Peugeot Forums banner

Kaartupdates met MAC os

13K views 21 replies 11 participants last post by  beerinfrance  
#1 ·
Hallo, ik probeer mijn kaarten bij te werken en voor de tweede keer werkt het niet. Het gaat tot het starten van de update en zegt dan updatefout.
Kan iemand een procedure opsommen om het met een mac te doen, want ik heb alle manieren geprobeerd.
Mijn mac draait el capitan. Ik formatteer ms dos en gebruik een usb 3 16gb stick

#2 ·
Gebruik je ook het fat32-formaattype? De usb-stick moet alleen als fat32 worden geformatteerd om te worden herkend door het infotainmentsysteem. Ik weet niet of je deze optie op je Mac hebt.

Verzonden vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

#4 ·
Heb je al het andere volgens het boekje gedaan? Download bestanden van de MyPeugeot-site op je computer, pak ze uit en kopieer ze naar de eerder geformatteerde usb-stick? Plaats de usb-stick en start de auto?
Alles zou gemakkelijk te doen moeten zijn. De motor van de auto moet werken totdat het updateproces is voltooid.

Verzonden vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

#7 · (Edited)
Afgezien van de juiste formattering voor MS DOS FAT 32, hier enkele fragmenten uit de navigatiehandleiding:

PEUGEOT CONNECTED 3D NAVIGATIE UPDATEN
4) De software in de auto updaten
Verwachte uploadtijd (USB-stick met 3.0 snelheid): 40 minuten.
De motor moet draaien terwijl de updates worden geïnstalleerd. Er mag niet met het voertuig worden gereden terwijl de updates worden geïnstalleerd. We raden u aan de 'Stop & Start'-functie uit te schakelen via de knop op het dashboard/aanraakscherm – dit voorkomt dat het voertuig in stand-by gaat.
a) b)
Sla de geëxtraheerde software 'SWL' en licentiebestanden op de USB-stick op en plaats deze in de USB-poort van het voertuig
Het eerste bericht dat wordt weergegeven, luidt 'Geen media-inhoud op de USB-geheugenstick'. Negeer dit bericht en verwijder de USB-stick niet – dit bericht verdwijnt na 10 seconden en wordt vervangen door stap 1 (hieronder). Volg de onderstaande instructies op het aanraakscherm.
5) De kaartupdate naar de USB-stick kopiëren
Zodra de software-update in het voertuig is voltooid (indien nodig), kan de kaartupdate worden uitgevoerd. Verwijder de USB-stick uit het voertuig en plaats deze terug in uw computer.
Verwachte extractie- en overdrachtstijd (USB-stick met 3.0 snelheid): 10 minuten
a) Verwijder alle bestanden van de USB-stick.
b) Verwijder in de maplocatie op uw computer waar de ZIP-bestanden zijn opgeslagen, alle bestaande 'SWL'-bestanden die in deze map zijn geëxtraheerd uit de vorige software-update – aangezien u niet twee 'SWL'-bestanden in dezelfde map op uw computer kunt opslaan.
c) Klik met de rechtermuisknop op het software-update ZIP-bestand 'PSA_map-eur'. Selecteer uw extractietool (bijv. '7-Zip', 'WinZip') en klik op 'Hier uitpakken', zodat u dit op uw computerharde schijf kunt opslaan.
d) Kopieer het geëxtraheerde 'SWL'-bestand naar de lege USB-stick.
U zou nu een 'SWL'-map op de USB-stick moeten hebben met de kaartupdates.
De volledige handleiding is hier beschikbaar:
https://media.peugeot.co.uk/file/92/1/peugeot-maps.380921.pdf

#10 ·
Heeft iemand een Mac gebruikt om de navigatie bij te werken? Ik heb nu geprobeerd te formatteren met Schijfhulpprogramma en via de terminal, maar geen van beide werkt.
Bedankt voor alle antwoorden, maar ik heb dat allemaal geprobeerd.
Mijn eerste update werkte prima. Ik weet niet waarom de laatste 2 niet werkten

#11 ·
Het is me eindelijk gelukt. Ik heb op mijn Mac geformatteerd naar ms-dos fat. Daarna heb ik met mijn Windows-laptop eigenschappen geselecteerd en het toonde format fat32. Tot zover goed. Ik heb toen de kaarten gedownload en uitgepakt en ze naar de usb-stick gesleept.
In de auto gestoken en ja, het werkt.
Ik denk dat het het uitpakken op de Mac kan zijn dat de bestanden beschadigt.
Ik zal het ontdekken wanneer versie 12 uitkomt.
Bedankt voor al jullie suggesties en hulp

#15 ·
macOS kan automatisch bestanden naar de USB-flashdrive kopiëren, zoals het .DS_Store-servicebestand of resource forks, die de inhoud van de mappen/directories wijzigen. Bij het installeren controleert het infotainmentsysteem de checksums, deze komen niet overeen en de update mislukt. U moet CleanMyDrive 2 - ‎CleanMyDrive 2 gebruiken om die bestanden te verwijderen voordat u gaat updaten.

#16 ·
macOS kopieert mogelijk automatisch bestanden naar de USB-flashdrive, zoals het servicebestand .DS_Store of resource forks, die de inhoud van de mappen/directories wijzigen. Tijdens de installatie controleert het infotainmentsysteem de checksums, ze komen niet overeen en de update mislukt. U moet CleanMyDrive 2 - ‎CleanMyDrive 2 gebruiken om die bestanden te verwijderen voordat u de update uitvoert.
Helemaal mee eens. Ik heb dit altijd gedaan en heb nog nooit problemen gehad met een Mac.

#21 ·
Hier is de directe link voor de "Peugeot Update" voor macOS: https://www.peugeot.fr/majesticinstaller/peugeot_update.dmg

Net als de Windows-versie werkt het misschien niet altijd...

@beerinfrance: De verwarrende boodschap is "media bestanden niet gevonden", alsof er geen audio/video bestanden op de USB-stick staan - de firmware en kaart updates hebben er geen....

#22 ·
Ja, dat was wat me in de war bracht.

Alles goed nu, hoewel de kaartupdate de eerste keer mislukte.

Het is een tijdrovend proces en kostte me een paar euro's aan diesel, omdat ik de auto een paar uur lang moest laten draaien.

Ook niet erg milieuvriendelijk, maar een fractie van de kosten om het door mijn dealer te laten doen.