opslag en ik vond een forum post over een vergelijkbaar probleem met de tekst: "Tijdens opslag kan het rek roest veroorzaken op de plek waar de stang de rek zelf binnengaat en dat beetje opbouw kan veroorzaken wat u ervaart"
(https://forums.swedespeed.com/showthread.php?424449-Notchy-steering-when-driving)"
- tijd om de dealer voor de tweede keer te bezoeken neem ik aan...

Enige soortgelijke gevoelens of tips hierover?
Nieuws over dit onderwerp?

#12 ·
Ik heb of had hetzelfde probleem als cupari. Het was vrijwel elke ochtend als de temperatuur rond de 0-5 C lag en toen ik versnelde tot 60-70 km/u. Destijds vroeg ik me af hoe de besturing zou werken als het -20 C was, maar toen werkte het eigenlijk heel goed. Nu gaat de winter voorbij, dus laten we kijken of het probleem weer opduikt. Ik heb de dealer ooit naar dit probleem gevraagd, maar ze konden me geen antwoord geven, alleen als de besturing slechter wordt, moet ik de auto brengen. Nou, nu staat de auto op het erf van de dealer, maar om een andere reden die waarschijnlijk een eigen draad nodig heeft..

#14 ·
Ik was me helemaal niet bewust van dit probleem. Ik ben ook geĂŻnteresseerd in het kopen van een Peugeot 508 II. Het mag geen gevaar opleveren tijdens het rijden, maar het moet wel vervelend zijn
Bedankt voor het plaatsen ervan
Veel rijplezier