Peugeot Forums banner

Hulp voor beginners aub. 508 Hybrid 2012

16K views 129 replies 7 participants last post by  vic678  
#1 ·
Goedenavond allemaal. Ik heb onlangs (2 weken geleden) een Peugeot 508 hybrid uit 2012 gekocht als goedkoop woon-werkverkeer voor mijn dagelijkse rit van 160 km naar mijn werk.

Als nieuweling vandaag startte de auto niet. Er verscheen alleen STOP - Motorstoring: Stop het voertuig.

Dat is geen probleem, want hij start of rijdt toch niet.

Op de diagnosebox stond P0215 - Hoofdrelais - Slechte werking van relais.

Ik had opgemerkt dat elders mensen hebben gesproken over het opnieuw plaatsen van de stroomonderbreker? Als iemand hier iets over weet, laat het me dan weten. Welke stroomonderbreker? Iets op de hybride batterij?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Veel dank,

David

#85 ·
@ManxViking Heeft u geprobeerd "Aantal processorkernen" te wijzigen in de instellingen van een VM?
Selecteer een VM in het linkerdeelvenster en "Bewerk de instellingen van de virtuele machine"

Image

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Selecteer "Processors" en schakel van uw huidige nummer naar een andere mogelijke optie.

Image

Sla de instellingen op met OK en probeer de VM opnieuw uit te voeren.
Indien niet succesvol, probeer dan het andere aantal cores en sla op > uitvoeren...

• Like
Reactions: RedSector
#86 ·
Goedenavond allemaal.
Ik heb geprobeerd alle suggesties op te volgen, maar geen kans. Ik ben niet zo goed met computers, maar heb een win 7 laptop 32bit windows gekocht zoals voorgesteld. Kan nu het v7.62 diagbox programma niet vinden om te downloaden op mijn pc, op een memory stick te zetten en naar de oude laptop te verplaatsen.
Suggesties aangezien eerdere links niet willen openen?

Bedankt.

David

#87 ·
Goedenavond allemaal.
Ik heb geprobeerd alle suggesties op te volgen, maar geen kans. Ik ben niet zo goed met computers, maar heb een win 7 laptop 32bit windows gekocht zoals voorgesteld. Kan nu het v7.62 diagbox programma niet vinden om te downloaden op mijn pc, op een memory stick te zetten en naar de oude laptop te verplaatsen.
Suggesties aangezien eerdere links niet willen openen.

Bedankt.

David
De enige reden om een oude windows 32 bit machine te gebruiken is als je een directe installatie wilt doen. De meeste Lexia 3 worden geleverd met een schijf die Diagbox 7 bevat. Je moet eerst 7.01 installeren en elke patch op zijn beurt toepassen. Deze patches staan vaak op de schijf:
7.01 tot 7.57
7.57 tot 7.58
7.58 tot 7.62
7.62 tot 7.66
7.66 tot 7.74
7.74 tot 7.76
7.76 tot 7.82
7.82 o 7.83

Het is veel gemakkelijker om een Windows 10 64 bit machine te gebruiken met VMware en een virtuele machine image met Diagbox voorgeĂŻnstalleerd.

#88 · (Edited)
Hallo mensen, ik probeer dit geval op te lossen, aangezien mijn situatie vergelijkbaar is, de auto niet start en onder andere de foutcode P0215.

Ik heb gelezen op een Franstalig forum waar mensen vooral klaagden over hoe moeilijk het is om deze auto's te diagnosticeren, tot de laatste post van een man die uitlegde dat zodra de accuspanning onder een bepaald niveau daalt, de hybride batterij te veel schade oploopt en in sommige gevallen leidt tot een soort fatale fout die wordt opgeslagen in het batterijbeheersysteem (BMS op Franse forums). Dus om de auto te starten, stelde hij voor dat je de ECO-modus uit, op dat dropdown-bord onder het stuur, moet indrukken en daarna zou de dieselmotor moeten starten. De vraag is nu hoe je die fout uit de BMS kunt wissen.

#92 ·
Hallo mensen, ik probeer dit probleem op te lossen, aangezien mijn situatie vergelijkbaar is, de auto start niet en de fout p0215 treedt onder andere op.

Ik heb gelezen op een Franstalig forum waar mensen voornamelijk klaagden over hoe moeilijk het is om deze auto's te diagnosticeren, tot de laatste post van een man die uitlegde dat zodra de accuspanning onder een bepaald niveau daalt, de hybride batterij te veel schade oploopt en in sommige gevallen leidt dit tot een soort fatale fout die wordt opgeslagen in het batterijbeheersysteem (BMS op Franse forums). Dus om de auto te starten, stelde hij voor dat je de ECO-modus uit moet drukken, op dat uitklapbord onder het stuur, en daarna zou de dieselmotor moeten starten. De vraag is nu hoe je die fout uit de BMS kunt wissen
Ik heb dit geprobeerd, maar was niet succesvol. De SOS-fout die wordt weergegeven, is naar mijn mening een belangrijke reden waarom er niets anders werkt. Ik probeer een bedradingsschema te vinden om te begrijpen welke van de twee hybride ECU's welke is en waar ze zich in de auto bevinden. Dan moet ik een paar honderd pond riskeren om beide ECU's te laten resetten en controleren en ze vervolgens weer in de auto te plaatsen en het opnieuw te proberen.

#90 ·
Hallo #Vic678

Ben je erin geslaagd om je auto te repareren?
Het is me niet gelukt om diagbox te downloaden en aan de praat te krijgen op een laptop en ik heb niemand in de buurt kunnen vinden die dit systeem al heeft. De auto staat nu alweer een maand stil en ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben erg gecharmeerd van de auto, maar zonder hem te kunnen diagnosticeren met een van mijn Autel-units, weet ik niet wat ik kan doen om hem weer op de weg te krijgen. Zoals jullie je allemaal kunnen voorstellen, komen de woorden 'helemaal klaar mee' in me op. Als ik wat meer technisch onderlegd was en diagbox aan de praat kon krijgen, weet ik zeker dat ik het probleem heel snel zou kunnen oplossen.
Als er iemand is in een straal van 30 mijl of meer van de postcode SN4 die diagbox al draaiende heeft, stuur me dan een berichtje, want ik ben bereid te betalen voor het lenen van de apparatuur, alleen al om de auto weer op de weg te krijgen.

Bedankt.

David

#91 ·
Hoi #Vic678

Ben je erin geslaagd om je auto te repareren?
Het is me niet gelukt om diagbox te downloaden en op een laptop aan de praat te krijgen en ik heb niemand in de buurt kunnen vinden die dit systeem al heeft. De auto staat nu alweer een maand stil en ik weet niet wat ik moet doen.
Ik vind de auto erg leuk, maar zonder hem te kunnen diagnosticeren met een van mijn Autel-units, kan ik niet zien wat ik kan doen om hem weer op de weg te krijgen. Zoals jullie je allemaal kunnen voorstellen, komt het woord 'helemaal zat' in me op. Als ik wat meer technisch onderlegd was en diagbox aan de praat kon krijgen, weet ik zeker dat ik het probleem heel snel zou kunnen oplossen.
Als er iemand is binnen 30 mijl of meer van de postcode SN4 met diagbox al draaiende, stuur me dan een berichtje, want ik ben bereid te betalen voor het lenen van de apparatuur om de auto weer op de weg te krijgen.

Bedankt.

David
Hey David, niets om over naar huis te schrijven, maar misschien had ik het geluk een garage te vinden die ervaring heeft met het werken aan deze auto's. Ik heb hem deze week naar hen gesleept en dus zullen we waarschijnlijk heel snel ontdekken of er hoop is om die auto weer op de weg te krijgen.

#96 ·
We moesten de batterij eruit halen om de linkerlamp (D1S in mijn auto) te kunnen vervangen.
Ik heb dezelfde flikkering aan de rechterkant nu. Ik heb een nieuwe lamp besteld en zal deze vervangen, aangezien deze 13 jaar oud is.
De rechterlamp lijkt gemakkelijker te vervangen.

#97 ·
We moesten de batterij eruit halen om de linkerlamp (D1S in mijn auto) te kunnen vervangen.
Ik heb hetzelfde geflikker aan de rechterkant RN. Ik heb een nieuwe lamp besteld en zal deze vervangen, aangezien deze 13 jaar oud is.
De rechterlamp lijkt gemakkelijker te vervangen.
Bedankt Denis1304
Het probleem is dat beide flikkeren en af en toe gaat de een of de ander gewoon uit en dan stabiliseren ze en dan begint het allemaal opnieuw. Ik heb de hoofdzekering / relais vervangen en misschien een losse verbinding of die unit heeft een vergelijkbaar probleem. Het is me nog nooit eerder opgevallen, omdat ik de auto pas iets meer dan een week geleden 's nachts heb bestuurd :)

#99 ·
Na het vanochtend wat nader te hebben bekeken, is er geen probleem met de lichten als het contact aan staat maar de motor niet, geen geflikker, geen uitvallen en alles is in orde.

Als ik dan de rem indruk en op de startknop druk om de auto klaar te maken om te rijden, beginnen de lichten onmiddellijk te flikkeren. Dus kan er absoluut geen probleem zijn met de lampen of de aardverbinding.
Als de auto klaar staat om te rijden, draait er geen dynamo omdat de hybride batterij de eerste aanzet geeft. Ik zal diagbox aansluiten en kijken of ik fouten kan vinden die in een andere richting zouden kunnen wijzen.

#101 ·
Bedankt voor het bedradingsschema Ian.
Ik heb een tweedehands zekeringkast gebruikt. Ik vraag me af wat de benodigde configuratie is?
Kunt u advies geven over wat nodig is? Ik zal op YouTube en hier kijken of iemand het al eerder heeft gedaan.
De configuratie-instellingen voor de BSM zijn vrij klein. Een ander 508-forumlid heeft bijvoorbeeld een BSM van een Citroen gemonteerd. Het enige wat hij hoefde te doen, was de koplampsproeiers op de instelling 'niet aanwezig' zetten. Het meeste van de discussie verliep via PM, maar dit is het forumitem https://www.peugeotforums.com/threads/immobiliser-fault-2012-1-6-ehdi.373307/page-2

Je zou in Diagbox een lijst met configuratie-instellingen voor de meeste elektronische regeleenheden moeten kunnen vinden.

#102 ·
Ik heb meer informatie over uw koplampen gevonden:
Draden 2801 en 2802 leveren het grootlicht. Deze worden beschermd door zekeringen F23 en F24 en bestuurd door relais R15 en R14.
Draden 2701 en 2702 leveren het dimlicht en deze worden bestuurd door een elektronische schakelaar.
Het zou de moeite waard zijn om te kijken of u de flikkering krijgt bij grootlicht.

#103 ·
Ik heb meer informatie over uw koplampen gevonden:
Draden 2801 en 2802 leveren het grootlicht. Deze worden beschermd door zekeringen F23 en F24 en bestuurd door relais R15 en R14.

Draden 2701 en 2702 leveren het dimlicht en deze worden bestuurd door een elektronische schakelaar.

Het zou de moeite waard zijn om te kijken of u de flikkering krijgt bij grootlicht.
Hoi Ian,

Geen geflikker bij grootlicht.

#108 ·
Hoe lukt het je om de auto te repareren? Wat was het probleem? Ik heb een heel vergelijkbaar probleem, de auto is nu al 5 maanden kapot. Ik ben compleet verloren, deze auto is een nachtmerrie
Hoi. Het belangrijkste dat nodig is, is het diagbox-programma op een laptop en de juiste kabel om met de auto te communiceren. Het is helaas een noodzakelijk kwaad.
Van daaruit kon ik terugwerken door alle fouten, ze kruisgewijs controleren en wissen terwijl ik bezig was. Uiteindelijk waren de enige fouten die overbleven zoals ik hier in dit bericht heb vermeld.
Ik heb het accupakket vervangen door een van een andere auto, maar aangezien beide auto's nu werken, kan ik alleen maar veronderstellen dat het te maken heeft met de foutcodes die in de auto blijven staan.
Ik zou zeker beginnen met de juiste diagbox en kit en van daaruit verder gaan, Gianluca.

#117 ·
Goedenavond / ochtend Ian, ik ben weg tot donderdag, dus ik zal dan kijken en het tot de eerste klus maken en je de bevindingen laten weten, ik ben nog steeds geneigd om het originele zekering / relaispakket terug te plaatsen :)
Groeten
Hallo ManxViking. Ik stel voor dat je in de koplamp kijkt naar de lens voor de lamp. In mijn geval is door trillingen een deel van de montage dat het licht reflecteert, door de jarenlange kuilen op de prachtige straten van Italië (ik haat het hier) iets losgeraakt. Wanneer de auto rijdt, laat de trilling dat deel trillen en lijkt de koplamp te flikkeren. Misschien is het niet jouw probleem, maar het is de moeite waard om te controleren :) trouwens, ik heb een Lexia 3-kabel gekocht op aliexpress (god heb genade). Misschien komt mijn RHX op een dag weer tot leven... of dat hoop ik tenminste.:cry:

#124 · (Edited)
P0215: Hoofdrelais
Eigenschap Slechte relaiswerking, ECU ontvangt geen stroom correct
Dus ja, is dan hergebruikt. Dat is goed om te weten, want ik vermoedde dat er geen brandstofafsluitklep is.

Dus ik gok dat dat iets te maken zou hebben met de zekeringkast van de motor (PSF1) is mijn mening over uw informatie,

Het onderstaande alleen om een discussie hierover te openen:

Met handsfree startsysteem
Image

Image

Zonder handsfree startsysteem
Image

Image

PEUGEOT ALLE MODELLEN BEDRADINGSSCHEMA'S - ALGEMEEN

U0167 Intersystemen KAN. Geen reactie op de ontgrendelingsaanvraag, permanent
Gebruik van DW10CTED4 met Delphi 3.5 ECU met behulp van de informatie van Haynes Pro en uitbreiding naar 508 RHX via de Peugeot-werkplaatsdiagrammen.
Het suggereert dat de ECU de hoge en dan de lage weerstand controleert, minder dan 1 ohm punt tot punt op elke draad, maar zegt niet echt waar ze vandaan komen van de ECU.

1032
Image

Image

Image

Elektronische injectie
Image

Vergroot weergave
Image

Al deze vragen zijn meer @Ian M Davis om de juiste informatie van te krijgen - buiten mijn diepte met Hybrids en EV's, heb er nog nooit aan gewerkt.

Ik hoop dat dit nuttig is.

#125 ·
Veel van de discussie tussen mij en @ManxViking verliep via PM, dus ik heb wat informatie toegevoegd die ik hem heb gegeven en die betrekking heeft op de tractiemotor en de batterij.

In theorie zou de dieselmotor grotendeels onafhankelijk moeten zijn van het elektrische tractiesysteem. Ik denk dat de code P0215 betrekking heeft op de zekeringkast van de motor (BSM). Als ik de situatie echter goed begrijp, kon ManxViking zijn dieselmotor pas starten toen hij de tractiebatterij van een andere auto verwisselde. De tractiebatterij bevat een van de hybride ECU's. Het vreemde is dat beide auto's werkten nadat hij de tractiebatterijen tussen de twee auto's had verwisseld. Ik gok dat het verwijderen van de tractiebatterij iets heeft gereset.

Attachments

#126 ·
Goedenavond allemaal,
Dus, na een beetje proberen om dit probleem en de reden achter het flikkeren van de lichten te vinden, kwam ik op een moment de oude zekeringkast / relais-eenheid tegen, besloot alles schoon te maken en het gewoon snel in de auto te verwisselen. Deed het in de stromende regen, wat uiteraard geen goed idee was, maar ik haalde de oude eruit toen het niet regende en toen barstte het helemaal los.
Na het plaatsen van de oude unit, heb ik de diagnosebox opnieuw aangesloten om te controleren of er afwijkingen waren en alles leek in orde, dus startte ik de auto en zie, de lichten stopten met flikkeren ......
Ik moet gokken dat het vervangende onderdeel dat ik op eBay kocht, in het begin defect moet zijn geweest of niet correct overeenkwam, hoewel alle nummers hetzelfde waren.
Er is maar één ding dat niet meer werkt en dat is de verwarmde bestuurdersstoel die voorheen werkte, maar om eerlijk te zijn, weer regelmatig de auto kunnen gebruiken is op dit moment een levensredder, aangezien ik onlangs mijn baan ben verloren.

Heel erg bedankt aan iedereen voor jullie hulp en assistentie en ik zal er zijn voor iedereen die me nodig heeft en zal alle forums blijven lezen, voor het geval er iets is waar ik tegenaan ben gelopen en waar ik mogelijk mee kan helpen.

#127 ·
Goedenavond allemaal,
Dus, na een beetje proberen om dit probleem en de reden achter het flikkeren van de lichten te vinden, kwam ik op een bevlieging van het moment de oude zekeringkast / relais-eenheid tegen, besloot alles schoon te maken en het gewoon snel in de auto te verwisselen. Deed het in de stromende regen, wat uiteraard geen geweldig idee was, maar ik haalde de oude eruit toen het niet regende en toen ging het helemaal los.
Na het plaatsen van de oude unit, heb ik de diagnosebox opnieuw aangesloten om te controleren of er afwijkingen waren en alles leek in orde, dus startte ik de auto en zie daar, de lichten stopten met flikkeren......
Ik moet gokken dat het vervangende onderdeel dat ik op eBay kocht, vanaf het begin defect moet zijn geweest of niet correct overeenkwam, hoewel alle nummers hetzelfde waren.
Er is maar één ding dat niet meer werkt en dat is de verwarmde bestuurdersstoel, die voorheen wel werkte, maar om eerlijk te zijn, de auto weer regelmatig kunnen gebruiken is op dit moment een levensredder, aangezien ik onlangs mijn baan ben verloren.

Heel erg bedankt aan iedereen voor jullie hulp en assistentie en ik zal er zijn voor iedereen die me nodig heeft en zal alle forums blijven lezen, voor het geval er iets is waar ik tegenaan ben gelopen en waar ik mogelijk mee kan helpen.
Hoi David, zou je alsjeblieft je pm kunnen checken? Dank je wel

#128 ·
#129 ·
Het lijkt erop dat mijn situatie eindelijk tot een oplossing komt.

Ik krijg toch een "nieuwe" dynamo. De originele is door iemand geopend, neem ik aan om de lagers te vervangen en het is zeer waarschijnlijk dat hij niet correct weer in elkaar is gezet. Toen we hem eraf haalden en demonteerden, was het meteen duidelijk waarom dat allemaal gebeurde. Er draaiden wat losse onderdelen rond die ravage aanrichtten. De bedrading is ook kortgesloten geraakt, want er is een duidelijk brandspoor op een draad.

Nu wachten op de nieuwe om hem terug te plaatsen en hopelijk eindigt hier het verhaal. Duimen maar

#130 ·
Nou hallo hallo mensen. Dus het inbouwen van een "nieuwe" dynamo heeft geholpen. De auto start en rijdt. Heb er voorlopig niet meer dan een paar meter mee gereden. Ik krijg foutmeldingen over oververhitting van de dynamo. Ik moet de programmering via diagbox doen, zowel voor de dynamo als voor de elektrische machine. Zal het maandag doen.
Ik zal ook het hybride koelsysteem moeten ontluchten.

Mag ik om advies vragen over de ontluchtingsprocedure, waar ik op moet letten, wat ik moet doen en wat ik moet vermijden. Bedankt!